Vraag

FoC: T-Mobile customization updates



Toon eerste reactie

104 reacties

En bij deze de derde herhaling dat dit topic over iets anders gaat. Je antwoorden zijn je gegeven, prettig hemelvaartweekend!

En wie bepaald dat dit topic over iets anders gaat? Jij? Als dat zo is, haal mijn post weg. Maar volgens mij heb je dit topic niet aangemaakt

Ik zie dat anders. De titel geeft aan dat het over T-mobile customization gaat, en daar gaat het bij mij ook over of is de aanleiding voor mijn post. Bevalt het je niet wat ik post, sla het lekker over, blokkeer me, negeer me wat dan ook.

Vergeet je niet om straks even stil te zijn?
En bij deze de derde herhaling dat dit topic over iets anders gaat. Je antwoorden zijn je gegeven, prettig hemelvaartweekend!


Tenzij Tom verkeerd is voorgelicht door zijn collega's ligt het probleem bij LG dat gewoon geen open markt / unbranded levert. Klagen zal dus bij Coolblue / LG moeten, TM kan niets aan jouw toestel veranderen én nogmaals, doen niets minder dan hun verplichting te voldoen door hun branded versie toe te passen.

Maar.... dit gaat hier niet over, we hebben het hier over FoC optimalisatie en al je vragen zijn beantwoord voor zover mogelijk. Heb je nog iets toe te voegen aan punten die we kunnen bespreken? Suggesties op verdelingen, settings, update-schema's of op welke wijze dan ook die over de nieuwe variant van branded gaat?


T-mobile kan wel zeker iets veranderen aan mijn toestel, dat hebben ze toch ook gedaan? Zij hebben die customization erop gezet door de simkaart te gebruiken.

Wie heeft T-mobile verplicht om dit er op te zetten? Ik in ieder geval niet. Het feit dat ze dit er op kunnen zetten, wilt niet zeggen dat zij dit ook moeten doen.

Je laat zelf ook al de mogelijkheid open dat Tom misschien verkeerd is voorgelicht. Jij roept in dit forum allerlei punten die jij als een feit lijkt te zien, maar ik zie geen enkel T-mobile moderator die hier ook zo stellig in is. Met andere woorden, ik krijg liever directe antwoorden van een T-mobile medewerker. Zij lijken er steeds maar weer om heen te draaien.

Ik kan nergens vinden dat mijn LG G4 toestel branded is.

Verder heb ik mijn toestel bij Coolblue gekocht, en zij zeggen dat al hun toestellen unbranded zijn.

Pagina 2; https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/foc-t-mobile-customization-updates-266484?postid=1311775

Tenzij Tom verkeerd is voorgelicht door zijn collega's ligt het probleem bij LG dat gewoon geen open markt / unbranded levert. Klagen zal dus bij Coolblue / LG moeten, TM kan niets aan jouw toestel veranderen én nogmaals, doen niets minder dan hun verplichting te voldoen door hun branded versie toe te passen.

Maar.... dit gaat hier niet over, we hebben het hier over FoC optimalisatie en al je vragen zijn beantwoord voor zover mogelijk. Heb je nog iets toe te voegen aan punten die we kunnen bespreken? Suggesties op verdelingen, settings, update-schema's of op welke wijze dan ook die over de nieuwe variant van branded gaat?



- Je wordt gedwongen omdat LG alleen branded toestellen verkocht. Dat wist schijnbaar niemand, maar daardoor kreeg je dus gedwongen een branded update omdat dat onderdeel is van het toestel dat je kocht. Mijn optiek, zeer fout van LG en zeker niet handig... Wat dat betreft is er dus ook zeer duidelijk kenbaar gemaakt dat mensen de keuze willen hebben én dit echt willen kunnen zien bij aanschaf.
- Er is nog geen datum, het is uitsluitend aangegeven dat hier gehoor aan zal worden gegeven.

