[Let op] Gebeld door een onbekend buitenlands nummer, pas op voor scammers!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

313 reacties

Door het buitenland gebeld, en per ongeluk terug gebeld
Wat kan ik hier nog aan doen EN DE GEvolgen hier van
Reputatie 6
Badge +17
Hoi 161047hgf,

Ai, dat kan natuurlijk gebeuren! Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt en wilt weten wat de gevolgen hiervan zijn. Ik heb gelijk op jouw My T-Mobile gekeken en ik zie dat je geen overige kosten hebt. Ik zie wel dat er een gesprek van 11 seconden staat naar een buitenlands nummer, maar hiervoor zijn geen extra kosten gerekend. Dus zo te zien is het gelukkig goed gegaan. Ik wil je wel adviseren om jouw komende factuur nog even goed te bekijken of er toch eventueel kosten op staan voor het bellen naar dit nummer. Als je wilt kun je dit nummer blokkeren in je telefoon. Dan weet je zeker dat je niet per ongeluk kunt terugbellen naar het nummer.

Verder is het advies van T-Mobile om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile kan er niets aan kan doen als je zelf het nummer terugbelt. Wij verbreken wel na twee uur automatisch de verbinding om hoge kosten door misbruik te voorkomen.

Ik heb jouw vraag trouwens verplaatst naar het algemene topic hierover, zo houden we het forum overzichtelijk 🙂 Je kunt in het openingsbericht ook nog even rustig al onze tips doorlezen.

Hopelijk heb ik je gerust kunnen stellen! Houd voor alle zekerheid nog even je factuur in de gaten, maar het lijkt goed te zijn gegaan gelukkig!
Dank u
Ik word ook dagenlijks gebeld door scam nrs heb nu een handinge app ( should i answer ) gedownload die geeft aan wat je wel en niet kunt opnemen ook kun je nrs blokkeren mr de scammers blijven dagenlijks hun tel nr veranderen meestal zijn het +44 nummers maar ook +47 en 020
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Master2601,

Wat balen dat je zo vaak wordt gebeld! Wel goed om te lezen dat deze app een oplossing voor jou is! Bedankt voor het delen van deze tip, altijd handig weer voor andere klanten die hier ook last van hebben! 🙂

Alvast fijne feestdagen toegewenst! En als wij je nog eens ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten hier op het forum. We staan voor je klaar!
Reputatie 4
Badge +6
Er is ergens op de een of andere manier een lek geweest.
Een mobile nummer kan immers nooit zo maar geraden worden, dit door de hoge aantal combinaties qua cijfers.

Waarschijnlijk worden mensen gebeld doordat ze ooit ergens hun mobile nummer hebben ingevuld.

Gelukkig heb ik hier geen last van, mijn tip is ook voor mensen om goed te kijken waar ze en waarom ze hun nummer invullen op websites.
Want soms is het niet eens nodig

Alvast fijne feestdagen!

^ Diego
hallo perongeluk opgenomen toen ik gebeld werd door 0881232428 hoorde een klik verbinding werd verbroken niet terug gebeld wat zijn de gevolgen hier van
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Ik heb even Gegoogled en het blijkt een niet zo'n beste nummer te zijn. Zolang je niet terug belt is er niks aan de hand. Gewoon negeren of blokkeren is het beste wat je kunt doen.

Groet,
@yojo
Hi, welkom op de forum van T-Mobile.
Net zoals Pilovali kan ik melden dat je dit nummer zeker NIET moet terug bellen. Op google staan allemaal vervelende verhalen over en er zijn er die zeggen dit nummer toch gebeld te hebben en nu een flinke rekening ontvangen. Dus wees verstandig en bel het nummer niet!!

Misschien dat T-Mobile dit nummer kan blokkeren in het systeem, dan krijgt niemand meer bericht van dit nummer. Zou wel handig zijn. Uiteraard kan je dit nummer ook blokkeren in je mobiel, dan komt die ook niet meer door. Advies is dus, NIET terug bellen en vooral negeren.

