Beantwoord

Spoof gesprekken

  • 3 December 2021
  • 1 reactie
  • 1068 Bekeken

Ik krijg steeds telefoontjes van nummers startend met 06448 die bellen met een electronisch gesimuleerde stem die zegt: "this is a message from the dutch supreme court"

Nu kreeg ik een bericht binnen van iemand die zei dat ik hun had gebeld, mijn nummer begint ook met 06448.

Vermoedelijk dezelfde groep hackers, is het T-Mobile netwerk gehacked dat ze zelfs kunnen voorlaten komen dat er met een ander nummer gebeld wordt?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 December 2021, 22:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Ik krijg steeds telefoontjes van nummers startend met 06448 die bellen met een electronisch gesimuleerde stem die zegt: "this is a message from the dutch supreme court"

Nu kreeg ik een bericht binnen van iemand die zei dat ik hun had gebeld, mijn nummer begint ook met 06448.

Vermoedelijk dezelfde groep hackers, is het T-Mobile netwerk gehacked dat ze zelfs kunnen voorlaten komen dat er met een ander nummer gebeld wordt?

 

Nee hoor, T-Mobile is niet gehackt.

Het geen waarover je het hebt wordt al in diverse andere topics op dit forum besproken. Wat kwaadwillende doen heet ook wel “spoofen”. Via allerlei VoIP/SIP providers kun je als uitgaand telefoonnummer een willekeurig ander telefoonnummer aannemen zonder dat je dit nummer bezit.

T-Mobile is dus zekers niet gehacked, ook het veranderen van telefoonnummer heeft nagenoeg geen zin omdat ze steeds weer een ander willekeurig nummer gebruiken.

Voorbeelden van andere topics hier op het forum zijn overigens;

etc. etc.

Wat je ertegen kunt doen? In sommige smartphones kun je telefoontjes afkomstig van onbekende (of geheime) nummers blokkeren. Deze optie inschakelen maakt het probleem dan al aanzienlijk kleiner.