Vraag

FoC: T-Mobile customization updates

Toon eerste reactie

104 reacties

Heb mijn aanmelding verstuurd, hopelijk zie ik sommigen van jullie in Den Haag! 😃
Reputatie 7
Badge +9
Oke, mailtje verstuurd! 🙂
Reputatie 5
Twee mailtjes ontvangen, niemand meer??! 🙂 🙂
Reputatie 3
Ach Tom,

Misschien denken de meeste mensen dat ze wel naar Den Haag kunnen gaan voor wat inspraak, maar dat dat weinig zin heeft. T-Mobile zal zijn zin toch wel doordrukken, zoiets als een raadgevend referendum. Zoals het eenzijdig opzeggen van een abonnementsvorm waarbij je je "gespaarde" geld kwijt bent.. En de hele operatie zal wel gedekt zijn door kleine lettertjes in het contract.
Bovendien zal niet iedereen het forum lezen en ook niet alle berichten. De verrassing komt als het ingevoerd is. En dan kan T-Mobile altijd zeggen dat er geen animo was om het tegen te houden.

Maar goed, er zijn twee aanmeldingen, vertegenwoordigers van de klanten zullen we maar zeggen. Als beide vertegenwoordigers tegen zijn, gaat de invoering van FoC dan niet door?
Reputatie 6
Het gaat zich er zo zeer om of iets wel of niet door gaat. Het gaat zich erom dat T-Mobile wilt luisteren naar de klanten en hier dus ook mee in gesprek willen. Dat is al iets heel positiefs en vrij uniek mijn inziens.

Jammer dat sommige mensen hier hoog van de toren blazen en wanneer men uitgenodigd wordt het laten afweten.
Nee, er zijn al drie.... ik was vergeten braaf de email te sturen buiten alle communicatie die ik met Tom hierover heb gehad.

Ik heb ook serieus interesse en bereidheid hieraan mee te werken, ook meer dan slechts een keertje langskomen, maar mijn werktijden zijn wat invloedrijk. Ik heb geen tijd om vrij te nemen, dus beetje afhankelijk van of parkeren bij T-Mobile of gewoon een afspraak om 17.15, dan kan ik bijna elke werkdag... (tenzij ik het buitenland voor werk zit, doh)

Als dat met de programmeur / team FoC ontwikkeling zou passen, ben ik wel bereid als vertegenwoordiging forum op te treden.
Reputatie 3
Badge +7
Maak dat 4. Ik heb net ook even een mailtje gestuurd.
Had graag willen komen, maar mijn agenda zit eind mei gewoon hartstikke vol.

Buiten dat, heb ik over die customization maar 2 punten van kritiek:
1. waarom word ik zo gedwongen om het te installeren op mijn LG G4 zonder hier eerst enige vorm van informatie te krijgen. Dit is toch niet netjes van T-mobile?
2. hoe en wanneer komen we weer van at splash screen af? (van de van die customization heb ik geen last)

Denk dat deze 2 vragen ook wel op het forum kunnen worden beantwoord, daar is een ritje naar T-mobileniet voor nodig.
Reputatie 3
Badge +7
Denk dat deze 2 vragen ook wel op het forum kunnen worden beantwoord, daar is een ritje naar T-mobileniet voor nodig.

Het ritje naar T-Mobile is dan ook niet bedoeld om antwoord te geven op vragen. Ja, er zal uiteraard antwoord worden gegeven op vragen, echter is het niet de belangrijkste insteek van de meeting. Als ik het goed begrijp tenminste.

Er wordt meer aan klanten gevraagd om als klankbord te dienen en aan te geven wat ze van het idee vinden en op welke wijze T-Mobile dit het beste kan aanpakken, zonder dat het storend wordt voor de gebruiker. Het is dan ook heel verstandig dat ze de gebruikers uitnodigen om te kijken wat hun visie is. Op deze manier kan T-Mobile de kwaliteit leveren die wij als klanten geleverd willen hebben.

