Sms dat mijn verbruik in de EU te hoog is

  • 23 July 2022
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Vandaag kreeg ik een sms van t mobile dat mijn verbruik en verblijf in de EU groter  is dan in Nederland de afgelopen 4 maanden. Hierdoor kunnen extra kosten per MB in rekening gebracht worden.

 

Nu ben ik heel benieuwd hoe t mobile dat bepaald heeft want ik woon gewoon in Nederland. Ik heb ook helaas niet de luxe dat ik 2 maanden op vakantie kan naar het buitenland.

 

Is dit smsje überhaupt wel legitiem en geen phishing poging? Mocht dit wel legitiem zijn dan wil ik graag horen van t mobile waar en hoe lang ik dan in het buitenland geweest zou zijn. Het mag vanzelfsprekend zijn dat ik niet akkoord ga met onterechte extra kosten.


This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Die sms'jes zijn geen phising . Er zit ook geen link o.i.d. in.

Ben je helemaal niet in het buitenland geweest de afgelopen maanden? Of woon je misschien aan de grens en roam je dan op Duitse of Belgische netwerken. Het is heel makkelijk voor t-mobile om deze afwijkingen vast te stellen. Zij krijgen voor data die jij verbruikt buiten Nederland een 'rekening'  van de buitenlandse providers.  Dat vergelijken ze dan met de data die jij op het eigen van t-mobile hebt gebruikt.

Ik woon gewoon in de Randstad dus dat lijkt mij geen grensgebied 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt ook in de my t-mobile app zien hoeveel data je in de EU gebruikt.  Alleen op dat data verbruik wordt die EU fup toegepast.  Als je daar geen data verbruikt betaal je ook niets bij.

Daar staat dat ik nog 30000 van de 30000MB's over heb. Oftewel ik heb niks verbruikt in het buitenland.

 

Dat smsje slaat dus echt helemaal nergens op.

Kreeg zojuist weer een sms hierover. In de tussentijd ben ik niet eens in de buurt van de grens geweest.

 

Wat is dit nou voor prutswerk van t-mobile? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rick van Dam 

Ik wil graag met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik of de sms afkomstig is van ons.