Beantwoord

[FAQ] T-Mobile introduceert 'Datavrije Muziek'


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Stream jij veel muziek op je smartphone? Dan ben je zeker niet de enige en daarom bieden wij Datavrije Muziek aan. Dit betekent dat je dan geen MB’s meer verbruikt wanneer je muziek streamt via onze partners! Ideaal natuurlijk om data over te houden voor andere zaken! 😃

Wil jij jouw suggestie doorgeven voor de muziekstreamingdiensten die we moeten toevoegen of kijken hoe het toevoegen van de muziekdiensten staat? Check dan dit topic voor de laatste updates!

Update 23 december 2016:

Goedemorgen iedereen,

De ACM heeft vandaag inderdaad het definitieve besluit over Datavrije Muziek gepubliceerd. Dit besluit bepaalt dat T-Mobile volgens de Nederlandse wet deze dienst niet zou mogen aanbieden. T-Mobile blijft van mening dat er géén sprake is van een overtreding omdat zero rating volgens de Europese regels onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan is. T-Mobile voldoet aan de Europese voorwaarden en zal de zaak daarom aan de rechter voorleggen. We wachten op het oordeel van de rechter en tot die tijd blijft Datavrije Muziek gewoon beschikbaar. In dit artikel in de Newsroom vind je er meer informatie over. We zijn op een missie!

 

 


Wat is muziekstreaming?

 

 

 

Muziekstreaming is het beluisteren van muziek via het internet. Vooraf je favoriete nummers downloaden voordat je kan luisteren is dan niet meer nodig. Indien je dus online bent kun je altijd en overal je gewenste muziek luisteren. Er zijn verschillende soorten muziekstreamingdienst. Veelgebruikte diensten in Nederland zijn Spotify, Deezer en Tidal. Maar ook online radiostreaming is een vorm van (live-) muziekstreaming, Als je offline muziek streamt download je nummers op het geheugen van je smartphone en werkt het ook zonder dat je online bent. Als je online muziek streamt verbruik je hiermee MB’s. Het verschilt per dienst hoeveel data je hiermee verbruikt. Indien je veel muziek streamt onderweg, dus over mobiel internet, kan je mobiele dataverbruik snel oplopen.


Wie kan er gebruik maken van Datavrije Muziek?

 

• Al onze klanten met een Go 10 GB abonnement of Stel Samen & Stel Bij abonnement van 6 GB of 20 GB. 
• Zowel bestaande als nieuwe klanten
• Go en Stel Samen & Stel Bij zakelijk en particulier
 


Wat kost Datavrije Muziek?

 

Niets! Het is standaard onderdeel van je databundel vanaf een Go 10 GB of Stel Samen & Stel Bij-abonnement met 6 GB of 20 GB. Let wel op dat je abonnement op de muziekdienst niet gratis is.


Waarom doet T-Mobile dit?

 

Datavrije Muziek is een onderdeel van Live Forward. We proberen continu te vernieuwen en barrières te doorbreken. Onbeperkt muziek streamen is hier de volgende stap in. Dit is iets wat in ons contact met klanten veel naar voren komt en wij willen dit dan ook graag mogelijk maken!


Ik heb geen Go Up of Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek?

 

Wanneer je verlengt met een Go 10 GB -abonnement start je nieuwe contract gelijk met Datavrije Muziek. Als je al een geldig abonnement hebt kun je jouw databundel omhoog bijstellen, zodat jij ook gebruik kunt maken van Datavrije Muziek.

Heb je op dit moment geen Go-abonnement én kun je nog niet verlengen? Neem vooral contact op met ons, dan kijken we naar de mogelijkheden. 


Waarom zit Datavrije Muziek niet bij alle databundels?

