[Let op] Gebeld door een onbekend buitenlands nummer, pas op voor scammers!

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

313 reacties

Hallo ik word net gebeld door een buitenlands nummer.
Ik denk dat het om zo'n scammer gaat.
Ik belde dus terug en kreeg een bandje dat het nummer momenteel niet bereikbaar was of zoiets.
Het nummer is 218 25-053084.

Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groet,
Diana Opmeer
Badge +13
Beste Diana 1 tip NOOIT terug bellen naar dat soort nummers!
Kreeg je een voicemail of iets toen je dat nummer belde?
En de tweede tip nooit je nummer op een open baar forum zetten nu kunnen eventueel kwaadwillende daar dus misbruik van maken.
(Bij deze: het 06-nummer is uit de post gehaald. Het is inderdaad niet toegestaan om een 06-nummer of andere privé-informatie op het forum te zetten.)
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Miryam,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum. Leuk dat je hier een reactie plaatst. Je hebt gelijk het juiste topic gevonden. Heb je toevallig ook al een kijkje genomen in het voorstel topic?

Bedankt dat je dit bij ons meldt. In het systeem zie ik dat je inmiddels langs één van onze T-Mobile Shops langs bent gegaan. Hebben zij je van meer duidelijkheid kunnen voorzien. Je nieuwe bundelmaand is zojuist ingegaan, hierdoor kan ik niet controleren of er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Dit zal op je eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. Heb jij in de tussentijd je verbruikstatus via My T-Mobile wel gecontroleerd?

Als je nog vragen of onduidelijkheden hebt dan horen we dat graag!
Een telefoontje uit een voor jou vreemd land moet eigenlijk de alarmbellen al doen afgaan.
Zelf kreeg ik recentelijk een telefoontje uit Libie (of all places). Mijn familie is wijdvertakt maar echter niet woonachtig, idem vrienden en kennissen. Echter Libie behoort niet tot de landen waar zij wonen.
Daarom voelde ik ook niet de minste aandrang om terug te bellen.
Als het dringend is, bellen ze of terug of spreken de voice-mail in. Hoe simpel kan het zijn:8
Vandaag een gemiste oproep van +23599303*** (laatste cijfers maar niet genoemd). Ik heb al wat meer van dit soort nummers gehad. Ik kijk altijd wel of er +31 (+32 Belgie of +49 Duitsland) staat, want hierbuiten bel ik niemand. Opvallend wel dat het tijdstip altijd vroeg in de ochtend is. Deze om 08:15 uur.

Op mijn telefoon is het makkelijk om ze aan een blokkerlijst toe te voegen dus dat doe ik dan maar.

Oh ja : +235 = Tsjaad
goedemiddag, allereerst iedereen de beste wensen in 2016......daarnaast heb ik de melding dat ik net gebeld ben met het nummer +235 99303721 tsjaad !!!!
Ik ben vanmiddag ook gebeld door een nummer beginnend met 235 99 28... Dit nummer heb ik in de haast wel teruggebeld. Ben benieuwd naar de kosten...
In de eerdere berichten in dit topic van 2 jaar terug lees ik dat 06 nummers beginnend met 42 vooral worden gezocht. Mijn nummer begint namelijk ook met 0642.. Ik ben gebeld door het nummer 23599284090. Dit is waarschijnlijk een nummer uit Tsjaad ! Willen jullie dit nummer ook blokkeren ?? Ik heb helaas in de haast dit nummer gebeld en kreeg de melding dat het nummer niet in gebruik was. Krijg ik nu eenmalige kosten voor het terugbellen of zit ik er ergens aan vast ?? Graag jullie antwoord.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.
Ik ben ook gebeld vandaag met het nummer : +2486420605 . Ik heb 1x opgenomen, hoorde niets en belde terug (een paar keer..ik verwachtte een telefoontje...). Daarna het nummer op Google opgezocht. Hetzelfde probleem...

