Afronden belminuten mag niet

• 6 november 2010
  • 26 reacties
  • 3043 Bekeken

Reputatie 2
Wat gaat T-mobile hiermee doen?

Afronden belminuten mag niet'
Uitgegeven: 6 november 2010 22:18
Laatst gewijzigd: 6 november 2010 22:19
AMSTERDAM - Het naar boven afronden van belminuten mag niet. Dat zei eurocommissaris Neelie Kroes zaterdagavond in het televisieprogramma Kassa. Volgens Europese regels moeten mobiele belbedrijven per seconde afrekenen.

26 reacties

Ja inderdaad, dat vroeg ik me ook af. Wordt het (nieuwe) relax van t-mobile dan aangepast hierop?
Reputatie 2
Er al wel niet veel veranderen, alleen de eerste minuut wordt volgens de voorwaarden als 60 seconden afgerekend, daarna per seconde.
Zo`n start tarief zullen ze wel mogen blijven hanteren volgens de mazen van de wet.
Reputatie 2
starttarief van een minuut kan ik me wel in vinden maar dat afronden niet. Hoop echt dat ze het aan gaan passen...
Reputatie 2
@ ridgeback2004: Wat je zegt klopt niet. Het starttarief is inderdaad altijd 1 minuut(ook al maak je 1sec verbinding met een voicemail). Als ik 1 minuut en 1 sec (1.01) bel worden er gewoon 2 minuten afgeschreven.

Ik vind het een kwestie wat a la minuut moet worden aangepakt en niet daar gaan we binnenkort mee beginnen.
Reputatie 2
En wat gaan wij hier aan doen T-Mobile, of is het weer tijd voor Youp .......!!!!!
Youp zet door,of gaat het ook naar de *****,gezien gisteravond.......
Reputatie 4
Bart,

Als je het bericht volledig gelezen hebt dan had je ook kunnen lezen dat Tmobile de enige provider is die dit niet doet. De eerste minuut wordt bij elke provider gerekend en ook bij Tmobile en dat is het probleem niet. Na de eerste minuut doen alle providers het naar boven afronden behalve Tmobile. Zelf heb ik een dusdanig oude contractsvorm dat ik ten alle tijden per seconde betaal en dus ook niet de eerste minuut volledig maar zodra ik mijn contract verleng gaat dat ook gebeuren. Maar Tmobile heeft al in een eerder stadium aangegeven dat er geen plannen waren om deze afronding te gaan laten plaatsvinden. Voortaan beter je huiswerk doen voor je iets neer zet.
Reputatie 2
Ik heb telefonisch mijn abonnement gewijzigd en verlengd met 2 jaar wat stom! Want nu blijkt dat relax online niet hetzelfde is als een relax abonnement en ik had een flex abonnement ( alles heerlijk en EERLIJK uit
Bart,

Als je het bericht volledig gelezen hebt dan had je ook kunnen lezen dat Tmobile de enige provider is die dit niet doet. De eerste minuut wordt bij elke provider gerekend en ook bij Tmobile en dat is het probleem niet. Na de eerste minuut doen alle providers het naar boven afronden behalve Tmobile. Zelf heb ik een dusdanig oude contractsvorm dat ik ten alle tijden per seconde betaal en dus ook niet de eerste minuut volledig maar zodra ik mijn contract verleng gaat dat ook gebeuren. Maar Tmobile heeft al in een eerder stadium aangegeven dat er geen plannen waren om deze afronding te gaan laten plaatsvinden. Voortaan beter je huiswerk doen voor je iets neer zet.

Maar op het relax online abonnement wordt er wel afgerekend per minuut.
Hierbij voldoet T-mobile ook niet aan de Europese regels.
Dit zal dan aangepast moeten worden als t goed is!
Reputatie 2
Tuurlijk zouden ze het moeten aanpassen, maar of ze dat ook doen...
Reputatie 2
Waarom kan ik niet zien wat elk gesprek heeft gekost?
Reputatie 2
Ik ga bezwaar aantekenen. Ik heb mijn contract verlengd van een relax 150 naar een ander abbo. De beste 'verkoper' heeft mij NIET ge
Reputatie 2
[QUOTE=Kim84;748649]Ik ga bezwaar aantekenen. Ik heb mijn contract verlengd van een relax 150 naar een ander abbo. De beste 'verkoper' heeft mij NIET ge
Reputatie 2
toch komt op nu.nl de naam t mobile niet voor, terwijl ze wel afronden..beetje vreemd?
Reputatie 6
Badge +9
toch komt op nu.nl de naam t mobile niet voor, terwijl ze wel afronden..beetje vreemd?

t-mobile doet dat maar zeer beperkt bij enkele abonnementen, dus je kan kiezen of je dat wil.
Bij andere providers geen keus.

