[Info] Maatregelen bij T-Mobile omtrent Coronavirus 18-3-2020

  • 16 March 2020
  • 30 reacties
  • 19353 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Net als iedereen in Nederland zijn bij T-Mobile ook de nodige maatregelen getroffen om het Coronavirus het hoofd te bieden. In dit topic willen we jullie informeren over de maatregelen die we hebben genomen, de impact hiervan en ook nog wat tips om jouw abonnement en telefoon optimaal te kunnen gebruiken. Daarnaast gebruiken we dit ook om nieuwe updates te plaatsen wanneer er nieuwe maatregelen worden getroffen of als we iets anders te delen hebben.

 

Als je vragen hebt dan kun je die natuurlijk ook hier in dit topic aan ons stellen, dan komen we daar zo snel mogelijk bij je op terug!

 

Update 28-04-2021

Vanaf 28 april zijn de winkels van T-Mobile weer open, uiteraard wel volgens de laatste richtlijnen van het RIVM. Je bent welkom voor persoonlijk advies en hulp bij al je vragen, met of zonder afspraak. 

 

UPDATE 1-5 //  GRATIS BESCHIKBAAR: EXTRA TV-ZENDERS

De extra gratis zenders in het basispakket zijn vanaf vandaag uitgezet. Met uitzondering van NPO Nieuws (kanaal 260) en NPO Politiek (kanaal 261). Deze blijven voorlopig nog beschikbaar in het basispakket. 

 

Ik wil T-Mobile TV.

Heb je geen T-Mobile TV, maar wil je dit in deze periode wél graag aanzetten? Dat kan direct via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan binnenkort een TV Box die je direct kunt aansluiten op het modem.

 

Klantenservice

We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen met al jouw vragen, maar het kan zijn dat het wat langer dan normaal duurt vanwege alle afgekondige maatregelen. Alle klantenservicemedewekers zijn gevraagd thuis te werken, maar niet iedereen is hiertoe in staat.
 

Hierdoor is de bezetting op de lijn minder dan we hadden gepland en daardoor kan het voorkomen dat je dus langer in de wachtrij staat wanneer je met ons belt. Alvast onze excuses daarvoor, maar hopelijk kunnen we hierin ook op jullie geduld en begrip rekenen! 


Via onze Community kun je al enorm veel informatie vinden én staan andere leden ook dag en nacht klaar om elkaar te helpen. Vind je het antwoord op jouw vraag niet? Stel dan jouw vraag hier!

 

Monteurs voor T-Mobile Thuis

T-Mobile houdt zich strikt aan de RIVM-maatregelen. Dit geldt ook voor onze monteurs die bij onze klanten op bezoek gaan. 

 

Voor elk bezoek voor T-Mobile Thuis zal een Guidion monteur:
1.    Telefonisch contact opnemen en bespreken of het bezoek door kan gaan.


Monteurs zullen vanzelfsprekend geen handen schudden en zich aan overige hygiëne richtlijnen houden. Monteurs die (neus)verkouden of milde klachten hebben die enigszins kunnen duiden op het Coronavirus moeten thuisblijven en mogen dus geen klanten bezoeken. In deze onzekere tijd hebben we als provider een belangrijke rol om mensen, onze klanten, verbonden te houden met elkaar. We vinden het belangrijk dat wij juist nu alle klanten kunnen blijven voorzien van werkend internet. Bezoeken van monteurs bij onze klanten vinden alleen plaats indien zowel de monteur als de klant instemmen met het bezoek. Indien een van beide partijen daar nu niet positief tegenover staat dan wordt de afspraak in goed overleg verzet. 
 

