Sticky

[Nieuws] Europese Commissie akkoord met fusie van T-Mobile en Tele2

Toon eerste reactie

54 reacties

Ik ben hier niet erg enthousiast over, minder concurrentie leidt altijd tot monopolistisch gedrag (zie Ziggo na fusie met div. kabelaars) Kunnen dan beter alle providers op laten gaan in KPN die vervolgens als staatsbedrijf verder gaat, ergo terug naar de jaren 50/60

Reputatie 7
Badge +8
een overname duurt ongeveer 2 tot wel 5 jaar.
bij grote organisaties duurt alles 3x zo lang, waar jij een maand zegt mag je 3 maand voor uit trekken.
Reputatie 2
Ik ben en blijf een optimist!
(en heb er vertrouwen in dat er veel mogelijk is als je maar wilt)

Nare gedachten over "duurt altijd lang", "het kan niet" en "grote organisaties zijn log" heb ik gelukkig niet zo vaak ...
Ik ben hier niet erg enthousiast over, minder concurrentie leidt altijd tot monopolistisch gedrag (zie Ziggo na fusie met div. kabelaars) Kunnen dan beter alle providers op laten gaan in KPN die vervolgens als staatsbedrijf verder gaat, ergo terug naar de jaren 50/60 schreef ik al in een reply aan David.

Ik klink misschien een beetje sarcastisch maar als 63 jarige heb ik de periode nog meegemaakt dat er 1 provider (PTT, later KPN) het telefoonverkeer in handen had met als gevolg erg hoge tarieven voor de abonnementen plus gesprekskosten. Toen de overheid de markt vrij gaf daalden de abonnementskosten plus beltarieven fors,
Hetzelfde verhaal gold voor de kabel televisie en internet, eerst 1 CAI, daarna 1 kabelaanbieder per regio (bij mij Multikabel/Multiweb) daarna voor internet meerdere aanbieders, gevolg sterk dalende internet tarieven.
Sinds een aantal jaren doet zich nu de omgekeerde route voor: Eerst van 8 kabel aanbieders naar 2 met als gevolg sterk gestegen abonnementstarieven en een peperdure helpdesk.
Ook zijn de diverse telecom aanbieders elkaar aan het overnemen hetgeen hetzelfde effect heeft, betaalde je in 2006 nog € 5 per maand voor een sim only met 1 GB internet, nu is dat tarief al verdubbeld bij een aantal buitenlandse dochters van KPN en verdrievoudigd bij T-Mobile.
Ik snap best dat een bedrijf meer geld binnen moet krijgen als dat ze uitgeeft zeker nu de beltarieven en internet tarieven in de gehele EU gelijk zijn getrokken.
Aan de andere kant vond ik het altijd enorm spannend en leuk om een simkaartje in het buitenland te kopen en dan naar familie in NL te kunnen bellen voor 1 a 2 eurocent per minuut en het constant bereikbaar zijn op je eigen NL nummer is op een gegeven moment ook irritant.

Nu met de fusie van T en 2 denk ik er hard over om na afloop van mijn huidige abonnement over te stappen naar een semi prepaid kloon van KPN, dan ben ik klaar voor 7 a 8 euro per maand met 300 minuten 50 sms en 1 GB data

Reageer