Beantwoord

Versterken GSM signal binnen in mijn schip

  • 25 August 2021
  • 7 reacties
  • 863 Bekeken

Mijn situatie is als volgt. Ik verblijf langdurig en regelmatig aan boord van mijn schip. Dit is varend erfgoed (95 jaar oud). De woning is grotendeels benedendeks onder een stalen dek.  Het geheel gedraagt zich als een kooi van Ferrday. Ik ben op zoek naar een goede versterker van het GSM signaal.

Via de helpdesk ben ik verwezen naar https://www.mobieleversterkers.nl/gsm/versterker.

Daar wordt geadviseerd een pijp antenne te gebruiken als je de versterker op een schip wilt gebruiken, maar ik kan een dergelijke antenne niet vinden op die website. Mijn technisch Engels was onvoldoende om de medewerker van die website mijn probleem duidelijk te maken.

Is er iemand die mij hier mee verder kan helpen. Het is mijn eerste topic in deze community. Wellicht zit ik op de verkeerde plaats en houd ik me niet aan de (ongeschreven) regels van dit gezelschap mijn excuses.

Vriendelijke groet,
Hans Bloemen

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 26 August 2021, 00:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

https://www.gsm-repeater-shop.nl/

of

https://www.repeatershop.nl/

 

 

Reputatie 7
Badge +4

De 4g buitenantenne is ook een mooie oplossing voor op een schip. 4g voor thuis extra snel. Als je toestel het ondersteund kan je bellen via wifi en heb je gewoon internet. De Huawei met buiten antenne is ook op bol.com te bestellen en heb je geen 2 jaar contract. Misschien niet helemaal wat je zoek...

Reputatie 7
Badge +14

Vergeet niet dat het gebruik van zo'n repeater illegaal is zonder toestemming van de provider.

Die toestemming wordt nooit gegeven aangezien dat soort appatuur heel eenvoudig het signaal van dr provider kan verstoren. Andere gebruikers hebben daar dan last van. Agentschap Telecom handhaaft hier actief op. Providers hebben miljoenen betaald voor het exclusieve gebruik en daar krijgen ze dan o.a.  de handhaving voor terug.

Een passieve antenne, dus zonder zender component mag wel.

Vergeet niet dat het gebruik van zo'n repeater illegaal is zonder toestemming van de provider.

Die toestemming wordt nooit gegeven aangezien dat soort appatuur heel eenvoudig het signaal van dr provider kan verstoren. Andere gebruikers hebben daar dan last van. Agentschap Telecom handhaaft hier actief op. Providers hebben miljoenen betaald voor het exclusieve gebruik en daar krijgen ze dan o.a.  de handhaving voor terug.

Een passieve antenne, dus zonder zender component mag wel.

Deze informatie was nieuw voor mij en beschouw ik als zeer waardevol. Ik heb nota bene gebeld met de helpdesk T-mobile en ben daar verwezen (zie mijn bericht hierboven) naar een website waar dat spul wordt verkocht. Geen woord over toestemming en vergunning Agentschap Telecom etc. Dank voor deze reactie.

 

De 4g buitenantenne is ook een mooie oplossing voor op een schip. 4g voor thuis extra snel. Als je toestel het ondersteund kan je bellen via wifi en heb je gewoon internet. De Huawei met buiten antenne is ook op bol.com te bestellen en heb je geen 2 jaar contract. Misschien niet helemaal wat je zoek...


De 4G buitenantenne draait sinds begin juni en tot redelijke tevredenheid. Ligt (niet lachen) ook een beetje aan eb en vloed (dan is het nog beter) en dag- of avondgebruik. Het wifibereik is aan boord niet overal even sterk, waardoor mn.WLan call niet altijd soepel verloopt. Dat ga ik nu aanpakken ipv GSM versterker. Dank allemaal voor jullie reactie.

De 4g buitenantenne is ook een mooie oplossing voor op een schip. 4g voor thuis extra snel. Als je toestel het ondersteund kan je bellen via wifi en heb je gewoon internet. De Huawei met buiten antenne is ook op bol.com te bestellen en heb je geen 2 jaar contract. Misschien niet helemaal wat je zoek...


De 4G buitenantenne draait sinds begin juni en tot redelijke tevredenheid. Ligt (niet lachen) ook een beetje aan eb en vloed (dan is het nog beter) en dag- of avondgebruik. Het wifibereik is aan boord niet overal even sterk, waardoor mn.WLan call niet altijd soepel verloopt. Dat ga ik nu aanpakken ipv GSM versterker. Dank allemaal voor jullie reactie.


Inmiddels heb ik een Mesh wifi netwerk in de lucht gebracht en heb op mijn oude routers het broadcasten van de SSID uitgezet. Draait sinds zaterdag als een zonnetje en ik heb niemand horen zeggen: “Ik versta je slecht”. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Topic gesloten

Reputatie 7
Badge +14

Top, en dit is helemaal legaal, dus kun je er zonder problemen gebruik van maken.

Reageer