Zelf nog niet eerder last gehad van dit soort telefoontjes. Ik ben toch wel benieuwd wat ik kwijt ben...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ruben,

Wat balen dat jij ook bent gebeld door fraude nummers. Ons advies is om niet op te nemen en niet terug te bellen dus het beste is om ze vanaf nu te negeren. De kosten die je hebt gemaakt zullen op je factuur verschijnen. Ik hoop dat je niet al te hoge kosten hebt gemaakt. 😞
het reageren op nummers vanuit het buitenland is niet aan te raden, op het moment dat u het nummer niet kent. u neemt hiermee het risico dat u vaker wordt gebeld en ze u gegevens afhandig maken. Vandaag ook weer gebeld vanuit een nummer gelokaliseerd in het midden-oosten, dit betekent vaak computergestuurde telefoontjes, als u hier niets mee doet zal dit ook vanzelf overgaan.
Een call blocker downloaden uit de app store kan uitkomst bieden. Kun je het netnummer op de blacklist zetten. Soms is t even zoeken naar een goede call blocker, de een kan wat meer dan de ander. Succes!
Heb ook een keer een raar nummer uit één of ander Afrikaans land op m'n factuur gehad waar ik 2x contact mee gehad zou hebben, het ging gelukkig maar om een klein bedrag maar toch maar eens met contact opgenomen en volgens de medewerkster op de chat...
Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Maar wat nu als de voicemail aanstaat, dan neem je in principe toch ook de telefoon op!!:(
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gallie,

Dankjewel voor je reactie. Als je voicemail aan staat en wordt ingesproken dan zal dat jou als klant geen geld kosten. Je maakt alleen kosten als je zelf terugbelt. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Ik ben gebeld door een Afghaans nummer en heb terug gebeld. Wat kan er nu gebeuren en hoe voorkom ik dat?
Ik heb niet teruggebeld maar wel opgenomen. Dan kunnen er toch geen kosten in rekening worden gebracht?
Het betrof overigens een Noors nummer
Reputatie 7
Badge +20
@Bibiels;

Als je zelf hebt teruggebeld dan kan het wel zijn dat je kosten hebt gemaakt. Ons advies is om niet meer terug te bellen als je gebeld wordt door onbekende buitenlandse nummers.

@MTT: Je maakt alleen kosten als je zelf terugbelt. Dus er worden geen kosten in rekening gebracht. 🙂
Ik ben gebeld door een Afghaans nummer en heb terug gebeld. Wat kan er nu gebeuren en hoe voorkom ik dat?

In het Logbestand van je telefoon

staat een telefoonnummer waar je geen telefoontjes meer van wilt krijgen?

Je kunt dit ook doen via Contacten en dan naar Logbestand gaan.

-Tik het nummer aan dat je wilt blokkeren.

- ga rechtsboven in je instellingen naar
Toevoegen aan Automatische blokkade
en klaar!

Reputatie 4
Badge +7
Je kunt zelfs in je Samsung ongewenste SMS berichten blokkeren, althans in de S6.
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

Vandaag heeft ook de NOS aandacht besteed aan dit onderwerp. In het artikel van de NOS lees je onder andere hoe de fraudeurs hier aan verdienen en hoe ze te werk gaan.

Ons advies blijft om geen oproepen te beantwoorden die afkomstig zijn van buitenlandse nummers die je niet kent. Bel deze nummers ook niet terug.
Ik (en mijn zus) ben s nachts door dit buitenlandse nummer gebeld 00243908632041. Het blijkt dat ze oplichters zijn. Ik heb net t-mobile klantenservice hierover gebeld en dat blijkt dat ik niet de enige ben die door dit nummer gebeld werd. Hiermee kan je dikke rekening krijgen. Ik adviseer t-mobile om alle klanten op de hoogte te brengen zodat zij niet de telefoon opnemen wanneer ze door dit nummer gebeld worden!