Sticky

[Nieuws] Europese Commissie akkoord met fusie van T-Mobile en Tele2


Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 13716 reacties
[Officiële transactie gepland begin januari 2019]


De Europese Commissie heeft vandaag de fusie tussen T-Mobile en Tele2 in Nederland goedgekeurd. Daarmee wordt de weg vrijgemaakt voor een grote speler op de mobiele en vaste telecommarkt die volledig focust op het belang van consumenten en bedrijven. De gefuseerde organisatie zal de Nederlandse telecommarkt verder opschudden en de huidige dominante spelers KPN en VodafoneZiggo blijven uitdagen. Daarmee ontstaat meer concurrentie in het voordeel van de klant.


Søren Abildgaard, CEO van T-Mobile Nederland: "Ik ben blij met de beslissing van de Europese Commissie omdat dit de beste uitkomst is voor de Nederlandse consument en bedrijfsleven. Het is fantastisch dat de EC de specifieke kenmerken van de Nederlandse markt heeft erkent en ons daarom onvoorwaardelijke goedkeuring heeft gegeven om samen verder te mogen. We kunnen nu onze gemaakte beloftes waarmaken op het gebied van een versnelde introductie van 5G en zorgen dat glasvezel beschikbaar komt in afgelegen gebieden. Daarnaast zullen we Unlimited mobiel internet tegen scherpe prijzen blijven aanbieden. Bovendien komt er meer contractvrijheid voor klanten met een gecombineerd abonnement van vast en mobiel abonnement. Ik kan niet wachten om te beginnen.

Met de fusie ontstaat een nieuwe sterke speler in een markt die zich in rap tempo ontwikkeld naar een markt die bestaat uit gecombineerde diensten van vast en mobiel. T-Mobile heeft in het verleden al bewezen toonaangevend te zijn op het gebied van innovaties. Door het samenvoegen van de netwerken, kennis en expertise bereikt de nieuwe organisatie de gewenste schaalgrootte en kan T-Mobile beter investeren en de concurrentie stimuleren.

Tot het officiële moment van samengaan, blijven T-Mobile en Tele2 concurrenten van elkaar en verandert er niets. In de komende maanden ligt de focus op de integratie van beide bedrijven waarbij het belang van klanten en medewerkers voorop staat.

Søren Abildgaard: “We zijn enorm verheugd met het samengaan met het innovatieve merk Tele2, met veel ervaring en een sterk vast netwerk. Het proces van samengaan van beide bedrijven zal enige tijd duren, maar ik zal mij persoonlijk hard maken om dit zorgvuldig te laten verlopen.

Vragen over dit mooie nieuws? Lees hieronder de veelgestelde vragen en laat gerust een reactie in dit topic achter!


https://youtu.be/JuhJvNFKX0M

DE FUSIE

Waarom gaan T-Mobile en Tele2 fuseren?
Door samen te gaan kunnen we de krachten bundelen en doordat we complementair aan elkaar zijn kan de gefuseerde organisatie straks de Nederlandse telecommarkt verder opschudden en de huidige dominante spelers KPN en VodafoneZiggo nog meer blijven uitdagen. Daarmee ontstaat meer concurrentie in het voordeel van de klant.

De Europese Commissie heeft de fusie goedgekeurd: wat betekent dat?
De goedkeuring van de Commissie betekent dat T-Mobile en Tele2 samen mogen gaan omdat de Commissie ook van mening is dat onze fusie goed is voor de Nederlandse consumenten en bedrijven. Overigens, Totdat de daadwerkelijke aandelenoverdracht heeft plaatsgevonden, zullen T-Mobile Nederland en Tele2 concurrenten blijven en zullen zo blijven handelen.

