[FAQ] Unlimited Plus: hét 5G-ready Unlimited abonnement van Nederland

  • 24 February 2020
  • 33 reacties
  • 3571 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Vorige maand werd er al wat over bekend en vandaag is het zover: de introductie van Unlimited Plus! Met dit 5G-ready abonnement heb jij straks, met een 5G-telefoon en 5G-dekking, als een van de eersten toegang tot het 5G-netwerk zodra dit beschikbaar is.


Bovendien geniet je onder andere van Unlimited bellen en sms’en in Nederland, in de EU en vanuit Nederland naar de EU, én heb je extra veilig Unlimited internet. In dit topic geven we antwoord op veel vragen en als je na het lezen toch nog met vraagtekens zit, dan horen we het ook graag hieronder!

 

Update 30 juli 2020: 5G is hier!
 

Het 5G-netwerk is actief en mogelijk ben je ook al aangemeld op deze nieuwe frequentie! In dit topic vind je al informatie over Unlimited Plus en in dit topic vind je meer info over 5G zelf.

 

Unlimited Plus
 

Wat gaat dat Unlimited Plus abonnement kosten?

Het vernieuwde Unlimited Plus Sim Only abonnement kost (zonder Klantvoordeel) €37,50 per maand bij een contract van 24 maanden en €38,50 bij een contract van 12 maanden.

Hoe is de prijs van Unlimited Plus opgebouwd? Wat krijg ik bij dit nieuwe abonnement?

Het nieuwe 5G-ready Unlimited abonnement biedt meer dan alleen de 5G-ready status. In dit abonnement zit onbeperkt bellen vanuit Nederland naar de EU en extra veilig internetten inbegrepen.
 

Daarnaast heb je direct de zekerheid van toegang tot het 5G-netwerk zodra het 5G-netwerk actief is. Je dient dan wel een 5G-toestel én 5G dekking te hebben.

 

Voor €37,50 per maand krijg je dus:

•           Onbeperkt bellen in Nederland, naar Nederland en naar de EU

•           Onbeperkt bellen in de EU naar Nederland en naar andere EU-landen

•           Onbeperkt internet in Nederland

•           18GB internet in de EU

•           Extra veilig internetten

 

Daarnaast ben je met dit nieuwe abonnement ook klaar om het nieuwe 5G-netwerk te gaan gebruiken zodra dit beschikbaar is! In Nederland maak je nu al gebruik van het snelste en best geteste mobiele (4G/4G+) netwerk.

Wat kan ik nu al doen om ervoor te zorgen dat ik meteen toegang tot 5G hebben zodra het beschikbaar is?

Je kunt in ieder geval vanaf maandag 24 februari Unlimited Plus afsluiten, dit is het eerste 5G ready abonnement. In combinatie met een 5G-toestel heb je daarmee direct toegang tot het 5G netwerk, zodra dit beschikbaar komt.

Kan ik het extra veilig internetten uitschakelen?

Yes, dat kan heel snel en eenvoudig via jouw My T-Mobile. Je kunt het daar ook, wanneer je het weer in wilt schakelen, aanzetten.

Hoe zit het met Klantvoordeel bij Unlimited Plus?

Mobiele abonnementen die vanaf 9 september 2019 zijn afgesloten of vernieuwd met het nieuwe Go, komen alleen in aanmerking voor de nieuwe versie van Klantvoordeel. Als je nog een ouder abonnement hebt dan kun je overstappen naar het nieuwe Klantvoordeel via My T-Mobile of My T-Mobile Thuis.
 

Kies je voor het nieuwe Go Unlimited Plus? Dan betaal je per maand slechts € 27,50 voor Go Unlimited Plus in plaats van € 37,50 (of bij 1 jaar: € 28,50 i.p.v. € 38,50).
 

