Sticky

[Info] FluBot SMS Malware

• 28 april 2021
  • 7 reacties
  • 479 Bekeken
[Info] FluBot SMS Malware
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 5000 reacties

We krijgen meerdere meldingen binnen van klanten die onderstaande SMS ontvangen. Deze SMS is gerelateerd aan de FluBot SMS Malware campagne.

Wanneer je op de link klikt en een Android telefoon hebt, is de kans heel groot dat deze geïnfecteerd raakt met malware. De enige optie om deze te verwijderen is door de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

TIP: NEGEER DIE LINK

Op het T-Mobile netwerk hebben we maatregelen genomen waardoor je geen verbinding kunt maken, maar dit geldt niet wanneer je bijvoorbeeld op de Wifi van T-Mobile Thuis zit.

Onze verwachting is dat deze campagne nu ook in Nederland gaat plaatsvinden (we krijgen al meldingen) en daarom willen wij jullie graag waarschuwen en aangeven dat het hier om malware gaat.

Lees ook alsjeblieft deze pagina zorgvuldig door en behoed jezelf voor deze malware actie: https://www.security.nl/posting/693126/Android-bankmalware+besmet+60_000+telefoons+via+malafide+sms%27jes.

TIP: LEES BOVENSTAANDE INFORMATIE ZEER GRONDIG

Heb je vragen? Stel ze gerust, we willen graag dat iedereen zo goed en veilig mogelijk ingelicht wordt.

De SMS:

TIP: Op de website van Samsung staat een zeer informatieve pagina die ondersteuning biedt met betrekking tot software- en security-updates. Neem de pagina heel grondig door alsjebliefthttps://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/software-ondersteuning-samsung/

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Let dus goed op! Dank voor de informatie 👍🏻

Dank 

Reputatie 2

Ik wou hier dus een melding van maken, zojuist een SMS ontvangen.

Reputatie 5

@187OnYoAss,

Goed dat je het aangeeft! Heb je bericht even uitgelicht zodat het goed opvalt.

Ik moet wel een opmerking maken over je username. Zou je een andere willen kiezen? Dan pas ik dat aan voor je. Graag eentje die iets liever/neutraler is. 

Edit: Of mag ik creatief zijn? :wink:

Reputatie 3

Zojuist deze versie gekregen:

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, een belangrijke toevoeging: we hebben het al in de originele post toegevoegd, maar neem ook dit alsjeblieft goed door! → TIP: Op de website van Samsung staat een zeer informatieve pagina die ondersteuning biedt met betrekking tot software- en security-updates. Neem de pagina heel grondig door alsjebliefthttps://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/software-ondersteuning-samsung/

Reputatie 3

@Jason,

krijg al 3 dagen de volgende melding zodra ik laat zoeken naar Software-update:

Kan update niet downloaden.

De server heeft de dagelijkse downloadlimiet bereikt. Probeer het later opnieuw of installeer de update via Smart Switch op uw computer.

Smart Switch kan geen verbinding met de server maken via laptop, eerder nooit problemen ermee gehad overigens...

Beftreft een los gekochte Samsung S52 4G

Valt me wel op dat nadat allekabels.nl gehacked is ik op dat betreffende e-mailadres +100 spam mails krijg per dag en met regelmaat spam sms krijg. Gelukkig worden deze sms,jes automatische naar de map spam verplaatst door Android 11.

Reageer