Wat betekent deze beslissing voor jullie medewerkers en klanten?
Totdat de deal officieel is, blijven T-Mobile en Tele2 concurrenten en verandert er niets. Uiteraard gaan klanten op enig moment iets van onze fusie merken, al is het maar omdat wij hard aan de slag zullen gaan om de beloftes te gaan realiseren en klanten na de spectrumveiling snel de beschikking gaan krijgen over 5G. Daarnaast zullen wij hard de concurrentie met KPN en VodafoneZiggo aangaan dus dat betekent dat zowel onze bestaande klanten maar ook nieuwe klanten kunnen kiezen voor onze aantrekkelijke aanbiedingen.
Totdat de fusie gerealiseerd is, verandert er voor medewerkers niets. Alleen na een zorgvuldig proces in samenwerking met de OR, zullen er veranderingen plaatsvinden. Dit wordt uiteraard zo snel mogelijk en indien mogelijk gecommuniceerd.

PROMISES


Wanneer starten jullie met het realiseren van de beloftes?
We starten direct met alle voorbereidingen en gaan hard aan de slag.

Gaan jullie echt alle beloftes realiseren?
Beloofd is beloofd! Dus we gaan alle beloftes stuk voor stuk realiseren.

Met welke beloftes starten jullie als eerste?
Los van het feit dat we het huidige prijspunt van Tele2 vanaf dag 1 van de fusie zullen behouden, hebben we de volgorde nog niet bepaald, maar we kunnen niet wachten om te beginnen!

Het merk Tele2


Wat gebeurt er met het merk Tele2?
Totdat de fusie definitief is, verandert er niets. T-Mobile en Tele2 blijven tot die tijd op zichzelf bestaande concurrerende merken. Ook na de fusie verandert er niets ten aanzien van de merken waarmee T-Mobile en Tele2 nu ook actief zijn op de markt.

Wat betekent dit nu voor Tele2 klanten?
Totdat de fusie definitief is, verandert er niets. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.

Zakelijk


Ik ben zakelijke klant bij T-Mobile / Tele2. Wat verandert er in mijn situatie?
Totdat de fusie officieel is, verandert er niets. T-Mobile en Tele2 blijven tot die tijd concurrenten. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor de klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.

Klant bij T-Mobile of Tele2


Wat verandert er nu voor mij als klant?
Totdat de fusie officieel is, verandert er niets. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor de klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.

Wordt de prijs voor Unlimited nu €25,-?
Bij T-Mobile krijg je onbeperkt internet, bellen en sms’en op het snelste mobiele netwerk in Nederland vanaf €22,50 tot €35,- per maand afhankelijk van het aantal Unlimited abonnementen dat je afsluit per huishouden, met Klantvoordeel.

Ik heb een contract met Tele2. Wat gebeurt er met mijn contract?
Er gebeurt niets met jouw bestaande contract. Dit contract kan je gewoon uitdienen.

Ik heb besteld en word pas na de overname aangesloten. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
In het bestel- en leverproces verandert niets. Jouw bestelling wordt gewoon geleverd en de afspraken die T-Mobile en Tele2 met jou gemaakt hebben worden gewoon nagekomen.

Wat betekent dit voor de looptijd van mijn abonnement?
De fusie heeft geen gevolgen voor de looptijd van jouw abonnement. Dat blijft 1, 12 of 24 maanden, afhankelijk van het contract dat jij hebt afgesloten.

Ik zit bij Tele2 en betaal op dit moment €25,- voor unlimited data. Blijft dit zo?
Er gebeurt niets met jouw bestaande contract. Gemaakte afspraken worden nagekomen. We hebben de belofte gedaan om de komende drie jaren Tele2 Unlimited data voor maximaal 25 euro aan te blijven bieden en dit komen we ook zeker na! Er verandert dus niets aan jouw contractperiode, als jij daar niet zelf iets in wijzigt.

Op dit moment ontvang ik een korting? Blijf ik deze ontvangen?
Er gebeurt niets met jouw bestaande contract. De gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. De korting heeft gebruikelijk een looptijd. De fusie heeft geen invloed op deze looptijd.

