[FAQ] Samenvoegen prijsplannen Go en Basis Sim

  • 18 januari 2019
  • 33 reacties
  • 8792 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 8876 reacties

Voor maandag 21 januari hadden wij nog, zoals jullie weten, twee prijsplannen: Go en Basis Sim. Daarmee zijn wij de enige provider en dat moet simpeler kunnen! Vanaf maandag 21 januari zal er dan ook nog maar één prijsplan zijn: Go! 🎉


Door de prijsplannen samen te voegen maken we het overzichtelijker en simpeler. We merkten daarnaast ook dat er meer behoefte was om een kleinere bundel te nemen in combinatie met een telefoon. Met het samenvoegen van de twee prijsplannen spelen we in op deze wens.


Bij de nieuwe prijsplannen gaan we databundels van 0 GB, 1 GB, 2 GB, 5 GB, 10 GB en (natuurlijk!) Unlimited en Unlimited USA aanbieden. Daarnaast bieden we natuurlijk ook Unlimited belminuten aan, maar vanaf 21 januari kun je ook kiezen voor een belbundel van 120 minuten (bij alle abonnementen).


Sluit je in de eerste vijf weken (vanaf 21 januari) een abonnement met 5 of 10 GB af? Dan krijg je van ons een maand lang Unlimited Data Upgrade cadeau! 😍 Je betaalt enkel voor jouw 5 of 10 GB, maar krijgt van ons onbeperkt internet om te testen hoe het best geteste netwerk werkt met Unlimited internet! Na de maand zetten we je automatisch weer terug naar jouw oorspronkelijke abonnement, maar je kunt dit maandelijks altijd bijstellen!


Hieronder vind je al veel informatie over deze samenvoeging! Als je echter nog vragen hebt voor ons, laat het dan in een reactie in dit topic weten. We helpen je dan zo snel mogelijk verder!😎

Veelgestelde vragen over de samenvoeging

Waarom worden de prijsplannen samengevoegd?Door de prijsplannen samen te voegen zorgen we voor één simpel overzicht en prijsplan. Op die manier is het in één keer duidelijk welke keuzes je kunt maken voor een abonnement en of je hier een telefoon bij wilt, of niet!
Ik wil kiezen voor een 120 minutenbundel. Krijg ik dan 120 minuten én onbeperkt sms’en?Zeker! En, de belminuten en sms’jes zijn ook te gebruiken voor bellen en sms’en ín de EU, en vanuit Nederland naar EU-landen
Kan ik mijn bundels ook in de EU gebruiken?Ja, je bel- en databundels zijn volledig in de EU te gebruiken. Bij Go Unlimited kun je per maand 14 GB in de EU gebruiken. Bij Go Unlimited USA kun je per maand 14 GB in de EU/USA gebruiken.

Met Go 10 GB krijg je 9,2 GB aan Datavrije Muziek in de EU.

De landenverdeling verandert niet: Zwitserland, Andorra en Monaco vallen buiten de EU, in Zone 1.

Kan ik met een nieuw Go abonnement nog steeds bijstellen?Ja, de regels voor het bijstellen van je Go abonnement blijven gewoon hetzelfde. Je kan één keer per maand één bundel verhogen of verlagen.
Kan ik met een 0 MB abonnement ook GB-Aanvullers gebruiken?Bij een Go abonnement met 0 MB kan je geen data gebruiken, ook niet met een lagere snelheid (64 kbps). GB-Aanvullers zijn dan ook niet van toepassing. Wanneer je gebruik wilt maken van mobiel internet kun je via My T-Mobile een databundel toevoegen aan jouw abonnement.
Heeft het bijstellen van mijn bundel invloed op mijn Toestelkrediet?Het bijstellen van je bundel heeft hier geen invloed op, je behoudt het Toestelkrediet waarvoor je kiest bij het afsluiten van je contract.
Ik heb een korting op mijn abonnement. Houd ik die korting als ik mijn abonnement bijstel?Je kunt op My T-Mobile, wanneer je jouw bundel bij wilt stellen, direct zien welke prijs voor jou geldt op de bundel die je wilt kiezen. Op die manier kom je niet voor verrassingen te staan!
Wat is de Unlimited Data Upgrade?We bieden nieuwe en verlengende klanten (met Go 5 of 10 GB) de kans om kennis te maken met ons Go Unlimited abonnement. Wanneer je in de eerste vijf weken van het nieuwe prijsplan verlengt of een nieuw contract afsluit (Go 5 of 10 GB), krijg je van ons een maand lang Go Unlimited. Je betaalt dan jouw oorspronkelijke abonnement, maar krijgt van ons Go Unlimited! Zo kun jij ervaren hoe het is om onbeperkt te internetten op het best geteste netwerk van Nederland!

