[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

• 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 32422 Bekeken

Toon eerste reactie

155 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Toetsie,

Zoals Hajar al aangaf is dit per persoon verschillend. We hebben hier niet één antwoord op omdat alle klanten een ander abonnement hebben met weer een ander toestel.

Als het mogelijk was om hier een standpunt over naar buiten te brengen dan lieten we het uiteraard aan jullie weten op het forum. Voor nu hebben we geen andere informatie.
Reputatie 4
Badge +7
En daar moeten we het dan maar mee doen.
Ook het invullen van het formulier heeft geen enkele nut. Je krijgt alleen dezelfde reactie als hier. Men weet nog niet wat het betekent voor de klanten. Maw t-mobile steekt zijn kop in het zand
Reputatie 4
Badge +7
Uitspraak is van 3 maanden geleden ( 12-2-2016). Je kan mij niet wijsmaken dat je meer dan 3 maanden de tijd nodig hebt om een standpunt in te nemen.
Hey Toetsie,

Zoals Hajar al aangaf is dit per persoon verschillend. We hebben hier niet één antwoord op omdat alle klanten een ander abonnement hebben met weer een ander toestel.

Als het mogelijk was om hier een standpunt over naar buiten te brengen dan lieten we het uiteraard aan jullie weten op het forum. Voor nu hebben we geen andere informatie.

Dit lijk mij complete onzin en is m.i puur een manier om de boel te rekken, ik vermoed dat jullie individuele zaken proberen af te handelen tegen finale kwijting in jullie voordeel. De kern van deze zaak is duidelijk. Dat het bedrag verschilt per persoon i.v.m. de waarde van het onderhavige toestel lijkt mij correct. De inhoudelijke afhandeling van de diverse dossiers kan niet anders dan uniform zijn en het zou jullie sieren als jullie hierin een duidelijk standpunt zouden innemen en hier helder en transparant over zouden communiceren.

Maar ik vermoed dat Marco Kind het bij mooie woorden houdt. Hieronder een kort citaat van Marco Kind (Directeur Consumers):
,, Maar ik geloof dat je alleen in staat bent nieuwe klanten te winnen als je goed voor je bestaande klanten zorgt”, zo begint Marco Kind, chief commercial officer bij T-Mobile, zijn pleidooi. "
T-mobile komt niet met een standpunt wat wel tijd wordt na 4 maanden. Je kunt beter een wanbetaler zijn. Dan krijg je 500 euro terug als je je oude telefoon inlevert!
http://www.ad.nl/economie/500-korting-voor-wanbetaler-bij-terugsturen-oude-mobiel~a2eb4a15/
Reputatie 2
Misschien dat jullie hier iets aan hebben.

https://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement
Ze zullen wel weer een excuus hebben. Geldt dit voor al mijn oude abonnementen, ik ben al zo lang lid en verschillende ( gratis ) telefoons gekregen ( zelf betaald) dus.
Reputatie 4
Badge +7
Voor de geintresseerden: http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/aanmelden/gratis-aanmelden
Ik heb me net maar aangemeld, wie niet waagt. En zoveel jaar terug krijgen zou mooi zijn. Stap bij mijn volgende toch over naar een sim only
Haii allemaal,

Net contact gehad me t-mobile, werkenemers zijn alleen op de hoogte dat er een onderzoek loopt. Verder kunnen ze je niks vertellen. Klanten die een abo met toestel hebben afgesloten en niet op de hoogte zijn gestelt van de toestel kosten hebben een ongeldig contract. Ook al is dit abo verstreken voor de uitspraak van de hoge raad. Dus waar het op neer komt is dat je contract kan ontbinnen. Maar daar wil t-mobile niet aan dus stellen ze een onderzoek in hoe ze er onder uit kunnen komen. Dus waar het op neer komt t-mobile herft de maling aan de rechtelijke uitspraak van de hoge raad
Ten eerste verdiep je eens in spellingscontrole,

Ten tweede, dit gaat om all-in contracten en die worden al een flink aantal jaren niet meer aangeboden. Zeggen dat het gaat om "niet geïnformeerd over de kosten" is veel te kort door de bocht. Daarbij is het ook zo dat het niet zozeer een ontbinding is waar je je geld voor terug zal krijgen, want je kan het ontbinden, maar je krijgt echt niet alle betalingen terug. Waarom? Simpel, je hebt verbruikt en daarmee kosten gemaakt, die zullen ook door een rechter (die de Hoge Raad zal volgen) worden erkend en worden gehandhaafd. Je zal enkel 'te veel' terug krijgen of een contract kunnen ontbinden.