Wat merk ik van deze overname als klant?
Als klant zijn er vooralsnog weinig merkbare effecten. Zodra deze er wel zijn dan word je tijdig geïnformeerd. Uiteraard gaan klanten wel iets merken van de beloftes die we gaan realiseren, maar dat is natuurlijk alleen maar goed nieuws! ;-)

Wat gebeurt er als ik als T-Mobile klant nu wil overstappen naar Tele2?
Net als nu kun je overstappen van T-Mobile naar Tele2 of Ben als je contractvrij bent.

Worden de verschillen tussen EU-bundel landen gelijk getrokken?
Na de fusie zullen wij verschillende producten en diensten aanbieden onder de merken T-Mobile, Tele2 en Ben waarbij we in verschillende behoeftes voorzien van verschillende klantengroepen. Daar zitten verschillen tussen en in de toekomst zal het management er een besluit over gaan nemen of dat zo blijft of dat dat verandert. Daar zijn nu geen uitspraken over te doen.

Kan ik nu ook al vaste en mobiele diensten van T-Mobile en Tele2 combineren, bijvoorbeeld voor Klantvoordeel?
Nee, dit is niet mogelijk, aangezien dit nu nog los van elkaar staat.


Na het lezen van al deze informatie nog vragen? Laat het ons in een reactie weten! 😎

36 reacties

Reputatie 1
Misschien na de fusie kunnen we weer genieten van de MB-VERDELER? En eindelijk e-sim ondersteuning in Nederland?
Gefeliciteerd! Nu aan de slag met implementatie van de esim?
Reputatie 4
Badge
@Hidden.nld Ik zei misschien en het mobiele netwerk van Tele2 is niet op de markt gekomen, dus een andere partij kan het niet over nemen, terwijl het eerst een voorwaarde voor een fusie was. Tmobile krijgt nu voor een appel en ei een nieuwe frequentie erbij.
Het is jammer dat fanboys die dagelijks hier op het forum zitten geen objectief beeld hebben.
Gelukkig zijn er andere bronnen waar mensen met reacties wel een een genuanceerd beeld geven van de situatie.
https://tweakers.net/nieuws/146255/europese-commissie-geeft-toestemming-voor-overname-tele2-door-t-mobile.html
Reputatie 7
Badge +8
@Hakuin T-Mobile wil gewoon groeien dat lukt het beste als je een betere deal kan maken dan je concurrent T-Mobile is groter met mobiele aansluitingen en tele2 is groter op het vaste net. gecombineerd hebben ze nog steeds een te laag markt aandeel voor de ec om zich zorgen te maken. En als Simpel het had willen overnemen waarom hebben ze dat dan niet gedaan ?
Reputatie 7
Badge +17
Hi n.schaart,

Daar kan ik nog niks over zeggen Na de fusie wordt daar meer over bekend. 🙂
Ik ben benieuwd wat deze fusie voor de marktwerking en concurentie gaat betekenen.

Wij hebben thuis T-Mobile Thuis
Ik heb zelf T-Mobile mobiel
Mijn vrouw heeft Tele-2 mobiel

Kunnen we dit na de fusie combineren in het Klantvoordeel?
Reputatie 6
Badge +13
@driels80 De tijd zal het leren, ik heb afgelopen zomer voor 2 jaar verlengd bij TM en betaal nu een schappelijke prijs met de garantie van een snel en betrouwbaar netwerk en goede service. In ruim 3 jaar tijd slechts 4 uur downtime (1 storing) gehad met 4G.

Heb bij HollandsNieuwe gezeten, op zich nooit problemen en iets goedkoper maar de netto netwerksnelheid was bedroevend op een "snel" Vodafone 4G netwerk.

Mijn dochters zaten deze zomervakantie bij Tele2 ruim een dag zonder internet in de EU door een overbelaste roaming server.

Ik heb ook bij Simyo gezeten, die was ook erg goed qua performance en service maar de bundel prijzen stegen daar wel erg snel.

Ik ga niet voor een paar euro verschil (bij mijn kleine bundel) bij een prijsvechter zitten maar dat is natuurlijk persoonlijk.