Buiten dat, heb ik over die customization maar 2 punten van kritiek:
1. waarom word ik zo gedwongen om het te installeren op mijn LG G4 zonder hier eerst enige vorm van informatie te krijgen. Dit is toch niet netjes van T-mobile?
2. hoe en wanneer komen we weer van at splash screen af? (van de van die customization heb ik geen last)

Ja, kan prima beantwoord worden (is ook al gedaan omdat initieel de discussie hier dus ook daarover ging i.p.v. inhoudelijk over wat er werd aangeboden). Let wel, het antwoord is niet leuk;

- Je wordt gedwongen omdat LG alleen branded toestellen verkocht. Dat wist schijnbaar niemand, maar daardoor kreeg je dus gedwongen een branded update omdat dat onderdeel is van het toestel dat je kocht. Mijn optiek, zeer fout van LG en zeker niet handig... Wat dat betreft is er dus ook zeer duidelijk kenbaar gemaakt dat mensen de keuze willen hebben én dit echt willen kunnen zien bij aanschaf.
- Er is nog geen datum, het is uitsluitend aangegeven dat hier gehoor aan zal worden gegeven.

Afhankelijk van de meeting... Spam vooral ideeën en punten van aandacht, laten we deze kans tot klankbord en realisatie van een wenselijke customization niet voorbij gaan!

- Je wordt gedwongen omdat LG alleen branded toestellen verkocht. Dat wist schijnbaar niemand, maar daardoor kreeg je dus gedwongen een branded update omdat dat onderdeel is van het toestel dat je kocht. Mijn optiek, zeer fout van LG en zeker niet handig... Wat dat betreft is er dus ook zeer duidelijk kenbaar gemaakt dat mensen de keuze willen hebben én dit echt willen kunnen zien bij aanschaf.
- Er is nog geen datum, het is uitsluitend aangegeven dat hier gehoor aan zal worden gegeven.

Afhankelijk van de meeting... Spam vooral ideeën en punten van aandacht, laten we deze kans tot klankbord en realisatie van een wenselijke customization niet voorbij gaan!

Ik kan nergens vinden dat mijn LG G4 toestel branded is. Wel lees ik dat er een samenwerking is van T-mobile met LG betreft dit. Ook in dat geval is T-mobile in mijn optiek minstens voor de helft schuldig aan ongevraagd mijn toestel een branding te geven met een heel erg vervelend en vooral erg luidruchtig splashscreen. Dus de vraag blijft waarom T-mobile mij hier niet over heeft geiinformeerd, en een keuze hierin geeft.
Misschien heb je er wel gelijk in dat het ook niet netjes van LG is, maar dit is nu éénmaal het T-mobile forum, dus stel ik de vraag aan hun.

Verder heb ik mijn toestel bij Coolblue gekocht, en zij zeggen dat al hun toestellen unbranded zijn.

Ik kan nergens vinden dat mijn LG G4 toestel branded is.

Verder heb ik mijn toestel bij Coolblue gekocht, en zij zeggen dat al hun toestellen unbranded zijn.

Pagina 2; https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/foc-t-mobile-customization-updates-266484?postid=1311775

Tenzij Tom verkeerd is voorgelicht door zijn collega's ligt het probleem bij LG dat gewoon geen open markt / unbranded levert. Klagen zal dus bij Coolblue / LG moeten, TM kan niets aan jouw toestel veranderen én nogmaals, doen niets minder dan hun verplichting te voldoen door hun branded versie toe te passen.

Maar.... dit gaat hier niet over, we hebben het hier over FoC optimalisatie en al je vragen zijn beantwoord voor zover mogelijk. Heb je nog iets toe te voegen aan punten die we kunnen bespreken? Suggesties op verdelingen, settings, update-schema's of op welke wijze dan ook die over de nieuwe variant van branded gaat?

Tenzij Tom verkeerd is voorgelicht door zijn collega's ligt het probleem bij LG dat gewoon geen open markt / unbranded levert. Klagen zal dus bij Coolblue / LG moeten, TM kan niets aan jouw toestel veranderen én nogmaals, doen niets minder dan hun verplichting te voldoen door hun branded versie toe te passen.

Maar.... dit gaat hier niet over, we hebben het hier over FoC optimalisatie en al je vragen zijn beantwoord voor zover mogelijk. Heb je nog iets toe te voegen aan punten die we kunnen bespreken? Suggesties op verdelingen, settings, update-schema's of op welke wijze dan ook die over de nieuwe variant van branded gaat?

T-mobile kan wel zeker iets veranderen aan mijn toestel, dat hebben ze toch ook gedaan? Zij hebben die customization erop gezet door de simkaart te gebruiken.

Wie heeft T-mobile verplicht om dit er op te zetten? Ik in ieder geval niet. Het feit dat ze dit er op kunnen zetten, wilt niet zeggen dat zij dit ook moeten doen.

