Beantwoord

T-mobile modem en equalizer electrische auto

  • 28 December 2022
  • 5 reacties
  • 53 Bekeken

Ik heb een Zyxel modem (2,4 GHz) voor o.a. WiFi. Daarnaast heb ik een Easee equalizer om mijn auto elektrisch te laden.

Mijn equalizer ziet het WiFi netwerk niet.

Navraag levert op dat de leverancier zegt:

Aangezien onze oplaadrobot een IoT-apparaat is, moesten de volgende poorten geopend zijn:
- Poort 80 en poort 443 (HTTP)
- Poort 1883 (TCP)
- Poort 8883 (TCP)
- Poort 54 (UDP)”

Hoe weet ik of dit het geval is???? 

icon

Beste antwoord door eric 28 December 2022, 16:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GerardLenssen , welkom bij de community

Je schrijft: De equilizer ziet het wifi netwerk niet.

Dat klinkt dus als een dekking probleem? Is er een app waarmee je de equilizer instelt en die de aanwezige wifi netwerken toont? Zie je bijvoorbeeld wel een ander netwerk (van de buren) en rijkt jouw wifi netwerk wel tot buiten?

Soms is het ook een kwestie dat dit soort apparatuur de 5Ghz frequentie niet snapt. Log dan even in je modem in en zet die 5Ghz uit.

Het poorten mappen en openzetten is als de equilizer een verbinding NAAR de server van de fabrikant opzet automatisch. Maar het zou kunnen dat de fabrikant vanuit de server naar deze poorten wil verbinden. In dat geval zul je de equilizer een vast intern IP adres moeten geven en portforwarding moeten maken naar dat adres. Gebruik de zoekfunctie op dit forum voor topics over portforwarding als je dat nog niet eerder gedaan hebt.

Hoi @GerardLenssen , welkom bij de community

Je schrijft: De equilizer ziet het wifi netwerk niet.

Dat klinkt dus als een dekking probleem? Is er een app waarmee je de equilizer instelt en die de aanwezige wifi netwerken toont? Zie je bijvoorbeeld wel een ander netwerk (van de buren) en rijkt jouw wifi netwerk wel tot buiten?

Soms is het ook een kwestie dat dit soort apparatuur de 5Ghz frequentie niet snapt. Log dan even in je modem in en zet die 5Ghz uit.

Het poorten mappen en openzetten is als de equilizer een verbinding NAAR de server van de fabrikant opzet automatisch. Maar het zou kunnen dat de fabrikant vanuit de server naar deze poorten wil verbinden. In dat geval zul je de equilizer een vast intern IP adres moeten geven en portforwarding moeten maken naar dat adres. Gebruik de zoekfunctie op dit forum voor topics over portforwarding als je dat nog niet eerder gedaan hebt.

Dag Eric,

dank voor jouw reactie. Ik heb een en dezelfde app voor de equilizer en voor de laadrobot (Easee). De equilizer krijgt het WiFi netwerk van de laadrobot. Deze laadrobot is vorige maand nog ingesteld op het oude WiFi netwerk. Sinds kort heb ik T-mobile en wil dus het WiFi netwerk veranderen. In de app zoek ik naar netwerken en krijg ik verschillende netwerken van de buren maar niet die nieuwe van mij. 
De laadrobot staat wel wat verder weg (50m) maar net zo ver van de buren…

Ik heb het modem al op 2,4 GHz ingesteld.

wat te doen?

 

Dag Eric,

dank voor jouw reactie. Ik heb een en dezelfde app voor de equilizer en voor de laadrobot (Easee). De equilizer krijgt het WiFi netwerk van de laadrobot. Deze laadrobot is vorige maand nog ingesteld op het oude WiFi netwerk. Sinds kort heb ik T-mobile en wil dus het WiFi netwerk veranderen. In de app zoek ik naar netwerken en krijg ik verschillende netwerken van de buren maar niet die nieuwe van mij. 
De laadrobot staat wel wat verder weg (50m) maar net zo ver van de buren…

Ik heb het modem al op 2,4 GHz ingesteld.

wat te doen?

Reputatie 7
Badge +14

Als je robot het wifi signaal niet ziet, dan is het blijkbaar te zwak. Dan is een kabel aansluiten op de robot nog een idee of een wifi mesh netwerk creeren met een wifi plus station. Deze dient dan wat dichter bij de robot neergezet te worden.

Dank voor de reactie

Reageer