 

T-Mobile Winkels

Vanaf 28 april zijn de winkels van T-Mobile weer open, uiteraard wel volgens de laatste richtlijnen van het RIVM. Je bent welkom voor persoonlijk advies en hulp bij al je vragen, met of zonder afspraak. Let op: de basisregels gelden nog altijd. Kom dus alleen naar de winkel, desinfecteer je handen, houd minstens 1,5 meter afstand en draag een mondkapje. Op deze manier draagt T-Mobile eraan bij dat juist in deze tijd mensen met elkaar verbonden kunnen blijven en bij ons terechtkunnen.

 

Op deze pagina vind je een overzicht van de geopende winkels en bijbehorende openingstijden.

 

Inzicht verbruik en bijstellen bundel

Via My T-Mobile en de My T-Mobile App kun je eenvoudig, snel en 24/7 jouw verbruik inzien. Zo weet je altijd hoeveel belminuten en MB's je nog hebt.
 

Daarnaast kun je ook maandelijks jouw bundel snel bijstellen om ervoor te zorgen dat je voldoende minuten en/of MB's hebt. Dit kan gemakkelijk en snel via deze pagina.

 

Je kunt daarnaast ook jouw databundel altijd aanvullen, mocht je even wat extra MB's nodig hebben. Op deze pagina vind je een overzicht van de bundels die we aanbieden en deze zijn via My T-Mobile en de My T-Mobile App te activeren.

 

Conference call opzetten of doorschakeling instellen

Conference call via je mobiele telefoon
Of je nu Windows, Android of iOS op je telefoon hebt, voor vrijwel alle besturingssystemen en telefoonmerken is de werkwijze voor het opzetten van een conference call hetzelfde.

 

Stapsgewijs gaat dit als volgt: 

Eerste deelnemer bellen: leg telefonisch contact met de eerste deelnemer
Nog een deelnemer bellen: vervolgens zie je op je scherm een aantal opties zoals ‘add call’ of ‘nieuwe oproep’. Wanneer je hierop drukt, schiet de eerste deelnemer automatisch in de wacht en kun je de tweede deelnemer bellen.

 

Gesprekken samenvoegen: heb je ook contact met de tweede deelnemer? Druk dan op de optie ‘merge’ of ‘samenvoegen’. Zo voeg je de gesprekken samen en heb je een conference call.
Meer deelnemers toevoegen: wil je nog meer deelnemers toevoegen? Dat kan wederom met de optie ‘add call’ of ‘nieuwe oproep’. Zodra je aan het maximaal aantal deelnemers zit, wordt deze knop lichtgrijs of verdwijnt deze.


Conference call via Webex en Microsoft Teams
Er bestaan verschillende apps voor telefonisch vergaderen. Webex is verreweg de meest gebruikte, maar er is ook steeds meer mogelijk via Microsoft Teams (het vroegere Skype). Met Teams verzorg je niet alleen conference calls, maar werk je ook heel gemakkelijk met meerdere mensen tegelijk in word-documenten, Excel-sheets en andere documenten om deze vervolgens heel makkelijk te delen met je collega’s.


Videobellen
Andere opties om te videobellen zijn:
Facetime (iOS)
Duo (Android)
Whatsapp
Facetime Messenger


Oproepen doorschakelen
Om inkomende gesprekken door te schakelen naar een ander telefoonnummer voer je een code in op je toestel. Hiervoor bestaan verschillende opties:

Alle gesprekken: *21*telefoonnummer#
Bij geen gehoor: *61*telefoonnummer#
Bij geen bereik: *62*telefoonnummer#
Bij in gesprek: *67*telefoonnummer#
Alle doorschakelingen verwijderen: ##002#


Toets één van bovenstaande codes in, vervolgens het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld en dan de ‘bel’-toets. Wil je bijvoorbeeld inkomende gesprekken doorschakelen naar 06 1234 5678 wanneer je zelf in gesprek bent? Dan toets je: *67*0612345678#.

 

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten in dit topic!


30 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Duidelijk.

Dank! Probeer elkaar zoveel mogelijk te helpen. Heb je onbeperkt bellen help elkaar dan als het nodig is. 
Af en toe een extra telefoontje doet wonderen bij zieke mensen.