 

We zien dat klanten die veel muziekstreamen meestal ook veel andere applicaties gebruiken en veel browsen. We hebben er daarom voor gekozen alleen bij de hogere databundels Datavrije Muziek te geven. Daarnaast is Datavrije Muziek ook geen onderdeel van een Unlimited abonnement. Hoewel het Unlimited abonnement een aanvulconstructie kent, is dit verder kosteloos, waardoor het bij dit abonnement niet dezelfde toegevoegde waarde heeft als bij een abonnement met een datalimiet (die niet kosteloos is aan te vullen voor datagebruik op dezelfde snelheid). 


Hoe kunnen jullie zien wat muziekstreaming is?

 

We hebben de adressen van de aangesloten muziekdiensten op een speciale lijst gezet en we brengen de data daarvoor niet in rekening.


Is Datavrije Muziek ook geldig in het buitenland?

 

Jazeker, sinds enige tijd is het mogelijk om gebruik te maken van Datavrije Muziek in de EU. Daarbuiten is het niet mogelijk. Met een Go abonnement (of Stel Samen en Stel Bij) kun je 12 GB per maand gebruiken voor Datavrije Muziek.  Lekker toch, voor een flinke roadtrip of reis! 🙂

Datavrije muziek in de EU gaat niet uit de gewone internetbundel, maar je moet wel 'gewone' MB's over hebben. Als de internetbundel op is, en je hebt alleen nog Datavrije Muziek, dan werkt de dienst niet. Dan kan je uiteraard een MB/GB-aanvuller aanschaffen om weer jouw normale MB's aan te vullen.


Wat valt er onder Datavrije muziekstreaming?

 

Alleen het daadwerkelijke streamen van muziek valt hier onder. Het zoeken naar nummers of artiesten, een playlist downloaden voor offline gebruik, albumhoesjes downloaden, reclames tijdens het streamen of zelf muziek uploaden vallen buiten Datavrije Muziek. De MB’s die je daar voor gebruikt gaan gewoon uit je databundel. Je kunt in My T-Mobile altijd je verbruik bekijken, zowel je normale bundelgebruik als de MB’s die je hebt verbruikt voor Datavrije Muziek.


Wat gebeurt er met online videostreaming?

 

Videostreaming, bijvoorbeeld op Youtube, of het kijken van filmpjes op bijvoorbeeld Facebook gaat gewoon uit je databundel.


Maakt het uit of ik via een app of website stream?

 

Nee, hier wordt geen enkel onderscheid in gemaakt.


Welke muziekstreamingpartners zijn er nu en wordt dit nog uitgebreid?

 

We zijn begonnen met Deezer, Spotify, Nederland.FM, Napster, Tidal en Hits.nl, maar er zijn alweer een hele reeks diensten bij!
We staan open voor alle muziekstreamingpartners, klein en groot! In dit topic vind je de huidige stand van zaken over de muziekstreamingdiensten die we hebben benaderd. Als je nog een dienst mist kun je dan in dat topic laten weten!


Kan ik Datavrije Muziek ook uitzetten?

 

Ja, dat kan via je blokkades in My T-Mobile. Mocht je het later weer aan willen zetten, dan kan dat natuurlijk ook. Deze blokkade plaatsen/opheffen brengt geen extra kosten met zich mee.


Hoe kan ik zien hoeveel Datavrije Muziek ik heb beluisterd?

 

In My T-Mobile kun je bij je verbruiksstatus zien hoeveel MB’s je hebt gebruikt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Let op dat je de laatste versie van de My T-Mobile app gebruikt.


Zijn Deezer, Spotify en andere muziekdiensten nu gratis?

 

Nee, de kosten voor het daadwerkelijke abonnement, van bijvoorbeeld Deezer of Spotify, zijn niet inbegrepen bij Datavrije Muziek. Je betaalt deze gewoon zoals je dat altijd al deed. Datavrije Muziek zorgt er dus enkel voor dat het streamen van de muziek niet uit je bundel gaat.


Waarom wordt de snelheid van Datavrije Muziek verlaagd als mijn databundel op is?

