Beantwoord

Mail T-Mobile

• 8 februari 2016
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

Vanmorgen heb ik een mail gekregen dat er het bedrag van 50 euro niet afgeschreven kon worden. Dit moet over 3 dagen betaald zijn. Ik moet dan online naar bitscoins gaan en daar een bepaald nummer en letters invullen. Beetje raar want het is gewoon betaald en dat was geen 50 euro zoals in de mail staat. Ik ben bang dat dit geen mail is van t mobile. Gr. Suus
icon

Beste antwoord door Mitch 9 februari 2016, 09:53

Hoi SuusKK,

Welkom terug op het forum van T-Mobile! Goed dat je meteen aan de bel trekt. Ik vermoed dat het hier inderdaad om een phishing mail gaat. Ik zie ook geen openstaand bedrag in dat systeem. Je facturen zijn überhaupt nooit €50 geweest. Waarschijnlijk doe je het al, maar je kunt je facturen het beste in de gaten houden via jouw My T-Mobile. In dit topic wordt de phishing mail ook behandeld.

Als je nog vragen hebt, we zitten voor je klaar! 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Je geeft zelf het antwoord al.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Dit is inderdaad geen email van T-Mobile. Dit is een phishing mail, je kunt het beste gewoon de mail verwijderen.

Groet,
Reputatie 2
Badge +7
Hi SuusKK,

Ik moet zeggen dat de oplichters steeds creatiever worden. Ik heb er ook een ontvangen of ik met Bitcoins wil gaan betalen. Hoe dom denken zij dat we zijn?

groeten,
Robert
Reputatie 4
Badge +7
Er zijn nog genoeg mensen die er intrappen Robert, je zult verbaasd zijn.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi SuusKK,

Welkom terug op het forum van T-Mobile! Goed dat je meteen aan de bel trekt. Ik vermoed dat het hier inderdaad om een phishing mail gaat. Ik zie ook geen openstaand bedrag in dat systeem. Je facturen zijn überhaupt nooit €50 geweest. Waarschijnlijk doe je het al, maar je kunt je facturen het beste in de gaten houden via jouw My T-Mobile. In dit topic wordt de phishing mail ook behandeld.

Als je nog vragen hebt, we zitten voor je klaar! 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Een goede site voor info is www.fraudehelpdesk.nl
Het controleren van mijn factuur deed ik inderdaad als eerste en zag dat ik nooit geen 50 euro bel. Mijn vermoeden was dus juist. Inmiddels heb ik de mail verwijderd. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier dus wel in stinken. Dank jullie voor de reacties. Gr. Suus
Reputatie 3
Badge +2
Hoi SuusKK,

Goed dat je zelf al wat onderzoek had gedaan!

We hebben gisteren meerdere signalen gekregen. Vandaar dat we een nieuwsbericht hebben gemaakt over deze phishing mail.

Is privé-detective niet iets voor jou? 😃

Reageer