[Nieuws] Europese Commissie akkoord met fusie van T-Mobile en Tele2

  • 27 november 2018
  • 57 reacties
  • 13915 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11127 reacties

De Europese Commissie heeft vandaag de fusie tussen T-Mobile en Tele2 in Nederland goedgekeurd. Daarmee wordt de weg vrijgemaakt voor een grote speler op de mobiele en vaste telecommarkt die volledig focust op het belang van consumenten en bedrijven. De gefuseerde organisatie zal de Nederlandse telecommarkt verder opschudden en de huidige dominante spelers KPN en VodafoneZiggo blijven uitdagen. Daarmee ontstaat meer concurrentie in het voordeel van de klant.


Søren Abildgaard, CEO van T-Mobile Nederland: "Ik ben blij met de beslissing van de Europese Commissie omdat dit de beste uitkomst is voor de Nederlandse consument en bedrijfsleven. Het is fantastisch dat de EC de specifieke kenmerken van de Nederlandse markt heeft erkent en ons daarom onvoorwaardelijke goedkeuring heeft gegeven om samen verder te mogen. We kunnen nu onze gemaakte beloftes waarmaken op het gebied van een versnelde introductie van 5G en zorgen dat glasvezel beschikbaar komt in afgelegen gebieden. Daarnaast zullen we Unlimited mobiel internet tegen scherpe prijzen blijven aanbieden. Bovendien komt er meer contractvrijheid voor klanten met een gecombineerd abonnement van vast en mobiel abonnement. Ik kan niet wachten om te beginnen.

Met de fusie ontstaat een nieuwe sterke speler in een markt die zich in rap tempo ontwikkeld naar een markt die bestaat uit gecombineerde diensten van vast en mobiel. T-Mobile heeft in het verleden al bewezen toonaangevend te zijn op het gebied van innovaties. Door het samenvoegen van de netwerken, kennis en expertise bereikt de nieuwe organisatie de gewenste schaalgrootte en kan T-Mobile beter investeren en de concurrentie stimuleren.

Tot het officiële moment van samengaan, blijven T-Mobile en Tele2 concurrenten van elkaar en verandert er niets. In de komende maanden ligt de focus op de integratie van beide bedrijven waarbij het belang van klanten en medewerkers voorop staat.

Søren Abildgaard: “We zijn enorm verheugd met het samengaan met het innovatieve merk Tele2, met veel ervaring en een sterk vast netwerk. Het proces van samengaan van beide bedrijven zal enige tijd duren, maar ik zal mij persoonlijk hard maken om dit zorgvuldig te laten verlopen.

Vragen over dit mooie nieuws? Lees hieronder de veelgestelde vragen en laat gerust een reactie in dit topic achter!



DE FUSIE

Waarom gaan T-Mobile en Tele2 fuseren?Door samen te gaan kunnen we de krachten bundelen en doordat we complementair aan elkaar zijn kan de gefuseerde organisatie straks de Nederlandse telecommarkt verder opschudden en de huidige dominante spelers KPN en VodafoneZiggo nog meer blijven uitdagen. Daarmee ontstaat meer concurrentie in het voordeel van de klant.
De Europese Commissie heeft de fusie goedgekeurd: wat betekent dat?De goedkeuring van de Commissie betekent dat T-Mobile en Tele2 samen mogen gaan omdat de Commissie ook van mening is dat onze fusie goed is voor de Nederlandse consumenten en bedrijven. Overigens, Totdat de daadwerkelijke aandelenoverdracht heeft plaatsgevonden, zullen T-Mobile Nederland en Tele2 concurrenten blijven en zullen zo blijven handelen.
Wat betekent deze beslissing voor jullie medewerkers en klanten?Totdat de deal officieel is, blijven T-Mobile en Tele2 concurrenten en verandert er niets. Uiteraard gaan klanten op enig moment iets van onze fusie merken, al is het maar omdat wij hard aan de slag zullen gaan om de beloftes te gaan realiseren en klanten na de spectrumveiling snel de beschikking gaan krijgen over 5G. Daarnaast zullen wij hard de concurrentie met KPN en VodafoneZiggo aangaan dus dat betekent dat zowel onze bestaande klanten maar ook nieuwe klanten kunnen kiezen voor onze aantrekkelijke aanbiedingen.
Totdat de fusie gerealiseerd is, verandert er voor medewerkers niets. Alleen na een zorgvuldig proces in samenwerking met de OR, zullen er veranderingen plaatsvinden. Dit wordt uiteraard zo snel mogelijk en indien mogelijk gecommuniceerd.

