[FAQ] T-Mobile introduceert 'eSIM'

• 21 augustus 2019
  • 76 reacties
  • 9351 Bekeken

Toon eerste reactie

76 reacties

Jammer dat T-Mobile (en o.a. ook tweakers.net in een persbericht) aangeven dat de eSim ook in een Pixel XL2 kan worden gebruikt. Dat kan helemaal niet. De eSim ondersteuning binnen de Pixel XL2 is voor het Google Fi project. Je kan de eSIM dan ook nergens toevoegen/scannen.
Reputatie 5
Badge +11
@rdebru1n
Ik heb op mijn Pixel 2 XL gisterenavond de upgrade naar Android 10 gehad, en heb nu ineens een optie om een eSIM toe te voegen volgens mij. In Instellingen naast "Mobile network" staat nu ineens een plusje, als je erop drukt krijg je o.a. de optie om je simkaart te "downloaden". Dat duidt op eSIM. Zal vanavond of morgen eens checken of het werkt, heb nog een kale back-up simkaart liggen die ik kan activeren mocht het misgaan. :)

Ik ben gisteren ook overgestapt naar Android 10 met mijn Pixel XL2, maar ik heb die + niet.
Heb nu toch de +, developer mode was uitgeschakeld na de update. Maar goed, nog steeds niet de mogelijkheid om de eSim te scannen.
Reputatie 5
Badge +11
@rdebru1n
Gisterenavond even geprobeerd op m'n Pixel 2 XL. Ik kon idd ook nog nergens een QR code scannen, maar er stond zojuist een update klaar in de Play Store voor "SIM Manager" van Google. Na de update staat deze op versie D.1.5.73-google (5793666). Nu kan ik ineens wél een QR Code scannen, maar helaas geeft dat een foutmelding met de QR code van T-Mobile. Op internet verschijnen nu ook de eerste berichten dat het nog niet goed lijkt te werken op de Pixel 2. Moet voor nu dus weer even een nieuwe fysieke SIM activeren.

Ik wil een Galaxy Watch 4G kopen, ondersteunt T-mobile de eSIM in dat horloge?
Reputatie 7
Badge +18
Ik wil een Galaxy Watch 4G kopen, ondersteunt T-mobile de eSIM in dat horloge?

Op deze pagina kun je precies zien welke telefoons en horloges ondersteund worden.

Er zijn wel enkele klanten die ook andere telefoons met esim werkend gekregen hebben maar dan heb je geen ondersteuning vanuit T-Mobile.

Ik wil een Galaxy Watch 4G kopen, ondersteunt T-mobile de eSIM in dat horloge?Op deze pagina kun je precies zien welke telefoons en horloges ondersteund worden.

Er zijn wel enkele klanten die ook andere telefoons met esim werkend gekregen hebben maar dan heb je geen ondersteuning vanuit T-Mobile.

Bedankt voor je reactie, maar geeft volgens mij geen antwoord op de vraag. Ik heb ook een Samsung Galaxy Smartwatch 4g LTE en wil dus ook een e-sim abo aanschaffen. KAN DIT ????
Kan dit ook eventueel in DSuo sim i.c.m. een nano sim in de iPhone 6 plus ??
Reputatie 7
Badge +18
Beste @JanDymo

Het antwoord is op dit moment Nee maar ik heb je de link naar die pagina gegeven om geschikte toestellen te kunnen opzoeken omdat het in de toekomst wellicht wel mogelijk wordt.
Elke telefoon of smartwatch dient eerst uitgebreid getest te worden voordat ondersteuning mogelijk is.

Groet, Folkert
Bedankt voor je snelle reactie. Is een solo eSIM wel mogelijk met dit horloge, zoals dit in Duitsland en Frankrijk al volop gebruikt wordt. Hier is kennelijk wel getest en werd een probleemloze invoer opengesteld met deze Samsung Galaxy 4G/LTE. Op dit moment kan ik ermee leven als de duosim(of multisim) nog niet ondersteunt wordt. Ik zou graag willen weten of ik gewoon 1 eSIM abo af kan sluiten voor mijn LTE sim smartwatch ????

Als ik de e-Sim wil downloaden krijg ik de melding dat de qr-code niet meer geldig is. Ook als ik het handmatig ingeef krijg ik de zelfde melding. Wat kan ik doen om de e-Sim te kunnen downloaden? Want ik volg de juiste stappen...

Bedankt voor je snelle reactie. Is een solo eSIM wel mogelijk met dit horloge, zoals dit in Duitsland en Frankrijk al volop gebruikt wordt. Hier is kennelijk wel getest en werd een probleemloze invoer opengesteld met deze Samsung Galaxy 4G/LTE. Op dit moment kan ik ermee leven als de duosim(of multisim) nog niet ondersteunt wordt. Ik zou graag willen weten of ik gewoon 1 eSIM abo af kan sluiten voor mijn LTE sim smartwatch ????

Ook in Duitsland is je watch niet “solo”, zoals je het noemt, te activeren c.q. installeren (via entitlement).

Een SmartWatch met eigen eSIM (Apple Watch 4 en 5, bepaalde Samsung e.a. Android toestellen) is nl. een zgn. secondary device.
Entitlement is altijd nodig via je SmartPhone, dat gaat bv. zo in Duitsland.
En daarna is je watch inderdaad wel standalone (“solo”) te gebruiken -- bij Apple watches overigens niet buiten je dekkingsgebied -- dus geen roaming. Ik weet niet of dit ook voor Android eSIM watches geldt, vermoedelijk hebben ze dezelfde beperking. Mogelijk wordt dit met 5G anders.

