Gratis draadloos internet van T-Mobile in NS trein

Reputatie 6
De 100e NS trein met gratis draadloos internet van T-Mobile rijdt!

In maart 2010 hebben we de eerste trein voorzien van gratis draadloos internet en het plan is om in totaal bijna 400 intercity's van draadloos internet van T-Mobile te voorzien. Je kunt de intercity's met internet herkennen aan het WiFi logo op de deuren. Het gratis draadloos internet van T-Mobile in de trein is voor iedereen beschikbaar.

Veel reizigers maken gebruik van het internet om bijvoorbeeld te mailen, het laatste nieuws te checken of te twitteren.

Hoe kan ik gebruikmaken van gratis internet in de trein?

Je kunt gebruikmaken van gratis internet in de trein met een laptop die is voorzien van (geïntegreerde) WiFi apparatuur of via een PDA, mobiele telefoon of andere apparatuur waarmee je gebruik kunt maken van draadloos internet. Als je je browser opent en een willekeurige internetpagina opvraagt wordt de NS en T-Mobile portal automatisch getoond. Door te klikken op de button 'maak verbinding met internet' ga je direct online en kun je eenvoudig en snel internetten, twitteren of emailen.

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 6
raymond goede morgen en bedankt voor de mededeling ik moet vandaag toevallig even met de trein dus ik zal eens kijken
Reputatie 6
@arie61
Goedemorgen 🙂 Laat je weten hoe je het draadloos internet in de trein hebt ervaren?
Reputatie 2
Ik gebruik internet in de trein al sinds een aantal maanden in de trein van Zwolle en omgekeerd. Het werkt eigenlijk altijd en ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad

Reputatie 6
raymond ik heb twee treinen laten passeren de derde heb ik maar genomen geen van ze had internet helaas
Reputatie 6
Heb nog nooit een intercity met het wi-fi logo of een netwerk gezien...
Reputatie 6
Badge +8
@Buddy, waar woon je?? Ik zie ze regelmatig (Rotterdam,Amsterdam,Utrecht)
Rijden er wel intercity bij jou?? LOL
Reputatie 6
@arie61
Jammer... Volgende keer beter 🙂

@esfd
Fijn om te lezen dat je er goed gebruik van kan maken!

@Bubbly
We zijn bezig om het aantal intercity's met draadloos internet uit te breiden. Als je d'r één ziet, spring erin 🙂
Reputatie 6
Oké vaag dan, is er niet ergens te zien waar & wanneer ze rijden?

Normaal wacht ik niet tot er een trein met wi-fi tekentje stopt.. Ik rijd overigens Amsterdam - Arnhem en terug elke week 🙂
Reputatie 2
Op het traject Woerden - Utrecht - Hilversum nog nooit zo'n trein gezien... Geen idee waar die dingen zouden moeten rijden.
Reputatie 6
@iBeertje

De treinen rijden geen vaste trajecten, je kunt ze herkennen aan het Wi-Fi logo op de buitenkant van de treinen.
Reputatie 2
Dan succes voor degene die willen wachten tot er zo'n trein voorbij komt 🙂
Toevallig waren alle treinen waar ik de laatste tijd ingestapt ben uitgerust met T-Mobile internet. Ik kon moeiteloos internetten via mn iPod touch, echt geniaal! Inmiddels heb ik ook internet op mn mobiel, dus is t wellicht minder nuttig voor me. Maar toch: supergoed initiatief van T-Mobile en NS.

Btw, voor iedereen die zich afvraagt of internet in een trein stabiel is... Ik vind het verrassend stabiel. Een paar dagen geleden bijvoorbeeld gebruik gemaakt van internet op mn iPod in de trein van Zwolle naar Den Haag. Op de hele reis heb ik maar 2x een hele korte storing/vertraging gehad in mn internet (met kort bedoel ik 10 tot 30 seconden).
Reputatie 5
@ekrianne
Bedankt voor je leuke reactie!

Ik heb van de week op traject Den Haag - Venlo ook voor het eerst in een Wi-Fi treintje gezeten. 😛 Werkte prima moet ik zeggen. Iets te goed trouwens, vergat bijna door het internetten uit te stappen in Breda. 😃
Reputatie 2
De provider die als je een storing meldt altijd zegt dat mobiel internet in de trein niet gegarandeerd kan worden wegens magische magnetische velden, gaat internet in de trein aanbieden.... Veel clownesker gaat het niet worden!
ik zit bijna elke dag in een trein deventer - apeldoorn en ik log in op mijn ipod en het werkt prima 😉
Reputatie 5
Als je je browser opent en een willekeurige internetpagina opvraagt wordt de NS en T-Mobile portal automatisch getoond...

...en dat dus iedere keer weer opnieuw. Dat je de eerste keer met wat algemene voorwaarden accoord moet gaan kan ik begrijpen, maar is er geen manier om je telefoon dat te laten onthouden zodat je in de volgende trein niet meer de omweg via de portal page hoeft te maken?
Reputatie 4
Badge +2
Is dat gratis Internet in de trein voor iedereen gratis of alleen voor T-Mobile klanten?
En werkt het ook op een iPad?
Reputatie 6
Badge +8
Is voor iedereen, is een service van NS in verzorgd door T-Mobile.
Reakties van gebruikers zijn positief, is niet op youtube te gebruiken enz maar de gewone dingen.
Mailen, nieuws lezen enz.

Ik neem aan dat het gewoon op een I-Pad werkt.