[Let op] Gebeld door een onbekend buitenlands nummer, pas op voor scammers!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

313 reacties

Ik krijg al een paar dagen smsjes van nummer +447800593002 met de tekst:

Phone Lottery: Your mobile Phone has won the sum of £500,000.00 GBP with ref:29/46/47/51/24 for claim, email Mr. Graham on: graham [email]lotteryclaimofficer@rogers.com[/email] .

Zijn er meer mensen die dit ontvangen en kan dit geblokkeerd worden?
Het zelfde probleem hier. Ik ben vandaag al twee keer gebeld door het volgende nummer:

+31 2111111111

De 1e keer is me voicemail ingesproken met "Toets 1 om verder te gaan" en vervolgens niets. 
In aanvulling op de vorige berichten ... ik ben zojuist gebeld door: +88213200600 ... Dus ook dit nummer graag blokkeren, want helaas kunnen we dat zelf niet?!
Nog een aanvulling, ik ben gisteren en vandaag gebeld door +88213200600. Dit schijnt een nummer uit India te zijn?? Als je beantwoord is de verbinding al verbroken met natuurlijk de bedoeling dat je terugbeld. nou niet dus

onderstaande bericht vond ik op internet:

Landcode +88 wordt gebruikt door een satelliet van Eutelsat. De telefoontjes worden geleid via Italie. Eutelsat gebruikt niet alle nummers en biedt de resterende nummers aan. De telefoontjes zijn uit naam van EMSAT (een virtueel land) via de eerder genoemde satelliet en worden in verband gebracht met het aftroggelen van geld door torenhoge belkosten. Een gesprek van 1 minuut (vaak het starttarief bij mobiel bellen) kan hierdoor 3 euro of meer kosten."
Ik werd vanavond om 18.42 gebeld door een nummer uit Somalië: +212536410648. Had mijn bril niet op, dus toen na wat ge 'hallo?' de verbinding werd verbroken, ben ik eerst maar even gaan google-en. Ik ken nl. niemand in Somalië... Terugbellen doe ik sowieso alleen naar bekenden, en de meesten hebben mijn nummer niet. Blijkbaar zijn die oplichter nu bezig met 0641...
Reputatie 4
@All

Bedankt voor de meldingen. Ik wil nog even duidelijk aangeven dat je niet moet opnemen of terug moet bellen. Op die manier heb je er ook geen hinder van qua financiën.
Hallo,

Ik word al sinds vrijdag gebeld door het nummer +212633523984, ben zo'n 20 keer gebeld en elke keer laten ze 1 keer overgaan en hangen ze op. Mijn vriend heeft hetzelfde met een nummer uit Mauritanië (ligt ook ergens in Afrika) en hij heeft een sms gestuurd dat ze waarschijnlijk een verkeerd nummer bellen. Hierop kreeg hij toen als reactie terug: Pitter, it is me, Fatima i miss u. Hier heeft hij niet meer op gereageerd en daarna heeft hij niets meer gehoord (is ook niet meer gebeld). Ik heb ook een sms gestuurd dat ze een verkeerd nummer hebben maar mij blijven ze bellen en na 1 keer laten overgaan hangen ze op. Helaas heb ik wel terug gebeld en heb nu 6 euro gebruikerskosten naar nummers in het buiteland...dit is te overzien maar hoop niet dat het meer wordt! Nu zie ik dus pas op het forum dat meer mensen er last van hebben en dat het scammers zijn en dat je NIET moet terugbellen.

Mijn nummer begint trouwens met 0641....

Kan het nummer +212633523984 aub geblokt worden? Heel vervelend dit dus hoop dat Tmobile dit kan doen! Alvast bedankt!
Ook hier sinds twee dagen last van buitenlandse nummers: +7 (574) 331-08-81, +886 21209443 en +856 12800000. Ik denk ook weer buitenlandse nummers, want google geeft geen uitkomst.

Er moet toch iets aan gedaan kunnen worden, als ik zo alle reacties lees is het een terugkomend probleem
Reputatie 5
Badge +9
Hoi patve,

Het is inderdaad een terugkerend probleem, maar om een land uit te sluiten heb je een ander probleem.
Als ik bijvoorbeeld eens op vakantie ga naar dat land en probeer lokaal een SIM-kaart te kopen om goedkoper te kunnen bellen, kan ik bijv. niet naar NL bellen, omdat die dan geblokkeerd zou worden.

Het lost veel problemen op, maar creëert ook andere problemen.

Als je een oplossing kan bedenken, zet het hier eens weg, T-Mobile kan dat oppakken en er misschien iets mee doen ;)

Ter info:
+7 komt uit Rusland of Kazachstan
+886 komt niet voor
+856 komt uit Laos (Azië)
Ik wordt al meerdere keren gebeld door een nummer +9736227420 iemand hier bekend mee? 
Reputatie 5
@sammit Welkom op het T-Mobile forum!

