ZTE router stopt er soms mee

• 26 September 2022
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Hallo. Zo’n 1x per dag op een willekeurige tijd stopt de ZTE MF289D ermee. Dit is 2 weken terug ineens begonnen. 

Het ‘Network’ lampje begint te knipperen en het WiFi netwerk ligt er dan uit.
Een simpele ‘kabel eruit en erin’ lost dit probleem binnen 2 minuten op. Maar het is toch erg vervelend, vooral als ik niet thuis ben in verband met IOT apparaten. 

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er is geen update beschikbaar en een factory reset werkt helaas ook niet.

Bij voorbaat erg bedankt.
-Melvin 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@Toetie9112 

Zomaar een vraag waadoorr dit topic weer een bump naar boven krijgt.

Welke kabel even eruit om het probleem op te lossen?

Tussen de 4Gmodem router en een achterliggend netwerk apparaat of maak je een zogenaamde powerflip door de voeding te onderbreken en herstellen?

@Toetie9112

Zomaar een vraag waadoorr dit topic weer een bump naar boven krijgt.

Welke kabel even eruit om het probleem op te lossen?

Tussen de 4Gmodem router en een achterliggend netwerk apparaat of maak je een zogenaamde powerflip door de voeding te onderbreken en herstellen?

Hey Yalerta, bedankt voor de reactie! 

De stekker van de ZTE router zelf eruit en weer erin, powerflip dus. Ik heb geen ‘achterliggend netwerk apparaat’ alles verloopt via die router, als die het doet.

Geen idee waarom hij besluit er willekeurig mee te stoppen, aangezien het netwerk zelf niet onderbroken kan zijn (neem ik aan) want daarna werkt alles weer.

Enig idee? :)

Reputatie 7
Badge +2

...

Enig idee? :)

Eerlijk gezegd nee ik heb geen idee. 4G routers zijn niet “mijn ding”

Maar het lijkt mij dat als het netwerk lampje begint te knipperen hiermee het 4G netwerk bedoeld wordt.
Omdat deze ZTE redelijk nieuw in de Tmobile 4G-infra toegepast wordt lijkt het me goed dat er een moderator langs komt die een kortere lijn naar de technische Tmobile mensen heeft en die wat tips kunnen verstrekken.

Reageer