Beantwoord

Waardeloos 4g snel voor thuis

  • 29 December 2022
  • 10 reacties
  • 204 Bekeken

Aangezien er geen contactformulier voor 4g voor thuis beschikbaar heb ik het via de zakeljke gedaan.Sinds 20 oktober heb ik een nieuw abonnement 4g voor thuis supersnel afgesloten nadat mijn eerdere abonnement van 4g voor thuis aan vervanging toe was na 2 jaar. Ik heb dit ook gedaan omdat de snelheid en het signaal dan beter zou worden.Na installatie van een monteur van guidion is het spulletje in gebruik genomen, wat schetst mij verbazing het is helemaal niet beter geworden.Ook een kennis van mij welke ook is overgestapt dit betreft ook op het zelfde adres maar op een ander kavel  hier is vanmorgen wederom een monteur van guidion geweest en hebben hem wat speedtesten laten zien waaruit blijkt dat het niet aan het modem ligt maar aan het signaal van t-mobile.Wij zijn totaal niet te vrede over de gang van zaken zoals deze nu worden opgelost, sorry NIET worden opgelost. Wij kunnen blijven bellen met klantenservice, maar er is geen resultaat.En als we iemand van klantenservice aan de lijn krijgen, wordt er gezegd dan maak je van je telefoon toch een hotspot dan heb je ook internet, te gek voor woorden.Ik hoop dan ook dat er naar aanleiding van dit bericht wel actie wordt ondernomen, mocht dit toch uitblijven zijn wij voornemens om dit bij een consumentenman neer te leggen.Wij hopen dan ook dat het niet zo ver hoeft te komen en dat de problemen welke wij nu ondervinden worden opgelost.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 30 December 2022, 12:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Corumontage, goed dat je dit aangeeft - ik help je graag verder! Had je toevallig de router al een keer gereset? Je kunt de stekker even voor een half uurtje eruit halen, soms wil dit nog wel eens helpen! Kun je daarnaast aan mij laten weten over welke router je beschikt? Het zou moeten gaan om één van de volgende routers; 

  • Huawei (type E5186, B618, B818) 
  • Binnenrouter van ZTE (MF289D) 
  • Buitenrouter van Huawei (type B2368) 
  • Buitenrouter van WNC (AF55)

 

Kun je ook aan mij laten weten wat je momenteel bij de lampjes op je router te zien krijgt? Daarnaast wil ik je vragen om alvast een speedtest te doen via: https://www.speedtest.net/ en de uitkomst met mij te delen. Dan weet ik in welke richting ik verder moet zoeken, zodat ik je zo goed mogelijk verder kan helpen! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 7
Badge +14

Als er geen mobiel signaal is, dan is het natuurlijk logisch dat het niet goed werkt.

 

Check de website wat de verwachting van het signaal is. Je kunt daar ook een probleem melden.

Beste pharwin 

mijn router is buitenrouter wnc af55

sinds kort geïnstalleerd door guidion 

alle opties die je opnoemt heb ik al doorlopen maar ben ervan overtuigd dat het niet bij mij ligt maar bij het signaal van t-mobile er zijn hier op het park nog 2 klanten van t- mobile die de zelfde problemen ondervinden

hoe kan ik een speeltest toevoegen aan dit bericht?

 

gr Ruud 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Het is niet dat het op 30 mbit is gacapped. Kun je ook een kabel aansluiten i.p.v. via wifi meten?

Misschien een router achter deze zetten met betere WiFi 

Dit bedoel ik er wordt van alles aan je gevraagd om te doen en door te sturen en dan hoor je niets meer ?

Reputatie 7
Badge +14

Dit is een forum voor en door klanten. Er zijn ook.moderators, maar die reageren b.v. niet als een 'chat met de klantenservice ".

Zodra @Pharwin weer een dag werkt loopt hij de topics na en komt hij vanzelf hier. Maar een snelheir van 42/8 is op zich niet slecht voor een mobiele verbinding.  De tot 100 mbit abonnementen kennen geen gegarandeerde snelheid garantie.  Het is in iedergeval meer dan 30 mbit, dus wordt niet daarop gecapped als een standaard sim only 4G voor thuis sim.

Reputatie 6
Badge +6

Dit bedoel ik er wordt van alles aan je gevraagd om te doen en door te sturen en dan hoor je niets meer ?

Hi @Corumontage, kun je mij een privébericht sturen met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer ter verificatie? Dan kijk ik gelijk met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. 

 

Ik hoor het graag van je! 


Groetjes, 

Pharwin 

Reageer