Is jouw toestel al BoefProof?

Reputatie 5
  • Oud-medewerker
  • 9908 reacties
Wist je dat er wekelijks meer dan 300 smartphones worden gestolen?!

Bescherming tegen diefstal is heel eenvoudig. De meeste smartphones hebben anti-diefstal functies waarmee je je smartphone op afstand terug kunt vinden. Schakel deze functie* in via je instellingenmenu. Op het moment dat je je smartphone kwijt bent of gestolen is, log je via internet in op je account en kun je je toestel terugvinden, persoonlijke data wissen en/of je toestel blokkeren.

*Let op: voor dit dien je de locatievoorzieningen in je toestel aan te hebben staan. Deze functie heeft een impact op de batterij duur!

Voor meer informatie ga naar www.hier-waak-ik.nl

T-Mobile doet mee aan het verminderen van smartphones diefstal! Jullie ook?! 🙂

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Let er ook op dat het wettelijk NIET is toegestaan je gestolen telefoon zelf terug te halen. Dan ben je zelf schuldig aan diefstal. (Lang leve de Nederlandse wet ter Bescherming van Criminelen.)

Het verbaast mij helemaal niets. Als ik op een station sta, door de stad loop of in de trein zit, zie ik meestal minimaal 20 toestellen die ik mee zou kunnen nemen zonder dat de eigenaar het merkt. Van die idioten die hem uit hun kontzak laten steken, de schoudertas open hebben staan of zelfs op schoot hebben liggen als ze zitten te slapen in de trein.

De beste anti diefstal beveiliging is je verstand. Niet los op tafel laten slingeren, niet op je bureau laten liggen als je weg loopt, niet je tas open laten staan, niet uit je broekzak laten steken, niet gebruiken als je 's avonds alleen ergens bent of loopt.

Ga je ergens heen waar vaak zakken worden gerold? Een stevig touwtje onder het hoesje door of door de microfoonpoort kan een uitkomst bieden. (Dat doe ik altijd in grote steden als Parijs en Wenen.)

Voorkomen is nog steeds beter dan genezen.
Ik zelf heb het ingesteld, maar ik heb mijn locatie niet altijd aan staan! Het verbruikt veel batterij :(
Hij geeft wel bijna de goed locatie aan van je telefoon van Android tenminste 😛
Reputatie 3
Eigenlijk vind ik het touwtje de beste tip! Dan weet je meteen wie er aan je toestel zit. En kan je daar meteen passend op reageren..... ;-)
Mocht het touwtje toch breken, is de anti-diefstal functie de volgende stap.
Reputatie 2
Mijn iPhone wel
Ik heb de app ZoekMijnIphone op mijn telefoon staan (standaard op iedere iPhone). Hierdoor kun je altijd je iPhone terug vinden mocht deze gestolen of kwijt zijn! erg handig dus :)

Je kunt met die app ook berichten sturen (voor als ie gestolen is), geluid laten afspelen (voornamelijk handig als ie ergens in huis ligt maar je niet weet waar!) en je telefoon blokkeren.

Deze app zou ook op android telefoons automatisch moeten staan.
Reputatie 2
Ik gebruik Cerberus
Belangrijkste features :
  • Je kan je telefoon natuurlijk volgen
  • App is verborgen (dus niet te zien in het app overzicht) ook niet te de-installeren... daar moet je een speciaal smsje voor sturen met een code. en ook die zullen de dieven nooit ontvangen.
  • Je kan op afstand je microfoon aanzetten vanaf een willekeurig apparaat om mee te luisteren met de dief
  • Als de simkaart vervangen wordt krijg je direct een mailtje met het nieuwe telefoonnummer van de dief
  • telefoon op afstand wissen.
  • Schermafdrukken van mijn telefoon naar mezelf sturen
  • front/back camera activeren
  • alarm
  • zelfs als de telefoon naar vliegtuigstand gaat zal hij nog bericht versturen op het moment dat je aangeeft aan de app dat hij gestolen is.

Je kan er nog véél meer mee maar da's het belangrijkste... zal mij niet gebeuren 😛 ik maak ze gek totdat ze uiteindelijk mijn telefoon weggooien. Je kan eigenlijk alles met je telefoon zonder dat je er bij bent 🙂 .
Als je telefoon geroot is kun je nog veel veel meer 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Deze app zou ook op android telefoons automatisch moeten staan.

Staat er! 🙂 Het heet Android Device Manager (ben zo 123 de NL benaming kwijt) en is te bedienen via https://www.google.nl/android/devicemanager
Ik ga voor de app van Beatfluence, klinkt goed!!
Ik gebruik Prey om mijn telefoon te beschermen mocht ik hem ooit kwijt zijn. Het kan nagenoeg hetzelfde als cerebus.

Reageer