Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

217 reacties

@Imade @ Toetsie

Weet je wat zo vreemd is... Als er een Europese wet (recht) is aangenomen, waar Nederland het mee eens is, dan zegt Nederland altijd: Das de wet (recht) uit de EU en ja, dan moeten we die volgen.

Maar als er een Europese wet (recht) is aangenomen waar Nederland toch bedenkingen bij heeft, dan zeggen ze opeens: Nee, in Nederland gelden de volgende "andere" regels en daar moeten we ons aan houden, die Europese wet (recht) over telecom (of hoe deze wet ook heet) leggen we naast ons neer.

Het is altijd meten met twee maten en ik snap dat T-Mobile dit nu gaat aanvechten. Als er toch een Europese wet (recht) zegt dat wat T-Mobile nu doet is toegestaan, dan moeten ze dan ook overal hanteren. Ja, zo denk ik er over hoor... Uiteraard gaat het weer niet zo makkelijk als ik het zeg en denken andere mensen daar ook niet zo makkelijk over als ik. Vind het best goed dat T-Mobile deze stap heeft durven zetten en nu maar hopen dat ze daar ook mee gaan winnen.


Dat is net zoals bellen in heel de EU en dat moet uit je bundel. Dan opeens zegt Nederland, we zijn één EU en dus moeten we ons daar ook aan houden. Prima hoor, graag zelfs. Politiek, het kost een hoop geld, duurt allemaal veel te lang en je snapt er soms niets van. Ik hoop T-Mobile wel en dat ze dit alles mogen winnen en we Datavrije Muziek mogen blijven gebruiken :8
Reputatie 1
@Imade @ Toetsie

Weet je wat zo vreemd is... Als er een Europese wet (recht) is aangenomen, waar Nederland het mee eens is, dan zegt Nederland altijd: Das de wet (recht) uit de EU en ja, dan moeten we die volgen.

Maar als er een Europese wet (recht) is aangenomen waar Nederland toch bedenkingen bij heeft, dan zeggen ze opeens: Nee, in Nederland gelden de volgende "andere" regels en daar moeten we ons aan houden, die Europese wet (recht) over telecom (of hoe deze wet ook heet) leggen we naast ons neer.

Het is altijd meten met twee maten en ik snap dat T-Mobile dit nu gaat aanvechten. Als er toch een Europese wet (recht) zegt dat wat T-Mobile nu doet is toegestaan, dan moeten ze dan ook overal hanteren. Ja, zo denk ik er over hoor... Uiteraard gaat het weer niet zo makkelijk als ik het zeg en denken andere mensen daar ook niet zo makkelijk over als ik. Vind het best goed dat T-Mobile deze stap heeft durven zetten en nu maar hopen dat ze daar ook mee gaan winnen.


Dat is net zoals bellen in heel de EU en dat moet uit je bundel. Dan opeens zegt Nederland, we zijn één EU en dus moeten we ons daar ook aan houden. Prima hoor, graag zelfs. Politiek, het kost een hoop geld, duurt allemaal veel te lang en je snapt er soms niets van. Ik hoop T-Mobile wel en dat ze dit alles mogen winnen en we Datavrije Muziek mogen blijven gebruiken :8


Zit jij toch echt samen met T gigantisch hard naast en weet niet welke €1,- per uur advocaat T in dienst heeft, maar iedere jurist en advocaat zal eerlijk zeggen dat wat Nederland volstrekt legaal is.
Wij leven inderdaad met een EC (Europese Commissie) deze kunnen ervoor zorgen dat er EU wetten worden geregeld.
Die wetten kunnen dan zo gemaakt zijn dat iedere lidstaat die moet invoeren, zoals de EU versie van Netneutraliteit. Maar iedere lidstaat mag deze wetten wel voor zichzelf aanscherpen.
Je moet de EU zien als een kom soep... als jij het met wat peper lekkerder vindt, dan doe jij er peper bij.