Fijne avond allemaal!

Reputatie 4

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/5058626/kpn-en-ziggo-maken-betaalzenders-gratis-tijdens-coronacrisis

Gaan jullie ook nog iets doen?

Gratis? Het kabel abonnement kost nog steeds € 18,-.

Reputatie 4

Gratis? Het kabel abonnement kost nog steeds € 18,-.

 

Dat is natuurlijk voor Ziggo en KPN klanten, die hebben daar al een abonnement.

Ben ik ook benieuwd naar gaan jullie ook betaalde pakketten open zetten

Hallo T-Mobile! Wanneer gaan jullie betaalpakketten zoals Films vrijgeven ivm corona? 

Reputatie 4

 Solcon nu ook.

https://www.solcon.nl/particulier/corona/

Waar zijn we nu eigenlijk mee bezig.:thinking:

De bedrijven hebben het moeilijk, personeel word naar huis gestuurd en wij Hollanders willen van alles gratis hebben, stelletje aasgieren lopen er rond op deze aarde zeg.

Ik tuf rond in de supermarkt bevoorrading, werk me te pletter om de boel in de winkels te krijgen, wat dus niet bij te houden is terwijl er genoeg in het DC aanwezig is en blijft, en ze staan nu achter de wagen als ik aan kom rijden om het zelfs uit de wagen te halen, is nu iedereen zo van als “IK” het maar heb kan een ander stikken.

 

#paniek om corona.

Reputatie 4

Waar zijn we nu eigenlijk mee bezig.:thinking:

De bedrijven hebben het moeilijk, personeel word naar huis gestuurd en wij Hollanders willen van alles gratis hebben, stelletje aasgieren lopen er rond op deze aarde zeg.

Ik tuf rond in de supermarkt bevoorrading, werk me te pletter om de boel in de winkels te krijgen, wat dus niet bij te houden is terwijl er genoeg in het DC aanwezig is en blijft, en ze staan nu achter de wagen als ik aan kom rijden om het zelfs uit de wagen te halen, is nu iedereen zo van als “IK” het maar heb kan een ander stikken.

 

#paniek om corona.

 

Een gratis zender kan wel helpen in deze beter blijf thuis periode. Vooral als je kinderen thuis hebt, die nu niet naar school kunnen. Daarom doen de meeste providers het ook natuurlijk.

 

Over je baan kan ik niet veel zeggen, misschien kijken voor iets anders als je er zo aan ergert?

 

#moraalridder.

Ze doen het om een reclame te maken, van kijk eens wat zijn wij lekker medelevend bezig.

 

Er zijn nu belangrijkere zaken dan een gratis film pakketje, en als je dan zo nodig iets wil neem je toch een betaald pakket voor die koters, als je uitrekent wat kinderen tot hun 18de kosten per stuk kunnen die paar centen er ook nog wel bij.

 

En waar ik me aan erger is de samenleving die door een door verrot aan het worden is, ikke ikke ikke, o wat heb ik het slecht, en dan paniek gaan veroorzaken om een rol pleepapier en zeiken om een gratis zender voor hun verwende kinderen.

Is toch van de zotte dat iedereen gaat hamsteren om niks, zorg dat je voor een paar dagen eten in huis hebt, maar 50 blikken groente blikken en pakken rijst/pasta, ze benne gek.

 

Reputatie 7
Badge +15

Voer een dag tegoed met aanvullers ook in voor in andere EU landen zoals in Nederland. Mensen die vast zitten in andere EU landen zouden hier heel wat aan hebben. Alternatief om het aantal GB in het buitenland te verhogen.

De regel voor het meeste gebruik in Nederland zou kunnen blijven. Dan heb je wel tenminste genoeg voor de tijd dat je niet in NL bent.

