Beantwoord

T-Mobile is totaal niet meedenkend in het oplossen van een probleem

  • 1 June 2022
  • 34 reacties
  • 392 Bekeken

Badge +1

Hallo,

 

Aangezien ik er voor de zoveelste keer niet uitkom met T-Mobile, kies ik er voor om het probleem toch maar onder het publiek te posten, zodat andere het ook lezen.

Ik ben al ruim 1 jaar bezig met het oplossen van een probleem,

Het gaat kort gezegt om dat ik met een 5G abonnement geen gebruik kan maken van bepaalde apps.

Ik heb al zoveel telefonisch contact hier over gehad, en zoveel verschillende dingen gehoord dat ik moet doen, en als het te heet word onder hun voete, hangen ze gewoon de telefoon op, en niet eens dat ze nog terug bellen, want mijn gegevens waren al bekend bij ze.

 

Ik heb zonet om kwart voor  5, 1 uur aan de telefoon gezeten, en er werd gezegt ik ga even kijken wat ik voor u kan doen, en na 10 min. Werd de hoorn erop gegooit. Mij ga je niet vertellen dat dit dan per ongeluk is.

 

Ik heb van T-Mobile het verzoek gekregen om met een andere sim kaart te kijken of het dan wel lukt, en daarmee lukte het dus wel, dus het probleem zou dan bij T-Mobile liggen. Maar het is echt ongelofelijk, ik ben al 1 jaar verder, heb gewoon elke maand betaald, voor iets dat ik niet krijg..en ze komen hun woord ook niet na want ik had met T-Mobile een telefonische afspraak staan, en die zijn ze niet na gekomen, en dan moet ik weer bellen, en dan geef ik de kenmerk door, en dan stellen ze de verkeerde vragen, of hebben geen ervaring op dit gebied, en doorverbinden met een leidinggevende kan ook niet, of een afspraak inplannen met een monteur kan ook niet. Ik hoor alleen wat niet kan, niet wat wel kan. Ik vind dat als je al 1 jaar bezig bent met een probleem waarvoor je betaalt, dat ze op gegeven moment toch wel een monteur moeten sturen, en dje ter plekke kan kijken hoe het opgelost kan worden. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile en dan word je zo aan je lot over gelaten. Dit is dus de service die ze geven. 

Als ik op basis van deze bericht niet geholpen word, dan stap ik naar de klachten comissie, ik heb er alles aan gedaan om het probleem op te lossen, nu mag T-Mobile iets doen om dit probleem op te lossen. Wel cash pakken maar service verlenen ho maar.

 

En waar T-Mobile zich echt kapot voor moet schamen is dat medewerkers zomaar de hoorn erop gooien als het te heet onder hun voeten word, ik weet zeker dat dit ook net is gebeurd. Dit verdient geen schoonheidsprijs.

 

Enige wat ik vraag, laat een leidinggevende contact met me opnemen, en een afspraak inplannen voor een monteur. Meer hoef ik niet. En anders stap ik echt naar de klachtencomissie want na 1 jaad moet er maar eens een einde aan komen

 

icon

Beste antwoord door Folkert 1 June 2022, 22:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat het niets met de simkaart te maken heeft. @Folkert zit op het juiste pad. Er is iets wat de ene telefoon anders uitstuurt dan de andere. De APN instellingen is zeker iets wat je in beide telefoons kunt verglijken. 5G is niets anders dan 4G met een extra radiodrager. Allebei maken ze gebruik van hetzelfde 4G core netwerk. De telefoon gebruikt ook voor bellen (volte) alleen het 4G netwerk. Doe ook eens de sim swap, dus sim van moeder bij dochter en andersom. het probleem zal denk ik niet meeverhuizen, dus blijft in de telefoon van moeder?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @r-han1905 

Ik zie dat onze Superusers goed met je mee hebben gedachten en het een en ander al hebben uitgesloten. Ik wil ook graag met je meekijken. 

Zou je mij via een privébericht het 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN toe kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee en dan kunnen we kijken of een nieuwe simkaart de oplossing zal zijn. 

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

@Waqqas @CrisTien @Folkert Bedankt voor het meedenken!

Badge +1

Rechter is mijn telefoon, en linker die van me moeder. Beide op data

Reputatie 7
Badge +18

Ik zie dan toch een simkaart wissel als enige optie nu we zo'n beetje alles uitgesloten hebben. Even wachten tot er morgen een Community Moderator reageert. Ze pakken topics op volgorde van binnenkomst dus je komt vanzelf aan de beurt. 