Na een maand wordt de bundel automatisch stopgezet en wordt de bundel weer gewijzigd naar jouw oorspronkelijke bundel. Als je echter geen genoeg kunt krijgen van Go Unlimited, dan kun je dit natuurlijk zelf wijzigen via My T-Mobile!

Wat als ik geen gebruik wil maken van de Unlimited Data Upgrade?Dat is geen enkel probleem, je kunt dat in dit topic aangeven en dan schakelen wij het voor je uit!
Ik heb nog een ouder Go abonnement en ik kan nog niet verlengen. Kan ik overstappen naar dit tariefplan?Als je nog niet kan verlengen, is het toch mogelijk om over te stappen naar het nieuwe Go. Je doet dit kosteloos via My T-Mobile.
Wat gebeurt er als mijn 120 belminuten op zijn?Wij adviseren altijd de My T-Mobile app of website te gebruiken om je actuele verbruik in te zien. Bij belminuten ontvang je geen melding wanneer je (bijna) door je bundel heen bent.

Als je 120 minuten op zijn betaal je € 0,25 per minuut in Nederland, in de rest van de EU en vanuit Nederland naar EU-landen. Uiteraard kan je op elk gewenst moment bijstellen naar onbeperkt bellen. Houd er rekening mee dat gesprekken worden afgerond met een minimum van één minuut.

Als mijn belbundel op is, kan ik dan nog bijstellen naar Unlimited minuten?Dat is geen enkel probleem en kan gemakkelijk via je persoonlijke My T-Mobile account of My T-Mobile app. Zijn je minuten bijna op en stel je direct bij naar Unlimited, dan krijg je geen kosten buiten jouw bundel.
Als ik Unlimited belminuten heb, geldt dit dan ook voor in de EU en voor gesprekken náár de EU?Met het abonnement T-Mobile Go Unlimited bellen kan je onbeperkt bellen in Nederland naar Nederlandse nationale vaste- en mobiele nummers, met uitzondering van servicenummers.
In de EU kan je ook onbeperkt bellen naar landen in de EU. Je kan tot 120 minuten bellen vanuit Nederland naar landen in de EU.


Het nieuwe Go en T-Mobile Samen

Ik zit nog niet in een T-Mobile Samen groep. Kan ik met een nieuw Go abonnement (vanaf 21 januari 2019) lid worden van een T-Mobile Samen groep?Nee, je kunt geen lid meer worden van een T-Mobile Samen groep.
Ik zit al in een Samen groep en neem een nieuw Go abonnement (vanaf 21 januari 2019). Wat betekent dit voor T-Mobile Samen?Je blijft gewoon lid. Je krijgt géén korting of cadeau meer, voor jou lopen de voordelen voortaan via T-Mobile Klantvoordeel. Andere groepsleden kunnen wel onderling gratis bellen, ook naar jou. Jij kan zelf niet gratis bellen naar andere groepsleden.
Ik heb een nieuw Go abonnement, waarom zou ik nog lid blijven van mijn T-Mobile Samen groep?Jouw nieuwe abonnement blijft gewoon meetellen in de T-Mobile Samen groep. Zo blijven de andere groepsleden hun voordeel ontvangen. Jij ontvangt geen voordeel meer. De andere leden van de groep met een ouder abonnement wel.
Welke voordelen krijg ik met T-Mobile Samen bij een nieuwe Go abonnement?Bij het nieuwe Go abonnement krijg je geen T-Mobile Samen voordelen. In plaats daarvan hebben we T-Mobile Klantvoordeel voordelen voor jou. Hiervan kun je al profiteren als er minimaal 2 abonnementen afgesloten zijn op jouw adres. Bijvoorbeeld door jou en je gezinsleden of huisgenoten.
Ik heb geen mensen waar ik mee samenwoon. Is T-Mobile Klantvoordeel dan wel aantrekkelijker dan T-Mobile Samen?Het is ook mogelijk om meerdere abonnementen die op één naam staan te combineren.

Profiteer zo ook al met een combinatie van een Go Unlimited voor je mobiel, T-Mobile Thuis, Go Tablet en Unlimited 4G voor Thuis van hoge kortingen!


