Sticky

[FAQ] T-Mobile neemt Tele2 over

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 13572 reacties
Hey allemaal!

Brekend nieuws op deze vrijdagochtend: T-Mobile gaat Tele2 overnemen! Behoorlijke ontwikkeling en we snappen ook helemaal dat daar vragen over zijn. In dit topic vind je gelijk de meestgestelde vragen en als je daarna zelf nog iets wilt weten, laat het dan gerust in dit topic weten. We helpen je dan graag verder! 🙂

Søren Abildgaard (CEO T-Mobile) over de overname van Tele2

https://www.youtube.com/watch?v=CADvsnpr1fg

Wat verandert er voor mij als T-Mobile klant?
Voor jou, als T-Mobile klant, verandert er niets. De situatie blijft nu gewoon hetzelfde. We wachten nog op de beslissing van de Europese Commissie en zullen dan ook meer kunnen zeggen over de veranderingen, maar voor nu blijft alles gewoon bij het oude.

Wat betekent dit dan voor mij als klant van Tele2?
Op dit moment nog niets, aangezien we in afwachting zijn van de goedkeuring van de Europese Commissie. Je leest in de Newsroom van Tele2 het laatste nieuws over deze overname. Je kunt sowieso al reageren op dit topic en ons forum, aangezien je daar geen nummer van T-Mobile voor nodig hebt. Laat dus gerust wat van je horen als je vragen hebt voor ons! 🙂

Wat verandert er aan mijn netwerk?
Je houdt hetzelfde netwerk en nog mooier; het wordt juist sterker, omdat de netwerken gecombineerd worden!

Wanneer krijg ik te horen wat er voor mij gaat veranderen?
Op dit moment kunnen we daar nog niets over zeggen. We wachten op de goedkeuring van de Europese Commissie en zullen jullie dan zo snel mogelijk inlichten!

Worden jullie netwerken nu gecombineerd?
Nee, momenteel niet. We wachten op de goedkeuring en dan gaan we uitbreiden met het netwerk van Tele2.

Kan ik nu ook overstappen naar Tele2 of andersom?
Nee, daar verandert op dit moment niets aan.

Gaat er ook qua naam iets veranderen, T-Mobile?
Nee hoor, na goedkeuring van de Europese Commissie blijven wij gewoon doorgaan als T-Mobile.

Wanneer verwachten jullie een akkoord en goedkeuring?
Daar kunnen wij op dit moment niets over zeggen. We wachten nu op de Europese Commissie.

Hoe gaan jullie meer concurreren nu er juist een concurrent minder is op de markt?
Doordat de krachten van Tele2 en T-Mobile worden gebundeld kunnen wij efficiënter werken. Wij versterken hierdoor onze positie op de vaste en mobiele markt. Dit zal er vervolgens voor zorgen dat wij de concurrentiestrijd verder zullen opvoeren, zodat de Nederlandse klant hiervan gaat profiteren.

Wordt mijn abonnement nu goedkoper, aangezien Tele2 dat op dit moment ook is?
Op dit moment verandert er niets, we wachten op de goedkeuring van de Europese Commissie.

Ik heb op dit moment T-Mobile Thuis, blijft ik dit ook behouden?
Er verandert niets en we kunnen hier verdere uitspraak over doen wanneer de Europese Commissie een besluit heeft genomen.

Hopelijk is alle informatie zo in één keer helemaal helder, maar als je nog vragen hebt, laat het gerust in een reactie hieronder weten! 🙂

33 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Gefeliciteerd!
Reputatie 2
Weten we gelijk waar het van al die flex klanten gestolen geld voor gebruikt wordt.
Reputatie 6
Badge +8
Gefeliciteerd! SUPER!
Gaat het nog beter worden allemaal.
Reputatie 5
Badge +17
Nice. Hoe lang duurt het voor dat jullie goedkeuring krijgen van ACM/EU?
Reputatie 7
Badge +8
De verwachting is 2de kwartaal
Reputatie 4
Badge +5
Gefeliciteerd!
Zijn we eindelijk af van de vreselijke Tele2 reclames:8
Reputatie 7
Badge +8
Snotaapje schreef:

Gefeliciteerd!