Ontbinden is echter iets wat je sowieso nu al kan, deze contracten worden al meer dan 2 jaar niet aangeboden (tenminste bij TM bij mijn weten) en dus is elke klant al vrij te ontbinden, per direct, die hieronder zou vallen.

Geld terug krijgen is naar de redelijkheid en billijkheid, je hebt verbruikt en dit zal verrekent worden. Echter, als jij direct meteen met een rechtszaak begint, ben jij niet billijk, verwacht dus dat TM terecht kosten voor een onnodige rechtsgang mag gaan opvoeren. Hoge Raad geeft aan dat de contracten niet correct waren, dat de kosten niet correct zijn opgebouwd en dat men nu bepaalde rechten heeft. Welkom in de rechtsgang, een hoop van die rechten had je al op basis van anciënniteit en zonder onderbouwing (of überhaupt enige vorm van nette uitwerking) zal je niets gaan winnen in de rechtszaal.

@Pascalcox, ik ben persoonlijk wat wantrouwender dezer dagen dankzij een ronduit gestoorde voormalig werkgever (grandioos afgegaan in de rechtsgang), dus ik zag die aanmelding staan. Is er ergens aangegeven waar precies die 15% op gebaseerd is? Ik vermoed, maar zag niet zo duidelijk bevestigd staan dat dat t.o.v. jouw claim-uitkering zou zijn?

Het idee is leuk hoor, maar elk abonnement dat ik heb gehad heeft slechts een paar weken na zijn verloop (en dus waar enige onredelijke kosten op basis van een telefoon in zouden zitten) al een vernieuwing gehad. Ik kan om die reden nooit onderbouwd enige claim indienen, derhalve is het een leuke uitspraak, maar ik heb gewoon kosten gemaakt. Elke rechter zal TM hier dan ook gelijk geven dat ik bijvoorbeeld 24 maanden 'netjes' kosten heb gemaakt en slechts die 24,1ste maand onterecht een paar euro's had betaald.

Al met al.. misschien nu een paar tientjes na 12 jaar... Ik zie geen grond voor een claim / rechtsgang 😉
Ongeacht om hoeveel geld het misschien zal gaan, vind ik het heel slecht dat t-mobile geen reactie geeft. Hier op het forum reageert men niet meer en op alle andere manieren krijg je geen antwoord. T-mobile hoort zo niet met zijn klanten om te gaan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Christel,

We zouden natuurlijk graag wat met jullie willen delen, helaas hebben we nog geen updates hierover. Zoals beloofd laten we het weten als er iets te melden is.
Hi David,

Ik weet dat jij ook alleen je werk doet, maar aangeven dat er nog geen updates zijn, bijna 6 maanden na het openen van het topic heeft ook weinig nut. Zover waren we inmiddels al wel.

Concrete antwoorden daar hebben we wat aan. Iets in de richting van "vóór september komen we met een oplossing voor getroffen klanten" of zo.