Dat is eigenlijk wat de Eerste kamer heeft gedaan... via een amandement de wet scherper gemaakt.
T heeft zich hieraan te houden en klanten die b.v. apple music gebruiken direct te compenseren.
Tot die tijd zie ik dit als een oplichtingspraktijk en zal als het kan zelfs mij beklagen bij diensten als consuwijzer, kassa en tros radar.
Reputatie 1
TM beroept zich op Europees recht. Klanten maken dubbele kosten, welke.
TM heeft zich aan de Nederlandse wetten te houden, elke jurist erkent dat.
TM denkt dat zij god zijn en alles mogen maken en niemand moet vergeten dat TM al een keer door het ACM terug is gefloten.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Imade,

Wij zijn van mening dat we met Datavrije Muziek aan de Europese Verordening voor netneutraliteit, en de daarbij horende Berec Guidelines, voldoen. Daarom gaan wij ook door met deze dienst en vertrouwen op een goede afloop. Je kunt ons hele statement hierover vinden op deze pagina.

Als je wilt kunnen we de dienst voor jou uitschakelen, als je hier geen gebruik van wilt maken. Binnenkort komt deze optie ook via My T-Mobile beschikbaar. Het lijkt er echter voor jou ook om te gaan dat we Apple Music op dit moment nog niet aanbieden. We zijn op dit moment aan het kijken of we Apple Music toe kunnen voegen, aangezien we openstaan voor iedere muziekstreamingdienst. Hopelijk kunnen we Apple Music dan ook gauw aan het lijstje toevoegen!

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten.
Reputatie 2
Sinds de mogelijkheid voor datavrij streamen hapert TIDAL vanaf het moment dat ik op 'play' klik. Daarvoor ging het moeiteloos en in 1 keer. Nu wordt het gepauzeerd zonder mijn toestemming en moet ik de nummers handmatig op play zetten. Hebben hier meer mensen last van? Daarvoor streamde alles moeiteloos, zonder onderbrekingen of pauzes.
Hey allemaal,
.
.
.
Mocht je geen behoefte hebben aan Datavrije Muziek dan kun je dit spoedig uitschakelen via My T-Mobile. Deze optie wordt hoogst waarschijnlijk morgen geactiveerd. Je hoeft hier niet je databundel voor uit te schakelen.
.
.
.


Onfortuinlijk genoeg tot op hedden, 4 dagen na je post, geen optie om deze "dienst" uit te zetten,
Er zijn zat mensen die dit blijkbaar een leuke actie vinden, maar geef iedereen de mogelijkheid om ZELF te beslissen of men hieraan mee wil doen.
Reputatie 1
Hey Imade,

Wij zijn van mening dat we met Datavrije Muziek aan de Europese Verordening voor netneutraliteit, en de daarbij horende Berec Guidelines, voldoen. Daarom gaan wij ook door met deze dienst en vertrouwen op een goede afloop. Je kunt ons hele statement hierover vinden op deze pagina.

Als je wilt kunnen we de dienst voor jou uitschakelen, als je hier geen gebruik van wilt maken. Binnenkort komt deze optie ook via My T-Mobile beschikbaar. Het lijkt er echter voor jou ook om te gaan dat we Apple Music op dit moment nog niet aanbieden. We zijn op dit moment aan het kijken of we Apple Music toe kunnen voegen, aangezien we openstaan voor iedere muziekstreamingdienst. Hopelijk kunnen we Apple Music dan ook gauw aan het lijstje toevoegen!

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten.

Moet jij dat van je baas zeggen of ben je echt zo dom?
Jij kan wel gaan melden wat die crimineel beweerd, maar de waarheid is anders omdat wij in NEDERLAND zijn.. zal het wel spellen N-E-D-E-R-L-A-N-D.. Nederland dus.
Dus er moet aan de aangescherpte Netneutraliteit worden voldaan... ACM doet niets voor niets direct onderzoek en was T niet het bedrijf dat het onbeperkte internet bundel qua voorwaarden flink moest aanpassen?
Daarnaast wijsneus... wordt mijn 2de vraag NOOIT beantwoord, namelijk hoe T de klanten die andere diensten gebruiken gaat compenseren.. er wordt immers geen onderscheid gemaakt toch? Bij geen vergoeding, betekend dit juist bewijs dat er wel onderscheid wordt gemaakt.