Reputatie 7
Badge +14

Bron: AD
 

T-Mobile heropent zaterdag een deel van de winkels in Nederland. Het gaat om elf winkels die zijn omgebouwd om klanten en medewerkers te beschermen tegen een verdere verspreiding van het coronavirus. Zo staan medewerkers achter een plexiglaswand, waardoor het fysieke contact tussen klant en werknemer tot een minimum is beperkt. 

Ook is de reparatie van mobieltjes in winkels niet meer mogelijk. Daarvoor is een online proces ingericht. Klanten kunnen hun toestel opsturen. Verder mogen maximaal twee klanten tegelijk naar binnen om geholpen te worden en worden alleen nog maar pinbetalingen geaccepteerd. Alle heropende shops zijn van maandag tot en met zaterdag elke dag open van 12.00 tot 17.00 uur

Reputatie 4

Bron: AD
 

T-Mobile heropent zaterdag een deel van de winkels in Nederland. Het gaat om elf winkels die zijn omgebouwd om klanten en medewerkers te beschermen tegen een verdere verspreiding van het coronavirus. Zo staan medewerkers achter een plexiglaswand, waardoor het fysieke contact tussen klant en werknemer tot een minimum is beperkt. 

Ook is de reparatie van mobieltjes in winkels niet meer mogelijk. Daarvoor is een online proces ingericht. Klanten kunnen hun toestel opsturen. Verder mogen maximaal twee klanten tegelijk naar binnen om geholpen te worden en worden alleen nog maar pinbetalingen geaccepteerd. Alle heropende shops zijn van maandag tot en met zaterdag elke dag open van 12.00 tot 17.00 uur

 

Het staat ook op deze website van T-Mobile.

https://www.t-mobile.nl/corona

Reputatie 7
Badge +14

Welke winkels zijn open (klik hier)

Zeer jammer van t-mobile dat ze geen extra zenders zoals oa film1 gratis aanbieden voor iedereen die nu (verplicht) thuis zitten.

Neem een voorbeeld aan kpn en ziggo.

(een reactie van t-mobile zou ook fijn zijn) 

Reputatie 7

UPDATE 24-3 // GRATIS BESCHIKBAAR: EXTRA TV-ZENDERS

 

Jij zit vast ook thuis in deze lastige tijd. Met je gezin, samen of alleen. We willen het deze periode wat aangenamer maken voor iedereen. Daarom krijg je tot en met 13 april (verlengd tot 1 mei!) TV-zenders gratis van ons.

 

Om welke zenders gaat het?

Hoe krijg ik deze zenders?

Je hoeft niets te doen, wij hebben deze zenders al voor je geactiveerd. Je hoeft alleen maar naar de zender toe te zappen. Het kan zijn dat je je TV Box even kort uit en aan moet doen voordat de zenders zichtbaar worden. Let erop dat er dan geen favorietenlijst aan staat.

 

Kan ik ook kijken zonder TV Box?

Heb je geen T-Mobile TV, maar wil je dit in deze periode wél graag aanzetten? Dat kan direct via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan binnenkort een TV Box die je direct kunt aansluiten op het modem.

 

Wouw... 

Dus voor ons geen extra zenders. 

Deze zenders hebben we al. 

Jammer dat t-mobile ver achter blijft bij de concurrenten. 

Ja, jammer he, als ze nu wel film 1 zouden geven wil je dan ook de prijzen die de concurentie rekend betalen, want daar lopen ze ook in achter, scheelt mij voor meer hebben danik had, 20 euro in de maand.

Reputatie 3

Ik ben blij met T-Mobile. Voor ons persoonlijk zijn de extra “coronazenders” geen grote meerwaarde, maar ik waardeer het gebaar. Ik vind het gras bij de buren zeker niet groener in dit geval. Het lijkt maar zo en bovendien moeten de buren daar veel meer voor betalen. Alle bedrijven hebben het zwaar in deze tijd (ook internetproviders, waar we wel van verwachten dat ze een stabiel netwerk blijven leveren in drukke thuiswerktijden), waarom zouden we dan alleen maar verwachten dat bedrijven cadeautjes gaan uitdelen?