@Hakuin Ik weet ook wel dat geen enkele provider een liefdadigheid instelling is en geld wil verdienen, we leven in een kapitalistische samenleving.
Reputatie 4
Badge
@Folkert , dat is enkel een verhaaltje om er extra druk op te zetten.
En misschien had Simpel dan wel het netwerk overgenomen.
Het lijkt wel of veel mensen denken dat ze lid zijn van een club ipv een bedrijf.
Tmobile is een bedrijf (net als kpn en vodafone) dat zoveel mogelijk winst wil maken en geen liefdadigheisinstelling. En goede concurentie houdt de prijzen laag.
In het verleden waren geruchten dat KPN, Vodafone en tmobile onderlinge prijsafspraken hadden gemaakt. Dat veranderde pas toen tele2 op de markt kwam. Er kwamen toen grotere databundels tegen aanzienlijke lage prijzen.
@Folkert

Heb jij wel eens eerder een Telco failliet zien gaan dan , zover ik mij in de geschiedenis kan herinneren nog nooit.

Maar we zullen zien , zoals ik al eerder aangaf na de laatste prijsverhoging bij T-Mobile heb ik een onderbuik gevoel , volgend jaar om deze tijd zal alles echt wel 2x zo duur zijn geworden.
Reputatie 6
Badge +13
@driels80 en @Hakuin De CEO van Tele2 heeft onlangs laten weten dat als de fusie niet door zou gaan dat Tele2 dan op termijn failliet gaat want hun lage prijzen zouden ze dan niet vol kunnen houden.
Reputatie 4
Badge
Het is inderdaad zo dat tmobile en tele2 de prijzen voor een aantal abonnementen duurder gemaakt hebben. En tmobile heeft tmobile samen afgeschaft.
Tele2 heeft destijd een voordelige frequentie gekregen om voor meer concurentie te zorgen op de mobiele markt en tmobile gaat daarmee aan de haal. Ik dacht dat tele2 zijn frequentie aan een vierde partij zou moeten verkopen, maar daar hoor je niks over.
@David Jij hoef je misschien geen zorgen te maken, maar er zullen zeker mensen hun baan verliezen. Door bijvoorbeeld dat hun contract niet wordt verlengd.
@David ,

Wat een mede-former ook al zei , T-Mobile had bepaalde beloftes gedaan met overname van Orange NL toen met belbundels en tarieven , nu later is daar niks van terug te zien en vinden.

Orange NL had toen de slogan , wat van jou is blijft van jou das er een van. ,

Tevens heb ik laatst nog een bericht gevonden op internet (recent 2/3 maanden terug) dat T-Mobile in alle stilte de Basis Sim abonnementen omhoog heeft gegooid , jammer dat ik dit ff niet zo snel kan vinden. 😞 en werd me onderbuik gevoel toen al bevestigd.

Dus beloftes , even een voorbeeld kijk KPN met Fusie Telfort , zelfe beloftes en na een aantal jaren is Telfort opeens na overname/fusie niet zo leuk meer Qua prijzen.

Hoop dat de EC , toch nog het een of ander gaat bijstellen , anders zitten die er echt voor niks daar in Brussel
Reputatie 7
Badge +20
Allereerst: Bedankt voor de felicitaties! 🎉🎊🎈We zijn er hier ontzettend blij mee en kunnen nu stappen gaan zetten!

@driels80 Orange? Dat is al wel een tijd geleden zeg, toen was ik nog een klein ventje. Wat is er toen beloofd? Ik weet niet wat er toentertijd allemaal is toegezegd en gebeurd, maar we gaan deze beloftes zeker waarmaken!

@Hakuin Hahaha, bedankt, maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor, doe ik ook zeker niet! 😄 Volgens mij maakte je je een jaar geleden ook al zorgen, toen zei ik ook al dat het niet nodig was en dat is nu niet veranderd hoor!

@TAVL Haha, mooie mash-up van de logo's!