Ik heb altijd al een hekel gehad aan Frank....
Reputatie 4
Badge
Ik betwijfel of dit werkelijk goed nieuw is.
Het is nog de vraag of de Europese commissie deze overname gaat goedkeuren. En als ze ze het al gaan goedkeuren zullen waarschijnlijk het netwerk van Tele2 moeten verkopen aan een andere partij. Dit komt het netwerk van tmobile niet ten goede als de abonnees van Tele2 er nog bijkomen.
Ook als het doorgaat zullen de prijzen stijgen net als in de tijd toen er nog maar drie providers waren. Toen pasten ze de prijzen aan elkaar aan, waardoor de prijzen kunstmatig hoog bleven.
Ook slecht nieuws is het voor een aantal medewerkers van Tele2 en tmobile. Die zullen door de fusie ontslagen worden. Het zou zomaar kunnen dat onze zeer gewaardeerde tmobile-moderator David de zak krijgt.
Hier meer achtergronden over de overname.
https://tweakers.net/reviews/5583/t-mobile-neemt-tele2-over-wat-gaat-deze-overname-betekenen.html
Reputatie 7
Badge +8
ik denk niet dat er al teveel bezwaren bestaan. om tegenwicht te kunnen geven tegen kpn en ziggo heb je vollume nodig. door samen te gaan zal t mobile meer tegen gas kunnen geven. en voor het netwerk maak ik me ook geen zorgen dit is splinternieuw opgezet en heeft meer masten dan kpn en vodafone samen. en als ze de 4g ferquenties van tele2 er bij krijgen hebben ze een onevernaarbaar netwerk. ik kan deze overname alleen maar toe juigen
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Bedankt voor de felicitaties en goede berichten! 🙂 Natuurlijk zijn er altijd vragen over een onderwerp als dit en dat juichen we alleen maar toe!

@Pilovali
Zoals Hidden.nld al aangeeft, kan dit nog een behoorlijke tijd duren. Ze gaan in ieder geval niet over één nacht ijs! 😉 We houden in ieder geval dit topic up-to-date, dus alle laatste nieuwtjes zullen hier als eerste worden gedeeld!

@Hakuin
Thanks voor de zorgen, maar ik maak niet druk, dus dat hoef jij ook niet te doen! 😉 De samengang van T-Mobile en Tele2 zorgt juist voor een beter netwerk, efficiëntere werkwijze en meer concurrentie op de markt, we zijn er dus erg blij mee!

Als er nog meer vragen zijn, we horen het graag!
Reputatie 3
Badge +4
Snotaapje schreef:

Gefeliciteerd!

"YUP YUP YUP YUP YUP"
En zijn er mensen die hier felicitaties uitdelen?

Even voor de refresh, weten we nog hoe hoog waren de prijzen voor data (per euro kreeg je steeds minder MB) na de overname van Orange? Dit juist omdat T-mobile alleen hoefde te concurreren tegen de super dure KPN en Vodafone.

Als straks Tele2 weg is, hebben ze geen concurrentie meer met Unlimited voor 25€, maandelijkse opzegbaar abonnementen, etc...

Hopelijk slaapt de Europese Commissie hier niet, en zorgt dat of het niet doorgaat, of dat het huidige Tele2 netwerk verkocht wordt aan een derde partij om toch 4 providers te houden (BTW Tele2 kreeg flink kortingen voor het gebruiken van het spectrum omdat de bedoeling was om meer concurrentie op de markt te brengen).
Reputatie 7
Badge +17
Hi Rena,

Ja, waarom niet? :8 Zoals David ook aangeeft zijn wij ervan overtuigd dat door het bundelen van deze twee krachten wij juist efficiënter kunnen werken. Wij versterken hierdoor onze positie op de vaste en mobiele markt. Daarnaast zullen wij de concurrentiestrijd ook opvoeren, zodat jij en al onze klanten kunnen profiteren. Wij zijn er blij mee en hopelijk zul jij het ook toejuichen.