Dat is de landcode van Bahrein. Ik wil je adviseren om de telefoontjes te negeren en niet terug te bellen, je zult dan kosten maken voor het bellen naar het buitenland. Mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden.
Net gebeld ( oproep niet gehoord) door +25222152088
Ik begrijp dat het een Somalisch nummer is... Niet beantwoord . Maar ze zijn weer aardig actief, volgens mij.
Henriette
Ik ben net ook al gebeld door een Somalisch nummer, het gaat om nummer +25222152031.
NIET OPNEMEN DUS!!!
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor jullie waarschuwing!

Niet opnemen is heel verstandig en probeer een onbekend nummer ook niet terug te bellen. Zeker als je het niet vertrouwt!
ik werd zojuist (23.20) ook gebeld, ging 1 x over en weg. nummer even gegoogled en kwam hier uit. Nummer was +25222152081 hopelijk kunnen jullie dit nummer ook blokkeren. Heb iig niet teruggebeld.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ikkie86,

Goed dat je niet teruggebeld hebt! :)

Het advies blijft in ieder geval staan om niet op te nemen en/of terug te bellen! Je kunt in je telefoon het nummer ook blokkeren, dit is dan ook een aanrader!
Ik had net een gemiste oproep van +252 22152095. Na google'n kwam ik hier terecht. Ik begrijp dat er geen echte oplossing is?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Stapperw,

Helaas niet nee, het nummer blokkeren en niet opnemen en/of terugbellen is het enige helaas.. :S

In sommige uitzonderingen zouden we een nummer kunnen blokkeren, wanneer veel klanten daar last van hebben. Het probleem is echter dat het elke keer een ander nummer is. De laatste 4 berichten hierover zijn allemaal verschillend qua nummer en dat betekent dus dat het niet te blokkeren is.
Ook ik ben zojuist gebeld door dit nummer: +252 22152042
Had helaas net op dat moment mn telefoon in mn handen en dan is zo'n touchscreen wel heel vervelend. Heb meteen opgehangen, dus hopelijk loopt dit goed af. Belachelijk ook dat t-mobile hier niks aan doet!!
Reputatie 6
Badge +13
Omdat het elke keer wisselende nummers zijn dat is de reden dat t mobile er weinig mee kan helaas.
Ik ben afgelopen zaterdag ook gebeld door 0252-22152081. Ik zag dit nummer al eerder voorbij komen in dit forum. Blokkeren dus maar!!
Reputatie 6
Badge +16
Hi PJW

Welkom op het T-Mobile Forum! Je hebt gelijk het juiste topic gevonden om je bericht te plaatsen. Neem ook eens een kijkje in het voorstel topic. We zijn ook erg benieuwd naar wie jij bent en wat je interesses zijn. :)

Het is voor ons helaas niet mogelijk om een individueel nummer te blokkeren. We adviseren je daarom om niet op te nemen als je door dit nummer wordt gebeld en al helemaal niet terug te bellen.

Op iPhones en Android toestellen kan je ook via de instellingen een specifiek nummer blokkeren. Dan weet je zeker dat je niet meer gebeld wordt.
Hallo T-Mobile,

Ik ben vandaag door een Somalisch (+252) nummer gebeld, en het schijnt zo te zijn dat er vaker nummers uit Somalië worden gebruikt om mensen op te lichten, hier heb ik ook op andere topics meldingen van gezien.
Het nummer is:
0252-22152019

Ik heb niet teruggebeld, want het schijnt zo te zijn dat als je terugbelt, je aan torenhoge (eenmalige) kosten gebonden kunt zijn.

T-Mobile, Is het mogelijk om dit nummer te blokkeren?

Mvg,
Raphaël.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Raphael,

Ik heb je topic zojuist verplaatst naar een bestaand topic.

We adviseren inderdaad om deze nummers niet terug te bellen. Wij kunnen deze nummers niet blokkeren. Wel kun je zelf nummers in je toestel blokkeren. Meer informatie hierover vind je in de reactie van Issam hierboven. :8
Ik werd vandaag gebeld.. zo'n 10 minuten geleden.
Mijn telefoon stond op tril dus ik weet niet hoe vaak het over is gegaan, maar ze hingen snel op.
Had niet opgelet op het land/netnummer, en perongeluk teruggebeld. STOM VAN MIJ! maar heb ook meteen weer opgehangen. dat omdat het land niet tevoorschijn kwam op mijn scherm.. wat vaak het geval is. Dus als je bijv gebeld werd door iemand uit duitsland, dan stond er +49 : germany

dat was in deze situatie niet het geval. Weet ook niet of het over is gegaan, want had de telefoon niet aan mijn oor.

Ik ga morgen even langs een T-mobile winkel.

Het nummer waar ik overigens mee gebeld werd : +22252620097. Een nummer uit Ivoorkust.