Vraag

FoC: T-Mobile customization updates



Toon eerste reactie

104 reacties

Reputatie 5

Even heel simpel gedacht (wat veel mensen in NL doen). Dus zonder die FoC kunnen jullie geen goede werking van NLAlert en/of LTE-CA garanderen? .


Nee, het zijn optimalisaties. Het werkt beter, wat niet wil zeggen dat het in de oorspronkelijke staat direct niet goed werkt. Hierdoor werkt LTE-CA beter en staat NL Alert direct goed ingesteld.
Reputatie 7
Badge +9

Er staat dat het na goedkeuring is en in het topic van de G4 werd ook al uitgelegd dat de melding ook permanent uit te zetten is.

Je moet dus alleen wel lezen wat je installeert en bewust bezig zijn.


Helaas is de ervaring van een groot aantal S6 en S7 gebruikers anders. Die krijgen de FoC door hun strot gedauwd, inclusief gedwongen fabieksreset, zodra ze hun toestel opstarten, zonder enige melding of optie.

Met als leuke bonus dat op dat moment de Heractivatieblokkade nog aan staat, wat inhoud dat ze alleen hun toestel kunnen gebruiken na invoering van de originele account, een proces dat meestal leid tot een onbruikbaar toestel omdat het gewoonweg niet werkt.

@Shadowlea, jij bent er dus bij zo te zien? 😉 Dan kun je het gesprek aangaan met de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn binnen T-Mobile.

Twee vraagjes:

A, wil je dat ze nog leven aan het eind?
en B, je weet dat ik maar 400 euro per maand verdien he? 😛 Op en neer reizen naar Den Haag kost mij 2 weken eten.

Denk bij optimalisaties aan bijvoorbeeld de configuratie voor het gebruik van meerdere 4G-banden (Carrier Aggregation)

Waren ze al klaar met het ontkennen dat CA een software instelling was dan? Zullen de S6 en S6 Edge gebruikers blij mee zijn, hoevel ze dat bullshit verhaal over die antenne niet meer te slikken!

staat NL Alert direct goed ingesteld.

Daar zal men blij mee zijn, weet je zeker dat je batterij meteen als een debiel leeg loopt en je toestel zichzelf regelmatig opnieuw opstart. Jippie.
Reputatie 6
Één van de redenen waarom ik altijd een telefoon bij een retailer koop, is dat ik al die zooi van een provider niet op m'n telefoon wil hebben, er staat al genoeg zooi voorgeinstalleerd op m'n Samsung.

Dan heb jij het bericht cq 'probleem' niet helemaal begrepen. Het is namelijk de discussie dat ook de FoC updates op los gekochte toestellen wordt geïnstalleerd.
Reputatie 4
Badge +7
Volgens mij Koen gaat het over ' branded' software.
Schrijf mij maar in. Ik wil er wel bij zijn. Maar als aan het eind blijkt dat de meerderheid die FoC niet wilt, staat T-mobile er dan ook voor open om de klant de keus te geven om het er wel of niet op te zetten?
Reputatie 6
Volgens mij Koen gaat het over ' branded' software.

Het gaat over 'elk' toestel waarin een T-Mobile sim wordt geplaatst. Via of niet via T-Mobile aangekocht.
Reputatie 5
Volgens mij Koen gaat het over ' branded' software.

Het gaat over 'elk' toestel waarin een T-Mobile sim wordt geplaatst. Via of niet via T-Mobile aangekocht.


Het gaat hier wel om specifieke FoC toestellen waarbij de software op basis van simkaart wordt bepaald, echter kan de fabrikant - zoals bij de G4 - ervoor kiezen om alleen FoC toestellen en geen open markt uit te brengen.
Reputatie 4
Badge +7
Dus via een retailer kun je dan nog altijd provider onafhankelijke toestellen kopen Tom, afhankelijk van wat de fabrikant op de markt brengt.
Reputatie 3
Ik kan me voorstellen dat er zeker gebruikers bestaan waar dit handig voor is. Maar dat je dan zelf van tevoren kan bepalen welke apps wel handig zijn en welke niet. Zodat je bijvoorbeeld voor je onhandige opa en oma een profieltje kunt samenstellen in hun My T-Mobile account, ze zetten hun toestel aan, de handigste apps die je anders toch handmatig zou gaan installeren worden er vanzelf opgezet en ze kunnen van start.

De andere doelgroep mensen die handig genoeg is om alles zelf te regelen, daarbij is dit niet handig.

Of voor de zakelijke markt is het misschien interessanter. Je hebt best vaak dat bedrijven al hun medewerkers dezelfde telefoon geven met dezelfde apps erop die ze zakelijk minimaal nodig hebben. Het zou toch heel handig zijn dat dit allemaal automatisch erop komt nadat enkel alleen maar een simkaart is geplaatst? Scheelt gigantisch veel werk als je dat allemaal niet handmatig hoeft te doen.

