Compensatieregeling netwerkstoring: Hoe werkt het precies?

• 10 september 2015
  • 29 reacties
  • 2104 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
We zien nog veel vragen binnenkomen over wanneer we de compensatieregeling van 500MB toevoegen. In dit topic geven we antwoord op die vraag.

De klanten die last hebben gehad van de netwerkstoring hebben hier een sms over ontvangen. Tot 30 augustus was het mogelijk om via de link in de sms aan te geven van welk type compensatie zij gebruik wilden maken. Klanten die hier niet op gereageerd hebben ontvangen standaard een 500MB-compensatiebundel.

Wanneer ontvang ik deze bundel?

PrePaid:
Alle PrePaid klanten met recht op de compensatiebundel hebben deze in de eerste week van september ontvangen. Kun je geen gebruik maken van internet dan is er waarschijnlijk een blokkade op internet geactiveerd. Deze kun je verwijderen via My T-Mobile.

Abonnement:
Je ontvangt de 500-MB bundel in september op de dag dat je altijd je nieuwe bundels ontvangt. Ontvang je bijvoorbeeld iedere maand op de 22e je nieuwe bundels dan ontvang je op 22 september ook de compensatiebundel. De databundel is na ontvangst 30 dagen geldig. Je ontvangt een sms wanneer je de bundel ontvangt.

Er waren een aantal klanten waarbij de bundel toegevoegd was en vervolgens weer verdween. Dit probleem is ondertussen opgelost en de bundel is weer zichtbaar op My T-Mobile en in de My T-Mobile App.

Waarom heb ik geen sms ontvangen?
De storing van 14 augustus zat in één van onze drie datacentrales. Alle klanten zijn willekeurig verdeeld over deze centrales. Zo kan het voorkomen dat bijvoorbeeld de buurman verbonden is met een andere datacentrale en wél last heeft gehad van de netwerkstoring en jijzelf niet terwijl jullie toch naast elkaar wonen. Dit heeft verder niets te maken met je locatie of woonplaats. Aangezien wij kunnen zien welke klanten gebruikmaken van de datacentrale waarin de storing plaatsvond, kunnen wij ook zien welke klanten last hebben gehad van de storing.

Wanneer je geen sms hebt ontvangen was je niet verbonden met de getroffen HLR en heb je hoogstwaarschijnlijk contact proberen te krijgen met iemand die wel last had van de storing en daardoor niet bereikbaar was. Ook kan het zijn dat je last hebt gehad van een andere storing of werkzaamheden. Ervaar je nog steeds netwerkproblemen neem dan eens een kijkje in dit forumtopic.

29 reacties

Mijn kinderen konden niks met hun telefoon, maar hebben beide geen sms gehad. Vind dat toch wel vreemd. Het netwerk lag eruit. . Zelf heb ik prepaid en kon ook niet appen.
We waren alledrie thuis op dezelfde locatie.
Hartstikke leuk dat het zo gaat alleen heb ik er behoefte aan om deze 500mb NU te ontvangen ipv bij de nieuwe bundel. Hoe kunnen we dit regelen?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Jen,

Onze excuses dat zij ook last hebben gehad van de storing. Als je mij in een privébericht hun 06-nummers stuurt dan kijken wij waarom ze geen sms hebben ontvangen. We helpen jullie graag verder!

Hi PvD2409,

Welkom op het forum!

Onze excuses dat je hinder hebt ondervonden van de storing. Helaas is de regeling geautomatiseerd waardoor we hier geen verandering in kunnen brengen. De MB's worden dus gewoon op de bundeldag toegekend. Ik hoop dat je er dan alsnog gebruik van kan maken! Als je nog aanvullende vragen hebt dan helpen we je graag verder.
pb verstuurd
Jammer dat dit zo gaat, bij het ingaan van mijn bundel heb ik er nl. niet zo'n behoefte aan terwijl ik dat nu wel heb
pb verstuurd

Wanneer hoor ik wat? Ik heb een PB gestuurd.
Heel leuk die compensatiebundel, alleen wel raar dat nu eerst de MB's van de compensatiebundel afgaan, mijn normale wordt dus nu niet gebruikt en vervalt aan het einde van de periode. Wat heb ik dan aan een compensatiebundel. Als die nu gebruikt zou worden als ik een keer over mijn normale bundel heen zou gaan dan heeft het waarde, nu is het meer een sigaar uit eigen doos. Alles vervalt aan het einde van de maand, maar je sluit een bundel af die bij je past dus de compensatiebundel had je net zo goed achterwege kunnen laten.
Op naar het einde van mijn contract, zucht, nog 9 maanden wachten....
@despier
Je kan natuurlijk ook denken 'kan ik een keer wat meer youtuben/facebooken/noem 't maar op...'.