 

Hoe oud is de nukkige simkaart? Er hoeft in elk geval geen monteur voor te komen. Je hebt een nieuwe simkaart binnen een paar dagen thuis. Een moderator kan dit snel voor je regelen.

Badge +1

Kun je Operatortype mobiel virtueel netwerk veranderen van SPN naar Geen?

De waarde eronder hoeft dan niets te staan...

Gedaan, en de apps opgestart, zonder succes helaas..

Reputatie 7
Badge +18

Het is echt heel vreemd dat ze het op andere toestellen wel doen. Dit is dus waarmee ik al 1 jaar bezig ben met T-Mobile..en kom er maar niet uit. Ik weet heel veel af van smartphones, computers, instellen van dergelijke dingen,maar zelfs voor mij is dit iets wat ik niet begrijp waar de oorzaak ligt

Ik kan ook nog niet zeggen waar het probleem zit. Benieuwd wat er gebeurt als je de problematische simkaart in een andere telefoon plaatst,als het aan de simkaart ligt zou het daarmee ook niet moeten werken. Maakt niet uit of dat een 4 of 5G telefoon is. 

Reputatie 7
Badge +18

Kun je Operatortype mobiel virtueel netwerk veranderen van SPN naar Geen?

De waarde eronder hoeft dan niets te staan...

Badge +1

Het is echt heel vreemd dat ze het op andere toestellen wel doen. Dit is dus waarmee ik al 1 jaar bezig ben met T-Mobile..en kom er maar niet uit. Ik weet heel veel af van smartphones, computers, instellen van dergelijke dingen,maar zelfs voor mij is dit iets wat ik niet begrijp waar de oorzaak ligt

Badge +1

Het staat allemaal goed na een controle te hebben gedaan.

Staat APN goed? startsites.t-mobile

 

Opvallend: bij mijn Samsung S20 FE 4G staat bij Operator type mobiel virtueel netwerk Geen en bij Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk Niet ingesteld

Volgens mij hebben deze instellingen iets te maken met MVNO dus mobiele providers zoals Simpel die via het T-Mobile netwerk werken maar niet van T-Mobile zelf zijn...

Ja ook

 

Reputatie 7
Badge +18

Het staat allemaal goed na een controle te hebben gedaan.

Staat APN goed? startsites.t-mobile

 

Opvallend: bij mijn Samsung S20 FE 4G staat bij Operator type mobiel virtueel netwerk Geen en bij Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk Niet ingesteld

Volgens mij hebben deze instellingen iets te maken met MVNO dus mobiele providers zoals Simpel die via het T-Mobile netwerk werken maar niet van T-Mobile zelf zijn...

Badge +1

En ik heb ook weer een sim switch gedaan, ik kan met mijn sim wel de apps bekijken 😂

Badge +1

Het staat allemaal goed na een controle te hebben gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +18

Kijk bij Instellingen - Mobile netwerken - Namen toegangspunten - Internet of alles goed staat:

Naam Internet
APN smartsites.t-mobile

Proxy, Poort, Gebruikersnaam, Wachtwoord, Server, MMSC, MMS proxy en poort allemaal niets ingesteld

MCC 204
MNC 16

Verfificatie PAP

Type toegangspunt default, supl

APN protocol IPv4/IPv6

APN roaming IPv4

 

Badge +1

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Ga ik doen, bedankt. Ook met dezelfde provider als die ik voor me moeder heb gekocht; T-Mobile. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile onder mn eigen naam, en op alle doen de apps het gewoon, behalve op die van me moeder, en zij is de enige met een 5G abonnement. Ik ga zometeen screenshots posten hier. Bedankt nogmaals voor je hulp Folkert!

 

Nog een andere optie is de simkaart waarbij het niet werkt tijdelijk in een andere smartphone plaatsen en kijken of de apps daar via 4 of 5G werken. Zo bepaal je of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt en wie weet is het een netwerk instelling. Welk merk en type telefoon is het probleemgeval?

Op de samsung galaxy note ultra 5G

 

Ik heb zo'n simkaart switch alleens eerder gedaan op verzoek van T-Mobile, en daaruit bleek dat ik met mijn simkaart in haar telefoon wel de apps kon bekijken. De apps die het niet deden, deden het wel toen mijn simkaart erin zat. Dus dan zou je denken dat het niet aan instellingen ligt toch? Maar ik ga het zo nog een keer doen, en dan stuur ik je screenshots. Bedankt voor je hulp nogmaals Folkert. Dit zijn nou vragen waar ik wat aan heb! 😂

Reputatie 7
Badge +18

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Ga ik doen, bedankt. Ook met dezelfde provider als die ik voor me moeder heb gekocht; T-Mobile. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile onder mn eigen naam, en op alle doen de apps het gewoon, behalve op die van me moeder, en zij is de enige met een 5G abonnement. Ik ga zometeen screenshots posten hier. Bedankt nogmaals voor je hulp Folkert!

