Er is iets raars gaande. Maandag ben ik gebeld door een onbekend 06 nummer, maar ik kan op dat moment niet opnemen. Bij het later terugbellen krijg ik meteen een bezettoon te horen. (Mijn nummer heb ik sinds begin dit jaar, en is bij weinig mensen bekend. Ik word dus normaal gesproken niet vaak gebeld.)
Dinsdag word ik gebeld door een vrouw die zegt dat ik haar 2 minuten geleden heb gebeld. Iets wat niet kan, want mijn mobiel lag de hele tijd op mijn bureau. (Tevens is mijn mobiel clean kwa software en up to date. Ik zou dus geen malware moeten hebben.) Ook gaf ze aan eerder door mij te zijn gebeld, maar ook door andere onbekende 06 nummers. De vrouw geeft aan Tele2 te hebben, en in dezelfde stad als ik te wonen. Verder zou ze het nummer sinds pas hebben, en het nog met weinig mensen gedeeld te hebben. Ik was de eerste bij wie ze bij terugbellen, daarwerkelijk een persoon aan de lijn kreeg.
Vandaag, woensdag, ik word gebeld door een onbekend 06 nummer, maar kan op dat moment niet opnemen. (Bij nagooglen lijk het persoon uit Eindhoven te komen.) Later die dag word ik gebeld door een ander onbekend 06 nummer. Bij opnemen en "hallo” zeggen, wordt er niet gereageerd, en daarna opgehangen. Even later krijg ik een SMS met de vraag "Met wie spreek ik?” “U heeft me gebeld”. Terwijl ik dat nummer niet heb gebeld.
Uitgaande dat die personen de waarheid spreken, lijkt het alsof mijn nummer wordt gespooft, maar ook andere nummers worden gespooft.
Zijn er meer mensen die dit problem ervaren?
Beste antwoord door Hajar
Bekijk origineel