[FAQ] T-Mobile introduceert 'eSIM'

• 21 augustus 2019
  • 63 reacties
  • 7715 Bekeken

Toon eerste reactie

63 reacties

Dat is goed nieuws. Heb ik nog maar 1 telefoon nodig.
Even een paar vraagjes.
Hoe zit het met het dataverbruik??
Heb nu 2 abonnementen maar als ik alles goed begrijp gaat het dataverbruik nu via 1 nummer.
En is de fysieke simkaart nog in het andere toestel te gebruiken of vervalt deze ??
klopt het dat er vanaf iOS 13 meer mogelijkheden komen bijv voor het gebruik van Whatsapp op beide nummers ?
Het is me niet echt duidelijk of een Google Pixel 3XL nou wel of geen eSIM van T-Mobile ondersteunt. De chat op Facebook zegt expliciet dat alleen Apple-toestellen werken, andere merken niet, maar op https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esim#esim-telefoons wordt hij wel genoemd, alleen staat daar niet of het wel of niet kan. Ook in de FAQ in dit topic staat het niet expliciet. Kan hier duidelijkheid over komen?
Reputatie 2

eSim geactiveerd en e-mail ontvangen dat mijn eSim is geactiveerd. ECHTER totaal geen bereik om mijn XSMax. (....) NO SIM available

ben compleet onbereikbaar, @Jordy wat kan ik doen. Want ook mijn fysieke Sim werkt niet
Zelfde verhaal wat betreft het niet meer bereikbaar zijn. Zojuist T-mobile support gebeld @vladdi. Wat je moet doen is fysiek langs een t-mobile winkel rijden om een nieuwe simkaart te krijgen. Bij mij wil de code echter helemaal niet activeren of scannen.

Helaas.. hier ook zelfde verhaal.. vanochtend getracht de eSIM te activeren. Is helaas niet gelukt. Nu ben ik compleet onbereikbaar en dat is alles behalve fijn. 😞 Ben nu genoodzaakt om morgenochtend naar een T-Mobile winkel te gaan voor een vervangende simkaart..
Reputatie 2

eSim geactiveerd en e-mail ontvangen dat mijn eSim is geactiveerd. ECHTER totaal geen bereik om mijn XSMax. (....) NO SIM available

ben compleet onbereikbaar, @Jordy wat kan ik doen. Want ook mijn fysieke Sim werkt niet
Zelfde verhaal wat betreft het niet meer bereikbaar zijn. Zojuist T-mobile support gebeld @vladdi. Wat je moet doen is fysiek langs een t-mobile winkel rijden om een nieuwe simkaart te krijgen. Bij mij wil de code echter helemaal niet activeren of scannen.
Helaas.. hier ook zelfde verhaal.. vanochtend getracht de eSIM te activeren. Is helaas niet gelukt. Nu ben ik compleet onbereikbaar en dat is alles behalve fijn. 😞 Ben nu genoodzaakt om morgenochtend naar een T-Mobile winkel te gaan voor een vervangende simkaart..

Zojuist bij de T-Mobile shop geweest, keurig geholpen en nieuwe SIM gekregen. Ben nu weer bereikbaar. Hoe nu verder? 7 dagen wachten voor een nieuwe poging of kan er in tussentijd nog iets geregeld worden?
Vraag ? hoe zit het nou als ik een Esim heb en ik ga op vakantie, Zoekt de ESIM dan wel net als een simkaart wel best beschikbare netwerk op het moment in buitenland ?? Of moet ik voordat ik vlieg een weer simkaart in me telefoon stoppen ??
Vraag ? hoe zit het nou als ik een Esim heb en ik ga op vakantie, Zoekt de ESIM dan wel net als een simkaart wel best beschikbare netwerk op het moment in buitenland ?? Of moet ik voordat ik vlieg een weer simkaart in me telefoon stoppen ??

Het enige verschil tussen een sim en een esim is dat de ene een fysieke kaart is en de andere een stukje code is die gedownload wordt.

Voor de rest werken ze gewoon gelijk, dus ook tijdens roaming.

Btw: esim werkt perfect met mijn pixel 3a XL op Android Q.
Is het mogelijk de eSim te gebruiken in de Pixel XL 2?
Is de esim beschikbaar voor alle abonnementen? Ook die met een 0GB databundel?
Kan ik in de VS voor de esim gewoon een databundeltje kopen zoals ik dat ook met een fysieke sim doe?
Reputatie 7
Badge +20
@Belker

In dit filmpje van Apple Support wordt heel duidelijk en precies uitgelegd hoe de eSIM in je telefoon werkt. Wordt ook heel visueel en stap voor stap uitgelegd, dus onwijs handig!

@tomgreep @rdebru1n @Onur Cure

Check het antwoord van @RenaChan! 😎 Het is wel zo dat we hierin geen support bieden, omdat deze toestellen niet in ons assortiment zitten. Hopelijk werkt het echter ook voor jullie!

@deTuin

Yes, bij alle Sim Only abonnementen en abonnementen met toestel is dit mogelijk. Check wel even goed of je toestel geschikt is! Je kunt daarna gewoon op je T-Mobile simkaart een datapas aanschaffen, geen probleem!
Iemand enig idee of nu ook meteen de Samsung smartwatch LTE esim , welke te koop is bij onze buren, gaat werken ? Sta op het punt er een zonder esim te kopen, vandaar !
Beste T-Mobile.

