Beantwoord

Wlan call

  • 1 July 2021
  • 3 reacties
  • 1393 Bekeken

Ik heb wlan call aan staan en bel dus via WiFi. Ik zou dan verwachten dat ik dan geen telefoongesprekken op mijn rekening zou zien omdat die immers via Wifi verlopen. Maar als ik op de maandelijkse rekening kijk dan staan daar nog steeds alle telefoongesprekken op. Ik denk dat daar alleen de gesprekken op zouden moeten staan die ik buiten het bereik van mijn Wifi-netwerk voer.
Weet iemand hoe dit zit?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 July 2021, 16:24

Bekijk origineel

3 reacties

Ok, Eric. Duidelijk.

Reputatie 7
Badge +14

Alleen het medium “door de lucht” wordt vervangen “via wifi/internet. Alle overige systemen en zaken zoals de afwikkeling van/naar het andere nummer, inclusief betaling naar de eventueel andere provider blijven gelijk. 

Alleen als je belt via Wifi via whatsapp naar een andere whatsapp gebruiker zijn er geen gesprekskosten, immers de B partij heeft geen telefonieprovider waar interworking en kosten mee gemoeid zijn.

Ik heb voor de helderheid nog even een plaatje gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeroen van der Graaff 

Ik heb zelf gewoon een goede bereik maar ik gebruik bellen via WiFi wel eens, volgens mij bel je gewoon uit je bundel of buiten je bundel en de WiFi dient als vervanging voor het bereik.

Bij bellen over WiFi leg je via je lokale internetverbinding contact met het netwerk van je provider. Het grote voordeel: je hebt altijd en overal bereik.

Reageer