 

Dit heeft te maken met de wetgeving rondom netneutraliteit. Providers zijn verplicht al het internetverkeer binnen een abonnement dezelfde snelheid te geven. Dit betekent dat als de snelheid voor je normale bundel wordt verlaagd als deze op is, dat ook geldt voor het luisteren naar Datavrije Muziek. Voor 6GB en 20GB (de L- en XL-bundels) is deze snelheid 384 Kbps. Dat is ruim voldoende om naar hoge kwaliteit muziekstreaming te luisteren. Voorheen was de verlaagde snelheid 64 Kbps bij deze bundels. Dus dit is een verbetering die we voor je hebben doorgevoerd. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook sneller browsen als je door je bundel heen bent.


Werkt Datavrije Muziek ook via tethering of via een MB-Verdeler?

 

Ja, Datavrije Muziek werkt ook als je je verbinding of internetbundel deelt met meerdere apparaten via een MB-Verdeler of via tethering.

icon

Beste antwoord door Dave 10 October 2016, 16:13

Bekijk origineel

224 reacties

Reputatie 5
Ik moet nog wachten tot eind oktober voor verlening van mijn contract. Als ik dit zou doen dan gaat mijn nieuwe contract pas in ergens in februari 2017. Dat wil dus zeggen dat ik nu moet wachten tot eind oktober om te kunnen verlengen van mijn contract (want dat mag pas 4 maanden voor het contract stopt), maar ik kan ook dan pas, dus februari 2017, gebruik maken van deze gratis service?

Laten we toch hopen dat hier een andere regel is aangemaakt namens T-Mobile om te zorgen dat de huidige klanten, die wel graag willen blijven, dol blij zijn met T-Mobile. Kan toch niet zo zijn dat die nu al die tijd moeten wachten.

Iemand die daar een antwoord op kan geven... :$:)


Hallo Serviceweb.

Als je gebruikt maakt van een stel samen en stel bij abonnement kun je, je data zelf aanpassen via my t-mobile.
Ook is het mogelijk om eerder een abonnement om te zetten.. stel je het een sim only en per ongeluk gaat je oude toestel kapot, dan is er de mogelijkheid om via t-mobile een nieuwe contract af te sluiten met een toestel.
Overstappen naar stel samen stel bestaande klant



Ik hoor het wel, als er andere vragen zijn
Reputatie 2
Dus ik heb nu een 20gb databundel met een stel samen '13 abonnement.

Jammer dat ik dan buiten de boot val.

Of gaat David deze klanten ook blij maken?
Ik kan het namelijk niet terug lezen in de FAQ
@serviceweb ja dat snap ik maar geloof ff niks meer zal van 12gb naar 20gb gaan toen is toen ook noet gebeurd dus wacht wel ff af
Hallo Serviceweb.
Als je gebruikt maakt van een stel samen en stel bij abonnement kun je, je data zelf aanpassen via my t-mobile. Ook is het mogelijk om eerder een abonnement om te zetten.. stel je het een sim only en per ongeluk gaat je oude toestel kapot, dan is er de mogelijkheid om via t-mobile een nieuwe contract af te sluiten met een toestel. Kijk hier voor [url=https://forum.t-mobile.nl/stel-samen-stel-bij-463/overstappen-naar-stel-samen-stel-bestaande-klant-251455].

Ik hoor het wel, als er andere vragen zijn


Heel erg bedankt voor dit bericht maar ik heb zo'n abonnement niet. Ik zit nog bij een Stel samen Sim Only '13, die ik in Oktober 2014 al heb laten verlengen, die inging in februari 2015 en dus stopt in 2017. Nu mag ik eind oktober wel weer verlengen, dus ik zou nu even moeten wachten, maar ik hoopte eigenlijk dat T-Mobile nu zou zeggen: Jongen, je wil toch klant blijven en je bent zoooooo tevreden over T-Mobile, wij doen niet moeilijk en je mag nu al je contract verlengen voor een nieuw contract. 😛 Het is maar een idee... LOL Al hoewel je nooit weet wat voor mooi contract ze eventueel eind oktober weer kunnen leveren? Ja... wat is nu slim?
Reputatie 5
Dus ik heb nu een 20gb databundel met een stel samen '13 abonnement.

