[FAQ] Overzetten oudere prijsplannen op Go of Basis Sim

• 21 maart 2018
  • 13 reacties
  • 5539 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11371 reacties
Hoi lezers,

In 2017 hebben we een groep klanten, met oudere abonnementen, benaderd met een aanbod om deze abonnementen om te zetten op onze nieuwe prijsplannen. Er kon toen een keus worden gemaakt tussen direct overstappen, verlengen of niets doen. De klanten die hebben gekozen voor de optie om het zo te laten, worden in de komende maanden overgezet naar het nieuwe prijsplan.

Als dit voor jou geldt, dan heb je hier vorig jaar al bericht over ontvangen en in de komende maanden ontvang je hier weer bericht over. Er wordt dan uitgelegd op welk abonnement je wordt overgezet, welke opties je hebt en alle verdere informatie. In deze mail is ook een datum aangegeven wanneer je uiterlijk je abonnement kunt opzeggen en wanneer de migratie plaats zal gaan vinden.

Veelgestelde vragen

Waarom worden deze oudere abonnementen omgezet?
We zijn druk bezig om onze abonnementen overzichtelijker en eenvoudiger te maken. Voor iedereen. Daarom zetten we jou en andere klanten met een verouderd abonnement om naar onze nieuwste abonnementsvorm.

Waar staat precies wat ik krijg als nieuw abonnement en wat ik ga betalen?
In de mail die je van ons ontvangt staat precies op welk prijsplan je wordt overgezet, welk maandbedrag je moet betalen en welke voorwaarden gekoppeld zijn aan deze omzetting.

Wanneer ontvang ik bericht? En wanneer word ik dan gemigreerd?
Je ontvangt de komende maanden bericht, dit gebeurt in groepen klanten. De datum migratie van het abonnement staat in verband met het moment waarop je de mail ontvangt. De datum van migratie staat ook in dit bericht.

Moet ik zelf nog actie ondernemen?
Nee. Wij regelen het omzetten naar je nieuwe abonnementsvorm. Je hoeft in de week waarin we jouw abonnement omzetten niets te doen. Wij sturen jou een sms wanneer de omzetting is ingegaan. Je blijft gewoon bereikbaar voor anderen en je kunt direct gebruik maken van je nieuwe abonnementsvorm.

Om welke abonnementen gaat het?
Het gaat om een flink aantal abonnementen, in verschillende variaties:

Kan ik nog kiezen voor de korting die ik eerder kon kiezen?
Nee, deze opties zijn niet meer beschikbaar.

Kan ik ook verlengen, eventueel met nieuw toestel?
Dat is zeker mogelijk! Als je naar jouw My T-Mobile gaat zie je een banner om direct te verlengen. Je ziet dan direct wat je kunt kiezen qua abonnement en toestel.

Ik wil graag opzeggen, is dit mogelijk?
Ja. De omzetting van je abonnement betekent een wijziging van je abonnementsvoorwaarden. Er gaat geen nieuwe contractperiode van 1 of 2 jaar in, je zit dus nergens aan vast.

Wat gebeurt er met mijn spaarprogramma T-Mobile Extra?
Je spaart geen nieuwe T-Mobile Extra punten meer zodra je bent overgezet. Natuurlijk krijg je genoeg tijd om je gespaarde punten op te maken: je kunt je punten tot maar liefst vier maanden na de omzettingsdatum inwisselen. Daarna komen ze te vervallen. Kijk voor de leukste cadeaus in de T-Mobile Extra Catalogus. Lees dit topic door voor meer info over T-Mobile Extra.

Wat gebeurt er met T-Mobile Samen?
T-Mobile Samen vervalt. Gedurende 6 maanden blijf je in je T-Mobile Samen groep onderling gratis bellen maar ontvang je geen extra voordeel meer zoals extra korting of gratis MB’s. Het voordeelprogramma T-Mobile Alles onder 1 dak vervangt T-Mobile Samen. Meld je hiervoor gratis aan via My T-Mobile of kijk voor meer informatie op deze pagina.

Vervalt mijn nummer als ik overstap naar het nieuwe abonnement?
Nee, jouw nummer wordt ook automatisch overgezet op het nieuwe abonnement en daar hoef je niets voor te doen. Hetzelfde geldt voor de data abonnementen.

Heb je nog verdere vragen, laat het in dit topic weten. We helpen je dan zo snel mogelijk verder!