Afhankelijk van de meeting... Spam vooral ideeën en punten van aandacht, laten we deze kans tot klankbord en realisatie van een wenselijke customization niet voorbij gaan!



Ik kan nergens vinden dat mijn LG G4 toestel branded is. Wel lees ik dat er een samenwerking is van T-mobile met LG betreft dit. Ook in dat geval is T-mobile in mijn optiek minstens voor de helft schuldig aan ongevraagd mijn toestel een branding te geven met een heel erg vervelend en vooral erg luidruchtig splashscreen. Dus de vraag blijft waarom T-mobile mij hier niet over heeft geiinformeerd, en een keuze hierin geeft.
Misschien heb je er wel gelijk in dat het ook niet netjes van LG is, maar dit is nu éénmaal het T-mobile forum, dus stel ik de vraag aan hun.

Verder heb ik mijn toestel bij Coolblue gekocht, en zij zeggen dat al hun toestellen unbranded zijn.

Buiten dat, heb ik over die customization maar 2 punten van kritiek:
1. waarom word ik zo gedwongen om het te installeren op mijn LG G4 zonder hier eerst enige vorm van informatie te krijgen. Dit is toch niet netjes van T-mobile?
2. hoe en wanneer komen we weer van at splash screen af? (van de van die customization heb ik geen last)

Denk dat deze 2 vragen ook wel op het forum kunnen worden beantwoord, daar is een ritje naar T-mobileniet voor nodig.

Ja, kan prima beantwoord worden (is ook al gedaan omdat initieel de discussie hier dus ook daarover ging i.p.v. inhoudelijk over wat er werd aangeboden). Let wel, het antwoord is niet leuk;

- Je wordt gedwongen omdat LG alleen branded toestellen verkocht. Dat wist schijnbaar niemand, maar daardoor kreeg je dus gedwongen een branded update omdat dat onderdeel is van het toestel dat je kocht. Mijn optiek, zeer fout van LG en zeker niet handig... Wat dat betreft is er dus ook zeer duidelijk kenbaar gemaakt dat mensen de keuze willen hebben én dit echt willen kunnen zien bij aanschaf.
- Er is nog geen datum, het is uitsluitend aangegeven dat hier gehoor aan zal worden gegeven.

Afhankelijk van de meeting... Spam vooral ideeën en punten van aandacht, laten we deze kans tot klankbord en realisatie van een wenselijke customization niet voorbij gaan!
Reputatie 3
Badge +7
Denk dat deze 2 vragen ook wel op het forum kunnen worden beantwoord, daar is een ritje naar T-mobileniet voor nodig.

Het ritje naar T-Mobile is dan ook niet bedoeld om antwoord te geven op vragen. Ja, er zal uiteraard antwoord worden gegeven op vragen, echter is het niet de belangrijkste insteek van de meeting. Als ik het goed begrijp tenminste.

Er wordt meer aan klanten gevraagd om als klankbord te dienen en aan te geven wat ze van het idee vinden en op welke wijze T-Mobile dit het beste kan aanpakken, zonder dat het storend wordt voor de gebruiker. Het is dan ook heel verstandig dat ze de gebruikers uitnodigen om te kijken wat hun visie is. Op deze manier kan T-Mobile de kwaliteit leveren die wij als klanten geleverd willen hebben.
Had graag willen komen, maar mijn agenda zit eind mei gewoon hartstikke vol.

Buiten dat, heb ik over die customization maar 2 punten van kritiek:
1. waarom word ik zo gedwongen om het te installeren op mijn LG G4 zonder hier eerst enige vorm van informatie te krijgen. Dit is toch niet netjes van T-mobile?
2. hoe en wanneer komen we weer van at splash screen af? (van de van die customization heb ik geen last)

Denk dat deze 2 vragen ook wel op het forum kunnen worden beantwoord, daar is een ritje naar T-mobileniet voor nodig.
Reputatie 3
Badge +7
Maak dat 4. Ik heb net ook even een mailtje gestuurd.
Nee, er zijn al drie.... ik was vergeten braaf de email te sturen buiten alle communicatie die ik met Tom hierover heb gehad.