Waarom moeten echt zoveel klanten nou direct zo negatief doen en dreigen met overstappen etc., wat is het nut? Een andere provider kan ook een storing hebben en met een oplossing komen waar je niet op zit te wachten, ga je dan weer weg? En wat als het bij de derde ook gebeurt? Dan blijf je aan de gang.
Reputatie 7
Badge +15
@Jen69
Ik zie dat Issam ondertussen op je privébericht heeft gereageerd. 🙂

@despier
Jammer dat je dit op deze manier ziet. Je hebt deze maand 500mb extra ontvangen en deze mb's zijn net zo lang geldig als je normale bundel. Je hebt via de sms die we gestuurd hebben ook de mogelijkheid gehad om voor een ander type compensatie te kiezen. Je zou in dit geval, zoals Kaassausje aangeeft, deze maand wel wat meer kunnen Facebooken, Youtube kijken of andere Apps gebruiken!:)
Laat maar, ik had al een dergelijk antwoord verwacht
Ik heb hinder ondervonden van de storing en ook een sms ontvangen. Echter heb ik de 500mb niet ontvangen. Hoe kan dit?
Reputatie 7
Badge +20
@Timgreg

Als je een sms hebt ontvangen, dan ontvang je jouw compensatiebundel op de dag van je nieuwe tegoed. In jouw geval dus 27 september. 🙂
Ik heb een abonnement (van lang geleden) waarbij het restant van mijn belbundel oneindig geldig blijft en mijn buitenlandse gesprekken gaan ook van mijn bundel af. Geldt dat dan ook voor de compensatie bundel? Dus langer dan 1 maand geldig en ook mogelijk voor surfen in het buitenland?
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb een abonnement (van lang geleden) waarbij het restant van mijn belbundel oneindig geldig blijft en mijn buitenlandse gesprekken gaan ook van mijn bundel af. Geldt dat dan ook voor de compensatie bundel? Dus langer dan 1 maand geldig en ook mogelijk voor surfen in het buitenland?

Hi svkasteren,

Welkom op het T-Mobile Forum!

De compensatiebundel van 500MB is maar één maand geldig en dus kun je er gebruik van maken tot 16 oktober.

Als je nog vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Beste, ik heb vanmorgen bericht gekregen dat de mb's beschikbaar zijn, maar ik zie ze nog niet. Kan dit kloppen? Mvg Melissa
Reputatie 7
Badge +20
Beste, ik heb vanmorgen bericht gekregen dat de mb's beschikbaar zijn, maar ik zie ze nog niet. Kan dit kloppen? Mvg Melissa

Hi Melissa,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Je kunt je compensatiebundeltegoed terugzien op jouw My T-Mobile account onder verbruiksstatus. Ik zie dat je al gebruik hebt kunnen maken van het tegoed.

Veel plezier ermee! 🙂
Beste, ik kan dit in de app nergens terugvinden, is dit mogelijk? Mvg
Reputatie 7
Badge +15
Hey Melissan,

Ik heb net op je My T-Mobile Account gekeken en de MB's staan er wel bij. Het verwarrende is dat ze bovenop je huidige bundel zijn toegekend. Je hebt deze maand in plaats van 3000 MB 3500 MB gehad. Zie je dit niet terug in de My T-Mobile App? :8
Reputatie 2
Hoelang is die 500 mb compensatiebundel geldig?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Topo,

Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over de compensatieregeling. 🙂

De compensatiebundel is geldig tot het einde van je bundelmaand. Je hebt op 23 september de bundel ontvangen en deze is dus geldig tot en met 22 oktober.

Als je nog vragen hebt, let me know!
Zo, grappig dat ik ff kijk. Ik heb nog steeds een internetloos abbo, want mijn Nokia kan niks met internet. En om op die link in de sms te reageren....mot je internet op.
Zinloos dus. Bovendien ook een domme aktie om zomaar een "internettegoed" te geven aan internetloze abbo's. En ja, dat kan het systeem echt wel zien.

Dus, mijn vraag, kan er nog iets tegen gedaan worden? Omzetten naar een tegoed oid?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Xevious,

Welkom terug op het T-Mobile Forum!

Wat jammer dat je nu pas contact met ons opneemt hierover. Wij hadden in augustus al aangegeven dat onze klanten konden kiezen tussen de 500MB, €1,50 korting op de factuur of 125 T-Mobile Extra punten. Dat kun je ook terugzien op deze pagina.

Aangezien je aangeeft dat je helemaal geen gebruik hebt kunnen maken van deze compensatieregeling bied ik jou nu de mogelijkheid om te kiezen tussen de €1,50 korting op de factuur of 125 T-Mobile Extra punten.

Laat ons weten wat je liever hebt! 🙂
Aloha, dan ga ik gewoon voor die 125 TMob punten. Aangezien ik een tegoed heb van bijna € 195,- en dat ook al nooit meer opkrijg...Want uitbetalen/inruilen tegen een foon..da-ma-nie he?
Reputatie 6
Badge +16
Hello xevious,

Leuk dat je voor de T-Mobile Extra punten hebt gekozen. Ik heb ze gelijk voor je bijgeboekt. Dit zal binnen 24 uur ook zichtbaar zijn op My T-Mobile.

Heb je al iets in de T-Mobile Extra Catalogus gevonden waar je voor wilt sparen? 🙂
wel lekker dat ik er nu pas achter kom dat het 30 dagen geldig is... Had beltegoed en dat was €15,-.
heb nu nog iets van €3,- . Niks geen bericht dat data verlopen is maar wel mijn beltegoed kwijt.
Lekker...

Reageer