Beantwoord

Snelheid van mijn 4G is super slecht

  • 12 July 2021
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

IK heb nu zins een paar weken. Super slecht 4G verbinding ik zit nu rond de 300 ms en dowload 2mb en up 5mb per sec maar dat was vroeger 20ms en download 20mb en upload 15mb, wat kan het probleem zijn?

icon

Beste antwoord door eric 12 July 2021, 14:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Damian0401 Welkom op het forum.

Mobiele verbindingen zijn afhankelijk van de opstelpunten en het aantal gebruikers in een cell. Als een opstelpunt in onderhoud moet, dan nemen andere opstelpunten het tijdelijk over die verder weg kunnen staat. Voor het bekijken van dekking en storingen is er deze pagina. Daar kun je ook eventueel een dekking probleem aanmelden.

Door de toename van het mobiele verbruik kan de gemiddelde throughput per klant varieeren. De maximale snelheden worden gedeeld tussen alle gebruikers die op dezelfde mast zijn aangemeld.

20 Mb download was al niet een hele hoge snelheid. Dan is er nog een aspect over “de telefoon". Deze heeft natuurlijk ook invloed in het ondersteunen van de diverse 4G banden. Welke telefoon heb je? En is die snelheidservaring door Nederland heen een beetje verglijkbaar, of is het eigenlijk “overal goed behalve thuis”?

Reageer