[FAQ] T-Mobile introduceert 'eSIM'

• 21 augustus 2019
  • 85 reacties
  • 16058 Bekeken

Toon eerste reactie

85 reacties

Echter als de oude onbruikbaar is gemaakt, omdat de nieuwe niet op tijd is geactiveerd heb je geen werkende simkaart. Natuurlijk kunnen ze het, maar altijd? Beter is het om een fysieke kaart te bestellen en het hele proces zelf te doen.

Hi there, sorry but I don’t speak Dutch. I just want to share my experience with eSIM and Google Pixel 3a mobile phone. I have an eSIM from T-mobile NL and I can confirm it’s working perfectly with my phone. Installing an eSIM was simple, everything went well perfectly (no problems with install). The only condition to install an eSIM to your Google Pixel 3a is Android 10 (just upgrade the phone if you didn’t already). I don’t know about other Pixel phones but if they are upgradable to Android 10 shouldn’t be a problem. I’m using this T-mobile NL eSIM together with my physical (nano) SIM card (from one of the EU countries).

Wanneer gaat T-Mobile NL de Apple Watch ondersteunen?

Komt dit mogelijk in gevaar door, als dat gerucht waar is, de mogelijke verkoop van T-Mobile NL door het moederbedrijf (Deutsche Telekom)?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @T-Fard,

Daar is nog niets over bekend, maar anders zetten we het natuurlijk gelijk hier in het topic! En geruchten zijn ook maar geruchten. :wink:

Graag zie ik ook de mogelijkheid om de Samsung galaxy watch LTE te kunnen gebruiken i.c.m. de eSIM. Ik kijk er zo naar uit...pfff

Reputatie 6
Badge +5

Hi @bekleyecek 

Dat zou inderdaad een mooie combinatie zijn! Goed dat je het laat weten, we zijn op de hoogte van je wens. Ik ben hier graag zo open en eerlijk mogelijk over: Ik kan nog weinig vertellen over wanneer dit komt. Zodra er nieuws is, plaatsen we het meteen in dit topic! 

Beste T-Mobile en vooral Bas en Niels!

We zijn zowat een half jaar verder sinds het interview dat Bas en Niels (van T-Mobile) aan iCulture gaven:

T-Mobile’s eSIM voor iPhone vanaf nu beschikbaar: dit heb je eraan [interview]

Het lijkt me dat het tijd wordt voor een update, T-Mobile?!

Dit antwoordden de heren in augustus vorig jaar (2019) nog -- waarbij je trouwens moet aantekenen dat T-Mobile veel opener en actueler is over e-SIM ondersteuning dan KPN en Vodafone.
Uit het artikel:

...

Nog geen 4G Apple Watch, maar wel in aantocht
De grote vraag is hoe dit nu zit met de Apple Watch. T-Mobile ondersteunt nu alleen nog de eSIM in de iPhones, maar de Apple Watch met Cellular heeft ook een eSIM aan boord.

Gaan jullie ook de eSIM op de Apple Watch ondersteunen?

Bas: Om Apple Watch te ondersteunen heb je inderdaad eSIM nodig. Maar met de eSIM alleen ben je er nog niet. Apple wil dat je nog twee andere ‘bouwblokken’ introduceert. Eén daarvan heet een entitlement server. Dat is een stukje technologie dat je nodig hebt om het profiel op het toestel te krijgen. Waar we dat nu doen met QR-codes, loopt dat bij de Apple Watch anders. Ten tweede heb je een multi-sim oplossing nodig. Je moet twee simkaarten met hetzelfde nummer hebben die tegelijkertijd actief zijn. De eerste stap (de eSIM) hebben we nu staan en de tweede en derde zijn we nu aan het bekijken. Op dit moment kunnen we de Apple Watch dus nog niet ondersteunen. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat we daarvoor compleet andere technologieën moeten introduceren. 

Op wat voor termijn komt de Apple Watch met 4G wel beschikbaar?

Bas: Het is lastig om daar iets over te zeggen. We bekijken het, maar er is veel voor nodig. Het heeft ook te maken met ontwikkelingen bij het moederbedrijf in Duitsland.

De Apple Watch ondersteunt al sinds de Series 3 de eSIM. Hadden jullie niet het idee om daar eerder mee te beginnen? Of wilden jullie eerst met smartphones aan de slag en de ontwikkelingen van de eSIM afwachten?

Bas: Wat je sowieso nodig hebt is de eSIM oplossing. Voor de Apple Watch heb je zoals gezegd meer nodig. We introduceren eerst de eSIM-technologie en bouwen daarop voort. Je ziet ook dat de Apple Watch met 4G er in veel landen er nog niet is.

...

(einde quote).

Reputatie 7
Badge +20

Hi @T-Fard,

Ik (noch Bas, noch Niels) heb hier geen update over op dit moment. Jouw bericht zet ik in ieder geval door naar het team wat hier over gaat, maar verwacht op de korte termijn geen vorderingen op dit vlak. 

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag van je.

Ik heb afgelopen weekend een abonnement besteld dat vanwege nummerbehoud later deze maand wordt geactiveerd. Van de week heb ik een SIM kaart ontvangen die ik graag zou willen omzetten naar E-SIM. Wat is hier de procedure voor? Moet ik wachten totdat het nummerbehoud uitgevoerd is voordat ik de E-SIM kan aanvragen?

Daarnaast heb ik nog geen My T-Mobile (abonnement is besteld via mobiel.nl, en ik heb nog geen welkomstmail van T-Mobile gehad). Wordt deze pas geactiveerd als het abonnement ingaat (e.g. dus wanneer nummerbehoud uitgevoerd wordt)?

Reputatie 7
Badge +20

Hi John,

Leuk dat je de T-Mobile familie gaat joinen! Beide je vragen zijn mogelijk zodra je abonnement in gaat bij ons. Ik wens je alvast veel plezier met je abonnement!

Reageer