Ik citeer het NOS die het ACM heeft bevraagd; "Tegen de wet?

"Zoals de dienst nu wordt omschreven, is deze tegen de wet", zegt een woordvoerster van de ACM. De waakhond zegt de nieuwe dienst van T-Mobile te gaan onderzoeken en verwacht snel met conclusies te komen. De kans is groot dat dit betekent dat de provider wordt opgedragen ermee te stoppen"

Bron: http://nos.nl/artikel/2136983-onbeperkt-muziek-streamen-met-t-mobile-mag-dat.html

Dus er wordt gewoon onderscheid gemaakt en dat is verboden.
Reputatie 1
Hey allemaal,
.
.
.
Mocht je geen behoefte hebben aan Datavrije Muziek dan kun je dit spoedig uitschakelen via My T-Mobile. Deze optie wordt hoogst waarschijnlijk morgen geactiveerd. Je hoeft hier niet je databundel voor uit te schakelen.
.
.
.


Onfortuinlijk genoeg tot op hedden, 4 dagen na je post, geen optie om deze "dienst" uit te zetten,
Er zijn zat mensen die dit blijkbaar een leuke actie vinden, maar geef iedereen de mogelijkheid om ZELF te beslissen of men hieraan mee wil doen.

Ik zelf vind deze dienst wel leuk, maar niet op deze manier.. ik wordt gediscrimineerd feitelijk gezien en wordt er steeds prikkelbaarder door het feit dat TM niet toegeeft de wet willens en wetens te overtreden en vragen niet worden beantwoord.
Klanten die andere diensten gebruiken hebben naar mijn inzien recht op compensatie omdat door deze onderscheid van diensten en deze illegale zero rating beleid Pietje data verbruikt en Jaap niet.
Dan heeft Pietje de keus.. of dubbele kosten betalen en overstappen van dienst A naar dienst B of blijven en onterecht betalen met MB's.
Reputatie 2
Dat geëtter de hele tijd. Het is ook nooit goed. Mocht een dienst niet ondersteund worden geef je dat door aan T-Mobile, zodat het wel toegevoegd wordt. Anders zijn er genoeg alternatieven. Alle diensten kosten niet meer dan 9,95 eur. Maak een keuze.

Dank je wel T-Mobile! Ik waardeer dit oprecht ten zeerste en ben er wel blij mee.
Reputatie 1
Dat geëtter de hele tijd. Het is ook nooit goed. Mocht een dienst niet ondersteund worden geef je dat door aan T-Mobile, zodat het wel toegevoegd wordt. Anders zijn er genoeg alternatieven. Alle diensten kosten niet meer dan 9,95 eur. Maak een keuze.

Dank je wel T-Mobile! Ik waardeer dit oprecht ten zeerste en ben er wel blij mee.


Ik weiger diensten als spotify te gebruiken omdat die niet kan syncen bijvoorbeeld en heb Apple music jaar abonnement... ga dat dus gebruiken ook.
Of mag ik ook diverse wetten kiezen die voor mij gelden en niet voor de ander?
Daarnaast... is onderscheid maken in jouw ogen normaal? Dus je zou zomaar mogen discrimineren op straat?
Sinds de mogelijkheid voor datavrij streamen hapert TIDAL vanaf het moment dat ik op 'play' klik. Daarvoor ging het moeiteloos en in 1 keer. Nu wordt het gepauzeerd zonder mijn toestemming en moet ik de nummers handmatig op play zetten. Hebben hier meer mensen last van? Daarvoor streamde alles moeiteloos, zonder onderbrekingen of pauzes.