De klanten hebben nu toch wel een redelijke hoeveelheid tijd aan de provider gegeven om met een oplossing te komen maar het gebeurt niet. Ik krijg het idee dat jullie als provider bang zijn om een beslissing te nemen omdat het een precedent schept bij de andere providers. Men is bang om teveel terug te geven in vergelijking met andere providers, en tevens nog druk doende om een maas in de wet te vinden.
Reputatie 4
Badge +7
http://www.ad.nl/binnenland/gratis-mobiele-telefoon-kan-veel-geld-opleveren~ae1a206e/
Reputatie 2
hoe kunnen we ons geld terug krijgen??
Reputatie 4
Badge +7
Klanten met 'gratis' smartphone kunnen meer geld terugvragen door rechterlijke uitspraak http://androidworld.nl/nieuws/klanten-met-gratis-smartphone-kunnen-meer-geld-terugvragen-door-rechterlijke-uitspraak/ via @Androidworld
Reputatie 4
Badge +7
Mij is door een moderator, via een privé bericht,
verzocht geen reacties over dit onderwerp meer te posten. Ik heb een privé bericht teruggestuurd met mijn reactie en daar laat ik het bij.
Denk dat t-mobile helemaal niet meer met een oplossing komt. Ik krijg geen reactie over dit onderwerp via het formulier en via het forum. Heb meer dan een maand geleden een brief gehad met de mededeling dat de klacht in behandeling is genomen maar nog steeds geen reactie. Vind het ook zeer kwalijk dat er asn mensen gevraagd wordt om geen reacties meer te plaatsen. T-mobile wil het onderwerp laten doodbloeden zodat het ze geen geld kost. Want na meer dan een half jaar, had t-mobile makkelijk een standpunt kunnen nemen. Dit is zeer klantonvriendelijk
Na 6 maanden mogen we toch wel een antwoord verwachten? Gisteren nog even in het nieuws.

https://www.youtube.com/watch?v=bDka3cIZA58
Vanmiddag via chat contact gehad. Kreeg de mededeling dat er nog niets bekend is en dat ik het forum in de gaten moet houden voor updates. Het enige dat ik kan vinden is deze chat van een half jaar geleden.....

Vind het echt zeer slechte service. Wij als klant willen enkel gehoord worden en geholpen. Wat jullie eigenlijk zeggen is; hou het zelf maar in de gaten...wij doen niets.

Bij KPN heb ik een telefoon met abonnement waar de uitspraak ook voor geldt. Hier werd ik keurig te woord gestaan telefonisch en hebben ze notitie gemaakt van mijn "klacht". Ze beloven binnen 30 dagen een reactie te geven met de mededeling wat er als oplossing geboden gaat worden.

Dat is toch hoe het ook kan!!!! Gewoon service blijven bieden. Niet alleen raken jullie nu veel geld kwijt maar zo ook nog eens een hele hoop klanten.

Ik blijf bellen en chatten zolang ik heb gekregen waar ik recht op heb. Bedankt voor de goede service!!???!!
Wanneer gaat er nu eidelijk een procedure opgezet worden waarbij de klanten hun claim kunnen indienen!?

Als ik mijn abonnement niet betaal dan vinden jullie het vast ook niet oké als ik zeg..."wacht maar"

Eerst "verkopen" jullie mij een "gratis" tablet om vervolgens iedere maand €12,- hiervoor in rekening te brengen. Hierna bied je me niet eens de gelegenheid mijn klacht/claim in te dienen nav de uitspraak van de hoge raad.
Gisteren werd dit onderwerp behandeld bij radar. Er staan brieven bij radar op de site die je naar t-mobile kunt sturen. Ook de reactie die t-mobile aan radar heeft gegeven, valt tegen. Ze proberen er onderuit te komen. Ik ga in ieder geval de brieven sturen!
Mensen laat je niet met een kluitje in het riet sturen, de hogeraad heeft hier een uitspraak over gedaan. Dit is het hoogste rechtsorgaan en leidend. Er ligt inmiddels ook diverse jurisprudentie van kantonrechters die deze uitspraak volgden en succes is redelijk verzekerd.
Uiteraard gaat de provider je niet vanzelf compenseren en zullen ze alles in het werk stellen je dit zo lastig mogelijk te maken.

Op de website van radar staan inmiddels diverse voorbeeldbrieven of je kan je aanmelden bij consumentenclaim. Voor degenen met een rechtsbijstandverzekering zou ik adviseren om deze in te schakelen om eea op te lossen.

Bouw voor jezelf ook een dossier op, data van contact noteren, met wie heb je gesproken etc. Dit helpt je zeker mocht het tot de kantonrechter komen.

Reageer