[Nieuws] Europese Commissie akkoord met fusie van T-Mobile en Tele2

• 27 november 2018
  • 57 reacties
  • 13930 Bekeken

Toon eerste reactie

57 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi n.schaart,

Daar kan ik nog niks over zeggen Na de fusie wordt daar meer over bekend. 🙂
Ik ben benieuwd wat deze fusie voor de marktwerking en concurentie gaat betekenen.

Wij hebben thuis T-Mobile Thuis
Ik heb zelf T-Mobile mobiel
Mijn vrouw heeft Tele-2 mobiel

Kunnen we dit na de fusie combineren in het Klantvoordeel?
Reputatie 7
Badge +18
@driels80 De tijd zal het leren, ik heb afgelopen zomer voor 2 jaar verlengd bij TM en betaal nu een schappelijke prijs met de garantie van een snel en betrouwbaar netwerk en goede service. In ruim 3 jaar tijd slechts 4 uur downtime (1 storing) gehad met 4G.

Heb bij HollandsNieuwe gezeten, op zich nooit problemen en iets goedkoper maar de netto netwerksnelheid was bedroevend op een "snel" Vodafone 4G netwerk.

Mijn dochters zaten deze zomervakantie bij Tele2 ruim een dag zonder internet in de EU door een overbelaste roaming server.

Ik heb ook bij Simyo gezeten, die was ook erg goed qua performance en service maar de bundel prijzen stegen daar wel erg snel.

Ik ga niet voor een paar euro verschil (bij mijn kleine bundel) bij een prijsvechter zitten maar dat is natuurlijk persoonlijk.

@Hakuin Ik weet ook wel dat geen enkele provider een liefdadigheid instelling is en geld wil verdienen, we leven in een kapitalistische samenleving.
@Folkert , dat is enkel een verhaaltje om er extra druk op te zetten.
En misschien had Simpel dan wel het netwerk overgenomen.
Het lijkt wel of veel mensen denken dat ze lid zijn van een club ipv een bedrijf.
Tmobile is een bedrijf (net als kpn en vodafone) dat zoveel mogelijk winst wil maken en geen liefdadigheisinstelling. En goede concurentie houdt de prijzen laag.
In het verleden waren geruchten dat KPN, Vodafone en tmobile onderlinge prijsafspraken hadden gemaakt. Dat veranderde pas toen tele2 op de markt kwam. Er kwamen toen grotere databundels tegen aanzienlijke lage prijzen.
Reputatie 1
@Folkert

Heb jij wel eens eerder een Telco failliet zien gaan dan , zover ik mij in de geschiedenis kan herinneren nog nooit.

Maar we zullen zien , zoals ik al eerder aangaf na de laatste prijsverhoging bij T-Mobile heb ik een onderbuik gevoel , volgend jaar om deze tijd zal alles echt wel 2x zo duur zijn geworden.
Reputatie 7
Badge +18
@driels80 en @Hakuin De CEO van Tele2 heeft onlangs laten weten dat als de fusie niet door zou gaan dat Tele2 dan op termijn failliet gaat want hun lage prijzen zouden ze dan niet vol kunnen houden.
Het is inderdaad zo dat tmobile en tele2 de prijzen voor een aantal abonnementen duurder gemaakt hebben. En tmobile heeft tmobile samen afgeschaft.
Tele2 heeft destijd een voordelige frequentie gekregen om voor meer concurentie te zorgen op de mobiele markt en tmobile gaat daarmee aan de haal. Ik dacht dat tele2 zijn frequentie aan een vierde partij zou moeten verkopen, maar daar hoor je niks over.
@David Jij hoef je misschien geen zorgen te maken, maar er zullen zeker mensen hun baan verliezen. Door bijvoorbeeld dat hun contract niet wordt verlengd.
Reputatie 1
@David ,

Wat een mede-former ook al zei , T-Mobile had bepaalde beloftes gedaan met overname van Orange NL toen met belbundels en tarieven , nu later is daar niks van terug te zien en vinden.

Orange NL had toen de slogan , wat van jou is blijft van jou das er een van. ,

Tevens heb ik laatst nog een bericht gevonden op internet (recent 2/3 maanden terug) dat T-Mobile in alle stilte de Basis Sim abonnementen omhoog heeft gegooid , jammer dat ik dit ff niet zo snel kan vinden. 😞 en werd me onderbuik gevoel toen al bevestigd.

Dus beloftes , even een voorbeeld kijk KPN met Fusie Telfort , zelfe beloftes en na een aantal jaren is Telfort opeens na overname/fusie niet zo leuk meer Qua prijzen.

Hoop dat de EC , toch nog het een of ander gaat bijstellen , anders zitten die er echt voor niks daar in Brussel
Reputatie 7
Badge +20
Allereerst: Bedankt voor de felicitaties! 🎉🎊🎈We zijn er hier ontzettend blij mee en kunnen nu stappen gaan zetten!

@driels80 Orange? Dat is al wel een tijd geleden zeg, toen was ik nog een klein ventje. Wat is er toen beloofd? Ik weet niet wat er toentertijd allemaal is toegezegd en gebeurd, maar we gaan deze beloftes zeker waarmaken!

@Hakuin Hahaha, bedankt, maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor, doe ik ook zeker niet! 😄 Volgens mij maakte je je een jaar geleden ook al zorgen, toen zei ik ook al dat het niet nodig was en dat is nu niet veranderd hoor!

@TAVL Haha, mooie mash-up van de logo's!