Ja hier precies hetzelfde. Playlisten offline zetten lijkt nu ook gecapped te zijn op 384kbps.
Reputatie 2
Vreemd! Waar kunnen wij deze bug aangeven?
Reputatie 7
Badge +20
@Applehead @Gebruikersnaamalingebruik

Dat zou niet horen, je zou gewoon op hoge snelheid moeten kunnen streamen. De speedcap komt er pas op wanneer je databundel volledig verbruikt is en dat is bij jullie allebei niet het geval. Hebben jullie dit probleem allebei met Tidal en gaat het dan om het daadwerkelijk streamen of afspelen van offline (of alle) nummers?

@Imade

Nee hoor, dat ben ik zeker niet en ik waardeer het ook niet dat je me op die manier te woord staat. Ik wil je helpen met je vragen en feedback, dus ik denk dat we kunnen afspreken om in ieder geval op een respectvolle manier met elkaar te praten, ondanks onze meningsverschillen.

Ons statement over deze wetten en hoe wij hierover denken, lijkt me duidelijk. Daar kunnen we dus heen en weer over blijven steggelen, dat is ook niet de bedoeling. Ik merk daarnaast dat je voornaamste frustratie zit in het feit dat Apple Music nu nog niet aangeboden wordt. We zijn gestart met een aantal diensten, maar staan open voor elke legale muziekstreamingdienst, groot én klein. Zoals je in het topic over de nieuwe diensten kunt zien, hebben we Apple Music op dit moment al in behandeling om toe te voegen. Hopelijk gaat dit lukken, zodat ook jij datavrij je muziek kunt streamen.

@Whoevercares

Hier zit inderdaad een vertraging in, excuses daarvoor! Als je wilt dan kunnen wij het voor je uitschakelen, laat je het weten als je dit wilt?
Jeetje zeg... wat een geroep hier allemaal...
Gelukkig zijn er meer mensen die het wel een goede dienst/service vinden.

Laten we er van uitgaan dat T-Mobile wel weet wat die doet en dat ze het gaan aanvechten is toch alleen maar een positieve gedachten. Verliezen ze, dan hebben we pech en vervalt alles. Maar winnen ze, dan is het toch mooi dat deze dienst er is.

Ik begrijp echt totaal niets van mensen die er zo op tegen kunnen zijn zijn. Maar gelukkig heeft T-Mobile daar ook een oplossing voor, je kan de dienst gewoon uitzetten 😳 Goed... het duurt even iets langer om het via de app te doen, maar als je de moderator vraagt of hij het voor je uit zet, dan doe die dat vast heel graag voor je.

Ben er blij mee en die wetten van de EU en Nederland zijn zo'n zeef...
Ohw ik snap wel dat men er tegen kan zijn, maar dat is vooral onwetendheid en paranoia. Mijn onderbouwing voor dat standpunt is feitelijk de gehele Tweakers frontpage qua reacties ;)

Zero-rating, mits dus open voor elke aanbieder van het type dienst dat je open zet, is volgens EU wet nu toegestaan. Laat dit gewoon een eerste stap zijn tot een abo vorm waar je 1mbit onbeperkt krijgt (nu 384... we zijn al op 3/8ste!) voor bedrag X en hoger is meer etc.. Leuke tussenstop i.m.o. en alhoewel geheel niet van toepassing op mij (3gb gaat niet op en muziek luisteren gebeurd het merendeel in het vliegtuig... aka... ik val buiten dit verhaal) kan ik daarom best dit toejuichen.

Probleem met alle "tin-foils" is dat men niet wil inzien dat een eis als "open voor elke aanbieder zonder beperkingen of kosten" dus een hele harde eis is. Een eis die de ACM zo kan controleren of waar 1 melding al een serieuze kwestie zal zijn. Boetes ACM / EU zijn ook meestal niet al te lief en waar de ACM nog 1 ding is, EU heeft regelgeving om faillissementen te voorkomen... Dat soort regelingen zijn gevolgen van 😉 dus die zijn alles behalve lief.