CENTAUR
Maar wat geld voor andere telecombedrijven zou dan toch ook voor t-mobile gelden ondanks dat t-mobile beperkte abonnementen aanbieden die per minuut afronden.
Reputatie 4
Zoals Centaur al zegt.. Bij t-mobile heb je de keuze.
Je kan zelf bepalen of je een bundel neemt die per minuut afrekent of per seconde met een minimum van 1 minuut.

Maaaaaaar... als jullie verder zouden kijken ipv gelijk te lopen klagen dan had je ook kunnen lezen dat Neelie hier helemaal geen invloed op heeft en de uitspraken ondertussen heeft aangepast.
Lees onder andere het artikel op webwereld maar: afronding belminuten.
Reputatie 2
Ik lees net dat T-Mobile per 6 december de tariefstructuur vernieuwd voor Relax abonnementen. weet iemand of dit ook geld voor de bestaande lopende contracten.

Want zo ja, dan is dit een eenzijdige wijziging in het contract en kan je als afnemer hierop bezwaar aantekenen. Het contract kan dan vroegtijdig worden verbroken omdat er een eenzijdige wijziging plaats vindt.

Ik ben namelijk niet van plan te gaan betalen per minuut. Als dit op de bestaande contracten gaat plaatsvinden ga ik dus opnieuw op zoek naar een passend abonnement, mogelijk bij een andere provider.
Reputatie 2
Ik denk niet dat dit voor bestaande contracten geldt.
Anders hadden ze ons al wel ingelicht.(?)
Ook in mijn ogen zou dit een
Reputatie 6
Dat zullen ze echt niet doen, ze zijn niet gek daar. Ga er maar van uit dat de nieuwe voorwaarden alleen gelden voor contracten die vanaf 6-12 worden genomen.
Reputatie 2
Als de overheid hier niks aan doet betaald iedereen binnenkort per minuut...of er moet een gedegen actie komen van de consument, maar het blijft allemaal een beetje uit merk ik...

Ook de abonnementswijziging welke op 6 december van kracht is gegaan bij T-Mobile is ook redelijk stilzwijgend gebeurt, toch?...Niet te veel rugbaarheid aan geven denkt T-Mobile dan zullen ook niet zoveel mensen klagen of op z'n minst te laat klagen..
Reputatie 4
Als de overheid hier niks aan doet betaald iedereen binnenkort per minuut...of er moet een gedegen actie komen van de consument, maar het blijft allemaal een beetje uit merk ik...

Ook de abonnementswijziging welke op 6 december van kracht is gegaan bij T-Mobile is ook redelijk stilzwijgend gebeurt, toch?...Niet te veel rugbaarheid aan geven denkt T-Mobile dan zullen ook niet zoveel mensen klagen of op z'n minst te laat klagen..

Zie de post van c1ndy,
Nieuwe klanten en bestaande klanten die vanaf 6 december een abonnement nemen of een verlenging doen vallen onder de nieuwe voorwaarden.
De wijzigingen zijn op tijd kenbaar gemaakt.
Heb je nog een lopende abonnement met andere voorwaarden dan blijven die van kracht.
Reputatie 2
@ koffiemok Je hebt gelijk.

Indien je een verlenging wilt afsluiten zal het zijn dat de nieuwe voorwaarden van kracht zijn??! Heb tevens even door de voorwaarden van een nieuw sim only Relax abootje gekeken en moet zeggen dat er toch wel veel gewijzigd is:

quote: Relax Sim Only Nieuw
Met Relax (Sim Only) kunt u bellen naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland, Sms
Reputatie 2
Ik heb dan nog geen vergelijking gemaakt tussen de prijzen van de oude en nieuwe abonnementen...
Die zijn ook weer anders...Misschien zijn deze wel in het voordeel van jou als betaler/gebruiker?
Reputatie 5
@Kuub

Bij het nieuwe Relax abonnement kun je er ook voor kiezen om je bundel uit te breiden met Internet Plus. Deze heeft een download/uploadsnelheid van 3.6 Mbps/384 Kbps. Voor meer informatie zou je even de prijslijst kunnen bekijken.

Reageer