Mocht iemand nu ook eens een nummer krijgen die hij/zij niet kent, google het nummer dan even. Je komt er snel genoeg achter of het een verkeerd nummer is.

Wel grappig overigens, wij krijgen elke dag een SPAM mail met een stom verhaal erin en dan staat er onderaan dat als je de mail niet meer wenst te ontvangen je een nummer moet bellen. Laat dit nu net hetzelfde nummer zijn als jij zegt. Uiteraard heb ik dit nummer nooit gebeld want het is gewoon SPAM. Dus niet doen!!

Groetjes en Suc6
Reputatie 6
Badge +17
@Yojo,

Ik heb jouw vraag even verplaatst naar het algemene topic hierover. In de openingspost vind je alle informatie over gebeld door een onbekend (buitenlands) nummer en wat je wel en niet moet doen. Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile kan er niets aan kan doen als je zelf het nummer terugbelt. Wij verbreken wel na twee uur automatisch de verbinding om hoge kosten door misbruik te voorkomen.

Ik heb gelijk naar jouw overige kosten gekeken op My T-Mobile, maar zie daar geen kosten staan voor dit nummer. Houd voor alle zekerheid nog even jouw komende factuur in de gaten.

Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Vannacht gebeld door nummer 088182180158 . Gelijk geblokkeerd . Niet opnemen! Blokkeer als je door zo een soort nummer gebeld wordt
Reputatie 4
Hoi Fpw1998,

Het is niet fijn als je wordt gebeld door een onbekend nummer. Heel goed van je dat je niet hebt opgenomen en het nummer meteen hebt geblokkeerd. Super alert van je! Blijf ook vooral tegen iedereen zeggen dat ze nooit moeten opnemen. Wij willen natuurlijk onze klanten zo goed mogelijk behoeden voor dit soort situaties en alles eraan doen om ze te helpen. Daarom hebben we als extra hulp dit topic in het leven geroepen, waarin alles wordt uitgelegd over de do's and dont's wanneer je gebeld wordt door onbekende (buitenlandse) nummers. Het is zeker de moeite waard om er even naar te kijken!

Mocht je nog vragen hebben of als er iets anders is waarmee ik kan je helpen, dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar!
ik lag te slapen dus kon niet eens opnemen, maar ik meld zulke zaken altijd op internet, omdat mensen telefoonnummers vaak gaan googlen. zo worden ze gewaarschuwd
Vandaag gebelt door +881821550267. Ging een tijdje over en werd daarna gelijk opgehangen.
Reputatie 7
Badge +9
Dat soort nummers nam ik altijd op met

"You have reached the Interpol Cybercrime Division. Please be adviced this call will be traced and recorded for future reference. How may we assist you?"

Sindsdien nooit meer gebeld door scam nummers. Die idioot van de fake-microsoft begon zelfs te huilen toen hij ophing. :8

Note: Werkt alleen als je géén plat Dunglish accent hebt. Spreek je de Engelse woorden uit als Nederlandse woorden, dan gaat het niet werken. (Het is Wai-Fai, niet Wie-Fie.)
Reputatie 4
Hi allemaal,

Het blijft vervelend dat zulke nummers niet van opgeven weten en maar blijven bellen. Goed dat jullie alles melden en andere mensen blijven waarschuwen. Just keep on spreading the word!

@ShadowLea,

Geweldige reactie van je! Op die manier blijven de cyberpiraten wel weg. 😃
Ik ben vandaag (21 maart 2017) om 12:00 uur door een vreemd buitenlands nummer gebeld: +48 668 046 203 (Polen). Ik had opgenomen maar ik hoorde niks aan de andere kant van de lijn dus ik heb na 5 seconden opgehangen. Ik heb niet meer teruggebeld. Ik vond het een beetje verdacht. Moet ik hier wat mee doen?
Reputatie 2
Ik werd vanmiddag gebeld om 16.22 via de wahtsapp met dit nummer +31 684320533.
Was een vrouwe stem die lachten en buitlands was ze.
Gelijk op gehangen.
Tja eerst op genomen want ik verwachten een belletje van vriendin.
Ze belden tweede keer terug niet op genomen.

