[Let op] Gebeld door een onbekend buitenlands nummer, pas op voor scammers!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

313 reacties

Mijn vriend word net gebelt door:
25299251089 zijn nummer begint met 0624 gelukkig niet terug gebelt (hij zit ook bij (t mobile)
Ik tik het nummer +25299236929, en zie dit form. Jullie ook al gebeld joh Door dit nummer. Ik net om 01.06, hij ging 1 keer over. Heel raar dit!
Reputatie 2
Ook ik ben gebeld door dat nummer. Om 02:19
Zelfde hier, gebeld door dit nummer vanochtend. Zit momenteel in Indonesië dus dacht dat het een nummer van hier was. Snel opgelegd omdat ik er per ongeluk op klikte, weet niet zeker of het is overgegaan. tmobile ik ben al heeeeel lang klant bij jullie dus hoop dat jullie hier wat mee doen? Overigens begint met telefoonnummer niet met 0642, maar met 0624. Lijkt of ze ze al die nummers omgedraaid ook proberen?
Ook ik ben gebeld op een nummer dat begint met 0624, was alleen iets later..02:03 erg fijn. T-mobile Doe eens iets!
Ik ben vannacht om 02.18 uur gebeld door het nummer +252 99 23 69 29. Gelukkig niet opgenomen of teruggebeld, maar eerst gegoogled. Ik heb ook een nummer met 06-24...
Ook hier gisteravond om 23:35 gebeld door nummer: +25299251089. Ik heb gelukkig eerst gegoogled en dan ook niet terug gebeld.
Ik heb ook een nummer met 0624
Ik heb ook een nr met 0624..... en ik ben vannacht om 1.26 ook gebeld door nr 2529923629.
Gelukkig heb ik mn mobiel niet gehoord anders had ik mn zeker opgepakt.
En gelukkig stonden er reacties op internet zodat ik er achter kom dat ik beter niet terug kan bellen.
Gebeld door +252 99251089 24 juli 2013 om 01.35 uur. NOOIT opnemen dit soort telefoon en al helemaal NIET terug bellen!
Ben gisteravond om 21.38 uur gebeld door +25299236929. Las toevallig via google dat veel meer mensen last hebben van deze vreemde telefoontjes; misschien goed dat t-mobile hierover naar alle klanten een bericht stuurt om ze in ieder geval op de hoogte te stellen en hoe hiermee om te gaan.
Ik werd ook vannacht om 01.00 gebeld met nummer +252 99236929 1x overgegaan niet opgenomen want neem geen telefoon op anders dan binnenlandse nummer, maar kan tmobile dit nummer niet blokkeren er zijn meerdere due er last van hebben??
Reputatie 6
@allen,
Als je googlet op 'Somalisch nummer' zie je dat andere providers er ook last van hebben. Telkens wordt een ander nummer gebruikt, dus blokkeren heeft geen zin. Waarschijnlijk gebruiken ze voip. Het is verstandig om in ieder geval niet terug te bellen. Opnemen heeft geen zin.
+25299236929 word ik door gebeld!! Graag BLOKKEREN!
Zonde van het geld!

Alvast bedankt!
Gisteren om 21:36 werd ik gebeld (+25299236929) en had het net niet kunnen beantwoorden omdat ik te laat was. Ik zou een telefoontje krijgen van een bedrijf en dacht natuurlijk dat zij het waren en belde snel terug. Werd er opgenomen door iemand die maar rare geluidjes zat te maken. Dus heb ik opgehangen en keek naar welke nummer het was, en merkte dat het dus niet uit Nl kwam. 

Ik vind het schandalig dat T-MOBILE! deze nummers niet heeft geblokkeerd. Daarnaast krijg je nog ook is de melding dat slachtoffers geen geld terug krijgen.
Dan neem ik dus aan dat T-MOBILE! hier lekker gebruik van zit te maken. 

T-mobile, lekker bijverdienen?

Schandalig.

Ik ben al sinds BEN werd overgenomen door t-mobile, klant van t-mobile. Nogmaals schandalig van t-mobile dat zij 1, het niet blokkeren, wat makkelijk kan, en 2, geen geld terug geven.
Ook ik ben gebeld door het nummer +25299236929 om 22:38 gister avond.

Word dus tijd dat T-Mobile er iets aan gaat doen, lijkt ook wel of alleen de klanten van T-mobile er last van hebben als ik zo eens lees
Ik ben gisteren avond rond 23:29 ook gebeld met en+252 nummer. Zag het in mijn gemiste oproepen. Maar gelukkig niet teruggebeld. !!!!!Mensen goed naar telnr.kijken.
Kan T-mobile zo sort tel.nr blokkeren ????
Ik denk dat het weinig zin heeft om de nrs door T-mobile te laten blokkeren, ze gebruiken zo weer een ander nummer. Zelf in je eigen telefoon het nr blokkeren kan natuurlijk wel. En even extra opletten voor je opneemt en goed op je scherm kijken wie er belt. Vertrouw je het niet? Niet opnemen zou ik zeggen.
Reputatie 7
Het blokkeren van telefoonnummers heeft inderdaad niet zo heel erg veel zin, aangezien die oplichters zo weer een ander telefoonnummer hebben.
T-Mobile kan natuurlijk ook niet zomaar alle telefoonnummers beginnend met +252 blokkeren, aangezien gewone gebruikers met een +252 nummer dan bijvoorbeeld niet naar familie in Nederland (die bij T-Mobile zit) kan bellen...

Het beste advies is inderdaad: niet opnemen en zeker niet terugbellen! En elke keer dat het gebeurt dat hier melden met het telefoonummer, zodat T-Mobile ze alsnog kan blokkeren. Erg langzaam maar zeker zijn er telkens minder telefoonnummers die ze hiervoor kunnen gebruiken.
Ik ben ook gebeld door een somalisch nummer Het is een ander nummer dan dat ik hier eerder zag namelijk 25299251089. Het nummer lijkt als je snel kijkt laatste cijfers op het mobiele nummer van mijn vader dus ik belde terug. Daar heb ik nu van geleerd eerst hele nummer bekijken!!! Ik heb het nummer gegoogled maar kreeg weinig info daarna het landnummer opgezocht en ja hoor een Somalisch nummer. Ik heb direct opgehangen dus niet lang gebeld. Kan T-Mobile hier iets aan doen of is het voor ons allemaal vette pech?
Reputatie 6
We hebben gisteren het verzoek gedaan om de nummers te blokkeren. Bedankt voor jullie meldingen!
Ben zojuist om 22.21 uur gebeld door +25299236929. Las toevallig via google dat veel meer mensen last hebben van deze vreemde telefoontjes; misschien goed dat t-mobile hierover naar alle klanten een bericht stuurt om ze in ieder geval op de hoogte te stellen?

Dat vind ik ook! Eventueel zouden ze een persbericht uit kunnen geven!
Reputatie 6
Badge +9
Hmm ik ben gebeld vanuit Congo.00243115507812

Mijn nummer 0624
Ik ben zojuist gebeld door een nr dat begint met +243, een nummer uit congo! Mijn eigen nr begint met 0614..
Krijg zojuist een telefoontje van nummer +24311550701. Mijn eigen nummer begint met 0614....
Ben benieuwd of ze nog eens bellen dus doe t nog even niet blokken. Ben sowieso niet van de terugbellerige. Als t belangrijk is moeten ze de voicemail maar inspreken
Vanochtend hetzelfde bij mij, maar dan met nummer: +243 11 550 77 55