Je laat zelf ook al de mogelijkheid open dat Tom misschien verkeerd is voorgelicht. Jij roept in dit forum allerlei punten die jij als een feit lijkt te zien, maar ik zie geen enkel T-mobile moderator die hier ook zo stellig in is. Met andere woorden, ik krijg liever directe antwoorden van een T-mobile medewerker. Zij lijken er steeds maar weer om heen te draaien.
En bij deze de derde herhaling dat dit topic over iets anders gaat. Je antwoorden zijn je gegeven, prettig hemelvaartweekend!
En bij deze de derde herhaling dat dit topic over iets anders gaat. Je antwoorden zijn je gegeven, prettig hemelvaartweekend!

En wie bepaald dat dit topic over iets anders gaat? Jij? Als dat zo is, haal mijn post weg. Maar volgens mij heb je dit topic niet aangemaakt

Ik zie dat anders. De titel geeft aan dat het over T-mobile customization gaat, en daar gaat het bij mij ook over of is de aanleiding voor mijn post. Bevalt het je niet wat ik post, sla het lekker over, blokkeer me, negeer me wat dan ook.

Vergeet je niet om straks even stil te zijn?
Om 20.00 uur is een ieder vrij om wel of niet te eren, dat is namelijk vrijheid, echte vrijheid. Dan, wat betreft of ik ook werkelijk mensen te herdenken heb... Mensen die gestreden hebben, gestorven zijn en staan voor die vrijheid van zelf kiezen? Ja en die ik zal eren om wie ze waren, niet omdat de algemene mening is dat het vandaag om 20.00 moet, maar omdat ik weet dat zij het zouden waarderen als ik ook vandaag aan hun denk.

Jij die mij, of een ieder ander, gaat vertellen niet te vergeten stil te zijn, je hebt daarmee niets begrepen van respect of vrijheid. Schandelijke opmerking en alles behalve respectvol naar zowel de mensen die gestreden hebben voor die vrije keuze als de insinuatie die je maakt.
Reputatie 7
Badge +9
Het gaat er puur om dat wij, als klant, de optie willen hebben te WEIGEREN. Dat ze die FoC bieden zal ons een worst wezen, zolang we maar 'nee' kunnen zeggen.

In het geval van ons Powerusers verkloot de FoC vaak veel van de manier waarop wij ons toestel hebben ingesteld.

En het is de eerste stap naar het blokkeren van buitenlandse toestellen. We weten allemaal dondersgoed dat providers het totaal niet leuk vinden dat wij onze toestellen voor minder geld in een ander land kopen. (Het zijn immers Nederlanders.)

Dat hele verhaal dat de T-Mobile updates nodig zijn voor een optimaal gebruik is klinklare bullshit.

Ik gebruik al jaren DBT en BTU firmware (Unbranded Duitsland en Unbranded UK), mijn toestellen komen zelfs uit Duitsland, en ik heb nog nooit problemen gehad met het netwerk door de firmware.

Beter gezegd zelfs:
De Duitse Unbranded Firmware had 4G voor T-Mobile NL ingeschakeld en werkende vóór dat 4G door T-Mobile NL werd uitgerold.

Gebruikers met T-Mobile NL branded firmware, daarentegen, moesten tot wel 12 weken wachten alvorens zij 4G konden gebruiken.

Lesson of the day: Branded firmware is nooit of te nimmer in het voordeel van de gebruiker.

Ach, als ze FoC doordrukken stappen we toch gewoon massaal over op Google als provider, of op Cyanogenmod als OS. Kunnen ze fluiten naar hun crowdcontrol.
Zucht, ook jij Lea???

Het gaat hier niet om een discussie tussen Branded en Unbranded...

Unbranded toestellen uit de markt halen kan alleen als alle merken tegelijk dat doen. Zelfs dan, hebben we nog Windows en Apple als opties, geen geweldige maar Android kan men links laten liggen. Doch in dit remote gedeelte dat alles FoC wordt, is het dan niet nog steeds beter om nu al die "discussie" aan te gaan op een wijze dat zelfs FoC voor jou interessant zou kunnen zijn? Daarbij doel ik dus niet op "ik wil het niet" of "dan haal ik het daar of daar", maar dan doel ik op "wat zou FoC moeten zijn om het ook voor jou interessant te maken".