Het nieuwe Go en T-Mobile Klantvoordeel

Krijg ik met Unlimited data en een 120 minuten belbundel ook de maximale korting via T-Mobile Klantvoordeel?Met het combineren van meerdere Unlimited abonnementen op 1 adres kan de korting oplopen tot €12,50. Houd er rekening mee dat deze kortingen alleen mogelijk zijn als je onbeperkt bellen mét Unlimited data combineert. In andere gevallen ontvang je €2,50 extra factuurkorting.
Verdien ik ook Meer data met T-Mobile Klantvoordeel als ik 0 MB databundel heb?Aangezien er geen dataverkeer mogelijk is met deze bundel ontvang je geen ‘Meer data’ vanuit T-Mobile Klantvoordeel.
Ik kan met mijn nieuwe Go abonnement maandelijks mijn abonnement bijstellen. Wat gebeurt er dan met mijn korting via T-Mobile Klantvoordeel?De Unlimited Voordeel korting geldt niet als je 1 GB, 2 GB, 5 GB of 10 GB databundel neemt.

Stel je bij van gelimiteerde bundels naar een Unlimited data- én belbundel? En zijn op jouw adres ook andere Unlimited gebruikers aangemeld? Dan profiteren jullie automatisch van Unlimited Voordeel.


Na al deze antwoorden nog vragen? Stel ze gerust in een reactie in dit topic!


33 reacties

Reputatie 3
Als er geen nieuwe producten van Tele2/T-Mobile worden aangekondigd, ga ik dus begin mei 2019 mijn Unlimited Tele2 4G SIM Only mobiel abonnement bij hen gewoon verlengen voor 27 euro per maand (2 euro extra vanwege mijn extra keuze voor maandelijkse opzegbaarheid).
Daar kan T-Mobile -zelfs met "klantvoordeel"- niet tegenop!
Reputatie 2
Als er geen nieuwe producten van Tele2/T-Mobile worden aangekondigd, ga ik dus begin mei 2019 mijn Unlimited Tele2 4G SIM Only mobiel abonnement bij hen gewoon verlengen voor 27 euro per maand (2 euro extra vanwege mijn extra keuze voor maandelijkse opzegbaarheid).
Daar kan T-Mobile -zelfs met "klantvoordeel"- niet tegenop!

Waarom denk je dat Tele2 of T-mobile in Mei nieuwe producten aankondigen? Kan ook eerder zijn of later.
Reputatie 3
Natuurlijk, ik weet niet wanneer Tele2/T-Mobile met nieuwe producten komt. Hoe zou ik?
Ik zeg alleen dat IK in mei moet beslissen omdat MIJN abonnement bij Tele2 dan afloopt. Da’s alles ...
Reputatie 7
Badge +20
@OndersteSteen Prima hoor. Je kan ook tot mei wachten. 🙂
Reputatie 3
Grappig: niet afgewacht, maar vandaag al bij Tele2 verlengd. Gaat meteen in ipv na afloop van mijn huidige Tele2 contract tot 19 mei 2019!
Wat een verrassing ... nu kan ik per maand opzeggen (dus ook al vóórdat mijn huidige Tele2 contract afloopt).

Dus als Tele2/T-Mobile hun nieuwe producten aankondigt, kan ik meteen een daarop volgende maand hiervan al profiteren als dit gunstiger is!

Gaat T-Mobile ook zoiets doen met hun huidige T-Mobile contracten? Ben benieuwd ...
Reputatie 5
Badge +4
Dus als Tele2/T-Mobile hun nieuwe producten aankondigt, kan ik meteen een daarop volgende maand hiervan al profiteren als dit gunstiger is!
Wie zegt dat ze nieuwe producten gaan aankondigen?
Reputatie 3
Omdat Tele2 en T-Mobile gefuseerd zijn misschien?
Dit wordt niet hetzelfde als KPN met XS4all en Telfort in de afgelopen jaren hoor ...
De naam T-Mobile blijft, de naam Tele2 verdwijnt. Kan even duren, maar geen jaren.
Reputatie 5
Badge +4
Één van de beloften is dat unlimited van Tele2 nog minimaal een jaar aan nieuwe klanten wordt aangeboden (en nog 3 jaar hetzelfde tarief behoud), dus de merknaam Tele2 zal niet binnen een jaar verdwijnen. Daarna is het maar de vraag of de merknaam gaat verdwijnen of dat Tele2 een apart merk blijft waaronder een ander prijsplan kan worden aangeboden. Waar lees jij dat de merknaam Tele2 verdwijnt?

Reageer