Daarnaast, al die rare gedachten van discriminatie. Er wordt 1 dienst vrijgesteld, daarmee worden inderdaad alle andere diensten achtergesteld, maar positieve discriminatie is iets waar iedereen elke dag schuldig aan is. Je doet het bij de boodschappen, vandaag is de kip in de aanbieding... Al het andere vlees is spontaan niet meer beschikbaar of zo?

Zolang er geen individuele bedrijven een monopolie positie krijgen, is het gewoon een type dienst en dat mag naar EU wetgeving. Jammer, maar dat NL en de tin-foil brigade dat niet begrijpt zegt meer over hoe slecht net neutraliteit is opgebouwd. Net neutraliteit had uitsluitend moeten gaan om het gelijk toegankelijk maken van data, data van A mag niet meer bandbreedte dan data van B krijgen / prioriteit. Nu, een bos van onzin over monopolie posities en prijs discriminatie (beiden al verboden) waarmee oneerlijke concurrentie kon worden verkregen. Alle 'zenders' qua streams zijn toe te voegen, alle directe concurrenten zijn gelijkwaardig te benaderen.

De huidige discussies zijn alsof het vliegtuig naar Australië een concurrent is van de trein naar Maastricht...
Ben bang dat ik te enthousiast heb gedacht dat ook ik datavrij streaming had maar aan de plotsellinge hoge dataverbruik te zien te vroeg gejuicht
Reputatie 1
@Applehead @Gebruikersnaamalingebruik

Dat zou niet horen, je zou gewoon op hoge snelheid moeten kunnen streamen. De speedcap komt er pas op wanneer je databundel volledig verbruikt is en dat is bij jullie allebei niet het geval. Hebben jullie dit probleem allebei met Tidal en gaat het dan om het daadwerkelijk streamen of afspelen van offline (of alle) nummers?

@Imade

Nee hoor, dat ben ik zeker niet en ik waardeer het ook niet dat je me op die manier te woord staat. Ik wil je helpen met je vragen en feedback, dus ik denk dat we kunnen afspreken om in ieder geval op een respectvolle manier met elkaar te praten, ondanks onze meningsverschillen.

Ons statement over deze wetten en hoe wij hierover denken, lijkt me duidelijk. Daar kunnen we dus heen en weer over blijven steggelen, dat is ook niet de bedoeling. Ik merk daarnaast dat je voornaamste frustratie zit in het feit dat Apple Music nu nog niet aangeboden wordt. We zijn gestart met een aantal diensten, maar staan open voor elke legale muziekstreamingdienst, groot én klein. Zoals je in het topic over de nieuwe diensten kunt zien, hebben we Apple Music op dit moment al in behandeling om toe te voegen. Hopelijk gaat dit lukken, zodat ook jij datavrij je muziek kunt streamen.

@Whoevercares

Hier zit inderdaad een vertraging in, excuses daarvoor! Als je wilt dan kunnen wij het voor je uitschakelen, laat je het weten als je dit wilt?

Nogmaals de vraag;

HOE WORDEN KLANTEN GECOMPENSEERD DIE ANDERE DIENSTEN GEBRUIKEN?

Apple is moeilijk te bereiken... zelfs voor onze Nederlandse banken en dat zijn multinationals en groter dan TM.
Reputatie 1
Jeetje zeg... wat een geroep hier allemaal...
Gelukkig zijn er meer mensen die het wel een goede dienst/service vinden.

Laten we er van uitgaan dat T-Mobile wel weet wat die doet en dat ze het gaan aanvechten is toch alleen maar een positieve gedachten. Verliezen ze, dan hebben we pech en vervalt alles. Maar winnen ze, dan is het toch mooi dat deze dienst er is.

Ik begrijp echt totaal niets van mensen die er zo op tegen kunnen zijn zijn. Maar gelukkig heeft T-Mobile daar ook een oplossing voor, je kan de dienst gewoon uitzetten 😳 Goed... het duurt even iets langer om het via de app te doen, maar als je de moderator vraagt of hij het voor je uit zet, dan doe die dat vast heel graag voor je.

