Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'



Toon eerste reactie

221 reacties

Reputatie 7
Badge +20
@OutSide1

Amy heeft jouw vraag niet overgeslagen, maar ik heb jouw bericht vanuit het andere topic verplaatst. Het past hier beter dan bij de nieuwe muziekdiensten.

Ik heb het even gecontroleerd en zie dat jij ook Datavrije Muziek hebt. 🙂 Je kunt dit zelf controleren via My T-Mobile. Iedereen die ervoor in aanmerking komt heeft een e-mail gehad, wellicht heb je deze over het hoofd gezien of is deze in je spam beland?

@Aniekfab

Je hoeft zelf niets aan te zetten! Ik heb het nagekeken en zie dat je Stel Samen & Stel Bij zakelijk hebt met een bundel van 6 GB. Je kunt dus los met Datavrije Muziek, enjoy! 😃
Hallo, als ik t goed begrijp onder 6 gb heb je daar niks aan? Dat vindt ik erg triest mensen met een laag abbo hebben t ook nodig. Jullie kunnen makelijk zeggen dat we dan maar een 6 gb abbo moeten nemen maar der zijn ook nog mensen die t laagste abbo nemen om t tog iets te hebben en hoger niet kunnen kwa geldt. mensen met een hoog gb kunnen makelijk muziek luisteren en dan laat je de mensen die een laag abbo hebben zo zitten die alleen met wifi muziek kunnen luisteren! Ik vindt dit niet egt orgineel van t-mobile. Fijne dag.
hai,

Kom ik in aanmerking voor datavrije muziek met mijn abo? Ik hoor het graag. Ik begrijp dat ik sowieso zou moeten opwaarderen naar 6gb, maar klopt mijn abo-vorm wel?
Goedemiddag, Ik ben nu een tijdje muziek aan het streamen van Deezers. Ik kan nu ook via Deezers inloggen omdat ik een T-Mobile abo hebt. Dit heb ik echter een paar keer geprobeerd met een code die ik dan via een smsje krijg maar Deezer herkent die code niet! Weten jullie hoe dat komt en kunnen jullie me helpen?
Reputatie 7
Badge +20
@Naomy; Jammer dat je er zo over denkt. Voor nu is dit alleen geldig voor een Stel Samen & Stel Bij abonnement met een 6GB bundel of hoger. Ik zie dat jij een basis sim abonnement hebt en dus kom je hier niet voor in aanmerking. Mocht je hier toch gebruik van willen maken dan kun je ervoor kiezen om over te stappen naar een Stel Samen & Stel Bij abonnement. In de openingspost kun je hier meer informatie over vinden.

@Petervroegrijk; Ik ben gelijk voor jouw gaan kijken en ik zie dat je op dit moment gebruik maakt van een Stel Samen abonnement. Het is met jouw abonnement niet mogelijk om gebruik te maken van deze dienst, maar wees niet getreurd je kan namelijk https://about:blank en dan kun je lekker gratis muziek streamen. Laat maar weten of je daar interesse in hebt dan maken wij dat in orde. 🙂

@l.Altay;

Wat vreemd dat je steeds een foutmelding te zien krijgt bij het activeren van Deezer. Heb je al de stappen die op deze pagina worden weergegeven gevolgd? Het zou hiermee wel moeten lukken.

Laat ons even weten of dat zo is. Ik wens je alvast veel muziekplezier! 🙂
@Hajar;
Het is gelukt om in te loggen dank je wel voor het link .
Hoi!

Ik luister nu al ongeveer twee weken best veel ''datavrije muziek'' via napster, maar ik zie in mijn overzicht dat ik ''maar'' 185 mb van datavrije muziek heb gebruikt. Verder ben ik deze maand veel sneller door mijn gewone bundel gegaan.. Het lijkt mij dat ik veel meer mb's van datavrije muziek verbruikt zou moeten hebben.