Fijne feestdagen!
Reputatie 4
Badge
Ik ben het helemaal eens met Rena.
En Hajar, kan tmobile garanderen dat de prijzen niet zullen stijgen na de fusie?
Je verhaal is een leuk propaganda-praatje, maar de geschiedenis heeft bewezen dat prijzen zullen gaan stijgen of de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hakuin,

Je twijfel is duidelijk, maar we zijn ervan overtuigd dat dit ook voor jou als klant goed zal zijn! Het is een kwestie van 'Eerst zien, dan geloven', dus geef ons de kans om dat te laten zien. 🙂
Beter worden hmmmm hopelijk accepteren ze de abonnements vormen van Tele2 en kunnen deze abonnees ( waaronder ik al heeel lang ben) dat door gebruiken, t mobile biedt t zelfde duurder aan (€10) lijkt wel boomerang ik was ook bij orange destijds toen t t mobile werd....
Heb bijna alle providers gehad dus als dingen verslechteren kijk ik opnieuw, en ook naar simpel en Robin & Ben ( ook een t mobile merk) ed ,
Wat een slecht nieuws dit. Ik ben hartstikke blij met T-Mobile, maar het huidige T-Mobile aanbod is vooral geboren uit een aanvallende houding op zowel KPN en Vodafone als prijsvechter Tele2. De mobiele telecommarkt in Europa is al groots onderzocht en wat blijkt? Landen met 4 aanbieders of meer hadden meer innovatie, goedkoop Europees roamen (al voordat de EU dat verplichtte), en betaalbaar unlimited internet. Toen in NL er nog maar drie providers over waren (na overnames van het toen nog zelfstandige Telfort en Orange), was NL een van de duurste providers van Europa, blijkbaar zijn de mensen die deze overname toejuichen dat in hun blinde merk-liefde alweer vergeten 😞 . Hopelijk worden de Tele2 frequenties (verplicht) doorverkocht aan een nieuwe disrupter die de kolossen KPN, Vodafone en T-Mobile ook in de komende jaren scherp houdt!
Nou zover ik dus niet opmerk en lees is T-Mobile lekker dominant al bezig.

Ondertussen zijn stiekem de prijzen van Thuis verhoogt (opeens duurder dan Tele2!)
en zo zijn er lees ik nu net een aantal kortingen (voordelen) geschrapt door T-Mobile

Zoals vriendenkorting en het beloningsprogramma , dus ik geloof echt helemaal niks van
dat de fusie als die wordt goedgekeurd , voordelen gaat opleveren...
Reputatie 1
David schreef:

Hi Hakuin,

Je twijfel is duidelijk, maar we zijn ervan overtuigd dat dit ook voor jou als klant goed zal zijn! Het is een kwestie van 'Eerst zien, dan geloven', dus geef ons de kans om dat te laten zien. :)

driels80 schreef:

Nou zover ik dus niet opmerk en lees is T-Mobile lekker dominant al bezig.

Ondertussen zijn stiekem de prijzen van Thuis verhoogt (opeens duurder dan Tele2!)
en zo zijn er lees ik nu net een aantal kortingen (voordelen) geschrapt door T-Mobile

Zoals vriendenkorting en het beloningsprogramma , dus ik geloof echt helemaal niks van
dat de fusie als die wordt goedgekeurd , voordelen gaat opleveren...

Dit dus, David je eerdere bericht geeft aan om jullie een kans te geven, toch? nu dat de abonnementen duurder zijn geworden en de samen voordeel weg is van 5 euro extra korting (family hebben we nu maar de korting is lager dan voorheen) dit wekt toch wat argwaan op als de deal goedgekeurd wordt dat de prijzen nog gaan stijgen.. ben benieuwd wat je hier op te zeggen hebt. 😉
Reputatie 7
Badge +8
Op dit moment zijn Tele2 en T-Mobile nog steeds zelfstandige bedrijven. dit betekend dat ze niet alvast dingen op elkaar mogen afstemmen. Dat T-Mobile zijn strategie heeft aangepast naar het alles in 1 model is een keuze van T-Mobile. maar uit eindelijk zijn er altijd mensen die er voordeel bij hebben en mensen die er nadeel bij hebben. Zelfs na het samenvoegen duurt het nog even voor er voordeel uit gehaald kan worden. een overname van zo'n omvang duurt 1 a 2 jaar.