Jammer dat ik dan buiten de boot val.

Of gaat David deze klanten ook blij maken?
Ik kan het namelijk niet terug lezen in de FAQ


Hallo Andy.

Het beste is om even te bellen met de t-mobile klanten service, zij kunnen je namelijk beter helpen doordat er een directe communicatie is.
Via een t-mobile lijn is het: 1200, vast: 0624001200
Reputatie 5
Heel erg bedankt voor dit bericht maar ik heb zo'n abonnement niet. Ik zit nog bij een Stel samen Sim Only '13, die ik in Oktober 2014 al heb laten verlengen, die inging in februari 2015 en dus stopt in 2017. Nu mag ik eind oktober wel weer verlengen, dus ik zou nu even moeten wachten, maar ik hoopte eigenlijk dat T-Mobile nu zou zeggen: Jongen, je wil toch klant blijven en je bent zoooooo tevreden over T-Mobile, wij doen niet moeilijk en je mag nu al je contract verlengen voor een nieuw contract. 😛 Het is maar een idee... LOL Al hoewel je nooit weet wat voor mooi contract ze eventueel eind oktober weer kunnen leveren? Ja... wat is nu slim?

Ik zou even wachten, in de eerste periode (momenteel op dit moment).
Zijn er nog geen mensen of amper mensen aangesloten.. het duurt ook tot vanmiddag tot waarschijnlijk iedereen is aangesloten.
Het beste is om af te wachten, straks is er net zoals bij de Madness maand.. een goeie actie.
Ook kan je, bij je zelf af vragen of muziek streamen nu wel zo nodig is..
Het klinkt natuurlijk leuk en aangenaam, maar met 20GB is het ook wel mogelijk om een maand lang door te komen met streamen, anders kijk in de instellingen van je app voor bijvoorbeeld data besparing
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?
Reputatie 2
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?

Op een ander forum bericht is geplaatst dat dit alleen voor Stel samen en Stel bij abonnementen is.
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?

Op een ander forum bericht is geplaatst dat dit alleen voor Stel samen en Stel bij abonnementen is.



Als T-Mobile slim is, en dat zijn ze volgens mij wel, bieden ze iedereen nu de mogelijkheid aan om hun contract om te laten zetten, zonder boete. Dan hebben ze A) je weer als klant voor 2 jaar en 😎 je gaat er vast meer voor betalen. Lijkt me een WIN WIN situatie voor T-Mobile 🆒
Reputatie 2
Ik heb een 'Stel Samen' abonnement van 6GB, maar geen 'Stel Samen en Stel Bij' abonnement. Geldt het datavrij streamen dan ook?

Op een ander forum bericht is geplaatst dat dit alleen voor Stel samen en Stel bij abonnementen is.



Als T-Mobile slim is, en dat zijn ze volgens mij wel, bieden ze iedereen nu de mogelijkheid aan om hun contract om te laten zetten, zonder boete. Dan hebben ze A) je weer als klant voor 2 jaar en 😎 je gaat er vast meer voor betalen. Lijkt me een WIN WIN situatie voor T-Mobile 🆒


Volgens mij kun je het abonnement over laten zetten naar stel samen en stel bij. (Zoals ik hoorde van een Tmobile helpdesk medewerker). Alleen als je een telefoon erbij hebt moet je die compleet afbetalen.
Ik vind het erg jammer dat T-mobile blijkbaar geen waarde hecht aan netneutraliteit.

Liever zie ik dat T-mobile de keuze aan de klant overlaat waar hij zijn data voor gebruikt.


Serieus? Je krijgt iets voor niets en je bent er niet blij mee?

Volgens mij kun je het abonnement over laten zetten naar stel samen en stel bij. (Zoals ik hoorde van een Tmobile helpdesk medewerker). Alleen als je een telefoon erbij hebt moet je die compleet afbetalen.


