Beantwoord

Kink in kabel supersnel 5G internet

• 15 februari 2018
  • 3 reacties
  • 2961 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1673724/kink-in-kabel-supersnel-5-g-internet
icon

Beste antwoord door David 15 februari 2018, 11:25

Hi Toetsie,

Bedankt voor het delen! Had je er nog een mening over of iets wat je als vraag erbij wilde stellen aan de rest van de Community? Zorgt toch voor een goed gesprek uiteindelijk! 🙂 Ben benieuwd!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Toetsie,

Bedankt voor het delen! Had je er nog een mening over of iets wat je als vraag erbij wilde stellen aan de rest van de Community? Zorgt toch voor een goed gesprek uiteindelijk! 🙂 Ben benieuwd!
Reputatie 4
Badge +7
Voor mij is de snelheid die ik nu met 4G+ heb meer dan genoeg. Ik vraag me trouwens af waarom je 5G zou willen hebben.
Reputatie 6
Badge +11
@toetsie
Hoge 'bulk' doorvoorsnelheid voor je smartphone is niet het speerpunt van 5G. Al sinds jaar en dag zijn verschillende frequentiebanden per gebied/regio/land standaard voor mobiele technologie, Paternotte zit wellicht klem onder zijn steen. Het gaat o.a. om capaciteit, een paar smartphones per mast lijkt misschien voor veel mensen de werkelijkheid, zeer veel apparaten (waaronder smartphones en thuisgebruikers die honderden GB's per maand gebruiken) per locatie is o.a. waar het om zal gaan. 5G is veel beter in het managen van dit alles. Verder zijn er '5G technieken' die nu hier en daar worden ingezet om aantal gebruikers per mast/antenne flink te vergroten, in feite het totaal aantal bits per megahertz per seconde te verveelvouden. Als operators nu 'beam-forming' antennes zouden inzetten in buitengebieden, zouden veel meer mensen makkelijk van hun trage ADSL lijn afkunnen. B.v. Verizon in USA wil op die manier een eerste versie van 5G inzetten:

http://techblog.comsoc.org/2018/01/03/verizon-selects-samsung-for-first-5g-fixed-wireless-broadband-deployment-in-2018/

Een papieren krant op het web is in ieder geval goed voor om wat opschudding/opheldering te veroorzaken over internationale zaken. Voor zover ik me herinnner gaat het om klussen voor de Amerikanen die er in het 'hoge noorden' plaatsvinden, een nieuw persoon op BuZa kan hier gelijk glanzen.

Reageer