Hoewel T-Mobile nu eSIM ondersteunt op smartphones, wordt je eSIM watch (i.t.t. tot bv. Duitsland) nog niet ondersteund in Nederland (zie de T-Mobile FAQ). Dit is m.i. een kwestie van tijd.
Over het hoe en waarom (nog niet) van Apple Watch (met eSIM) ondersteuning bij T-Mobile, zie dit goede iCulture artikel:
T-Mobile’s eSIM voor iPhone vanaf nu beschikbaar: dit heb je eraan [interview]
(halverwege onder “Gaan jullie ook de eSIM op de Apple Watch ondersteunen?”).

Terzijde, volgens een bericht op het Vodafone forum -- niet door Vodafone zelf bevestigd overigens -- zou eSIM bij Vodafone voor december 2019 uitgerold worden.
Of eSIM op de Apple Watch (en Android) dan meteen ook ondersteund wordt, staat er niet bij.

Notsobad schreef (20 okt. 2019):

Nog niet te vroeg juichen, maar Ik heb begrepen van een vriend die werkzaam is bij vodafone dat de Esim voor december 2019 wordt uitgerolt👍🏻👍🏻  

Bij KPN, ook op het forum, is het vooralsnog nog steeds erg stil over eSIM ondersteuning at all...

Reputatie 7
Badge +20

@Cha070 

Heb je instructievideo dit bovenaan dit topic staat bekeken? Daar staat uitgelegd hoe je de e-sim kan downloaden. Laat je even weten of het zo lukt?

@Hajar

ik heb alle stappen gevolgd dat ik moest volgen! Er is wat duidelijk mis bij T-Mobile zelf en niet aan mijn toestel. 
Want heb de raad gekregen om even 7 dagen te wachten en een nieuwe e-Sim te bestellen wat ik ook dan heb gedaan. En raad eens…

Precies dezelfde melding krijg ik weer! En dat de e-Sim al is gedownload terwijl dit NIET het geval is! 
Een oplossing van jullie kant is er precies niet aangezien ik telkens van hier naar daar wordt gestuurd en elke keer 100x dezelfde vragen krijg gesteld zoals volg je de nodige stappen, staan je instellingen wel goed dit dat... 
Kan dit eens deftig nagekeken worden want ben hier al meer als 2 weken nu mee bezig en nog altijd geen OPLOSSING! 
begin het stilletjes zat te worden, want service is alles behalve wat jullie tot nu toe bieden... 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Cha070 

Dan wil ik je toch adviseren om naar een T-Mobile Shop te gaan. Dan kunnen mijn collega’s een nieuwe eSIm pakken én direct installeren voor je. Uiteraard zullen we de kosten vergoeden van de eSIM. Ik hoop dat je zo verder komt!

Wordt de Nokia 800 Tough binnenkort ook ondersteund? Altijd je eSIM downloaden en opslaan. Anders ben je hem kwijt. Een nieuwe eSIM bestellen weet ik niet of dat kan als je al een eSIM hebt.

Hi@Cha070 

Dan wil ik je toch adviseren om naar een T-Mobile Shop te gaan. Dan kunnen mijn collega’s een nieuwe eSIm pakken én direct installeren voor je. Uiteraard zullen we de kosten vergoeden van de eSIM. Ik hoop dat je zo verder komt!

Ging dat maar zo gemakkelijk. Bij mij ging dit plan in ieder geval niet goed met je collega's.

Oplossing is een gewone SIM te bestellen.

Dat is WEL het geval, je kan maar één eSIM downloaden. Je kan wel een nieuwe normale SIM bestellen of ophalen in de winkel, maar of je daarna een nieuwe eSIM kan bestellen?

Hoi Tareeq,

ik las dat je 7 dagen moest wachten voor een nieuwe e-Sim, maar toen naar de T-Mobile shop bent gegaan en geholpen bent. Konden zij daar meteen een nieuwe e-Sim voor je installeren?

heb nl. hetzelfde als jij: moet volgens app 7 dagen wachten.

victor

Nee, je moet over 7  dagen een fysieke bestellen en dan het proces herhalen.

Beste T-Mobile, is er enig idee wanneer de eSIM op de Apple Watch (bv.) ondersteund gaat worden?
Zodat de cellular-only Edition modellen (zoals titanium en keramiek) ook in Nederland gaan werken (en sowieso te koop zijn dan)?

M.a.w. heeft u een update van dit interview dat u aan iCulture gaf?
T-Mobile’s eSIM voor iPhone vanaf nu beschikbaar: dit heb je eraan [interview]

Zie onder vraag: Gaan jullie ook de eSIM op de Apple Watch ondersteunen?

Hoi, 

Dat klopt niet. Ik ben zonet naar de T-Mobile shop gegaan, ik kreeg daar direct een nieuwe e-Sim. 

top service van tmobile shop Groningen. @ helpdesk: pas je script op dit punt aan.

victor

Je krijgt een nieuwe eSIM, maar je moet hem zelf activeren. Dat kan niet als je al een eSIM hebt, want je mag er maar een. De activatie SMS wordt naar je oude SIM gestuurd. Misschien dat het werkt als je twee toestellen hebt.

T-Mobile shop heeft nieuwe e-Sim  keurig geactiveerd. Waarschijnlijk was de oude niet goed geactiveerd want mijn Sim deed het nog.

Reageer