Dit is een interessant antwoord! Is er iemand die dit kan bevestigen?
Volgens mij moet je gewoon wachten tot je contract kan verlengen.
Reputatie 7
Hey allemaal,

Ik zie met name veel vragen over Datavrije Muziek in combinatie met welk abonnement en of je hier naar over kunt stappen. Ik geef hier graag nog een keer antwoord op, dit is ook in de FAQ opgenomen onder 'Ik heb geen Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek?'.

Datavrije Muziek is alleen voor de abonnementen Stel Samen & Stel Bij, de particuliere én de zakelijke variant van dit abonnement. Stel Samen en andere prijsplannen vallen hier dus niet onder. Naast dit prijsplan heb je ook een databundel nodig van 6 of 20 GB om aanspraak te maken op Datavrije Muziek. Als je een lagere bundel hebt bij je Stel Samen & Stel Bij-abonnement kun je deze bundel zelf via My T-Mobile verhogen naar 6 GB, dan krijg je ook Datavrije Muziek bij jouw abonnement. 🙂 Mocht je twijfelen welk abonnement je op dit moment hebt, dan kun je dit ook via My T-Mobile controleren.

Heb je op dit moment nog géén Stel Samen & Stel Bij, maar wil je hier wel naar overstappen dan bieden we die mogelijkheid ook. In dit topic vind je hier de voorwaarden voor. Je kunt dus checken of je hier voor in aanmerking komt en voor jezelf besluiten of je dit wilt.

Als je overigens (bijna) buiten je contractperiode bent, kun je gewoon verlengen en dan kiezen voor Stel Samen & Stel Bij. Je ontvangt dan Datavrije Muziek wanneer jouw verlenging ingaat.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen, bij vragen weten jullie me te vinden. 😉
Reputatie 5
Duurt lang voordat het geactiveerd is david
Reputatie 2
Dit is dus een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

Ik heb een stel samen 13' abonnement met 20gb databundel. Ik heb geen mogelijkheid om over te stappen naar stel samen en stel bij vanwege een telefoon die ik dan moet afbetalen en T-Mobile zegt nu tegen al hun klanten die in dit pakket zitten " een dikke F jullie maar jullie hebben gewoon keiharde pech"

Dit is gewoon klant discriminatie. Ik moet dus 1 jaar en 3 maanden wachten totdat ik dit ook krijg. Ik denk niet dat ik dan nog blijf als ze zo met hun klanten omgaan.
Reputatie 5
Maar dan zul je bijna mogen verlengen neem ik aan of je abonnement is bijna afgelopen?
Reputatie 2
Rosan: Als dit naar mij gericht is: mijn abonnement verloopt feb. 2018. Ik moet dus nog 1 jaar en 3 maanden wachten voordat ik dit zou krijgen.
Reputatie 5
Hey allemaal,

Ik zie met name veel vragen over Datavrije Muziek in combinatie met welk abonnement en of je hier naar over kunt stappen. Ik geef hier graag nog een keer antwoord op, dit is ook in de FAQ opgenomen onder 'Ik heb geen Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hoe krijg ik Datavrije Muziek?'.

Datavrije Muziek is alleen voor de abonnementen Stel Samen & Stel Bij, de particuliere én de zakelijke variant van dit abonnement. Stel Samen en andere prijsplannen vallen hier dus niet onder. Naast dit prijsplan heb je ook een databundel nodig van 6 of 20 GB om aanspraak te maken op Datavrije Muziek. Als je een lagere bundel hebt bij je Stel Samen & Stel Bij-abonnement kun je deze bundel zelf via My T-Mobile verhogen naar 6 GB, dan krijg je ook Datavrije Muziek bij jouw abonnement. 🙂 Mocht je twijfelen welk abonnement je op dit moment hebt, dan kun je dit ook via My T-Mobile controleren.

Heb je op dit moment nog géén Stel Samen & Stel Bij, maar wil je hier wel naar overstappen dan bieden we die mogelijkheid ook. In dit topic vind je hier de voorwaarden voor. Je kunt dus checken of je hier voor in aanmerking komt en voor jezelf besluiten of je dit wilt.