Gaat er iets fout bij het streamen van muziek waardoor mb's toch uit mijn gewone bundel gaan?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Irisvg,

Welkom op ons forum! :)

Hoeveel stream je gemiddeld per dag? Dit mag een ruwe schatting zijn hoor, maar dan hebben we een idee van hoeveel muziek je streamt. Wij kunnen helaas niet inzien waar jouw MB's verder aan verbruikt zijn, maar je kunt dit zelf wel checken. Heb je wellicht een datateller die iets anders aangeeft dan je My T-Mobile?

Het zou verder geen enkel verschil moeten maken, maar luister je via de browser of de app? Heb je de laatste versie van Napster op jouw telefoon staan als je de app gebruikt?

We horen het graag van je, hopelijk kunnen we hier meer duidelijk in scheppen!
Reputatie 2
Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?., ik heb geen idee hoe het werkt..maar ik heb wel stel samen en 6gb..
Reputatie 7
Badge +20
Hoe krijg ik dit op mijn telefoon?., ik heb geen idee hoe het werkt..maar ik heb wel stel samen en 6gb..

Hi Mickey,

Super nice dat jij ook 6GB, want je maakt er nu automatisch gebruik van. Je hoeft er zelf niks voor te doen. Dit kun je elf ook terugzien op My T-Mobile bij Verbruikstatus. Ik zie dat je inmiddels als 18MB datavrij hebt gestreamed. Cool, hé?! :8
Zou je ook datavrij muziek kunnen streamen zonder Spotify Premium abonnement. Dus ik bedoel dat je via de app streamt zonder een betaald abonnement te hebben bij Spotify.
Reputatie 7
Badge +20
@TurbanCrown

Dit is al mogelijk hoor. 🙂 Zolang je gebruik maakt van één van de aangesloten diensten, maakt het niet uit of je de betaalde of gratis variant van de dienst gebruikt. Dit valt allebei onder Datavrije Muziek!
Ik heb interesse om over te gaan stappen op de 6 GB bundel, heb alleen wel een voorwaarde en daarom de vraag:

Stel ik upgrade naar de 6Gb bundel voor 4 euro meer en krijg datavrije muziek, en Tmobile moet over een maand toch de dienst opgeven doordat de regel van netneutraliteit toch gehandhaafd moet worden. Kan ik mijn abbonoment dan weer kosteloos terugzetten naar 3GB? Of dit wel gaat gebeuren of niet is niet interessant, wil dus alleen weten of er dus een soort "verzekering" is voor het verhogen van de bundel puur voor de datavrije muziek.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Linssen,

Je kunt, met Stel Samen Stel Bij, maandelijks jouw bundel bijzetten. Dat betekent dus dat je inderdaad zou terug kunnen gaan naar de 3 GB. We gaan er echter gewoon vanuit dat we lekker doorgaan met Datavrije Muziek, dus geen zorgen! 😉
Datavrije muziek gaat in mb's wel van je bundel af, maar je betaald er niet voor, hoe gaat dit in zijn werk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nielskleinb,

Als je gebruikt maakt van datavrije muziek dan verbruik je geen MB’s meer wanneer je muziek streamt via onze partners. In de openingspost van dit topic kun je ook meer uitleg vinden hierover. In dit topic vind je een overzicht van de diensten die je datavrij kan streamen.

Ik wens je veel muziekplezier stadgenootje en als je nog vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Ik heb sinds 4 dagen een abonnement met datavrij muziek streamen. Nu heb ik de afgelopen 4 dagen constant spotify draaiende gehad, maar het 'vrije' verbruik blijft op 291mb staan(dit was het verbruik op dag1), echter wordt mijn reguliere data bundel wel snel minder. Kan het zijn dat de muziek toch van mijn gewone bundel af gaat?
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Daimyo,

Welkom op het forum!

Hmm begrijpelijk dat je hierover contact opneemt. Het streamen van muziek via Spotify gaat niet van je reguliere internet bundel af. Er kan een vertraging zitten in de weergave. Als ik nu inlog op je My T-Mobile account dan zie ik dat het aantal MB's dat je gratis hebt gestreamed inmiddels is gestegen.