Oftewel, mooi idee dat "provisionen" zoals ik het maar even noem, maar wel voor een bepaalde doelgroep of situatie. Ik ben vooral benieuwd naar wat technisch mogelijk is en hoe dat in de praktijk dan werkt.
Reputatie 7
Badge +20
Wat is dit? Wil zelf ten alletijden bepalen wat ik wel of niet op mijn gsm zet. Kan ik dat niet dan ben ik weg bij Tmobile.
Snap er weinig van.
Reputatie 4
Badge +7
Het is niet iets exclusief voor TM.
Reputatie 7
Badge +20
Ben absoluut tegen. Gaat dit door dan weg bij tmobile
Reputatie 4
Badge +7
Nogmaals bij andere providers kan dit ook gaan gebeuren of is misschien zelfs al gebeurd.
Reputatie 7
Badge +20
Gelukkig zijn er genoeg die deze brutaliteit niet hanteren. Ik heb 2 abbonementen bij T-mobile ben super tevreden (was) tot nu toe! Wil die onzin niet oo mijn gsm's maak graag zelf uit wat ik wel en niet op gsm's zet.
Reputatie 4
Badge +7
Die onzin krijg je misschien bij andere providers ook.
Reputatie 7
Badge +20
Die onzin krijg je misschien bij andere providers ook. ben het al aan het uitzoeken. Tmobile raakt al jaren klanten kwijt. Echt slim om er nog meer weg te jagen
Ik ga er in ieder geval niet bij zijn, het kapen van onze telefoons die we gewoon voor een volle prijs unbranded kopen en de nietszeggende antwoorden van de moderators in alle tijd dat we er al over bezig waren in het topic op het LG subforum hebben mij al doen besluiten binnenkort over te stappen naar een andere provider, zolang T-Mobile denkt met MIJN telefoon zulke dingen uit te kunnen halen zijn ze voor mij geen optie meer.


Er staat dat het na goedkeuring is en in het topic van de G4 werd ook al uitgelegd dat de melding ook permanent uit te zetten is.

Ja dat was uit te zetten in lagere versies van Android, na de update naar Android 6 was het niet meer uit te zetten en kreeg je die melding dus iedere keer als je bijvoorbeeld vanaf een wifi verbinding overging naar mobiele data, T-Mobile vond het constant spammen van hun software schijnbaar geen probleem voor hun klanten.
Reputatie 3
Hier meer informatie en commentaar :
http://tweakers.net/nieuws/110415/t-mobile-werkt-met-fabrikanten-aan-providerupdates-smartphones-na-aankoop.html
Reputatie 2
Badge
I would like to join if you are organising this meeting. I am looking forward for VoLTE and I would not mind the updates as long as you could choose if you want to install them.
Reputatie 5


Het gehele FoC heeft dit ook impact voor Apple & Microsoft gebruikers of betreft het alleen Android gebruikers?

MVG


Leuk dat je erbij wilt zijn! Volgens mijn laatste info kan FoC worden gebruikt i.c.m. Android en Windows phones.
Reputatie 4
Badge +7
@janludb lees mijn reactie en de reactie van Tom daarop eend.
@janludb lees mijn reactie en de reactie van Tom daarop eend.

Ik weet waar het over gaat, ik gebruik hier een oud mailadres, maar ik ben degene die dit bij tweakers onder de aandacht heeft gebracht.

Ik had via twitter een t-labiel medewerker aan de draad die aangaf dat er niets te weigeren viel, of je nu wel of geen toestemming geeft het wordt geinstalleerd, anders moets ik maar een schriftelijke klacht indienen ..
Hierover was ik zo pissed off dat ik dit meteen heb doorgestuurd naar tweakers.

Accountnaam bij tweakers is ook mijn twitter acountnaam
Reputatie 4
Badge +7
Wat ik aangaf en wat Tom ook bevestigd is dat er unbranded toestellen te koop bijven afhankelijk van wat de fabrikant aanbied. Dus denk ik dat bij een unbranded niks te pushen valt kwa software.
Reputatie 3
Badge +7
@toetsie ik heb vooralsnog alleen maar voorbij zien komen dat FoC door verschillende fabrikanten op toestellen geïnstalleerd gaat worden en de toestellen daardoor dus branden worden, zodra je er een simkaart in steekt. Lijkt me dus niet dat we over een aantal jaren (gezien de snelheid van industrie, 2 jaar?) nog toestellen kunnen aanschaffen die 100% unbranded zijn en blijven.

Voor gebruikers kan het voordelen hebben om een toestel unbranded te houden. Zeker in het geval van Android-toestellen kan branding nogal wat invloed hebben op de prestaties van het toestel, dus het lijkt me heel verstandig van T-Mobile om toch maar eens met een klankgroep van gebruikers aan tafel te gaan om te kijken hoe dit nou echt moet gaan en of het überhaupt wel moet worden doorgezet.

Ik heb met in het LG-topic ook al uitgelaten over een mogelijke oplossing en op zich zou ik wel bereid zijn om die nog een keer verder toe te lichten. Dus eh... ik wil er best wel bij zijn, mensen van T-Mobile.

Reageer