En omdat Tele2 zijn eigen glasvezel netwerk heeft zijn er zeker heel veel voordelen te halen.
Reputatie 1
Hidden.nld schreef:

Op dit moment zijn Tele2 en T-Mobile nog steeds zelfstandige bedrijven. dit betekend dat ze niet alvast dingen op elkaar mogen afstemmen. Dat T-Mobile zijn strategie heeft aangepast naar het alles in 1 model is een keuze van T-Mobile. maar uit eindelijk zijn er altijd mensen die er voordeel bij hebben en mensen die er nadeel bij hebben. Zelfs na het samenvoegen duurt het nog even voor er voordeel uit gehaald kan worden. een overname van zo'n omvang duurt 1 a 2 jaar.

En omdat Tele2 zijn eigen glasvezel netwerk heeft zijn er zeker heel veel voordelen te halen.

mhmm..

T-mobile draait wat mij betreft heel hard de prijzen omhoog.
Go Next 10GB komt nu voor 1 jaar op 29,50 uit. Vorig jaar heb ik dit abo voor 26 euro afgesloten, met samenkorting betaal ik 21 euro. Deze korting gaat op termijn wegvallen wat neer komt op een 8,50 prijsverhoging wat natuurlijk absurd is. Bij KPN betaal ik voor 20GB 24 euro inclusief compleet korting, dus ook een extra zenderpakket van tenminste €7,50. Welliswaar 2 jaar maar goed, stukken goedkoper als T-mobile. 2 jaar kost bij T-mobile 27 euro, zonder extra zenderpakket thuis, zonder Zwitserland Roaming en maar 10GB ipv 20GB.

Quote van een bericht op Tweakers verteld toch in het kort over hoe de meesten klanten dit zien.

Ohja dat ze nog steeds 2 zelfstandige bedrijven zijn maakt niks uit, zeg niet dat ze het doen maar ze kunnen onderling al afspraken hebben gemaakt (verleden is dit veel vaker gebeurt tussen KPN, Vodafone en T-Mobile).

En over de het samenvoegen, tot de goedkeuring wordt er dus niks bekent gemaakt wat of hoe de samenwerking gaat functioneren want Tele2 Zweden behoud 25% van Tele2 Nederland en Telekom Duitsland 75%, ze kunnen gaan samenwerken en dat Tele2 een dochter wordt van T-Mobile of de netwerken worden samengevoegd en het gaat verder als 1 bedrijf. Dus we moeten zien hoe lang dit gaat duren.
Reputatie 7
Badge +17
Hi simnlru,

Wat Hidden zegt klopt helemaal! Op dit moment verandert er nog niks omdat we op de goedkeuring van de Europese Commissie wachen. Zodra er meer bekend is zullen wij dat uiteraard laten weten!
Reputatie 1
Hajar schreef:

Hi simnlru,

Wat Hidden zegt klopt helemaal! Op dit moment verandert er nog niks omdat we op de goedkeuring van de Europese Commissie wachen. Zodra er meer bekend is zullen wij dat uiteraard laten weten!

Nee zeg ook niet dat het niet klopt, maar in het verleden is die afstemming wel op elkaar geweest Linkje naar het artikel: https://tweakers.net/reviews/3260/hoe-providers-ons-meer-lieten-betalen-zonder-prijsafspraken.html snap je wat ik bedoel?

En dit was nog 5 jaar geleden voordat Tele2 de markt op schudde, kan me nog herinneren dat je voor 1GB tussen de 30 a 35 euro kon neer tikken. Daarom ben ik deels huiverig over deze deal dat hierdoor een/weer Oligopolie ontstaat (product of dienst door slechts een paar grote aanbieders wordt aangeboden).

Maar we zullen zien, als het toch goed uitpakt voor de klant/consument ben ik de laatste die er wat op tegen heeft.
Ik hoop echt dat dit niet door gaat, ik heb echt een hekel aan tele2. Want stel dat het wel lukt .. dan worden mijn abonnementen duurder door de prijsverhogingen en afbouwen van korting door t-mobile en dan krijg je de waardeloze kwaliteit van tele2. Gelukkig zijn mijn afgelopen en kan ik makkelijker kiezen wat ik ga doen.

Reageer