 

Nog een andere optie is de simkaart waarbij het niet werkt tijdelijk in een andere smartphone plaatsen en kijken of de apps daar via 4 of 5G werken. Zo bepaal je of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt en wie weet is het een netwerk instelling. Welk merk en type telefoon is het probleemgeval?

Badge +1

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Ga ik doen, bedankt. Ook met dezelfde provider als die ik voor me moeder heb gekocht; T-Mobile. Ik heb 3 abonnementen lopen bij T-Mobile onder mn eigen naam, en op alle doen de apps het gewoon, behalve op die van me moeder, en zij is de enige met een 5G abonnement. Ik ga zometeen screenshots posten hier. Bedankt nogmaals voor je hulp Folkert!

 

Reputatie 7
Badge +18

@r-han1905 Even meegelezen…

Kun je exact aangeven met welke apps het niet werkt? En kun je per app kijken of streaming via mobiel netwerk ingeschakeld is? Post indien mogelijk schermafdrukken. Op die manier kunnen we je wellicht verder helpen.

Met welke simkaart werkte het wel? Welke provider was dat?

Groeten,

Folkert

Badge +1

@r-han1905  Ho stop ik ben jouw lieve schat niet wens ook niet zo aangesproken te worden. Beetje respect voor de mensen die je willen helpen ondanks dat je zelf alles afwijst.

je zoekt spijkers op laag water, Als een andere Sim wel helpt is het de eerste oplossing om te testen.

Kopieer de telefoonnummers naar je telefoon. (Exporteer)

De nummers kan je later weer met gemak importeren naar de nieuwe Sim. 

Je kan in elke TM winkel een kaart gaan halen ze helpen je zelfs om hem over te zetten. 
Kost niets in jullie geval. 

Maak een back-up van je de gsm en sla dat even op om later weer terug te zetten.

Maar aangezien je geen hulp wil is dit mijn laatste poging en reactie, probeer om niet te veel in hokjes te denken.

Veel succes voor je moeder en haar Gsm. 
MVG

 

 

 

 

Mijn god hey, jij bent wel heel snel op je teentjes getrapt, met lieve schat word ook wel een vriendelijke groet mee bedoelt. Dat jij het letterlijk neemt, zegt toch wel in welke categorie je IQ staat. Maargoed. Misschien een tip aan jou, wees eens wat vriendelijker naar je medemens, dan zul je zien dat je meer vriendelijkheid terug krijgt.

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905  Ho stop ik ben jouw lieve schat niet wens ook niet zo aangesproken te worden. Beetje respect voor de mensen die je willen helpen ondanks dat je zelf alles afwijst.

je zoekt spijkers op laag water, Als een andere Sim wel helpt is het de eerste oplossing om te testen.

Kopieer de telefoonnummers naar je telefoon. (Exporteer)

De nummers kan je later weer met gemak importeren naar de nieuwe Sim. 

Je kan in elke TM winkel een kaart gaan halen ze helpen je zelfs om hem over te zetten. 
Kost niets in jullie geval. 

Maak een back-up van je de gsm en sla dat even op om later weer terug te zetten.

Maar aangezien je geen hulp wil is dit mijn laatste poging en reactie, probeer om niet te veel in hokjes te denken.

Veel succes voor je moeder en haar Gsm. 
MVG

 

 

 

 

Badge +1

@r-han1905 Nee ik snap het niet! Als het mijn probleem was zou ik er 100% voor gaan.

