[FAQ] T-Mobile introduceert 'eSIM'

  • 21 augustus 2019
  • 85 reacties
  • 16045 Bekeken


Toon eerste reactie

85 reacties

Bedankt voor je snelle reactie. Is een solo eSIM wel mogelijk met dit horloge, zoals dit in Duitsland en Frankrijk al volop gebruikt wordt. Hier is kennelijk wel getest en werd een probleemloze invoer opengesteld met deze Samsung Galaxy 4G/LTE. Op dit moment kan ik ermee leven als de duosim(of multisim) nog niet ondersteunt wordt. Ik zou graag willen weten of ik gewoon 1 eSIM abo af kan sluiten voor mijn LTE sim smartwatch ????
Reputatie 7
Badge +18
Beste @JanDymo

Het antwoord is op dit moment Nee maar ik heb je de link naar die pagina gegeven om geschikte toestellen te kunnen opzoeken omdat het in de toekomst wellicht wel mogelijk wordt.
Elke telefoon of smartwatch dient eerst uitgebreid getest te worden voordat ondersteuning mogelijk is.

Groet, Folkert

Ik wil een Galaxy Watch 4G kopen, ondersteunt T-mobile de eSIM in dat horloge?Op deze pagina kun je precies zien welke telefoons en horloges ondersteund worden.

Er zijn wel enkele klanten die ook andere telefoons met esim werkend gekregen hebben maar dan heb je geen ondersteuning vanuit T-Mobile.


Bedankt voor je reactie, maar geeft volgens mij geen antwoord op de vraag. Ik heb ook een Samsung Galaxy Smartwatch 4g LTE en wil dus ook een e-sim abo aanschaffen. KAN DIT ????
Kan dit ook eventueel in DSuo sim i.c.m. een nano sim in de iPhone 6 plus ??
Reputatie 7
Badge +18
Ik wil een Galaxy Watch 4G kopen, ondersteunt T-mobile de eSIM in dat horloge?

Op deze pagina kun je precies zien welke telefoons en horloges ondersteund worden.

Er zijn wel enkele klanten die ook andere telefoons met esim werkend gekregen hebben maar dan heb je geen ondersteuning vanuit T-Mobile.
Ik wil een Galaxy Watch 4G kopen, ondersteunt T-mobile de eSIM in dat horloge?
Reputatie 5
Badge +11
@rdebru1n
Gisterenavond even geprobeerd op m'n Pixel 2 XL. Ik kon idd ook nog nergens een QR code scannen, maar er stond zojuist een update klaar in de Play Store voor "SIM Manager" van Google. Na de update staat deze op versie D.1.5.73-google (5793666). Nu kan ik ineens wél een QR Code scannen, maar helaas geeft dat een foutmelding met de QR code van T-Mobile. Op internet verschijnen nu ook de eerste berichten dat het nog niet goed lijkt te werken op de Pixel 2. Moet voor nu dus weer even een nieuwe fysieke SIM activeren.


Reputatie 1
Heb nu toch de +, developer mode was uitgeschakeld na de update. Maar goed, nog steeds niet de mogelijkheid om de eSim te scannen.
Reputatie 1
Ik ben gisteren ook overgestapt naar Android 10 met mijn Pixel XL2, maar ik heb die + niet.
Reputatie 5
Badge +11
@rdebru1n
Ik heb op mijn Pixel 2 XL gisterenavond de upgrade naar Android 10 gehad, en heb nu ineens een optie om een eSIM toe te voegen volgens mij. In Instellingen naast "Mobile network" staat nu ineens een plusje, als je erop drukt krijg je o.a. de optie om je simkaart te "downloaden". Dat duidt op eSIM. Zal vanavond of morgen eens checken of het werkt, heb nog een kale back-up simkaart liggen die ik kan activeren mocht het misgaan. :)



Reputatie 1
Jammer dat T-Mobile (en o.a. ook tweakers.net in een persbericht) aangeven dat de eSim ook in een Pixel XL2 kan worden gebruikt. Dat kan helemaal niet. De eSim ondersteuning binnen de Pixel XL2 is voor het Google Fi project. Je kan de eSIM dan ook nergens toevoegen/scannen.
Ik zou voorlopig niet met een e sim beginnen, want het is makkelijk te hacken.
https://tweakers.net/nieuws/156538/06-nummers-t-mobile-zijn-na-komst-e-sim-makkelijker-over-te-nemen-door-hackers.html
Reputatie 2
@JeroenTielen

Hey Jeroen, dat zou inderdaad gewoon de eSIM moeten zijn, daar we ook tablets verkopen die dit ondersteunen. Laat je even weten als de bestelling is geslaagd?


Dat klinkt niet overtuigend. Ik heb maar een extra databundel bij KPN afgenomen.
Reputatie 5
Badge +5
@Mitch
Zolang mijn huidige iPhone het nog gewoon prima doet eigenlijk niet, al vindt ik de iPhone XS max en de OnePlus 7 pro toch ook wel heel erg mooi.
Misschien volgend jaar ofzo 🙂
Reputatie 4
Badge +4
@JeroenTielen

Hey Jeroen, dat zou inderdaad gewoon de eSIM moeten zijn, daar we ook tablets verkopen die dit ondersteunen. Laat je even weten als de bestelling is geslaagd?

