[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?


Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
Hallo allemaal,

Wij hebben dat ook gelezen. Het is het gevolg van een uitspraak van de hoogste rechter over het aanbieden van telefoons in combinatie met een abonnement.

Wat dat betekent voor onze klanten is op dit moment niet duidelijk. We doen ons best dit zo snel mogelijk uit te zoeken. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.

155 reacties

Krijg ik een melding als er hierover nieuws is? Of moet ik zelf steeds checken of er nieuwe berichten zijn?
inmiddels is de uitspraak van de Hoge Raad 2 weken oud. Ik neem aan dat jullie ruim de tijd hebben gehad om deze te onderzoeken. Graag verneem ik jullie standpunt.

Voor degene die de uitspraak zelf willen lezen, hier de link:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI%3ANL%3AHR%3A2016%3A236
Ik hoop ook op een snelle reactie, consumentenclaim mailt mij ook met de vraag of ik een claim wil indienen. Ik hoop niet dat dat nodig gaat zijn. Als de uitspraak van de rechter zo duidelijk is zou het toch fijn zijn als T-mobile zelf met berichtgeving komt naar de mensen die dit aan zou gaan?
Beste T-mobile,

Inmiddels zijn we drie weken verder. Kunt u mij al vertellen of ik mijn telefoon bij een T-mobile shop kan inleveren, of moet ik deze opsturen? Zo ja, waar naar toe en aan welke afdeling?
Krijg je dan je geld terug ofzo ?
Ik krijg sterk het idee dat T-Mobile geen gehoor wil geven aan deze uitspraak van de Hoge Raad. Via Facebook krijg ik ook al geen enkel antwoord. Lijkt er op dat ze de zaak zoveel mogelijk willen stilzwijgen.

Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider, helaas zonder nummerbehoud want daar wilde T-Mobile niet aan meewerken. Ik heb alle verdere betalingen geblokkeerd en T-Mobile op de hoogte gebracht. Benieuwd of ze nu in actie komen.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen allemaal,

We kunnen momenteel (nog) niet inhoudelijk op de situatie ingaan. Op dit moment is het niet duidelijk wat de gevolgen van de uitspraak zullen zijn voor onze klanten. Zodra er meer informatie over bekend is delen we dat uiteraard met jullie in dit topic.
Is er nog steeds niets bekend? het is inmiddels 11 dagen na de laatste reactie en een maand na de uitspraak. het lijkt er op alsof men net zo lang wil zwijgen tot iedereen het vergeten is.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Roel,

Welkom op ons Forum!

Helaas is er niets meer bekend, zodra wij meer weten zullen wij dat met jullie delen in dit topic.
Het valt me wel op dat als er positief nieuws is, er altijd direct gereageerd wordt. En nu moet iedereen meer dan een maand wachten. Vind dit zeer slecht van t-mobile. Er had toch allang meer bekend moeten zijn. Of wordt er eerst een manier gezocht om er onderuit te komen? Ik heb namelijk ook gelezen dat telecomproviders gevraagd hebben of er geen uitzondering gemaakt kan worden.
ik vind het ook vreemd dat het zo lang duurt.
Ik begrijp dat met zoveel klanten er nog niet meteen voor iedereen een oplossing klaar ligt. Echter een maand lang geen enkel nieuws naar buiten brengen is geen manier om met dit probleem om te gaan.

Bij de concurrent is men blijkbaar ook nog aan het zoeken naar een addertje onder het gras. Daar werd in eerste instantie aangegeven dat er binnen een maand een oplossing zou liggen. Dat wordt krap voor ze dan.
http://forum.kpn.com/t5/Mobiele-abonnementen/Hoge-Raad-consumenten-die-toestel-all-in-abo-inleveren-krijgen/td-p/398887/highlight/true/page/2

ik hoop toch dat het niet nodig is om over te gaan tot diensten als consumentenclaim of afzetabbo, en dat t-mobile gewoon doet wat het moet doen
Uitstellen is ook een tactiek.