Was je al aangemeld voor Klantvoordeel? Dan kan je dit voor jouw mobiele abonnement omzetten in My T-Mobile via een banner op de Klantvoordeel pagina. Met het nieuwe Klantvoordeel is het mogelijk om een Go Unlimited abonnement te hebben voor slechts €25,- per maand, met elk ander aangemeld T-Mobile abonnement op hetzelfde adres! Daarnaast heb je met Uit & Thuis ook nog eens internet voor Thuis met de hoogste mogelijke snelheid voor € 25,- per maand!

 

T-Mobile en 5G


T- Mobile heeft al drie 5G-onderzoekslocaties opgezet in de aanloop naar 5G, waarom?

Op de drie onderzoekslocaties worden op 5G gebaseerde applicaties getest en kunnen bedrijven en scholen langskomen om de mogelijkheden van 5G te verkennen. Zo is er één onderzoekslocatie in Scheveningen, één in ‘The Hague Tech’ en één in het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag, het zogenaamde ‘5G Field Lab’.


In ons 5G Field Lab in Den Haag hebben we onlangs met ons live-netwerk bijvoorbeeld een 5G-verbinding tot stand gebracht op de 3,5 GHz-band die waarschijnlijk eind 2022 deels beschikbaar zal komen. We laten dan zien welke 5G snelheden in de toekomst mogelijk zijn.  

T-Mobile biedt nu 5G-toestellen aan, maar wanneer komt T-Mobile met 5G?

Zodra we in de frequentieveiling het juiste spectrum verwerven, activeren we de 5G-ready sites verspreid over Nederland zo snel mogelijk. Zoals het er nu naar uit ziet vindt de officiële frequentieveiling plaats in juni 2020.
 

Voor klanten die nu al in de startblokken willen staan voor de 5G lancering, lanceert T-Mobile vandaag al een Unlimited Plus 5G-ready abonnement voor €37,50 per maand. Hiermee ben je met een 5G-toestel zeker van toegang tot het 5G netwerk zodra dit geactiveerd wordt. 

 

Meer informatie vind je op onze website.

Hoe snel wordt 5G?

De theoretische, geraamde en praktische snelheid van een mobiel netwerk, zijn afhankelijk van veel factoren. Je zult op 5G sowieso een betere netwerkervaring krijgen.

Wat zijn jullie plannen met betrekking tot de uitrol van 5G?

Wanneer we in de frequentieveiling het juiste spectrum verwerven, activeren we 5G zo snel mogelijk voor commerciële doeleinden. Verschillende gemeenten zijn er technisch helemaal klaar voor.

Gezien onze nauwe samenwerking met de gemeente Den Haag, is er de gezamenlijke ambitie om Den Haag als eerste stad in Nederland te voorzien van een werkend 5G-netwerk, als start van een nationale uitrol van 5G in 2020.

Is uw netwerk gereed voor de uitrol van 5G?

In veel gemeenten is het netwerk gereed voor de lancering van 5G. Dankzij testvergunningen is het netwerk de afgelopen maanden technisch intensief getest en in de startblokken gezet voor de nationale uitrol. Na de veiling wordt zo snel mogelijk met die uitrol gestart.

 

Mocht je nog andere vragen hebben? Laat het in een reactie weten! 


33 reacties

Reputatie 6

Hi @juliank 

In veel gemeenten is het netwerk gereed voor de lancering van 5G. Dankzij testvergunningen is het netwerk de afgelopen maanden technisch intensief getest en in de startblokken gezet voor de nationale uitrol. Na de veiling wordt zo snel mogelijk met die uitrol gestart. Of jouw stad daar bij zit, dit kan ik op dit moment niet met zekerheid zeggen! :smile:

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Abdel-1983 

Zeker! Via je T-mobile account onder abonnement & instellingen klik op bundel wijzigen en dan GO add-ons.

Via de app druk op abonnement en dan op GO add-ons.

Je kan je bundel 1 keer per maand gratis wijzigen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stevenab 

5G zal in de komende dagen voor iedereen met een unlimited abonnement geactiveerd worden als je ook een geschikte toestel hebt

Misschien is het nog even wachten.