Mochten er nog vragen zijn, keep them coming!
Reputatie 5
Badge +2
Voor T-Mobile en Tele2 mooi nieuws. Van harte! Ik ben erg benieuwd wat dit voor de markt betekent. In die zin snap ik de voorzichtigheid van @driels80 . In het verleden is hier niet altijd netjes mee omgegaan door organisaties, waardoor tarieven direct of indirect stegen of de organisatie werd lamgeslagen door een grote schuld op de balans. Maar dat is het voordeel van de huidige tijd, waarbij er meer serviceproviders zijn, waardoor er überhaupt meer keuze is in de markt. Laten we het positief houden en er vanuit gaan dat T-Mobile er alles aan gelegen is om de beloftes na te komen en dit voor alle klanten voordeel biedt. Ik ben benieuwd naar de toekomst. In die zin is Vodafone Thuis er na de overname ook niet slechter op genomen. Zeker niet met het nieuwe klantvoordeel.

Hoe zou die merger er uit komen te zien?🤔

Reputatie 4
Badge +4
Interessante ontwikkelingen om te gaan volgen.
Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de roadmap van de fusie, maar die zal wel t.z.t. bekend worden gemaakt. Voor nu in ieder geval van harte gefeliciteerd met de fusie!
Hartelijke gefeliciteerd met fusie en nu klant bij Tele2nl nog en dalijk weer bij T-mobile.
Reputatie 4
Badge
Ik ben het volledig een met Driels. Ongelofelijk dat de europese commisie hiermee instemt. Hele sterke lobby van tmobile.
En dan nog maar te zwijgen over de medewerkers die eruit zullen vliegen zoals je vaak ziet met fusies. Of doet tmobile hier ook " harde beloften".
Ik hoop voor David dat hij geen slachtoffer wordt van deze fusie.
Reputatie 7
Badge +8
kijk dat is nou goed nieuws. nu eord het netwerk van T Mobile helemaal onverslaanbaar door KPN en Vodafone!
Reputatie 6
Badge +8
Ik weet die tijd van de overname van Orange nog goed.
Waar en hoe hebben ze die belofte gedaan Dries?

Kan me daar niets van boven.
Proost! 🍻🍻🍻🥂🥂🥂

Laten we het nu gaan drinken, want zodra de mobiel tarieven naar boven gaan (zoals na overname van Orange) hebben we minder over om te zuipen.

😂🤷‍♂️
Reputatie 6
Badge +8
Van harte gefeliciteerd!
Trots op mijn provider!

😘
🍰
Waar zijn de beloftes van T-Mobile gebleven die ze hebben gedaan toen bij de overname van Orange NL . daar is ook niks meer van terug te zien/vinden.

Dus de beloftes ... jaja , heel hard hoofd erin.
Hopenlijk krijgen wij als tmobile klanten ook voordelen ( op tele2 netwerk ) ipv alleen tele2 die al minder betalen!
Reputatie 4
Badge +2
Beste @driels80,

Ik snap best dat je cynisch bent wat betreft de fusie. Ook ik ben ergens bang dat de prijzen in de toekomst zullen stijgen. Echter is het zo dat de beloften van T-Mobile geen loze belofte kunnen zijn. Ook al heeft de EC geen voorwaarden gesteld aan de fusie, toch zal de EC erop toezien dat deze beloften worden na geleefd. Want die beloften zijn niet alleen met de consument gedeeld maar ook met de EC zelf.

Waarschijnlijk heeft de EC aan de hand van deze beloftes besloten om de fusie goed te keuren. Want ook zij zijn gebaad bij een snelle uitrol van 5G, een beter glasvezel netwerk en redelijke prijzen.

in ieder geval de tijd zal het leren.
Reputatie 7
Badge +20
@Bas321 & @Folkert,

Komende tijd zal er meer en meer duidelijk worden! De grootste stap is in ieder geval gezet! 😀

@driels80

Jammer dat je dit zo ziet! Beloftes zijn er om waar te maken en dat gaan we dan ook doen!

Ik ben ook wel benieuwd over welk negatieve bericht het gaat in dit geval? Wellicht kunnen we daar hier op reageren!

Reageer