Hoe langer T-Mobile een oplossing uit kan stellen, des te meer "oude" abonnementen zijn omgezet naar een "nieuwe" en die hoeven ze dan niet te compenseren.
Voor de mensen die het zat zijn om een antwoord van T-mobile af te wachten raad ik aan om naar de rechter te gaan om de overeenkomst nietig te verklaren, onder verwijzing naar het arrest van de Hoge Raad. Zoals in dit arrest ook wordt vermeld is dat de weg die je zou moeten bewandelen. Als iedereen nou eens een rechtzaak aanspant tegen T-mobile moet je dan maar eens even kijken hoe snel ze over de tafel komen met een oplossing. DE PROCESKOSTEN ZOU TOCH T-MOBILE MOETEN DRAGEN!!! 😉
Reputatie 4
Badge +7
@karelkarel iedereen heeft zomaar geld om een rechtszaak aan te spannen.
toetsie schreef:

@karelkarel iedereen heeft zomaar geld om een rechtszaak aan te spannen.



Nooit gehoord van gesubsidieerde rechtsbijstand of een rechtsbijstandverzekering? Eerder genoemd arrest komt ook niet uit de lucht vallen he?! Sommige mensen hebben een schapen mentaliteit (passief) en andere een wolven mentaliteit (actief)..

Ik denk overigens dat er al wel wat mensen de gang naar de rechter hebben ingezet.
Reputatie 4
Badge +7
Kern van de zaak
http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak
Hallo allemaal ik ben benieuwd wat hier aan de hand is.kunnen jullie wat uitleg geven. Ik hoor het graag.
Antepli schreef:

Hallo allemaal ik ben benieuwd wat hier aan de hand is.kunnen jullie wat uitleg geven. Ik hoor het graag.



Hallo Antepli
Uitgaande dat je een en ander al hebt gelezen! Met andere woorden komt het er op neer dat providers (incl. T-Mobile) zijn betrapt dat ze hun klanten geruime tijd stiekem in hun **** hebben genomen, en niet eens het fatsoen hadden om een beetje glijmiddel te gebruiken.. Dus nu doet het bij veel mensen erg zeer, waardoor ze van hun provider een pleister op de wond verwachten. Maar nu is T-Mobile erg druk met verstoppertje spelen.
Ik heb zelf inmiddels maar consumentenclaim ingeschakeld. Want dit duurt wel heel erg lang allemaal.
Enige nadeel is dat ik dan eventueel 15% van het bedrag dat ik terug krijg kwijt ben aan consumentenclaim (No cure no pay). Voordeel is dan wel dat ik er zelf niet meer achteraan hoef te gaan en zij de juridische zaken afhandelen.

Jammer dat het zo ver is gekomen. Ik had toch de hoop dat T-Mobile zelf met een goede oplossing zou komen
Inmiddels zijn we twee maanden verder en hebben we nog steeds geen reactie van t-mobile. Denk dat t-mobile niks met de uitspraak van de hoge raad gaat doen. Wanneer komt t-mobile eindelijk eens met een reactie?
De mensen van t-mobile kunnen wel op andere topics reageren maar geven hier niet een reactie. Een statusupdate zou toch wel het minste zijn. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn. En ondertussen steken de telecomproviders hun kop in het zand.
Ik snap het niet allemaal.. misschien heb ik het niet goed gelezen, maar waarvoor zou je je geld terug kunnen krijgen?

Alvast bedankt..
Reputatie 4
Badge +7
@annikaz Kern van de zaak
http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak
Reputatie 7
Badge +19
Hi allemaal,

Ik begrijp dat jullie op een reactie wachten. Wij hebben hier op dit moment geen eenduidig antwoord op, de gevallen moeten individueel in behandeling genomen worden. Er zit namelijk verschil in de verschillende abonnementen. In dit geval kun je het beste via het contactformulier je situatie kenbaar maken.
Reputatie 4
Badge +7
Dus met andere woorden de klant moet er zelf maar achter aan gaan om te kijken of deze uitspraak op hem/haar van toepassing is. Waarom komt TM niet met een standpunt?

Reageer