Mochten er nog vragen zijn, keep them coming!
Reputatie 7
Badge +5
Voor T-Mobile en Tele2 mooi nieuws. Van harte! Ik ben erg benieuwd wat dit voor de markt betekent. In die zin snap ik de voorzichtigheid van @driels80 . In het verleden is hier niet altijd netjes mee omgegaan door organisaties, waardoor tarieven direct of indirect stegen of de organisatie werd lamgeslagen door een grote schuld op de balans. Maar dat is het voordeel van de huidige tijd, waarbij er meer serviceproviders zijn, waardoor er überhaupt meer keuze is in de markt. Laten we het positief houden en er vanuit gaan dat T-Mobile er alles aan gelegen is om de beloftes na te komen en dit voor alle klanten voordeel biedt. Ik ben benieuwd naar de toekomst. In die zin is Vodafone Thuis er na de overname ook niet slechter op genomen. Zeker niet met het nieuwe klantvoordeel.

Hoe zou die merger er uit komen te zien?🤔

Reputatie 6
Badge +8
Interessante ontwikkelingen om te gaan volgen.
Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de roadmap van de fusie, maar die zal wel t.z.t. bekend worden gemaakt. Voor nu in ieder geval van harte gefeliciteerd met de fusie!
Hartelijke gefeliciteerd met fusie en nu klant bij Tele2nl nog en dalijk weer bij T-mobile.
Ik ben het volledig een met Driels. Ongelofelijk dat de europese commisie hiermee instemt. Hele sterke lobby van tmobile.
En dan nog maar te zwijgen over de medewerkers die eruit zullen vliegen zoals je vaak ziet met fusies. Of doet tmobile hier ook " harde beloften".
Ik hoop voor David dat hij geen slachtoffer wordt van deze fusie.
Reputatie 7
Badge +10
kijk dat is nou goed nieuws. nu eord het netwerk van T Mobile helemaal onverslaanbaar door KPN en Vodafone!
Reputatie 5
Badge +10
Ik weet die tijd van de overname van Orange nog goed.
Waar en hoe hebben ze die belofte gedaan Dries?

Kan me daar niets van boven.
Reputatie 3
Badge
Proost! 🍻🍻🍻🥂🥂🥂

Laten we het nu gaan drinken, want zodra de mobiel tarieven naar boven gaan (zoals na overname van Orange) hebben we minder over om te zuipen.

😂🤷‍♂️
Reputatie 5
Badge +10
Van harte gefeliciteerd!
Trots op mijn provider!

😘
🍰
Reputatie 1
Waar zijn de beloftes van T-Mobile gebleven die ze hebben gedaan toen bij de overname van Orange NL . daar is ook niks meer van terug te zien/vinden.

Dus de beloftes ... jaja , heel hard hoofd erin.
Hopenlijk krijgen wij als tmobile klanten ook voordelen ( op tele2 netwerk ) ipv alleen tele2 die al minder betalen!
Reputatie 5
Badge +3
Beste @driels80,

Ik snap best dat je cynisch bent wat betreft de fusie. Ook ik ben ergens bang dat de prijzen in de toekomst zullen stijgen. Echter is het zo dat de beloften van T-Mobile geen loze belofte kunnen zijn. Ook al heeft de EC geen voorwaarden gesteld aan de fusie, toch zal de EC erop toezien dat deze beloften worden na geleefd. Want die beloften zijn niet alleen met de consument gedeeld maar ook met de EC zelf.

Waarschijnlijk heeft de EC aan de hand van deze beloftes besloten om de fusie goed te keuren. Want ook zij zijn gebaad bij een snelle uitrol van 5G, een beter glasvezel netwerk en redelijke prijzen.

in ieder geval de tijd zal het leren.
Reputatie 7
Badge +20
@Bas321 & @Folkert,

Komende tijd zal er meer en meer duidelijk worden! De grootste stap is in ieder geval gezet! 😀

@driels80

Jammer dat je dit zo ziet! Beloftes zijn er om waar te maken en dat gaan we dan ook doen!

Ik ben ook wel benieuwd over welk negatieve bericht het gaat in dit geval? Wellicht kunnen we daar hier op reageren!
Reputatie 1
Een hele stomme beslissing van de EC!

Aangezien het let maar op alleen maar om loze beloftes gaat van T-Mobile , let maar eens op hoe de prijzen nu opeens voor de Tele2 klanten gaan stijgen , de beloftes die ze maken geloof ik net als vele andere helemaal niks van.

En het gekke nog eens is dat T-Mobile niet tegen kritiek kan !! , waar Tele2 netjes antwoord op een negatief bericht , houdt T-Mobile stijf de mond dicht (Hoezo dominant :S)

Zo jammmer , Tele2 was zo goed bezig !! 😞 ...
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb algemeen heel goed bereik met T-Mobile maar ik heb 1 supermarkt in de buurt waar geen T-Mobile signaal naar binnen komt, zelfs geen GPRS/EDGE en dan zou ik best willen roamen op Tele2 in zulke gevallen want Tele2 heeft daar prima bereik.
Ik zie alleen over dat tele2 op tmobile kan roamen.. niks over tmobile klanten op tele2!
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal!

@CrisTien, merci voor de felicitaties en je kent ons, we blijven altijd lief! 😉

@Folkert, dat klopt inderdaad wel! We blijven sowieso tot het moment van fuseren 2 aparte providers.

@Bas321 @simnlru, Het is nog even afwachten hoe dit vormgegeven gaat worden. We houden jullie hier natuurlijk op de hoogte!

@stefan.1997, bedankt! We gaan natuurlijk al die beloftes zo snel mogelijk oppakken en inlossen! 😁

Reageer