Ik heb ook serieus interesse en bereidheid hieraan mee te werken, ook meer dan slechts een keertje langskomen, maar mijn werktijden zijn wat invloedrijk. Ik heb geen tijd om vrij te nemen, dus beetje afhankelijk van of parkeren bij T-Mobile of gewoon een afspraak om 17.15, dan kan ik bijna elke werkdag... (tenzij ik het buitenland voor werk zit, doh)

Als dat met de programmeur / team FoC ontwikkeling zou passen, ben ik wel bereid als vertegenwoordiging forum op te treden.
Reputatie 6
Het gaat zich er zo zeer om of iets wel of niet door gaat. Het gaat zich erom dat T-Mobile wilt luisteren naar de klanten en hier dus ook mee in gesprek willen. Dat is al iets heel positiefs en vrij uniek mijn inziens.

Jammer dat sommige mensen hier hoog van de toren blazen en wanneer men uitgenodigd wordt het laten afweten.
Reputatie 3
Ach Tom,

Misschien denken de meeste mensen dat ze wel naar Den Haag kunnen gaan voor wat inspraak, maar dat dat weinig zin heeft. T-Mobile zal zijn zin toch wel doordrukken, zoiets als een raadgevend referendum. Zoals het eenzijdig opzeggen van een abonnementsvorm waarbij je je "gespaarde" geld kwijt bent.. En de hele operatie zal wel gedekt zijn door kleine lettertjes in het contract.
Bovendien zal niet iedereen het forum lezen en ook niet alle berichten. De verrassing komt als het ingevoerd is. En dan kan T-Mobile altijd zeggen dat er geen animo was om het tegen te houden.

Maar goed, er zijn twee aanmeldingen, vertegenwoordigers van de klanten zullen we maar zeggen. Als beide vertegenwoordigers tegen zijn, gaat de invoering van FoC dan niet door?
Reputatie 5
Twee mailtjes ontvangen, niemand meer??! 🙂 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Oke, mailtje verstuurd! 🙂
Heb mijn aanmelding verstuurd, hopelijk zie ik sommigen van jullie in Den Haag! 😃
Reputatie 5
@All dank dank dank voor de animo! Wij verwachten de meeting voor eind mei te kunnen plannen. We zijn nog aan het kijken of een fabrikant hier ook bij kan aanschuiven. Kunnen degene die erbij willen zijn een mailtje sturen naar wijzijntmobiletom at gmail puntje com met daarin je 06 + voor en achternaam?

De meeting zal overigens plaatsvinden op ons hoofdkantoor in Den Haag!
Ik heb geen idee wat je voor functie hebt, misschien wel bij t-mobile of als beheerder op dit forum?
Wij klantexperts zijn klanten, dat hebben we bijna allemaal in ons onderschrift staan en is ondertussen ook al tig keer uitgelegd op het forum.

Hoe dan ook: terug on-topic s.v.p., dit wordt gewoon niet het volgende topic waar men elkaar de haren uit het hoofd probeert te trekken.
Oke poco loco, ik heb nu het een en ander gelezen en je agressieve antwoorden maken eigenlijk dit forum kapot.
Ik heb geen idee wat je voor functie hebt, misschien wel bij t-mobile of als beheerder op dit forum?
Maar dit werkt averechts, je maakt de communicatie kapot in plaats van nuttig te kanaliseren. Jammer.

Wat staat er nu onder mijn reacties? Een uitleg dat ik gewoon klant ben. Leert lezen, je begint aardig de term begriploos lezen in leven te roepen. Je wijst herhaaldelijk naar Tweakers, achterhaald t.o.v. deze thread en nog steeds kom je niet met enige nieuwe informatie. Welk gedeelte aan "doet dat nu eens niet" komt niet over?

