Vraag

[Info] NL-Alert controlebericht op 2 december (12:00 uur)

• 2 december 2019
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11338 reacties

Goedemorgen allemaal,

De overheid verstuurt tweemaal per jaar een landelijk controlebericht via haar dienst NL-Alert. Alle Nederlandse mobiele operators doen hieraan mee. Vandaag (op maandag 2 december om 12:00 uur) zal de overheid wederom een landelijk controlebericht via NL-Alert versturen.

Mocht je hier vragen over hebben, dan kun je op de website van NL-Alert alle informatie vinden.  Daar kun je ook instructies opzoeken om te controleren of jouw toestel goed is ingesteld voor het ontvangen van NL-Alert.

Houd er ook rekening mee dat NL-Alert standaard uit staat op iPhone. Je moet dus zelf de instelling voor ‘Noodoproepen’ inschakelen via het instellingen menu in het toestel. 

Mochten er nog aanvullende vragen zijn, laat het hier gerust weten!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik schakel Het altijd uit als er een test aan komt, en zet het daarna weer aan.

Reputatie 7
Badge +10

Ik doe me best om het uit te schakelen, maar kennelijk mag dat niet 🙄

Reputatie 3
Badge +4

Op mijn Alcatel is hij inmiddels binnen, 12:18. Op mijn Oukitel Android 9.0 nog niet. "Voor mobiele telefoons met Android 7.0 of nieuwer: Navigeer naar Menu, Instellingen, Geluid, Nooduitzendingen Vink Extreme Dreigingen weergeven aan. Je mobiele telefoon is nu ingesteld voor NL-Alert." Ik kom tot "Geluid", de instelling "Nooduitzendingen" heb ik niet.

Reputatie 4
Badge +2

Hi @sandravdp 

Dat is gek, ik kijk graag met je mee waar dit vandaan komt. Ik zie dat je jouw toestel hebt aangeschaft in een van onze T-Shops, maak je hier nog steeds gebruik van? In dat geval is jouw toestel goedgekeurd voor NL-Alert en zou het moeten werken. Je geeft aan dat de instellingen helemaal goed staan, in dat geval willen we hier graag onderzoek naar doen. Hiervoor heb ik een aantal gegevens van je nodig. Kun je mij in een privébericht je 06-nummer, merk en type toestel,  IMEI van het toestel sturen? Het IMEI nummer kun je vinden onder Instellingen > Algemeen > Info en dan een stukje naar beneden scrollen! Daarnaast is het voor ons ook belangrijk om te weten op welke locatie je was om 12.00. 

Ik zie je bericht graag tegemoet! :grinning:

Reputatie 7
Badge +20

@sandravdp Staat bij instellingen-berichtgeving onderaan de lijst de noodknop aan?

Hoi,

ik heb een iPhone 7 en ontvang het nl alert niet. De instellingen staan wel goed. Iemand een idee hoe ik het wel kan laten werken? 

Reageer