Reputatie 7

@1522889

Dat klopt,en snap dat dat even schrikken was! Klantvoordeel wordt wel toegepast en ook gelijk meegenomen, maar door een foutje in het systeem is dat nog niet direct zichtbaar. Geen zorgen dus, dat wordt helemaal goed verwerkt! 

@juliank 

Aan de opzet met de databundel verandert inderdaad niks, dat houden we zo om de netwerkervaring voor iedereen optimaal te houden. Met Unlimited Plus ben je naast 5G-ready ook voorzien van Extra Veilig Online én onbeperkt bellen vanuit Nederland naar landen in de EU. 

 

Reputatie 4

 Maar bij lancering van 5g is het dan overal al beschikbaar? In elke stad

wanneer gaat die 5gb onzin per dag van 4g en straks zelf bij 5g af het is natuurlijk de grootste onzin dat je niet eens TV of films kunt kijken met een onbeperkt / beperkt abonnement, schroef liever de snelheid een beetje terug en gebruik load balancers. Ik betaald dan ook liever 37,50 ipv 25 euro maar krijg de keuze niet van t-mobile. Er is dan ook geen reden om voor 5G te kiezen. want de EU bellen en veilig netwerk hebben niets met 5G te maken. Het gaat om zorgeloos internet. Ik krijg dan ook het gevoel dat T-mobile het gewoon niet voor elkaar heeft op de achtergrond en bang is dat dit helder wordt, pak nu het DNS routing verhaal van een paar weken terug , alles ging via mama Duitsland omdat dat goedkoper was, tot alle snelheid in elkaar donderde….. het is maar een voorbeeld dat lokale ontsluiting belangrijk is, Tmobile kan het Tele2 net inzetten als backup ( how nice) en dan nog geen gas geven ….. sorry...   

Kan ik met mijn huidige go unlimited overstappen naar de plus versie?

Wanneer ik daarop klik, dan krijg ik niet de mogelijkheid om te kiezen voor unlimited plus.

Reputatie 7
Badge +15

@Abdel-1983 

Dit is via de app ;

De optie staat er gewoon bij, kijk eens zowel via de app als website en via een andere browser misschien?

Bij mij staat dat er dus niet bij

Reputatie 7
Badge +15

@Abdel-1983 

Misschien omdat je nog een GO '18 abonnement hebt.

Klopt dat is het helaas

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Abdel-1983 

Ik ben direct voor je gaan kijken en met jouw abonnement is het nog niet mogelijk om over te stappen naar Unlimited Plus. Ik zie dat je vanaf november kan verlengen en dan kun je gebruik maken van het nieuwe Go en dus wel Unlimited Plus kiezen. Als je tegen die tijd hulp nodig hebt, laat het dan vooral weten. Voor nu wens ik je een mooi weekend toe!

Hetzelfde!

Hejhej, ik heb de samsung galaxy s20+ en ik kreeg nieuws dat 5g geactiveerd wordt in nederland, Nu probeer ik op 5g te gaan alleen krijg ik alleen maar 4g verbinding, (Ik heb het unlimited + abbo) Enig idee hoe ik 5g kan gaan gebruiken? ben best wel nieuwsgierig hoe snel het wel niet is

Als je bij de sim only module op de T-Mobile website klantvoordeel aanzet dan werkt dat nog niet voor het 5G abonnement. Die laat nog altijd 37,50 zien ipv 27,50 wat hierboven staat vermeld. Wel blij dat er klantvoordeel is met 5G. Toen ik op de website een 50% prijsverschil zag met klantvoordeel (25 versus 37,50) schrok ik even...

Reputatie 4

Alleen helaas hebben we nog niet veel aan 5G tenzij de 5gb perdag omhoog gaat

Reputatie 1

Is het mogelijk om tijdens mijn abonnement (unlimited) om te zetten naar unlimited plus tijdens mijn contract (dat pas afloopt in 2021)?