Als Geek stel ik toch ook mijn toestel zo af dat ik er meer uit haal, waarom zou ik optimalisaties dan gaan negeren, helemaal als we nu een mogelijkheid zouden krijgen tot het uiten van de wens "ik wil alleen optimalisaties en geen ringtones, apps of andere troep"?
Inmiddels zijn we al weer een aantal weken verder, wanneer krijgen we te horen of en wanneer deze meeting doorgaat? Ik heb geen reactie gekregen op mijn aanmelde-mail.
Reputatie 7
Badge +9
Nog een voorbeeld waarom dit weer eens zo'n typisch belachelijk slecht idee is. Klanten hebben er meer overlast van dan voordelen...

https://forum.t-mobile.nl/stel-vraag-419/account-controleren-fout-s7-edge-267064
Reputatie 5
@all vanwege de zeer beperkte aantal aanmeldingen ben ik nog in overleg met de software afdeling over het wel of niet doorgaan van de meeting en of we het wellicht in een ander jasje alsnog kunnen aanbieden. Keep u posted!
Hallo allemaal !

Ik was net nog heel blij dat ik de S7 heb besteld , maar dit is wel even een tegenvaller zeg ! Ik had wel gehoord van de FOC updates , en na deze berichten maak ik me wel zorgen over deze updates en ben ik bang dat ik die updates niet heel fijn ga vinden ....
ik vind het sowieso raar dat de updates nu ineens via de sim moeten lopen , de enige reden om zoiets te doen is om controle uit te oefenen op wat de gebruiker doet met het toestel en om malware door je strot te duwen die je niet wilt hebben .
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me nog niet heb verdiept in dit onderwerp en er zo in ben gestruikeld zeg maar ...
Maar dit soort dingen geeft wel direct een rode vlag op mijn harde schijf ! Ik hoop inderdaad dat Tmobile dit niet gaat misbruiken en het puur voor de werking van het toestel gaat gebruiken in de toekomst ( op alle simkaarten ) . Mocht dat niet zo zijn is dit wel mijn laatste contract hier !
Wat is dit? Wil zelf ten alletijden bepalen wat ik wel of niet op mijn gsm zet. Kan ik dat niet dan ben ik weg bij Tmobile.
Snap er weinig van.

Daar kan ik goed inkomen . Alleen gaat het weg gaan meestal niet zo snel als je zelf wilt 😃
Reputatie 7
Badge +20
@Geert

Je hebt gelijk dat we duidelijkheid moeten gaan geven over deze brainstorm, ik ga Tom gelijk even vragen om een update.

Over de sessies van Oneindig Online weet ik verder nog even niets, vooralsnog gaan deze gewoon door (inclusief online mogelijkheid), maar er zijn ook vandaag al wijzigingen bekendgemaakt. Ik weet niet of deze invloed hebben op de inloopsessies.

@lunalicrichard

Zoals eerder ook aangegeven is dit vooral een ontwikkeling die in het teken staat van verbeterde service vanuit T-Mobile naar onze klanten toe. Het is dan ook zeker geen malware!

Hopelijk wordt dit ook niet het laatste abonnement en kunnen we je overtuigen van de positieve zijde van dit verhaal! Als de brainstormsessie nog doorgaat, kan ik dan je dan aanmelden? 🙂
Lunalicrichard,

Lees even het hele verhaal, skip alle bs onzin over LG G5 en begrijp het verschil:
- Branded toestellen, waar jij dus niet over kan bepalen wat er op staat, zouden via FoC in de toekomst gaan lopen
- Unbranded toestellen (mits beschikbaar.... daar heeft men wel een punt naar LG G5) staan hier los van.

Koop je dus een goedkoper toestel, vanuit de provider, die branded is... Dan heb je gewoon geen recht van klagen over FoC en is de initiële poging tot overleg die hardhandig schade is aangericht door LG G5 klagers een zeer nobele. Wat dat betreft, hoe negatiever je tegenover een branded software staat hoe liever ik zou hebben dat je er ook bij bent, mits je bereid bent het met argumenten en intellectueel vermogen te behandelen.

Branded is iets wat beduidend beter kan, FoC zou dat nu juist kunnen brengen... Indien er positieve moeite wordt gedaan zou het dus ook voor unbranded liefhebbers mogelijk kunnen worden. De ultieme uitdaging ligt i.m.o. dan ook bij een FoC update waar zelfs unbranded gebruikers wel bij onderdelen interesse bij zouden hebben 😉

Reageer