PROMISES


Wanneer starten jullie met het realiseren van de beloftes?We starten direct met alle voorbereidingen en gaan hard aan de slag.
Gaan jullie echt alle beloftes realiseren?Beloofd is beloofd! Dus we gaan alle beloftes stuk voor stuk realiseren.
Met welke beloftes starten jullie als eerste?Los van het feit dat we het huidige prijspunt van Tele2 vanaf dag 1 van de fusie zullen behouden, hebben we de volgorde nog niet bepaald, maar we kunnen niet wachten om te beginnen!

Het merk Tele2


Wat gebeurt er met het merk Tele2?Totdat de fusie definitief is, verandert er niets. T-Mobile en Tele2 blijven tot die tijd op zichzelf bestaande concurrerende merken. Ook na de fusie verandert er niets ten aanzien van de merken waarmee T-Mobile en Tele2 nu ook actief zijn op de markt.
Wat betekent dit nu voor Tele2 klanten?Totdat de fusie definitief is, verandert er niets. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.

Zakelijk


Ik ben zakelijke klant bij T-Mobile / Tele2. Wat verandert er in mijn situatie?Totdat de fusie officieel is, verandert er niets. T-Mobile en Tele2 blijven tot die tijd concurrenten. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor de klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.

Klant bij T-Mobile of Tele2


Wat verandert er nu voor mij als klant?Totdat de fusie officieel is, verandert er niets. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor de klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.
Wordt de prijs voor Unlimited nu €25,-?Bij T-Mobile krijg je onbeperkt internet, bellen en sms’en op het snelste mobiele netwerk in Nederland vanaf €22,50 tot €35,- per maand afhankelijk van het aantal Unlimited abonnementen dat je afsluit per huishouden, met Klantvoordeel.
Ik heb een contract met Tele2. Wat gebeurt er met mijn contract?Er gebeurt niets met jouw bestaande contract. Dit contract kan je gewoon uitdienen.
Ik heb besteld en word pas na de overname aangesloten. Wat gebeurt er met mijn bestelling?In het bestel- en leverproces verandert niets. Jouw bestelling wordt gewoon geleverd en de afspraken die T-Mobile en Tele2 met jou gemaakt hebben worden gewoon nagekomen.
Wat betekent dit voor de looptijd van mijn abonnement?De fusie heeft geen gevolgen voor de looptijd van jouw abonnement. Dat blijft 1, 12 of 24 maanden, afhankelijk van het contract dat jij hebt afgesloten.
Ik zit bij Tele2 en betaal op dit moment €25,- voor unlimited data. Blijft dit zo?Er gebeurt niets met jouw bestaande contract. Gemaakte afspraken worden nagekomen. We hebben de belofte gedaan om de komende drie jaren Tele2 Unlimited data voor maximaal 25 euro aan te blijven bieden en dit komen we ook zeker na! Er verandert dus niets aan jouw contractperiode, als jij daar niet zelf iets in wijzigt.
Op dit moment ontvang ik een korting? Blijf ik deze ontvangen?Er gebeurt niets met jouw bestaande contract. De gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. De korting heeft gebruikelijk een looptijd. De fusie heeft geen invloed op deze looptijd.
Wat merk ik van deze overname als klant?Als klant zijn er vooralsnog weinig merkbare effecten. Zodra deze er wel zijn dan word je tijdig geïnformeerd. Uiteraard gaan klanten wel iets merken van de beloftes die we gaan realiseren, maar dat is natuurlijk alleen maar goed nieuws! ;-)
Wat gebeurt er als ik als T-Mobile klant nu wil overstappen naar Tele2?Net als nu kun je overstappen van T-Mobile naar Tele2 of Ben als je contractvrij bent.
Worden de verschillen tussen EU-bundel landen gelijk getrokken?Na de fusie zullen wij verschillende producten en diensten aanbieden onder de merken T-Mobile, Tele2 en Ben waarbij we in verschillende behoeftes voorzien van verschillende klantengroepen. Daar zitten verschillen tussen en in de toekomst zal het management er een besluit over gaan nemen of dat zo blijft of dat dat verandert. Daar zijn nu geen uitspraken over te doen.
Kan ik nu ook al vaste en mobiele diensten van T-Mobile en Tele2 combineren, bijvoorbeeld voor Klantvoordeel?Nee, dit is niet mogelijk, aangezien dit nu nog los van elkaar staat.