Reputatie 7
Badge +15

@meesjansen

Dit kun je nagaan door in de app of via de website naar het scherm te gaan waar je je bundel kunt wijzigen te gaan. In de app is dit onder abonnement op de > te klikken naast add-ons en via de website onder abonnement en instellingen klik op bundel wijzigen en dan op ^ naast add-ons klikken.

Je kunt je bundel per maand omhoog of omlaag zetten, het nieuwe abonnement staat er bij mij bij.

Let op! De prijzen staan mogelijk nog verkeerd.

 Maar bij lancering van 5g is het dan overal al beschikbaar? In elke stad

Bij de lancering heb je een toestel nodig. Het is nog even afwachten welke officieel worden ondersteund door T-mobile in Nederland en welke niet. Ik herinner nu aan de introductie van 4G na 3G, die is nog steeds bezig.

Reputatie 1

misschien een TIP aan de marketing, verander de kreet unlimited naar Ulimit dan is het voor mij meteen duidelijk dat ik niet te maken heb met een FUP abbo. zoals ik het nu lees is het een verkapte 18GB data abbo of een dure 128kbs genoeg voor tweets, maar behoorlijk beperkt, mijn modem uit 1990 had nog meer rekenkracht.

 

ik wil verder graag dat jullie ook snelheidsbundels gaan aanbieden, waarbij je fatsoenlijk 480p/720p YT kan kijken mobiel en dan wereldwijd netwerk. ik ben helemaal klaar met datalimieten. zodra mn huidige afloopt, neem ik alleen nog maar echt onbeperkte mobiele data af.

Het grappige is dat je bij een Unlimited abonnement geen limiet hebt. De verlaging van de snelheid hebben ze uitgezet. Want het is begrijpelijk dat je geen limiet wilt. Natuurlijk is geen snelheid onbegrensd, behalve de snelheid van het licht. Het probleem met internetsnelheidsbundels is dat er een extra laag complexiteit overheen ligt en mensen daarover weer gaan klagen dat ze te weinig snelheid krijgen die toch gegarandeerd werd. Er is wetgeving over. Er kunnen bij draadloze netwerken moeilijk garanties gegeven worden over de werkelijke te behalen snelheid per locatie. De regel is hoe verder van de bewoonde wereld, hoe slechter is het bereik. Vertrouw op de techniek en test en meet de snelheid. Er zijn verschillende apps voor. Zo kom je uit met je verwachtingen.

Reputatie 1

ja binnen nederland waarschijnlijk? tijd dat dit gelijk wordt gesteld aan de minimale norm van 10Mbit zoals het in de telecomwet geregeld is voor eisen aan vastnet. of max 50% verlaagd mag worden om nog aangemerkt te mogen worden als unlimited/onbeperkt.

snelheid van 4K of 8K streaming content zal ik nooit verwachten, maar het is nu 2020 dus gas er op en zorgen dat het internet ook onderweg stabiel te gebruiken is, bijna alles zit in de cloud nu totaan de rekenkracht van het besturingsysteem toe. bundels van paar GB kunnen echt niet meer, thuis zitten we al aan terabytes, gelukkig kun je ook peer-2-peer doen, aan multicasten ed binnen een netwerk. ook 5G wordt daarin steeds slimmer.

Ik denk niet dat ze het gaan verlagen om redenen van prijsdifferentiatie. Het is puur een marketingverhaal. De verandering naar 5G t.o.v. is vanwege de vertraging die standaard optreedt bij 4G van 30 ms. Merkt de gemiddelde consument niets van.

Neem als je een simonly abonnement neemt geen twee jarig abonnement. Ten eerste kan je na een jaar overstappen naar een andere provider.

Ten tweede ben je met de inflatiecorrectie meestal duurder uit dan die euro dat een 1 jarig abonnement meer kost. Als je bv in december een abonnement afsluit krijg je twee keer inflatiecorrectie aan je broek.

Je kan als het mogelijk is het beste een jaarabbonnent  in januari af sluiten.

Reageer