Netwerk TM krijgt meer bandbreedte

• 29 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 450 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
https://tweakers.net/nieuws/128873/netwerk-t-mobile-krijgt-meer-bandbreedte-door-gebruik-4g-via-td-lte.html

6 reacties

Reputatie 6
Badge +11
@peter-keetfm
Als je met de SGS6(edge) naar een gebied op de wereld gaat waar alleen LTE TDD actief is dan werkt dan moet ie werken daar. Samsung heeft zodoende met hun eerste flagship smartphone met eigen chipset LTE 4G mogelijkheid wereldwijd. Inderdaad wordt die band B38 ondersteud, maar dat aleen is niet 4G+. Ook oudere toestellen voor alleen de chinese markt ondersteunen meestal 1 of 2 TDD banden, maar geen FDD banden. Of LTE-A, ook 4G+ genoemd (vanaf 3GPP Release 10) al dan niet actief is hangt er van af of het toestel 2 of meer 3GPP Release8 carriers kan combineren. Dat gaat met de SGS6(edge) dus niet op TMO-NL netwerk.

Misschien kun je in de buurt van een mast waar TMO-NL LTE TDD op B38 actief heeft wel alleen B38 forceren via testinstellingen o.i.d. Dan zou je dus in TDD mode zitten maar daar TDD DL+UL in hetzelfde spectrum heeft, zul je niet boven FDD 1800Mhz DL snelheden uitkomen. Maar B38 band is wellicht nog 'leeg' in nu in het begin, dus misschien haal je wel wijwel altijd relatief hoge snelheden in statische omgeving.
Reputatie 1
oke
maar deze telefoon ondersteund de nieuw band wel werkt dan 4g+
omdat 4g+ meer banden nodig heeft
zie deze link van de s6

https://www.frequencycheck.com/models/A6lk9/samsung-sm-g9250-galaxy-s6-edge-td-lte-samsung-zero
Reputatie 6
Badge +11
@peter-keetfm
Voor Carrier Aggregation van een LTE-FDD band (b.v. B3 18000Mhz) en LTE-TDD band (B38 2600Mhz) moet de chipset in de phone 3GPP Release 12 of later ondersteunen en de chipset in de SGS6(edge) is maar t/m Release 10 voor zover ik zo uit hoofd weet.
Reputatie 1
de samsung s6 kan geen 4g+ in ieder geval op het t-mobile netwerk
wel bij KPN
daarom mijn vraag
omdat het niet werkt bij t-mobile heeft met de frequentie te maken
ik heb een s6 geen 4g+ en de 2 jaar oudere telefoon samsung alpha wel
nogmaals de s6 dus niet
en dit is ook terug te vinden op het t-mobile topic
mijn vraag is dan ook
hij ondersteund b38 2600MHz heb ik dan wel 4g+
Reputatie 4
Hi Peter,

De Samsung S6 kan het 4G+ netwerk aan!

Voor meer informatie kan je terecht in dit topic. Daarin geeft onze Samsung Expert ShadowLea meer uitleg over verschillende toestellen en het 4G+ netwerk.

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden. 🙂
Reputatie 1
even een vraag
ik gebruik nog een samsung s6 edge
werkt nog prima
werkt deze straks ook op de 4g+
hij ondersteund b38 2600MHz
gewoon een vraagje

Reageer