Na het lezen van al deze informatie nog vragen? Laat het ons in een reactie weten! 😎

57 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @curious1234,

Momenteel blijft alles bij het oude en zijn beide bedrijven gescheiden. Wellicht dat dit in de toekomst zal veranderen, maar daarover is nu niets bekend. Mocht dat veranderen, dan zullen ook de spelregels bekend worden waarmee korting verkregen kan worden.

Uiteraard kun je altijd je mobiele abonnement oversluiten, zodat je in aanmerking komt voor klantvoordeel. 😉
Reputatie 3
  1. Nu niet.
  2. Nee.
Wanneer krijg je pakket korting zoals bij Tmobile, als je zowel TVinternet van Tmobile en Mobiel van Tele2 hebt? Krijg je dit alsnog achteraf als de bedrijven als eenheid gaan werken?
Ik ben hier niet erg enthousiast over, minder concurrentie leidt altijd tot monopolistisch gedrag (zie Ziggo na fusie met div. kabelaars) Kunnen dan beter alle providers op laten gaan in KPN die vervolgens als staatsbedrijf verder gaat, ergo terug naar de jaren 50/60 schreef ik al in een reply aan David.

Ik klink misschien een beetje sarcastisch maar als 63 jarige heb ik de periode nog meegemaakt dat er 1 provider (PTT, later KPN) het telefoonverkeer in handen had met als gevolg erg hoge tarieven voor de abonnementen plus gesprekskosten. Toen de overheid de markt vrij gaf daalden de abonnementskosten plus beltarieven fors,
Hetzelfde verhaal gold voor de kabel televisie en internet, eerst 1 CAI, daarna 1 kabelaanbieder per regio (bij mij Multikabel/Multiweb) daarna voor internet meerdere aanbieders, gevolg sterk dalende internet tarieven.
Sinds een aantal jaren doet zich nu de omgekeerde route voor: Eerst van 8 kabel aanbieders naar 2 met als gevolg sterk gestegen abonnementstarieven en een peperdure helpdesk.
Ook zijn de diverse telecom aanbieders elkaar aan het overnemen hetgeen hetzelfde effect heeft, betaalde je in 2006 nog € 5 per maand voor een sim only met 1 GB internet, nu is dat tarief al verdubbeld bij een aantal buitenlandse dochters van KPN en verdrievoudigd bij T-Mobile.
Ik snap best dat een bedrijf meer geld binnen moet krijgen als dat ze uitgeeft zeker nu de beltarieven en internet tarieven in de gehele EU gelijk zijn getrokken.
Aan de andere kant vond ik het altijd enorm spannend en leuk om een simkaartje in het buitenland te kopen en dan naar familie in NL te kunnen bellen voor 1 a 2 eurocent per minuut en het constant bereikbaar zijn op je eigen NL nummer is op een gegeven moment ook irritant.

Nu met de fusie van T en 2 denk ik er hard over om na afloop van mijn huidige abonnement over te stappen naar een semi prepaid kloon van KPN, dan ben ik klaar voor 7 a 8 euro per maand met 300 minuten 50 sms en 1 GB data
Reputatie 3
Ik ben en blijf een optimist!
(en heb er vertrouwen in dat er veel mogelijk is als je maar wilt)

Nare gedachten over "duurt altijd lang", "het kan niet" en "grote organisaties zijn log" heb ik gelukkig niet zo vaak ...
Reputatie 7
Badge +10
een overname duurt ongeveer 2 tot wel 5 jaar.
bij grote organisaties duurt alles 3x zo lang, waar jij een maand zegt mag je 3 maand voor uit trekken.
Ik ben hier niet erg enthousiast over, minder concurrentie leidt altijd tot monopolistisch gedrag (zie Ziggo na fusie met div. kabelaars) Kunnen dan beter alle providers op laten gaan in KPN die vervolgens als staatsbedrijf verder gaat, ergo terug naar de jaren 50/60
Reputatie 3
Oh? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit administratief even aan te passen ...
Beetje handig mee omgaan. Er kan veel voor elkaar komen in een maand tijd toch?
Kwestie eerder van willen denk ik en dan goed organiseren. Maar ja, zou mooi zijn!
Reputatie 7
Badge +10
dat lijkt mij “even” wat lastiger om het eenvoudig te noemen. het zijn 3 losstaande systemen die je moet gaan samenvoegen. er komt net wat meer bij kuhken dan een vinkje plaatsen.
Reputatie 3
Zou het niet een idee zijn dat T-Mobile/Tele2 alvast
https://www.t-mobile.nl/klantvoordeel
instellen als kennismaking van hun bestaande klanten met de nieuwe combinatie?

