Beantwoord

[Let op] Vandaag: NL-Alert

Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 2
Hij was mooi op tijd bij T-Mobile. De collega's hier op kantoor met andere providers kregen de NL-alert pas minuten later binnen.
Reputatie 4
Badge +4
Niets gezien (en ja, instellingen goed, telefoon aan).
@HarryMe
Zat je toevallig op een Wi-Fi netwerk? Dat was een tijdje geleden een oorzaak van het niet ontvangen van de NL-Alert.
ik heb het allert bericht ontvangen,maar het blokkert mijn telefoon[sony z1] ik kan nilks meer,heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen:@
ik heb de reboot knop gebruikt,opnieuw opgestart.na een tijdje kwam het bericht weer maar nu met het vakje sluiten erbij toen kon ik hem uitzetten.
probleem opgelost:D
Reputatie 4
Badge +7
@Kaassausje ik zat op een wifi netwerk en heb het alert gewoon ontvangen.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Kaassausje, ik was onderweg, niet verbonden via Wi-Fi. Meestal ging het goed, maar deze keer niets. (Blijft toch een harksysteem dat cell broadcast!)
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

Als je het NL Alert bericht niet hebt ontvangen kan dat een aantal verschillende oorzaken hebben.

In de openingspost van dit topic vind je daar meer informatie over! 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Als mogelijke oorzaak van het niet ontvangen wordt gegeven dat je op 4G zit?
Reputatie 6
toetsie schreef:

Als mogelijke oorzaak van het niet ontvangen wordt gegeven dat je op 4G zit?

Goed opgevallen 😉 Is aangepast! Bedankt.
@Toetsie
Hence het stukje "een tijdje geleden" in mijn bericht....
Reputatie 4
Badge +4
4G hoeft geen belemmering te zijn Toetsie, alle netwerken en alle providers ondersteunen NL-Alert (eerder in het nieuws geweest).

Blijft het dus een boutsysteem als je bij

goede cell-broadcast instellingen/
zeer goed signaal (locatie met veel masten rondom)/
aangemeld op het 4G netwerk/
niet continu aan het streamen (want onderweg)/
recent toestel (LG G4)

tóch geen bericht ontvangt.

Hopelijk doen de nieuwssites/ sociale media beter werk en ontvang ik een breaking news alert/ bericht van Nu.nl/ De Telegraaf/ RTV-Oost/ Facebook o.i.d.
Heb hem ook niet gehad en zat op dat moment via 4g te surfen. Kanaal enzo was allemaal goed ingesteld.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Schrudde,

Misschien had je op dat moment minder bereik? Zie openingstopic voor verschillende oorzaken.
Reputatie 7
Badge +20
[UPDATE: Controlebericht 5 december]

Hoi iedereen,

Vandaag, op maandag 5 december 2016, zal de overheid weer een NL-Alert testbericht versturen Dit testbericht valt weer samen met de maandelijkse sirenetest op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur. NL-Alert berichten kunnen over zowel 2G, 3G als 4G worden verstuurd.

Vragen hierover? Stel ze in dit topic!
Reputatie 4
Badge +4

In tweevoud ontvangen...

En dat met de telefoon in STANDAARDINSTELLINGEN,
aangemeld op 4G
en
aangemeld op Wi-Fi!

Voor het eerst in de geschiedenis dat het lijkt te werken... de overheid leert het nog eens (samen met de providers) 😛
Reputatie 4
Badge +7
Hier ontvangen.
Reputatie 5
Badge +17
@HarryMe je ontvangt het twee keer, omdat je NL-Alert én Zender 919 in hebt geschakeld.
919 = NL-Alert, dus het komt dubbel 🙂

Ik heb het ook ontvangen, op 4G.
Reputatie 3
Ik heb hem ook ontvangen via 4G, iPhone 6.
Reputatie 7
Badge +20
Zelf ook ontvangen! 😉
Reputatie 4
Ik heb het ook ontvangen, op mijn oude mobiel, zonder simkaart of wifi verbinding. Data verbinding via 2G/3G was zelfs uitgeschakeld.

Wist niet dat dat kon. :?
Onderstaande gevonden maar ik begrijp het nog niet...

Altijd berichten ontvangen, zelfs zonder bereik

NL-Alert werkt óók als het netwerk overbelast is. NL-Alert werkt op basis van cell broadcast en niet met sms-berichten. De cell broadcast-techniek zorgt ervoor dat tekstberichten via gsm-zendmasten naar mobiele telefoons worden uitgezonden. De werking hiervan is vergelijkbaar met een radiosignaal. Ook bij kortstondige stroomuitval kunnen NL-Alert berichten worden ontvangen. Bij langduriger stroomuitval bestaat de kans dat de zendmasten van de mobiele aanbieders uitvallen, waardoor u geen NL-Alert berichten kunt ontvangen.

Bij de volgende test zet ik die oude mobiel op vliegtuigmodus ben benieuwd of ik dan nog die melding krijg.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Onra,

Hmm ben ook benieuwd of het dan werkt. Laat het ons maar weten!

PS: ik heb hem ook ontvangen! 🙂

Reageer