Mocht je je afvragen waar je MB's wel aan op zijn gegaan dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je namelijk meer informatie over hoe je kan controleren waar je MB's aan op zijn gegaan en hoe je een te hoog verbruik kan voorkomen. Er staan een paar erg handige tips in, doe er je voordeel mee. 😉

Dus tot die tijd is data vrije muziek er niet voor mij.

dan verwacht ik toch wel van jullie kant compensatie tot het gefikst is.

het is wel makkelijk om de schuld naar TIDAL te schuiven, dat is niet mijn probleem ik heb recht op data vrije muziek. 

 

Reputatie 7
Badge +20
Hi bsonmez,

Alleen diensten die zijn aangemeld kun je datavrij streamen. Op deze pagina vind je een overzicht van de diensten die zijn aangemeld.

Ik wens je nog veel muziekplezier! 🙂
Is er ook een muziek stream app die geen abonnament kosten met zich mee brengt waardoor Datavrij muziek echt gratis word zodat we weten dat Tmobile echt de Grenzen doorboort voor zijn klanten zoals ze beweren.En niet dat we 5 euro per maand aan bevoorbeeld deezer betalen die misschien uiteindelijk x% commisie betaald aan t mobile wat uiteindelijk (indirect)toch zo een beetje weer op hetzelfde neerkomt als betaald data gebruik 🙂
Reputatie 4
Badge +17
Hallo,

Welkom op het forum!

Het grootste gedeelte van de diensten die aangesloten zijn bij ons voor Data Vrije Muziek is gratis. Heb je dit topic al gezien? Hier zie je een overzicht van alle diensten die aangemeld zijn en de diensten die zijn aangedragen. Als jij een suggestie hebt voor een muziek dienst dan kan je dit natuurlijk ook bij ons aangeven!
Reputatie 4
Badge +6
Vandaag is het dan zover..
De ACM komt met hun onderzoek naar buiten.

Volgens het ACM is het dus in strijd met de Netneutraliteit.
Echter is deze regelgeving alleen streng in Nederland actief.
Bij T-Mobile in Amerika is zelfs Datavrij Youtube en natuurlijk Datavrij Muziek.

T-Mobile blijft natuurlijk datavrij muziek aanbieden tot de rechter heeft geoordeeld (Officiële verklaring T-Mobile).

Zelf hoop ik dat de rechter anders oordeelt, en de argumenten van T-Mobile in de uitspraak meeneemt.

In Nederland moeten wij gewoon voorop lopen in Technologie zoals wij altijd deden.
Helaas wordt dit tegengehouden door mensen die zeuren om het zeuren (ACM)

Het is nu gewoon afwachten.
Wel heeft T-Mobile een gewaagde stap gezet en dat respecteer ik enorm.

Fijne Feestdagen iedereen!

^ Diego
Reputatie 6
Badge +15
Goedemorgen iedereen,

De ACM heeft vandaag inderdaad het definitieve besluit over Datavrije Muziek gepubliceerd. Dit besluit bepaalt dat T-Mobile volgens de Nederlandse wet deze dienst niet zou mogen aanbieden. T-Mobile blijft van mening dat er géén sprake is van een overtreding omdat zero rating volgens de Europese regels onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan is. T-Mobile voldoet aan de Europese voorwaarden en zal de zaak daarom aan de rechter voorleggen. We wachten op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. In dit artikel in de Newsroom vind je er meer informatie over. We zijn op een missie!

Hallo ik heb een vraagje ik heb sinds kort een abbonement bij t-mobile met 6 gb internet.
Hier krijg je dus ook gratis data vrije muziek bij.
Maar in mijn geval werkt het niet , kan dit probleem opgelost worden ?
Misschien kan iemand van t-mobile hier naar kijken.
Ik zie graag een reactie / oplossing tegemoet.

Groetjes Robert

Reageer