Help! Ik heb geen NL-Alert bericht ontvangen

Toon eerste reactie

52 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Paul,

Wat jammer dat je geen sms hebt ontvangen. Omdat dit een project is vanuit de overheid, wil ik jullie vragen om bij hen navraag te doen. Zij kunnen jullie van meer informatie voorzien omtrent het hele proces. Je kan via Twitter contact met ze opnemen of via hun website: http://www.crisis.nl/nl-alert.

Hopelijk ontvang je de volgende keer wel een sms!
Reputatie 6
Badge +14
NL Alert is inderdaad een overheid project maar T-Mobile draagt zorg voor het uitzenden van de alerts voor haar klanten. NL Alert is geen SMS maar een zogenaamde Cell Broadcast, een systeem al zo oud als de SMS zelf. Alle telefoons die Cell Broadcast ontvangst aan hebben staan op het juiste kanaal ontvangen het bericht als ze in bereik zijn. Dat betekent wel dat als een telefoon de alert mist om wat voor reden dan ook dat je het niet alsnog ontvangt wanneer je weer bereik hebt zoals dat bij SMS wel is, sms'jes staan te wachten in een centrale om afgeleverd te worden, alerts niet.

Bij een echte ramp zullen alleen geselecteerde masten de cell broadcast alert uitzenden. Ik denk wel dat ze dan langer doorgaan met de alerts uitzenden om te zorgen dat iedereen die even buiten bereik is 'm dan alsnog krijgt.

Reageer