Hoe kan ik een badge verdienen?

Reputatie 5

20 mei 2014 hebben we het hier al aangekondigd, maar we kunnen melden dat de badges vandaag officieel live gezet worden. Op basis feedback, in bovengenoemd topic en het onderzoek wat Laurens onder forumleden heeft gedaan, hebben we samen deze set badges samengesteld.
Jullie gaven met name terug dat badges ten aanzien van expertise heel handig, maar ook leuk te ontvangen zijn. Uit onderzoek is ook gebleken dat gebruikers een badge willen verdienen en niet zomaar een krijgen.

Door het uitreiken van badges willen wij forumleden belonen voor hun inzet en het delen van expertise op het forum. Zo kun je bijvoorbeeld een badge verdienen voor jouw expertise op het gebied van Android, Apple of jouw algemene kennis. Deze kun je verdienen als je veel vragen omtrent dit onderwerp beantwoordt. Een badge is niet alleen een compliment voor de verdiener, maar ook handig voor andere forumleden om te zien van welk onderwerp jij veel af weet!

De volgende badges zijn vanaf vandaag te verdienen:
Hoe precies? Tja, dat is een vraag die al vaak gesteld is. Ons antwoord blijft hetzelfde :P
"De badges zijn te verdienen, daarom willen we het niet te makkelijk maken door te vertellen wanneer je een badge ontvangt."

We willen dit jaar de collectie aanvullen met nog een aantal badges. Ideeën zijn altijd welkom.

Zie ook: Hoe werken de reputatiepunten eigenlijk?

We zijn benieuwd wie van jullie als eerste één van de nieuwe badges zal krijgen!

Welke badge past bij jou en zou jij het liefste willen verdienen?

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Vind het alleen niet helemaal fair dat de moderators de badges gewoon al gekregen hebben (zelfs zonder sinds invoering te hebben gepost of überhaupt online te zijn geweest), en wij die voor ons expertisedeel moeten verdienen.. Beetje raar.

(Nou boeit het mij niet bijster veel aangezien een goed antwoord belangrijker is is, maar het gaat om het principe.)
Reputatie 4
idd, wat Shadowlea zegt....

Ik ms overig nog steeds de cloud badge! haha, maarre, misschien ook expertise voor kennis over abonnementen, of andere t-mobile apps?
Reputatie 5
Zeker eens met Storm91

kennis/advies buitenland, abonnementen, brandjes blussen (mijn persoonlijke hobby)

Volgens mij kregen we de vorige badges toch ook op basis van verdienste?
Zo'n apple badge heb ik toch niet gekregen omdat ik toevallig appels eet?
Worden die omgezet of is het een start van voren af aan?
Reputatie 3
Nee hoor, ik lag wakker van het stelen van 20 MB van T-mobile en kreeg daarvoor de nachtbrakersbatch, of hoe dat ding ook heette. Maar wat koop je er nou voor?
Ik wil wel graag de "meest belazerd gevoelde klant" batch hebben, als die er is.
Reputatie 7
Badge +9
Die puur-administratieve 20MB kwestie is ondertussen zo vaak verklaard dat een 'koppig niet luisteren' badge misschien meer op z'n plaats is 😉
Reputatie 3
Die is dan voor T-Mobile zelf!
Reputatie 3
@ xcrm

Uit jouw berichten maak ik op dat je erg ontevreden bent over de weergave van jouw data in de verbruiksstatus. Ik kan me goed voorstellen dat de huidige weergave en de reservering van 20 MB voor verwarring zorgt. Echter wil ik je graag op het hart drukken dat als je een bundel van 1000 MB hebt je ook daadwerkelijk 1000 MB hebt om te verbruiken.
De reservering van 20 MB heeft altijd al plaatsgevonden in alle achterliggende systemen. Door een systeem of softwarefout is dit nu ook te zien in de gebruiksstatus. Het betreft dus een kleine bug in het systeem die geen invloed heeft op de hoeveelheid data die je kan gebruiken en op je facturen.
Zie het als een koelkast. Wat je nodig denkt te hebben neem je uit de koelkast en wat je vervolgens niet hebt gebruikt stop je weer terug. Zo werkt het ook met jouw databundel. Die 'koelkast' kan je overigens ook bijvullen met MB-aanvullers.
Reputatie 3
@Jordy01
Gezien de vele topics over dit onderwerp weet niet iedereen dat er nog iets in de koelkast ligt. De kans is dan groot dat je de MB-aanvullers gebruikt terwijl je nog iets in de koelkast hebt liggen.
Waarom is de communicatie zo slecht, dat er nog steeds nieuwe topics over dit onderwerp geopend worden? Waarom is dit onderwerp nooit, ondanks o.a. een aanbeveling van mij, op de sticky-lijst gezet? Waarom is het zo moeilijk om deze kleine bug, zoals jij het noemt, binnen 4 maanden aan te passen?
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb een paar badges gemaakt. :)
Bedenken jullie er maar eens een leuke tekst voor:
1.