lijkt mij een leuk welkomskado waar alleen eenvoudige administratieve (en geen ingewikkeld technische) aanpassingen voor nodig zijn!
Reputatie 1
Laat maar ..
Ideetje...? :
Belofte #6: Zwitserland voortaan ook in EU-bundel voor T-mobile klanten, net als bij Tele2!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Driels80,

Geen zorgen, wij hebben geen prijzen verhoogd! Het gaat hier om inflatiecorrectie, wat losstaat van prijsverhogingen. Hoe dat precies zit, kun je lezen in dit topic over inflatiecorrectie! Ik hoop dat dat het wat duidelijker maakt en jouw zorgen wegneemt. 🙂
Reputatie 1
En ja hoor T-Mobile heeft de prijzen verhoogd!!

Ik kijk net mijn Thuis rekening in 😞 ...

En dan maar zeggen we houden ons aan de beloftes , niet dus!
de rest zullen ze ook wel niet na komen na de overname van Tele2

Ze zijn (waren) gewoon te bang voor concurrentie 😞
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Simnlru,

Ik kan me voorstellen dat je allerlei vragen hebt, maar zoals ik hierboven al zei is er nog niks bekend. 🙂 Zodra dat wel zo is, horen jullie het natuurlijk van ons!
Reputatie 2
@Jaimy https://www.telegraaf.nl/financieel/2977316/fusie-tele2-en-t-mobile-is-rond de fusie is nu officieel rond.

Is het zo dat Tele2 klanten straks op T-Mobile gaat roamen en andersom? lijkt me toch voordeliger dan 2 netwerken los van elkaar te onderhouden en op te bouwen toch?
Reputatie 7
Badge +19
De beste wensen @simnlru! Dat T-Mobile en Tele-2 samengaan, is sowieso het geval. Verdere concrete plannen zijn nog niet bekend. Uiteraard houden we jullie op de hoogte daarvan!
Reputatie 2
Beste wensen iedereen! Moet ik er nu vanuit gaan dat de fusie officieel is? Want het is nu begin januari.
Reputatie 7
Badge +20
@Sairoen44

De klanten bij Tele2 hebben ook nog contracten lopen, dus dat zal nog niet gelijk gaan gebeuren. Het is natuurlijk altijd afwachten wat de toekomst brengt, maar dat laten we dan natuurlijk ook weten!

@OndersteSteen

Op dit moment is daar nog niets over bekend, dus ik kan je daar niet meer info over geven. Hopelijk horen we na de daadwerkelijke fusie snel meer!
Reputatie 3
Nu de fusie (overname Tele2 door T-Mobile) per Januari 2019 officieel is:
Wanneer komen de eerste producten van de nieuwe combinatie T-Mobile/Tele2 op de markt beschikbaar?
En op welke termijn zal hier meer bekend over worden?
Reputatie 3
gaan Tele2 klanten Naar T-Mobile?
Reputatie 1
Misschien na de fusie kunnen we weer genieten van de MB-VERDELER? En eindelijk e-sim ondersteuning in Nederland?
Reputatie 1
Gefeliciteerd! Nu aan de slag met implementatie van de esim?
@Hidden.nld Ik zei misschien en het mobiele netwerk van Tele2 is niet op de markt gekomen, dus een andere partij kan het niet over nemen, terwijl het eerst een voorwaarde voor een fusie was. Tmobile krijgt nu voor een appel en ei een nieuwe frequentie erbij.
Het is jammer dat fanboys die dagelijks hier op het forum zitten geen objectief beeld hebben.
Gelukkig zijn er andere bronnen waar mensen met reacties wel een een genuanceerd beeld geven van de situatie.
https://tweakers.net/nieuws/146255/europese-commissie-geeft-toestemming-voor-overname-tele2-door-t-mobile.html
Reputatie 7
Badge +10
@Hakuin T-Mobile wil gewoon groeien dat lukt het beste als je een betere deal kan maken dan je concurrent T-Mobile is groter met mobiele aansluitingen en tele2 is groter op het vaste net. gecombineerd hebben ze nog steeds een te laag markt aandeel voor de ec om zich zorgen te maken. En als Simpel het had willen overnemen waarom hebben ze dat dan niet gedaan ?

Reageer