Focus 1, branded/unbranded, is niet aan de orde. Daar is iedereen het hier over eens.
Focus 2, wijze van FoC integratie. Hey, iets waar we invloed op krijgen?? Mooi! Komt met toevoegingen!

Ik ben direct en zo kort waar mogelijk om 1 simpele reden. De "we gaan even vergaderen"-cultuur waar dan geen resultaat uit komt, gebeurt niet onder mijn leiding. Je behandelt de argumenten, de onderwerpen en legt de keuzes uiteen, daarna... maak je een beslissing of, indien het iets is voor directie, maakt mijn baas die beslissing.

Maakt mij dat een vervelend persoon als jij bij de vergader-cultuur hoort? Ja, enorm! Punten herhaaldelijk opbrengen is zwak, het betekent dat je niet geluisterd hebt in het verleden en dat je ook niet in staat bent om je mening te wijzigen op basis van de nieuwe informatie. Je Tweakers referentie is opgebracht, daarop was mijn antwoord "achterhaald" want dit is juist het topic wat als reactie daarop is voortgekomen. Dan hou je op.... Dan is je argument behandeld. Dan ga je door naar het volgende punt.

Wat betreft dat ik de communicatie kapot maak.. Met jou wel, daar zal ik eerlijk in zijn. Met drrgg8 die over storneringen en opzeggingen begint, compleet niet ter zake doende elementen in de oproep, ja die ook... Voeg je niets toe en blijf je herhalen op al behandelde onderwerpen, ga alsjeblieft weg en kom niet meer terug. Er zijn te veel mensen op dit forum die niet willen horen dat ze ongelijk hebben op iets, laat staan dat ze de moeite willen nemen om een thread door te lezen, jammer dan.

Je leert van je blaren, al als klein kind, dus als men ook maar iets leert van dit alles heb ik het goed gedaan, hoe bot en direct ik die persoon ook geïrriteerd heb.
Reputatie 4
Badge +7
Iedereen heeft een mening hier, en soms deel je die mening en soms niet.
Oke poco loco, ik heb nu het een en ander gelezen en je agressieve antwoorden maken eigenlijk dit forum kapot.
Ik heb geen idee wat je voor functie hebt, misschien wel bij t-mobile of als beheerder op dit forum?
Maar dit werkt averechts, je maakt de communicatie kapot in plaats van nuttig te kanaliseren. Jammer.
Ok, heel kort:
- Branded toestel staat T-Mobile in hun recht om hun bloatware er op te zetten.
- Unbranded toestel niet.

Zie je het verschil? Dus als jij een branded toestel hebt, mag je op zijn best bij de fabrikant daarover klagen, maar als je lekker eigenwijs de boel storneert en blokkeert, gaat geen rechter je gelijk geven. Succes met de deurwaarder, je eindigt berooid.

Fabrikant die je een branded toestel als unbranded voorhoudt, goed punt tot ruil toestel / wijziging software (op zijn minst). T-Mobile staat daar los van en beginnen over een rechter is compleet nutteloos. Daarbij kan het ook volledig buiten T-Mobile om zijn gegaan. Zo ken ik een voorbeeld van een derde partij die 'branded' als 'unbranded' had geleverd, werd inderdaad erg gewaardeerd (naja, persoon in kwestie deed een flash en was er klaar mee).

Kort vergelijk:
Wiens fout is het als je bij de pomp laat tanken, maar benzine er in krijgt omdat je een benzine auto hebt gekocht? Goed zo, tenzij de dealer je een benzine als diesel heeft voorgehouden heb je zelf een benzine aangeschaft en zal je benzine moeten tanken. Niks mooi diesel met lagere prijs!

Dus nogmaals, voor het begriploos lezen onder de mensheid:
- Discussie 1; Fabrikanten moeten goed gemeld krijgen dat we unbranded toestellen als optie willen behouden
- Discussie 2; Wat zijn de keuzes, opties en/of toevoegingen die we in FoC / Branded willen hebben.

