Beantwoord

Wat zijn de ervaring met sim only of prepaid bij T-Mobile in Portugal?

  • 3 August 2021
  • 4 reacties
  • 474 Bekeken

Hallo. Ik heb het plan om voor wat langere tijd naar Portugal te gaan. Ik wil daar graag over goede WiFi beschikken en TV-programma's kunnen streamen. Dan heb ik niet genoeg aan de max 21 Gb die ik kan krijgen door mijn huidige abonnement tijdelijk om te zetten. Het lijkt verstandiger om in Portugal een sim-kaart of prepaid card te kopen, bijvoorbeeld bij T-Mobile. Ik wil graag weten wat daarmee bij leden van de community de ervaringen zijn

icon

Beste antwoord door eric 3 August 2021, 12:21

Bekijk origineel

4 reacties

Dank voor de constructieve reacties.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @BlueeyesSr , welkom op de klant helpt klant community.

BIj langere tijd verblijf in het buitenland is het zeker een goed idee een lokale sim te kopen. De roam like home wetgeving kent hiervoor “beschermende maatregelen” voor de home operator, juist om permanente roaming te voorkomen.

Er zijn in Portugal 3 operators:

  • MEO (previously TMN)
  • Vodafone (previously Telecel)
  • NOS (previously Optimus)

Net zoals in Nederland heb je te maken met verschillen in dekking. Daarom is het goed om eens dat te bekijken op de locatie waar jij gaat verblijven.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BlueeyesSr Als je langere tijd naar Portugal gaat, dan zou ik je adviseren om daar lokaal een simkaart aan te schaffen. Ik wens je in ieder geval een heel fijn verblijf daar en hopelijk zien we af een toe berichtje of een foto van het mooie Portugal hier op de community verschijnen.

Wellicht ook nog een optie om te onderzoeken pocket wifi.

Fijne reis!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BlueeyesSr 

Mocht je bereikbaar willen blijven op je Nederlandse nummer dan kan dat gewoon door bijvoorbeeld je T-Mobile simkaart naast je Portugese simkaart te gebruiken in een dual sim telefoon of misschien een 2de telefoon erbij nemen als je dat wilt.

Bereikbaar blijven is geen probleem bij een langere verblijf, je betaald geen toeslag. Je kunt ook gewoon blijven bellen uit je bundel.

Reageer