Beantwoord

VPN via 4G hotspot werkt niet

  • 11 March 2022
  • 3 reacties
  • 528 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik kan met mijn telefoon via 4G een internetverbinding opzetten en daar mijn PC op verbinden en dat werkt.

Ik moet soms ook een VPN verbinding opzetten om met een bepaald netwerk te verbinden. Dit lukt niet en krijg de melding dat de verbinding niet tot stand kan komen. 
Vanaf mijn netwerk thuis lukt dat wel. 
 

De klantenservice gesproken en die zei dat dit niet kon. Op mijn vraag wat ik daar dan voor nodig heb om het wel te laten werken, (Ander soort abonnement of zo) werd gezegd dat TMobile hier geen oplossing voor kan bieden.  

Dat geloof ik eigenlijk niet. 
Ik moest dit naar aan de community vragen. 
 

Wie kan mij hier duidelijkheid in verschaffen?

groet Tim

 

icon

Beste antwoord door eric 11 March 2022, 14:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is zeker geen blokkade om met je T-Mobile abonnement een vpn op te zetten.

Hoi Eric, 

Ja ik snap je.

Dat bepaalde netwerk is een VPN gateway en die heeft geen whitelist geconfigureerd. De VPN die ik gebruik is die van Windows 10. Die werkt dus wel vanaf diverse andere netwerken, maar niet als ik mij laptop met een hotspot op mijn telefoon verbind. Ik heb dan wel internet, maar de VPN wordt niet toegestaan.

Zou mijn T-Mobile abonnement een VPN niet toestaan?  

Iemand nog ideeën?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Heeft dat “bepaalde netwerk” niet een IP whitelist? Een mobiele telefoon krijgt namelijk bij iedere restart een ander publeik Internet adres.

Als ik een VPN service start vanaf mijn mobiele telefoon naar mijn Synology NAS thuis (zonder whitelist) dan komt die verbinding via het T-mobile mobiele netwerk prima tot stand.