Hopelijk zijn er geen kosten aan verbonden dat ik op genomen heb.
Krijg net een wahtappje Van haar,gelijk geblokt.
Reputatie 5
Badge +13
Goed dat je niet hebt terug gebeld! Blokkeer het nummer in je telefoon.
Mocht je in de toekomst weer een belletje vanuit het buitenland krijgen die je niet ken. Neem dan ook niet op. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
@Marie7

Jouw bericht staat hier niet meer, omdat het linkt naar een vrij dubieuze website waar je voor moet betalen. Een Klantexpert had het zelfs nog getest en kreeg een geheel verkeerde provider. Het is dus ook voor jou niet aan te raden deze website te gebruiken!
Heb net perrongelijk een telefoon opgenomen +494542801489
waarin alleen in accentloos nederlands gevraag werd of ik rook dit blijkt een nummer uit duitsland te zijn had natuurlijj niet moeten opnemen kan ik nu narigheid verwachten ik heb zelf niet teruggebeld en het nummer geblokkeerd
Reputatie 5
Badge +13
Het gesprek aannemen kan op zich geen kwaad. Ze hopen juist dat er niet opgenomen word en dat men terug gaat bellen. Dan ga je pas kosten maken.
Je hebt het nummer al geblokkeerd. Dat is goed. 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Branddordt,

Allereerst van harte welkom op het forum. Ik heb je post verplaatst naar een algemeen topic, zo houden we alle relevante vragen bij elkaar. :)

Zoals iamPuk aangaf is het goed dat je dit nummer meteen hebt geblokkeerd. Na een kijkje genomen te hebben naar je verbruikstatus zie ik ook dat er geen kosten in rekening zijn gebracht. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een onverwacht hoge factuur.

Er is dus niets aan de hand! Neem voor de zekerheid even een kijkje naar de openingspost van dit topic. Hier staat veel handige informatie in.

Als je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je.
Ik word de laatste tijd gebeld door een nummer uit Congo (ik heb het landnummer gecheckt). Hij gaat 1 keer over en dan houdt het op. Ik druk m niet weg, geen voicemail of niks, maar toch is het niet prettig. Ik wil het nummer graag blokkeren, maar dan zegt mijn telefoon dat het nummer ongeldig is. Heeft iemand raad?
Reputatie 4
Hi Patsyvanwetsy,

Goed dat je deze vraag stelt op het forum!

Ik heb jouw vraag naar het algemene topic verplaatst over gebeld worden door een onbekend buitenlands nummer. Hier zie je ook onze andere klanten die ook last hebben van onbekende buitenlandse nummers die hen bellen. Op deze manier kan je alle tips & trics zien die wij de klanten geven en die de klanten onderling met elkaar delen. Het is namelijk nooit fijn als je wordt gebeld door een onbekend nummer, vooral een buitenlands nummer. Het allerbelangrijkste is dat je nooit opneemt bij zo'n nummer! Wis ook meteen het telefoonnummer uit je gemiste oproeplijst zodat je het nummer niet per ongeluk terugbelt. Heel goed van je dat je ook niet hebt opgenomen. Zolang je niet opneemt kan er niks gebeuren.

Wat voor telefoon heb je? Ik heb zelf een Samsung en dan kan ik elk telefoonnummer blokkeren, ook met een iPhone is dat uiteraard mogelijk. Maar wees gerust, al lukt het blokkeren niet, zolang je niet opneemt of terugbelt ben je veilig. :D

Mocht je nog vragen hebben of kom je er niet uit, stel ze dan gerust!