“Ik heb van T-Mobile het verzoek gekregen om met een andere sim kaart te kijken of het dan wel lukt, en daarmee lukte het dus wel”  

Probeer dat dus eerst eens.
Fijne avond 

 

Maar lieve schat ik waardeer het de moeite die je voor me doet om me te helpen..maar voor dat ik weer iets ga en wil doen, wil ik eerst weten van een deskundig iemand van T-Mobile of ze ook daadwerkelijk in staat zijn mij te willen helpen. Jij bekijkt alles van 1 kant, terwijl ik al van alles geprobeerd heb. Ik ga en kan niet zomaar dingen doen als ik niet eens weet of de afdeling van de desbetreffende afdeling mij wilt helpen. Simkaart moet je aanvragen = is moeite, er gaan dagen overheen dat je hem krijgt, dan moet ik het dus vervangen, en dat gaat niet zomaar. Een nieuwe simkaart aanvragen kost ook nog geld. Ik begrijp jou, maar hoop dat je mij ook begrijpt. Niet zo in hokjes denken. Ik ben al 1 jaar bezig, dus de frustatie zit er bij mij nog meer dan als wie dan ook. Wat mij ook irriteert is dat iedereen bij T-Mobile mij iets anders zegt, terwijl alles opgeslagen zou moeten worden in de computer.maar raar genoeg zegt iedereen iets anders. Er is door een speciale afdeling van T-Mobile gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn, met die afdeling wil ik praten. Aangezien die over de kennis (zouden) moeten beschikken waar ik nu in zit. Als ik nu een simkaart aanvraag en het blijkt niet te werken, moet ik alle data dat op me simkaart staat opnieuw overzetten en dat doe je niet zomaar eventjes in paar minuten

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905 Nee ik snap het niet! Als het mijn probleem was zou ik er 100% voor gaan.

“Ik heb van T-Mobile het verzoek gekregen om met een andere sim kaart te kijken of het dan wel lukt, en daarmee lukte het dus wel”  

Probeer dat dus eerst eens.
Fijne avond 

 

Badge +1

@r-han1905 Als wij je vragen stellen krijgen wij ook geen antwoord. 
Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

Wil je een oplossing is het handig om meer te weten over de telefoon enz.

Om wat voor telefoon gaat het?
Als je moeder de telefoon op 4G zet werkt het dan wel?

Heb je al een nieuwe Sim geprobeerd?

 

Samsung galaxy note ultra 5G

 

Nee dan ook niet,dat heb ik al geprobeerd.

 

Nee, maar daar moet het probleem ook niet liggen, en ik ben inmiddels ook wel een beetje klaar om allemaal dingen te doen, waarvan niet eens zeker is of het werkt.dat kost me alleen maar meer werk om alles opnieuw weer in te stellen.

Snap je, en ik ben al 1 jaar bezig, jij een uurtje, snap je mijn frustatie nu 😂

Badge +1

@r-han1905

Ik denk dat het om een dekking probleem gaat, de andere simkaart was van een andere provider?

Nee, ook gewoon van T-Mobile

De instellingen staan goed denk ik omdat de andere simkaart wel werkte.

Denk ik ook ja

Met T-Mobile verschijnt er wel een 4G of 5G logo rechtsboven?

Ja, bij overschakelen naar 5G komt de 5G logo wel tevoorschijn

En werkt mobiele data wel op andere locaties buiten huis dus wanneer verbonden met een andere mast?

Ja, overal werkt het gewoon, alleen met dit niet. Het is echt heel raar

Neem ook eens een kijkje op de dekkingskaart of er voldoende dekking is en of er geen probleem staat gemeld in de woonplaats.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Je kunt ook een melding doen op de dekkingskaart als blijkt dat het aan een mast in de omgeving ligt.

 

Badge +1

@r-han1905 Als wij je vragen stellen krijgen wij ook geen antwoord. 
Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

Wil je een oplossing is het handig om meer te weten over de telefoon enz.

Om wat voor telefoon gaat het?
Als je moeder de telefoon op 4G zet werkt het dan wel?

Heb je al een nieuwe Sim geprobeerd?

 

Samsung galaxy note ultra 5G

 

Nee dan ook niet,dat heb ik al geprobeerd.

 

Nee, maar daar moet het probleem ook niet liggen, en ik ben inmiddels ook wel een beetje klaar om allemaal dingen te doen, waarvan niet eens zeker is of het werkt.dat kost me alleen maar meer werk om alles opnieuw weer in te stellen.

Reputatie 7
Badge +20

@r-han1905

Ik denk dat het om een dekking probleem gaat, de andere simkaart was van een andere provider?

De instellingen staan goed denk ik omdat de andere simkaart wel werkte.

Met T-Mobile verschijnt er wel een 4G of 5G logo rechtsboven?

En werkt mobiele data wel op andere locaties buiten huis dus wanneer verbonden met een andere mast?

Neem ook eens een kijkje op de dekkingskaart of er voldoende dekking is en of er geen probleem staat gemeld in de woonplaats.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Je kunt ook een melding doen op de dekkingskaart als blijkt dat het aan een mast in de omgeving ligt.