Als je overigens (bijna) buiten je contractperiode bent, kun je gewoon verlengen en dan kiezen voor Stel Samen & Stel Bij. Je ontvangt dan Datavrije Muziek wanneer jouw verlenging ingaat.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen, bij vragen weten jullie me te vinden. ;)


Beste David...

Ik heb nog steeds geen sms ontvangen.
Komt het nog vandaag of is het een andere dag?
Reputatie 5
Rosan: Als dit naar mij gericht is: mijn abonnement verloopt feb. 2018. Ik moet dus nog 1 jaar en 3 maanden wachten voordat ik dit zou krijgen.
Dan heb je hem laat afgesloten?

(Maar je data bundel is wel al gratis verhoogd)

Voordeel van je toestel afbetalen en naar andere abonnement overgaan is dat je lagere maand lasten gaat hebben.
Hey allemaal,

Heb je op dit moment nog géén Stel Samen & Stel Bij, maar wil je hier wel naar overstappen dan bieden we die mogelijkheid ook. In dit topic vind je hier de voorwaarden voor. Je kunt dus checken of je hier voor in aanmerking komt en voor jezelf besluiten of je dit wilt.

Ik reageer even tussen de regels door! Leuke info maar duidelijk is het niet echt. Al hoewel, er staan wel wat duidelijke punten maar echt heel duidelijk is het niet :?

Punt 3 op de pagina waar we het zojuist over hebben. Overzetten van je bestaande abonnement kan maar dan komt je korting te vervallen en moet je de standaardprijzen gaan betalen. Eigenlijk is dit natuurlijk niet te doen. Dit kost je dan gewoon geld en is niet echt klantvriendelijk, al zeg ik het zelf.



Als je overigens (bijna) buiten je contractperiode bent, kun je gewoon verlengen en dan kiezen voor Stel Samen & Stel Bij. Je ontvangt dan Datavrije Muziek wanneer jouw verlenging ingaat.

Ik heb nog geen enkel iemand gehad binnen T-Mobile (excuus als ik nu iemand voor zijn voeten stoot), die mij zegt dat ik, als ik BIJNA buiten mijn contractperiode ben al kan verlengen (je moet 4 maanden aanhouden en niet langer!!). Dus die vlieger gaat niet op. En dan zegt T-Mobile ook nog dat als je gaat verlengen, en in mijn geval in februari 2017 pas mij nieuwe contract in zou gaan, dat ik dan pas gebruik kan maken van deze dienst.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk kunnen uitleggen, bij vragen weten jullie me te vinden. ;)



Het is me helemaal duidelijk... Enne, ik val T-Mobile niet aan!! Maar gelukkig weten sommige binnen T-Mobile dat ook. Ik probeer alleen duidelijkheid te scheppen in de wirwar van wat nu wel en wat nu niet mag en vragen waar misschien meer mensen mee zitten. Dus ik snap het wel... maar begrijpen doe ik het niet 😛
Dit is dus een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

Ik heb een stel samen 13' abonnement met 20gb databundel. Ik heb geen mogelijkheid om over te stappen naar stel samen en stel bij vanwege een telefoon die ik dan moet afbetalen en T-Mobile zegt nu tegen al hun klanten die in dit pakket zitten " een dikke F jullie maar jullie hebben gewoon keiharde pech"

Dit is gewoon klant discriminatie. Ik moet dus 1 jaar en 3 maanden wachten totdat ik dit ook krijg. Ik denk niet dat ik dan nog blijf als ze zo met hun klanten omgaan.



Om eerlijk te zijn is dit wel te begrijpen. Je hebt een abonnement met telefoon genomen. Als je een mobiel hebt die je nog moet afbetalen dan is dit wel begrijpelijk. Punt 5 op de al eerder genoemde pagina hier op de forum. Je moet je toestel eerst afbetalen! Das het voordeel als je gewoon een losse telefoon koopt en een SIM Only abonnement neemt 🆒

Beste David...