Ben er blij mee en die wetten van de EU en Nederland zijn zo'n zeef...


Stel, Piet start nu een muziek streaming service... dan is Piet direct weggeconcureerd als TM zijn zin krijgt.. en TM is nu al 100% illegaal bezig.
Reputatie 7
Badge +20
@Killsbil

Ik ben helaas bang van wel! :S

Jij hebt het Stel Samen abonnement, hier zit Datavrije Muziek niet bij. Ik zie wel dat je bijna overstapt naar Stel Samen & Stel Bij mét L-bundel. Dan kun je he-le-maal los! :D

@Imade

Aangezien je de toon van je berichten niet gewijzigd hebt en nu ook caps lock gebruikt moet ik je hierbij helaas een waarschuwing geven. Jammer dat je dit niet op een normale manier met me in gesprek wilt.

We gaan in dit geval klanten hier niet voor compenseren. Elke muziekdienst wordt benaderd en we doen onze uiterste best om deze diensten te betrekken bij Datavrije Muziek. Uiteindelijk staat of valt dit ook met de bereidwilligheid van de muziekdienst, daar is helaas niets aan te doen. Laten we er gewoon op hopen dat Apple Music spoedig wordt aangesloten.

Je punt over Piet zijn streamdienst gaat even aan me voorbij? Als Piet een muziekstreamdienst begint, deze openbaar zet voor andere gebruiker en zich aanmeldt voor Datavrije Muziek dan kan dit gewoon.

Dus nogmaals, we willen graag met je in gesprek, maar wel op een normale toon. Dan staan we open voor alle vragen en feedback.
Reputatie 2
Ik helaas nog steeds het probleem bij TIDAL dat de muziek wegvalt en zichzelf een aantal keer pauzeert, waarna ik weer handmatig op play moet drukken.

Mijn situatie betreft streaming. Ik download geen muziek vanuit TIDAL naar mijn iPhone voor offline opslag.

Dit is het geval sinds vorige week dinsdag. Het lijkt alsof ik last heb van de. "Server check".
Reputatie 2
Ook moet ik erbij zeggen dat de 4G verbinding voldoende bandbreedte heeft op dat moment. Met WiFi heb ik geen onderbrekingen bij TIDAL. Dus aan de app of de 4G verbinding ligt het niet.

Je punt over Piet zijn streamdienst gaat even aan me voorbij? Als Piet een muziekstreamdienst begint, deze openbaar zet voor andere gebruiker en zich aanmeldt voor Datavrije Muziek dan kan dit gewoon.

Vergeet alleen even niet dat Piet wel dan rechten moet afdragen voor het openbaren van die muziek 😉 doe je dat niet en ga je als 'illegale piratenzender' aan de slag eindig je met zo'n BREIN achter je aan.

Draagt Piet het wel netjes af, dan kan Piet en iedereen die ook bij Piet wil luisteren gratis dit doen (nadat Piet zijn streaming is toegevoegd).
Reputatie 2
Ik gebruik mytuner pro die ook gewoon op de lijst staat. Heb het uitgetest, screenshot van mijn data gemaakt ervoor en erna maar er is gewoon data vanaf gegaan van mijn 6 gb databundel. Hoe kan dit????
Reputatie 2
Hebben meer mensen last van het boven beschreven TIDAL probleem?
Reputatie 7
Badge +20
@Applehead:

Ik zie dat je nog genoeg data over hebt en je geeft ook aan dat je 4G verbinding goed is. Het probleem ligt dus echt bij Tidal zelf. Ervaar je dit alleen bij Tidal of ook andere apps? Zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Wellicht dat dat jouw probleem oplost.

Laat ons weten wat de uitkomst is.

@Suriboy21;

Ik zie inderdaad dat er bijna niks van je datavrije muziek is afgegaan. Ik heb dit daarom doorgezet naar onze technische afdeling en zij zullen dit verder uitzoeken. Excuses voor het ongemak!

Reageer