Discussie 2 is waar we hiervoor trachten te discussiëren en waarvoor je een open uitnodiging hebt gehad vanuit T-Mobile. Discussie 1 ligt bij HTC/Samsung/LG/Sony etc. en staat los van het verhaal. Dus kan elk "nieuw" persoon eens inhoudelijk bezig gaan en voorkomen dat 'begriploos lezen' straks nog echt een catchphrase op dit forum gaat worden???
Ik denk dat iedereen in het recht staat om zijn abonnement per direct te stoppen als T-Mobile het op een manier uitvoert die ervoor zorgt dat veel klanten per ongeluk deze rotzooi op hun telefoon krijgen en het niet eenvoudig kunnen verwijderen.
m.a.w. als nummerbehoud niet zwaar weegt abonnement schriftelijk en aangetekend opzeggen en gewoon stoppen met betalen en als T-Mobile het naar een deurwaarder doorzet gewoon afwachten tot ze de incasso het laten voorkomen.
Wat T-Mobile doet is volgens mij niet rechtmatig, het is gewoon inbraak op je telefoon en ik denk dat een rechter dit wel ziet als een goede rede voor ontbinding van het contract.
...in mijn ogen dat de informatie uit het forum niet wordt gebruikt en dat we wellicht op een T-Mobile locatie tegen dovenmansoren zitten te praten...
Zucht, welkom op dit klantenforum. Een forum voor en door klanten... en dus niet een locatie waar de juiste mensen met de benodigde kennis en achtergronden continu actief zijn.

Het loont om mensen bij elkaar te zetten met kennis en kunde, er komt altijd dan meer ter sprake, en beduidend diepgaander, dan afstandelijk via schriftelijke wegen wordt gedeeld.

-edit-
Nou, 15 dagen na verlengen, de eerste 14, mits online besteld, zijn nog bedenktijd 😛 Overigens, als je zelf niet nauwkeurig genoeg controleert op branded/unbranded, is het je eigen schuld (al zijn de LG G4 mensen in mijn optiek misleid door LG, dus dat ter zijde).
Reputatie 3
Wat een onzin allemaal, een bijeenkomst om dit met de software experts te bespreken.
Waarom mengen de experts zich niet gewoon in deze discussie.
Volgens mij zijn alle klachten al op het forum aangekaart en is het duidelijk waar het bezwaar in zit
Als dit nogmaals besproken moet worden op een T-Mobile locatie betekent dat in mijn ogen dat de informatie uit het forum niet wordt gebruikt en dat we wellicht op een T-Mobile locatie tegen dovenmansoren zitten te praten .
In mijn inziens dus zinloos omdat mijn bezwaren al zijn aangegeven en ik niet veel zou kunnen bijdragen wat nog niet is gezegd.
Als mensen iets niet willen horen heeft het echt geen zin om het te blijven herhalen.

De dag dat mijn telefoon opstart met een T-Mobile logo is de dag dat ik mijn abonnement opzeg.

Het is dan wel te hopen dat dat niet de dag is nádat je net je contract hebt verlengd!:D
Wat een onzin allemaal, een bijeenkomst om dit met de software experts te bespreken.
Waarom mengen de experts zich niet gewoon in deze discussie.
Volgens mij zijn alle klachten al op het forum aangekaart en is het duidelijk waar het bezwaar in zit
Als dit nogmaals besproken moet worden op een T-Mobile locatie betekent dat in mijn ogen dat de informatie uit het forum niet wordt gebruikt en dat we wellicht op een T-Mobile locatie tegen dovenmansoren zitten te praten .
In mijn inziens dus zinloos omdat mijn bezwaren al zijn aangegeven en ik niet veel zou kunnen bijdragen wat nog niet is gezegd.
Als mensen iets niet willen horen heeft het echt geen zin om het te blijven herhalen.

De dag dat mijn telefoon opstart met een T-Mobile logo is de dag dat ik mijn abonnement opzeg.

Reageer