T-Mobile en iedereen verder: hou vol in deze rare tijden. Zolang T-Mobile datgene waar we voor betalen (stabiel netwerk en dito overige diensten) weet waar te maken ben ik dik tevreden!

Reputatie 3

@Sander  Leuk nieuws de tijdelijke extra zenders! :sunglasses: Komen deze zenders ook beschikbaar in de TV Anywhere app?

"Doornekamp33" 

Ik ben deze maand overgestapt van kpn naar t-mobile en ik ben zeer tevreden over t-mobile. 

Jij zegt "wil je dan ook de prijzen van de concurrentie betalen" 

De concurrentie is niks duurder, het ligt eraan wat er in je pakket zit. 

Nu betaal ik €43,75 per mnd als de acties periode voorbij is, bij kpn betaalde ik €67,50 per mnd. 

Als ik hetzelfde pakket neem bij t-mobile als dat ik bij kpn had betaal ik meer als bij kpn. 

T-Mobile is voor mij goedkoper omdat ik er maar 1 extra pakket bij heb voor de kinderen. 

Maar nogmaals, ik ben zeer tevreden met t-mobile. 

 

Reputatie 7

In de loop van de dag (woensdag 25-3) stellen we NPO Nieuws (kanaal 260) en NPO Politiek (kanaal 261) ook gratis beschikbaar. Deze zenders waren al te activeren via A La Carte maar maken we nu tijdelijk onderdeel van het Basispakket zodat je niets hoeft te missen van het laatste nieuws! 

 

NPO Nieuws (260) beschikt over het NOS journaal inclusief doventolk. 

@Chris-69 , Als je dezelfde paketten nu naast elkaar legt is KPN een stukje duurder voor precies hetzelfde, heb je ook nog mobiel bij beide word het gat nog groter, en Ziggo gaat daar nog overheen, alleen kun je daar een simpel basis pakketje krijgen die wat voordeliger is, is alleen moeilijk te vinden.

 

Ik betaal nu voor 100/100 glasvezel, 2x tv box waarvan 1 met opname en Viop, 55 euro, bij Telfort had ik daarvoor 50/5 en 1 TV decoder, en KPN was duurder.

(Beide met combi voordeel met mobiel)

Reputatie 7
Badge +1

Altijd leuk om te zien wat men betaald voor het internet en tv pakket bij een provider eventueel inclusief bellen hoewel dat steeds minder zal worden, en hoe tevreden is men over zijn provider.

Zelf sinds 01-2014 klant van Vodafone thuis (nu T-M thuis)  begonnen met de zelfde set als ook Telfort e.a. gebruikten streams kwamen van Glashart media in mijn beleving nog altijd de beste althans als ik uitga van de HD streams, beter dan wat KPN toen leverde over glas.

Betaal per maand het zelfde als @Doornekamp33 maar wel heel andere set tv en internet bestaande uit basis tv box zonder opname (Entone 510?) internet 100mb  4 thema pakketten waarvan 3 gratis, was nog een actie uit de Vodafone tijd, en blijft zolang ik klant blijft gelden, verder heb ik geen mobiel of andere dingen.

Ik ben heel tevreden met T-Mobile zo als ik het nu heb, natuurlijk heeft elke provider zijn voor en tegens zo is T-Mobile als men tevreden is met de primaire zaken een heel goede keuze wil men meer zoals meer mogelijkheden van de settopbox en UHD dan is KPN zeker beter maar daar betaal je dan flink voor.

Reputatie 7

Omdat de maatregelen rond corona langer duren, geven we komende tijd ook langer gratis extra keuze in ons TV-aanbod. Tot 1 mei 2020 zijn deze zenders gratis beschikbaar voor alle klanten met een T-Mobile Thuis abonnement met TV. 

Reageer