2.

Reputatie 4
@ xcrm

Mijn collega Tom heeft je in je andere topic van een antwoord voorzien. Ik kan me je ontevredenheid voorstellen maar het gaat om een (technisch) gecompliceerd probleem. We zijn hier druk mee bezig en verwachten het binnen afzienbare tijd opgelost te hebben.

@ leroy98ecker

Haha creatieve bui, Leroy? 😉 Goed bezig!
Reputatie 3
@WillemE
Er wordt al vier maanden "hard" aan gewerkt. Kan je een planning geven wanneer het opgelost is?
Reputatie 6
Badge +13
@WillemE

Jaa, uiteraard! :P
Misschien als ze een beetje aangepast worden, dat ze dan zo overgenomen kunnen worden!
Reputatie 6
Badge +13
@WillemE ik heb weer een paar nieuwe gemaakt:
1. 'Deezer expert'

2. 'T-Mobile Medewerker'.

De 3e klopt niet. 😛
Reputatie 5
De derde?
Monteur bij KeurKozijn
Reputatie 5
De derde?
Monteur bij KeurKozijn
Reputatie 6
Badge +13
@edro

Ik las over de Windows Expert badge heen. 😛
Dus ik had de badge gemaakt. Maar ik zag 'm er daarna wel tussen staan.
Reputatie 5
*** Update 22 juli 2014 ***
Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen waren er wat twijfels ten aanzien van het uitreiken van de badges. Sommige mensen krijgen in een keer meerdere badges en sommige hebben er nog geen.

We zijn er inmiddels achter dat de badges uitgereikt worden, sinds de start van het uitreiken van badges (circa 3 jaar geleden).

Daarnaast vonden we het gek dat de badges in een keer uitgereikt worden en dat sommige mensen er nog geen hebben. We zijn erachter dat het systeem met terugwerkende kracht gaat kijken welke badges jij zou moeten krijgen, maar pas zodra jij een antwoord markeert. Daardoor krijg je dus in 1x alle badges tegelijk. De oorzaak daarvan is dat het systeem dan pas terug gaat kijken naar jouw activiteit in het verleden.

Door het uitreiken van badges willen wij forumleden belonen voor hun inzet en het delen van expertise op het forum. Als je alle badges in een keer krijgt, zonder dat je weet wanneer en waarom ontkracht het wat we willen complimenteren!

Dat heeft ons doen besluiten de badges voor nu per direct uit te zetten.
Volgende week, waarschijnlijk woensdag, gaan we ze opnieuw aanzetten.
Vanaf dat moment maakt iedereen kans op de badges.
Reputatie 4
Goed om te horen Arianne! Ik denk dat dit een stuk eerlijker is dan wanneer de een heel veel krijgt en de ander niks.
Reputatie 5
@MaschaB, dat ben ik helemaal met je eens!
Reputatie 5
*** Afsluiting 31 juli 2014 ***
In de update van 22 juli heb je kunnen lezen dat zowel wij als jullie niet helemaal tevreden waren met de manier waarop de badges werden uitgereikt.
Dat heeft ons toen doen besluiten de badges per direct uit te zetten.

Nu is het moment aangebroken om de badges opnieuw live te zetten. Dat gaat straks gebeuren, kan nog geen exacte tijd geven, maar in ieder geval vandaag :D

Om voor nieuwe lezers verwarring te voorkomen, sluit ik dit topic en plaats het in dit nieuwe topic.