@Gilbert

Herkenbaar, ook ik heb de iPhone 7 nog! Heb je al een nieuwe op het oog?
Reputatie 5
Badge +5
Cool om deze introductie te zien! Jammer dat mijn iPhone 7 Plus de ondersteuning niet heeft ingebouwd ;(

Tijd voor een nieuwe 😛
Reputatie 2
Ik wil een data only esim kopen. Maar als ik die in de winkelwagen stop staat er data Only sim. En geen esim. Klopt dit??
@mwolsleger Ik heb zojuist de blokkade eraf gehaald! Als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan moet het helemaal goedkomen!

@TwasB Ja hoor! Je eSIM werkt gewoonweg als vervanging voor je normale simkaart, dus het bereik is in China hetzelfde. Check hier van welke providers je gebruik kunt maken en welke Travel & Surf pas je kunt aanschaffen.

@Edison Dat klopt inderdaad, de netwerkapp werkt momenteel niet in samenwerking met eSIM! Hopelijk in de toekomst wel weer!


@Jaimy
Bedankt hiervoor. Sinds vanmiddag werkt alles naar behoren. 👍🏻👍🏻👍🏻
@Hajar Oké, te gek, bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @TwasB

Als je je simkaart hebt omgezet naar e-sim dan is je gewone simkaart niet bruikbaar. Je e-sim zou het gewoon moeten doen in China zoals Jaimy al heeft aangegeven werkt het als vervanging van je normale simkaart. Ik wens je veel plezier daar!

@TwasB Ja hoor! Je eSIM werkt gewoonweg als vervanging voor je normale simkaart, dus het bereik is in China hetzelfde. Check hier van welke providers je gebruik kunt maken en welke Travel & Surf pas je kunt aanschaffen.


@Jaimy O, dat is goed nieuws, bedankt! Ik wil het echt zeker weten, anders kom ik daar aan en kan ik meteen niets meer met mijn Nederlandse nummer... 🙄 Is het mogelijk als ik hem omzet naar eSim, mijn normale simkaart te houden? Dan kan ik die weer activeren, mocht de eSim toch niet worden geaccepteerd in China?
Reputatie 7
Badge +19
@mwolsleger Ik heb zojuist de blokkade eraf gehaald! Als je even jouw toestel opnieuw opstart, dan moet het helemaal goedkomen!

@TwasB Ja hoor! Je eSIM werkt gewoonweg als vervanging voor je normale simkaart, dus het bereik is in China hetzelfde. Check hier van welke providers je gebruik kunt maken en welke Travel & Surf pas je kunt aanschaffen.

@Edison Dat klopt inderdaad, de netwerkapp werkt momenteel niet in samenwerking met eSIM! Hopelijk in de toekomst wel weer!
Hallo,

Ik heb sinds gisteren gekozen voor eSIM maar nu kan ik geen metingen meer doen met jullie netwerk app.
Die denkt dat er geen mobiele verbinding is en klapt eruit.
Wat fijn dat de eSim nu aangeboden wordt. Nu ga ik komend jaar langere tijd naar China, en dacht dus: Yes, Nederlamdse nummer naar eSim overzetten en dan in China een fysieke sim nemen. Maar: ik lees dat China de eSim niet ondersteunt, daarom heeft Apple zelfs andere versies van de XS, XR uitgebracht, met een fysieke dualsim.

Mijn vraag: zou mijn Nederlandse nummer via eSim nu wel of niet werken in China? Alvast dank!
Reputatie 3
Badge
Is het mogelijk de eSim te gebruiken in de Pixel XL 2?

Zoals ik* (verkeerde account gebruikt) zei, werkt bij mij goed met de 3aXL. Zou ook met de 2 moeten werken.

Echter wordt hier geen ondersteuning aangeboden vanuit T-Mobile en staat duidelijk tijdens het bestelproces, geen refund oid.

Ga je toch voor de esim omdat je straks de dual sim functionaliteit van je 2XL wilt gebruiken? Dan doe dat op eigen risico.

Activeer je esim pas als je deze gedownloaded en werkend in je telefoon hebt, na activatie werkt je oude sim niet meer en ben je niet bereikbaar als iets fout gaat tijdens download of installatie van je esim.
Beste T-Mobile.

Vanmorgen heb ik een eSim aangevraagd en geactiveerd vanuit het buitenland echter kan ik nu geen gebruik meer maken van jullie diensten omdat er een automatische blokkering van 48-uur zit op verschillende diensten (internet in het buitenland, bellen in en naar het buitenland, bellen naar 0900-nummers). Is er een mogelijkheid om deze blokkeren op te heffen zodat ik gebruik kan maken van jullie diensten in het buitenland? Op dit moment krijg ik enkel ‘Geen service’ te zien.

Ik hoor graag van jullie.

mvg,

Marco

Reageer