Ik heb nog steeds geen sms ontvangen.
Komt het nog vandaag of is het een andere dag?


Je krijgt vanzelf bericht... Wachten is zo onmenselijk :$
Het komt... Het komt... Die goede SMS, hij komt er echt, hij komt er echt
Als jij aan de beurt bent :8
Wat ik volgens mij nog nergens heb zien staan, of ik heb er overheen gelezen:
- is het ook geldig bij GRATIS spotify? Mensen die dus geen abonnement hebben maar normaal gezien altijd gratis luisteren (met reclame van Spotify).

Sorry als het wel ergens staat maar ik het niet heb kunnen vonden.
Reputatie 7
@Fluxsystem

Geduld is een schone zaak.. 😉 Het komt vandaag, zoals ook in deze FAQ en op de website is aangegeven.

@Andytuinman3

Jammer om te lezen dat je hier zo in staat en dit discriminatie vindt. We willen iedereen de mogelijkheid bieden om van deze dienst gebruik te maken, hiervoor is echter wel gekozen om dit bij het nieuwste abonnement toe te voegen. Aangezien je van tevoren een contract tekent voor de lopende periode is de mogelijkheid over te stappen ook al een uitzondering.

Als we nog ergens bij kunnen helpen, horen we dat graag.

@Serviceweb

De standaardprijzen zijn wel de prijzen van dat moment, dus het is niet gezegd dat je altijd duurder uit bent. Daarnaast kun je ook maandelijks je bundels bijstellen naar eigen behoefte. Dit is ook niet bij oudere prijsplannen het geval.

Je laatste toevoeging snap ik niet helemaal? Via My T-Mobile kun je vanaf 4 maanden voor het einde zien dat je kunt verlengen, middels een grote banner. Zo proberen we iedereen hier alert op te maken.

Het is inderdaad wel zo dat je dan na de verlenging pas de dienst kunt gebruiken, daar is helaas niets aan te doen. Tenzij je natuurlijk voor die overstap kiest, in plaats van een verlenging. :)

Gratis Spotify valt hier ook onder, daar maken we geen onderscheid in. Het streamen wordt niet van je data gehaald, dat geldt voor de aangesloten dienst en dan maakt het niet uit of het gratis of betaald is.
Reputatie 2
Dit is dus een reden om weg te gaan bij T-Mobile.

Ik heb een stel samen 13' abonnement met 20gb databundel. Ik heb geen mogelijkheid om over te stappen naar stel samen en stel bij vanwege een telefoon die ik dan moet afbetalen en T-Mobile zegt nu tegen al hun klanten die in dit pakket zitten " een dikke F jullie maar jullie hebben gewoon keiharde pech"

Dit is gewoon klant discriminatie. Ik moet dus 1 jaar en 3 maanden wachten totdat ik dit ook krijg. Ik denk niet dat ik dan nog blijf als ze zo met hun klanten omgaan.



Om eerlijk te zijn is dit wel te begrijpen. Je hebt een abonnement met telefoon genomen. Als je een mobiel hebt die je nog moet afbetalen dan is dit wel begrijpelijk. Punt 5 op de al eerder genoemde pagina hier op de forum. Je moet je toestel eerst afbetalen! Das het voordeel als je gewoon een losse telefoon koopt en een SIM Only abonnement neemt 🆒


Dus omdat ik een telefoon heb genomen bij mijn abonnement moet ik nu boeten. Beetje rare redenering. Als mensen de mogelijkheid hebben om hun contract te verlengen en dan gebruik te kunnen maken van deze actie snap ik. Maar er zullen vast ook nog mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik en dan is het jammer maar helaas. [sarcasm]Ik zie in dat T-Mobile echt waarde hecht aan hun klanten [/sarcasme] Ik ben hier ook echt terecht pissig om dat T-Mobile op deze manier met mij (en meerdere klanten) omgaat.

Reageer