[Let op] Gebeld door een onbekend buitenlands nummer, pas op voor scammers!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

313 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Moontje,

Goed dat je dit doorgeeft en fijn dat onze tips toch wel helpen. Het is goed dat je niet hebt teruggebeld. Zo voorkom je in ieder geval extra kosten. Hopelijk wordt je niet meer gebeld door dit soort fraudenummers.
Hoi Hajar
Kleine moeite om dit even door te geven
Hoop dat mensen goed opletten en niet gaan opnemen
Reputatie 7
Badge +8
Hallo T-Mobile,

Is het misschien mogelijk om de kosten te melden bij buitenlandse nummers zoals dat ook bij 090x nummers word gedaan. als het nummer niet in zone 1,2 en 3 zit, op deze manier word de klant vooraf gewaarschuwd inplaats van verassingen achteraf.
En is er ook een Tool waar je de kosten van een bepaald nummer kan achterhalen ? Stel ik wil nummer +65 5000 4000 bellen. dan weet ik niet wat het kost. en ik kan op de website niet vinden. hoe kan ik dan vooraf weten wat het nummer kost ?
Reputatie 7
Badge +19
Hi Hidden.

Het is technisch gezien niet mogelijk om de kosten te vermelden bij buitenlandse nummers omdat je rekening moet houden met verschillende factoren zoals, prijzen per land, verschillende T-Mobile prijsplannen etc. Via je eigen prijsplan heb je wel een overzicht van wat de prijzen ongeveer kunnen zijn of je kan natuurlijk onze buitenlandse dekkingskaart bekijken voor meer informatie. Het is inderdaad altijd raadzaam om te checken op de website of het nummer extra kosten met zich meebrengt, maar vaak hoor je het ook van tevoren wanneer je belt.
Wederom gebeld door een nummer uit Singapore. +65 3647 3647. Niet opgenomen. Herkent iemand dit nummer? Ben nieuwsgierig wat er achter zit... Googlen levert niets op in ieder geval.

Hoi TMobile.

Bij mij ben ik ook meerdere keren gebeld van uit het buiten land. En ik herkende het kengetal niet. Ik krijg wel eens oproepen en ik bel zelf ook naar het buitenland. Namelijk naar Nepal.

Mijn vraag is hoe ze aan mijn nummer komem.... Zeker via social media ???

Groet Emiel Steen.
Reputatie 7
Badge +20
LET OP!

We zien signalen dat er gebeld wordt vanuit de Seychellen (netnummer +248). Neem deze telefoontjes niet aan en bel ook niet terug. Je kunt het nummer daarnaast ook blokkeren in jouw toestel. Houd daarnaast de informatie aan uit het eerste bericht van dit topic.
David schreef:

LET OP!

We zien signalen dat er gebeld wordt vanuit de Seychellen (netnummer +248). Neem deze telefoontjes niet aan en bel ook niet terug. Je kunt het nummer daarnaast ook blokkeren in jouw toestel. Houd daarnaast de informatie aan uit het eerste bericht van dit topic.

Dank je wel voor je informatie. Ik denk dat iedereen daar wel eens last heeft gehad. Hoe komen ze aan je mobiel nummer? Ik zet altijd aan de funktie in mijn Samsung als er een gesprek binnen komt of het spam is of niet.:D
Reputatie 7
Badge +19
Hi Emiel,

De nummers worden gewoon willekeurig geselecteerd door deze fraude diensten. Als je gebeld wordt door zo'n nummer dan is het vooral belangrijk dat je niet opneemt en terugbelt! Handige functie heb je in je toestel, misschien moet ik ook maar voor een Samsung gaan!
Ik ben zonet door een onbekend nummer gebeld, heb niet opgenomen.
Geen idee wat voor nummer dit is: +91973411213
Landcode +91 is India.... Daar ken ik niemand.
Wat kan dit zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jagio,

Als jij niemand kent die vanuit India jou zou moeten bereiken, dan is de kans heel erg groot dat dit inderdaad ook een scam is. Het is ook in dit topic aangegeven, maar herhalen is in dit geval nooit verkeerd: Neem dit soort gesprekken nooit op en bel niet terug! Heb je dit onverhoopt toch gedaan, controleer dan even goed je My T-Mobile, zodat je bijtijds aan de bel kunt trekken als er misbruik wordt gemaakt. Je kunt de nummers ook blokkeren op jouw toestel, dan heb je daar in ieder geval geen last meer van! 🙂
Enkele spam nummers:

+447872461505
+2482657001
+1845-295-1227
+5399985022
+48661434656
Reputatie 2
Badge
Een onbekend nummer sla ik op in mijn telefoonboek en geef dan een naam als bijvoorbeeld:
Onbekend of Verkeerd. Bij meerdere nummers Onbekend 1 / 2 / 3 enz. of Verkeerd 1 / 2 / 3 enz.
Nadat je niet opneemt of het belletje wegveegt, hebben ze er na een week of 2 de balen van.
Tot nog toe, heb ik er geen last meer van.