13 reacties

Hallo,

Vandaag heb ik via de mail bericht gekregen dat mijn huidige i-150 abonnement omgezet gaat worden naar het Sim Only Go Up prijsplan met 10GB/maand en onbeperkt SMS en bellen. Volgens de informatie in deze mail ga ik vanaf de ingangsdatum 25 euro per maand betalen (Ik citeer: “Jouw nieuwe maandbedrag wordt € 25,00. Je betaalt € 8,72 minder dan je huidige maandbedrag”).
Mag ik ervan uitgaan dat ik vanaf de datum van overzetting blijvend en zonder beperking 25 euro per maand ga betalen, of zijn er wellicht aanvullende bepalingen die niet worden vermeld, zoals een beperkte periode waarover een ‘korting’ wordt verleend ? Met andere woorden, moet ik hier wellicht lezen “jouw nieuwe maandbedrag wordt 25 euro per maand, totdat de kortingsperiode van x maanden is afgelopen, want daarna ga je 10 euro meer betalen ?”
Bij eerdere berichtgeving vanuit T-mobile over de omzetting van de i-150 abonnementen werd over de uiteindelijke maandbedragen nogal onduidelijk gecommuniceerd. Vandaar dat ik hier even vraag om een bevestiging.

Groeten,
Chris
Reputatie 1
Ik kreeg ook een e-mail over het einde van de I-150 abonnementen. Alleen in het aanbod van T-Mobile word ik omgezet van een unlimited abonnement naar een limited 10GB abonnement. Waarom zou ik na 8-9 jaar opeens een limit willen. Ik ontvang graag een beter aanbod.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chris,

Top dat je de Community daarbij om hulp vraagt! Zeker handig om alles even zeker te weten. Ik kan je daarin meteen geruststellen: de prijs van het abonnement is echt € 25,-. Deze korting staat voor 2 jaar lang vast (er kan in januari wel sprake zijn van inflatiecorrectie), dus je kunt voorlopig zorgeloos genieten van de bundel! Mocht er trouwens nog een ander T-Mobile abonnement zijn op jouw adres, dan kun je je ook nog eens aanmelden voor Alles onder 1 dak, zodat je nog € 2,50 Mobiel Voordeel ontvangt!

Heb je meer vragen, laat het me dan weten!

Hoi De Rots,

Dat is heel begrijpelijk! Uiteraard ben je zelf vrij om voor een ander abonnement te kiezen! Je kunt dan verlengen via deze pagina en zelf kiezen welk abonnement beter bij je past. Je kunt dan uiteraard voor een Unlimited abonnement kiezen! Bevalt mij persoonlijk heel goed, moet ik zeggen - zeker doordat je dit ook elke maand weer kan verlagen als je dat wilt. Zoals ik hierboven ook tegen Chris aangaf, kun je met nog een ander abonnement op hetzelfde adres € 2,50 extra korting krijgen door Mobiel Voordeel óf met een ander Unlimited abonnement zelfs vanaf € 6,50 door Unlimited Voordeel. Word je liever gebeld voor een ander aanbod, dan kun je de link volgen die je in het smsje op 15 mei hebt gekregen. Wij bellen jou dan terug om samen met jou te bekijken welk abonnement bij jou past!

Enne, ook voor jou geldt: laat het me weten als je meer vragen hebt!
Hallo Jaimy,

Dank je voor je reactie ! Hierin zeg je dat de prijs van het abonnement 'echt 25 euro' is en vervolgens spreek je over 'een korting' die 2 jaar vast staat en 'voorlopig zorgeloos genieten'. Dit is precies waar ik al bang voor was. Over welke 'korting' hebben we het hier ?? In de mail die ik van jullie heb gekregen was nergens sprake van een korting of een beperkte periode van 2 jaar. Of heb ik iets gemist ?
Graag zou ik onomwonden en in klare taal willen weten wat ik ga betalen. Nu en na afloop van de periode van 2 jaar. Het lijkt er wederom op dat het voor T-Mobile erg moeilijk om klanten gewoon volledig te informeren...
Groeten,
Chris
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Chris,

Dit moet inderdaad duidelijk aangegeven worden en dat heb ik dan ook zeker doorgegeven! Er geldt altijd, ook bij verlengingen en nieuwe contracten, een looptijd voor kortingen, daar is deze omzetting geen uitzondering in. De korting die je dus van ons ontvangt op jouw abonnement, is dus 24 maanden geldig. Deze 24 maanden betaal je €25,- voor dit abonnement (tenzij je extra kosten maakt buiten de bundel).