Vanmorgen heb ik een eSim aangevraagd en geactiveerd vanuit het buitenland echter kan ik nu geen gebruik meer maken van jullie diensten omdat er een automatische blokkering van 48-uur zit op verschillende diensten (internet in het buitenland, bellen in en naar het buitenland, bellen naar 0900-nummers). Is er een mogelijkheid om deze blokkeren op te heffen zodat ik gebruik kan maken van jullie diensten in het buitenland? Op dit moment krijg ik enkel ‘Geen service’ te zien.

Ik hoor graag van jullie.

mvg,

Marco
Reputatie 3
Badge
Is het mogelijk de eSim te gebruiken in de Pixel XL 2?

Zoals ik* (verkeerde account gebruikt) zei, werkt bij mij goed met de 3aXL. Zou ook met de 2 moeten werken.

Echter wordt hier geen ondersteuning aangeboden vanuit T-Mobile en staat duidelijk tijdens het bestelproces, geen refund oid.

Ga je toch voor de esim omdat je straks de dual sim functionaliteit van je 2XL wilt gebruiken? Dan doe dat op eigen risico.

Activeer je esim pas als je deze gedownloaded en werkend in je telefoon hebt, na activatie werkt je oude sim niet meer en ben je niet bereikbaar als iets fout gaat tijdens download of installatie van je esim.
Wat fijn dat de eSim nu aangeboden wordt. Nu ga ik komend jaar langere tijd naar China, en dacht dus: Yes, Nederlamdse nummer naar eSim overzetten en dan in China een fysieke sim nemen. Maar: ik lees dat China de eSim niet ondersteunt, daarom heeft Apple zelfs andere versies van de XS, XR uitgebracht, met een fysieke dualsim.

Mijn vraag: zou mijn Nederlandse nummer via eSim nu wel of niet werken in China? Alvast dank!
Hallo,

Ik heb sinds gisteren gekozen voor eSIM maar nu kan ik geen metingen meer doen met jullie netwerk app.
Die denkt dat er geen mobiele verbinding is en klapt eruit.
Reputatie 7
Badge +19
@mwolsleger Ik heb zojuist de blokkade eraf gehaald! Als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan moet het helemaal goedkomen!

@TwasB Ja hoor! Je eSIM werkt gewoonweg als vervanging voor je normale simkaart, dus het bereik is in China hetzelfde. Check hier van welke providers je gebruik kunt maken en welke Travel & Surf pas je kunt aanschaffen.

@Edison Dat klopt inderdaad, de netwerkapp werkt momenteel niet in samenwerking met eSIM! Hopelijk in de toekomst wel weer!

@TwasB Ja hoor! Je eSIM werkt gewoonweg als vervanging voor je normale simkaart, dus het bereik is in China hetzelfde. Check hier van welke providers je gebruik kunt maken en welke Travel & Surf pas je kunt aanschaffen.

@Jaimy O, dat is goed nieuws, bedankt! Ik wil het echt zeker weten, anders kom ik daar aan en kan ik meteen niets meer met mijn Nederlandse nummer... 🙄 Is het mogelijk als ik hem omzet naar eSim, mijn normale simkaart te houden? Dan kan ik die weer activeren, mocht de eSim toch niet worden geaccepteerd in China?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @TwasB

Als je je simkaart hebt omgezet naar e-sim dan is je gewone simkaart niet bruikbaar. Je e-sim zou het gewoon moeten doen in China zoals Jaimy al heeft aangegeven werkt het als vervanging van je normale simkaart. Ik wens je veel plezier daar!
@Hajar Oké, te gek, bedankt!
@mwolsleger Ik heb zojuist de blokkade eraf gehaald! Als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan moet het helemaal goedkomen!

@Edison Dat klopt inderdaad, de netwerkapp werkt momenteel niet in samenwerking met eSIM! Hopelijk in de toekomst wel weer!

@Jaimy
Bedankt hiervoor. Sinds vanmiddag werkt alles naar behoren. 👍🏻👍🏻👍🏻
Reputatie 2
Ik wil een data only esim kopen. Maar als ik die in de winkelwagen stop staat er data Only sim. En geen esim. Klopt dit??
Reputatie 4
Badge +3
Cool om deze introductie te zien! Jammer dat mijn iPhone 7 Plus de ondersteuning niet heeft ingebouwd ;(

Tijd voor een nieuwe 😛
Reputatie 4
Badge +3
@JeroenTielen

Hey Jeroen, dat zou inderdaad gewoon de eSIM moeten zijn, daar we ook tablets verkopen die dit ondersteunen. Laat je even weten als de bestelling is geslaagd?

@Gilbert

Herkenbaar, ook ik heb de iPhone 7 nog! Heb je al een nieuwe op het oog?
Reputatie 4
Badge +3
@Mitch
Zolang mijn huidige iPhone het nog gewoon prima doet eigenlijk niet, al vindt ik de iPhone XS max en de OnePlus 7 pro toch ook wel heel erg mooi.
Misschien volgend jaar ofzo 🙂
Reputatie 2
@JeroenTielen

Hey Jeroen, dat zou inderdaad gewoon de eSIM moeten zijn, daar we ook tablets verkopen die dit ondersteunen. Laat je even weten als de bestelling is geslaagd?

Dat klinkt niet overtuigend. Ik heb maar een extra databundel bij KPN afgenomen.
Ik zou voorlopig niet met een e sim beginnen, want het is makkelijk te hacken.
https://tweakers.net/nieuws/156538/06-nummers-t-mobile-zijn-na-komst-e-sim-makkelijker-over-te-nemen-door-hackers.html

Reageer