Als je vervolgens niets doet, zoals tussentijds verlengen, dan wordt het maandelijkse bedrag €35,- per maand. Je kunt echter ten allen tijde een mooie deal sluiten, bijvoorbeeld bij de Go Go Go Deals, aangezien jouw contractperiode officieel al verlopen is. De korting die je dan krijgt is afhankelijk van het moment waarop je een nieuw contract afsluit, dus daar kan ik niet veel concrete info over geven. Als je het in ieder geval in het oog houdt, hoef je eigenlijk nooit het volle pond te betalen, omdat er altijd wel korting wordt aangeboden op de contracten.

Hopelijk is het zo helder? Als je nog vragen hebt, let us know!
Nog onduidelijker is de 2 regeltjes over onbeperkt in NL en EU bellen. Want vanuit nl nar eu landen bellen is beperkt met 120 minuten, dus hoezo onbeperkt?
Is het nou zo moeilijk voor communicatielui bij T-Mobile om duidelijk de klanten te informeren en duidelijke klare taal te gebruiken in mails en brieven. Net als vorige keer in 2017 ontstaat hier weer discussie over.. onbeperkt, maar toch niet..
Wellicht kan Marlies Scheepers weer eens wat helderheid geven en een passender aanbod doen aan de trouwste klanten van T-M.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bonzorino,

Het is spijtig, maar Marlies is al een tijdje niet meer werkzaam bij T-Mobile. Haar moet je dus in ieder geval niet verwachten voor een reactie. Gelukkig kunnen wij je ook verder helpen!

Er zit inderdaad een voorwaarde aan het bellen vanuit Nederland naar de EU, dat zijn de 120 belminuten. Dit is bij elk Go-abonnement, omdat hier jammer genoeg niet door iedereen even fair gebruik van werd gemaakt. Om de kosten laag te houden moesten we een limiet stellen aan het bellen vanuit Nederland naar de EU.

Er wordt verder ook geen ander aanbod meer gedaan, vorig jaar is een aanbod gedaan en voor de klanten die hebben besloten hier niet op in te gaan is dit het definitieve aanbod. Dan weet je in ieder geval dat er niet nog iets aan zal komen.

Mochten er nog verdere vragen zijn, dan horen we dat graag.
David,

Dank voor je reactie, helder antwoord. Was het in het verleden maar vaker zo helder geweest, had iedereen een hoop ellende gescheeld.

Wil je bij het hogere echelon aub aangeven dat ook deze mail qua taal en voorwaarden opnieuw misleidend was. Onbeperkt bellen in NL en in de EU en dan Tot 120 minuten bellen van NL naar de EU is tegenstrijdig en dus NIET onbeperkt. TM communicatie moet echt anders willen jullie mij behouden/terug laten komen als klant.
Reputatie 1
Ik heb vorige week gelukkig een beter aanbod gekregen dat ik kon accepteren. Ik stond echt op het punt om T-mobile te verlaten. In tegenstelling tot alle aanbiedingen in meer dan een jaar hiervoor, ga ik nu niet meer betalen én houd Unlimited.
Jammer dat T-Mobile niet direct dit aangeboden heeft.
Kom er vandaag achter dat uit dit van I-150 '08 overgezette Go Travel & Surf abonnement alle "extras" zijn gesloopt. Vandaar dat het zo'n voordelig aanbod leek, addertje was onder het gras niet te zien.

T-Mobile gaat mij over 2 maanden 1,98 euro vragen om te kunnen zien wie mij gebeld heeft.

Het is wel 2018 hoor, stelletje sneuneuzen.
Reputatie 1
Geachte T-Mobile. Toch bent u niet geheel eerlijk in uw voorlichting. Ik ben zelf omgeschakeld naar onbeperkt internet en dit zou binnen de EU ook mogelijk zijn, echter mocht mijn gebruik niet groter zijn dan 10Gb per maand. Althans zo werd het mij tijdend de voorlichting door T-Mobile verkocht.
Achteraf blijkt dus dat je ongeschakeld word naar langzaam internet als je de 10Gb zou hebben gebruikt. Ik heb hierover geklaagd bij T-M nadat bleek dat ik mijn 10 Gb had verbruikt. Nu is het zo dat ik woonachtig ben in het grensgebied en dit niet in de gaten heb gehad, maar een klacht hielp niet en daar kon ik het meedoen. Mooi verkoop praatje dus, maar voor de klant niet geheel duidelijk. Zouden jullie toch eens over na moeten denken.

Reageer