[Nieuws] In de krant staat dat ik mijn toestel kan teruggeven. Klopt dat?

  • 15 februari 2016
  • 155 reacties
  • 32473 Bekeken


Toon eerste reactie

155 reacties

In augustus heb ik via https://www.t-mobile.nl/gratismobiel op verzoek van jullie telefonische klantenservice mijn oude contract van T-mobile opgevraagd. Omdat ik dit op de website van T-Mobile deed was ik er volledig van overtuigd dat het goed zou gaan.
Op 8 september en opnieuw op 23 september kreeg ik van BEN, mijn huidige provider een reactie waarin ze aangaven nog bezig te zijn met het verzoek. Gek, dacht ik, want ik heb dit bij T-mobile gevraagd. Maar goed, jullie 2 zijn aan elkaar gelinkt, dus misschien dat het daarom zo verloopt.
Na 23 september was het stil. Het was maanden stil. Ik dacht dat jullie mij vergeten waren.

Maar toen kwam er toch een teken van leven. Gisteren kreeg ik van een medewerker van Ben een reactie. ''Mijn huidige contract was online te vinden.''
Ja, natuurlijk is die online te vinden. Ik ben klant. Maar daar vroeg ik niet om. Ik gaf het aan, maar ik geloof dat Sandra van Operations Backoffice Employee Ben een beetje koppig is, want ik krijg terug dat ik op 16 augustus telefonisch een verzoek voor dit contract van Ben heb gedaan.
Nee, Sandra, dat heb ik niet gedaan. Ik wacht nog op een reactie.

Ik heb zojuist opnieuw via https://www.t-mobile.nl/gratismobiel opnieuw een verzoek ingediend, grote kans dat het natuurlijk weer mis gaat. Ik weet namelijk niet meer welk telefoonnummer ik toen had, dus het ingevulde nummer koppelen jullie vast weer opnieuw aan Ben. En grote kans dat ik daar over 6 maanden (hoe lang?!?!) een keer van op de hoogte gesteld wordt.

Ik vind dit alles diep teleurstellend en om je kapot voor te schamen. Het wordt tijd dat jullie hier wat pro-actiever mee omgaan en klanten gewoon tegemoet gaan komen in deze kwestie. Dat zou jullie pas sieren ipv deze onzinnige tijdrek-actie.
Reputatie 4
Badge +7
Het is nu een jaar geleden.......
Reputatie 4
Badge +3
Goedemiddag iedereen,

Idealiter voorzien we eenieder natuurlijk veel sneller van een update. Ik kan mij voorstellen dat het idee ontstaat dat het vrij eenvoudig is nu de uitspraak van de Hoge Raad er ligt. Niets is eigenlijk minder waar. Dat het zo betrekkelijk lang duurt voordat we duidelijkheid kunnen bieden heeft te maken met dat er op dit moment nog geen duidelijkheid is.

De Hoge Raad heeft in 2014 en 2016 uitspraak gedaan over een vordering in een incassoprocedure tegen een individu dat zich structureel onthield van een betaling van facturen bij een andere provider. Deze uitspraak van de Hoge Raad is echter niet één op één toe te passen op andere klanten en andere gevallen. Wat de gevolgen van deze uitspraak zijn voor andere klanten weten we dan ook nog niet.

Er lopen momenteel verschillende juridische procedures bij de rechtbank. Deze procedures kunnen duidelijkheid geven over de gevolgen van de uitspraak voor andere klanten in andere situaties.

In gevallen waarbij zowel T-Mobile als de klant aan hun overeengekomen verplichtingen hebben voldaan, maar een klant achteraf alsnog de toestelwaarde claimt, daar heeft nog geen enkele rechter uitspraak over gedaan. Er lopen diverse juridische procedures die meer helderheid kunnen bieden hierin.

Zoals jullie zeer waarschijnlijk weten kunnen procedures bij de rechtbank erg lang duren omdat zaken met de grootst mogelijke zorgvuldigheid moeten worden uitgezocht door specialisten en rechters. We kunnen dan ook geen indicatie geven over de uitkomst of over hoe lang dit mogelijk kan gaan duren.

Het recht kenmerkt zich natuurlijk door een passende rechtsgang te koppelen aan de zaak en de belangen. Er bestaat bij mij dan ook geen enkele twijfel dat het gehele proces zo snel als mogelijk verloopt.

Voor nu zou ik eenieder dan ook om geduld willen vragen, beseffend dat dit al enige tijd wordt getoond, waarvoor uiteraard dank.
Reputatie 4
Badge +7
Geduld houdt een keer op....
En ik vind 5 maanden tijd om mn oude contracten op te zoeken ook wat lang.
Waarom kan het zo zijn dat andere providers die ook te maken hebben met de Uitspraak van de Hoge Raad (KPN bijvoorbeeld) al wel bezig zijn met het afhandelen van klachten hierover?
t-mobile diefen jaar verder ze doen niks als je beld zijn ze nog onder zoek doen zo lang de helft van de klante zijn het al vergeten dat is wat hun willen

Met ze alle overstappen naar vodafone ❤️
Reputatie 4
Badge +7
Ik dien me contract uit en dan zie ik wel wat ik doe.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kelwa,

Uit je berichten is duidelijk dat je gefrustreerd bent, maar dergelijke taal tolereren we hier niet en ik heb jouw laatste reactie dan ook verwijderd. Dit is dan ook direct jouw laatste waarschuwing. Als je jouw toon aan kunt passen, helpen we je graag verder en anders zijn we genoodzaakt je op het forum te blokkeren. We zien het liever niet zover komen, maar we willen dat iedereen hier respectvol met elkaar omgaat en normaal met elkaar in gesprek gaat.

Als we je ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag.
Hallo allemaal,

De lakse houding van T-Mobile in deze heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn contract niet ga verlengen.
Ook de manier waarop het personeel in de t-Mobile shop reageert was/is ver beneden peil.
Ik raad iedereen aan zich in te schrijven op
https://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/aanmelden/gratis-aanmelden
(het is nog niet telaat!)
vriendelijke groet,

Marco.
Inmiddels zijn we bijna anderhalf jaar verder en is er nog steeds geen nieuws. Wanbetalers kregen wel hun toestelprijs gecrediteerd. Maar als een klant normaal betaald, gebeurt dat niet. Erg raar. Ik begrijp dat we even geduld moesten hebben maar dit duurt nu wel heeeeeel erg lang. Het lijkt er meer op alsof men het in de doofpot wil stoppen. Wanneer krijgen we eindelijk duidelijkheid? Jullie hebben nu lang genoeg de tijd gehad
Een jaar geleden begonnen met aangetekende brieven sturen. Drie maal raden hoeveel respons ik krijg?
Wat is nu de status van dat hele verhaal (jarenlang teveel betaald en onduidelijk welk deel al dan niet een lening was).

Ik heb toendertijd het formulier ingevuld, maar hoor nu al weer een jaar niets meer. Ik vind dit erg slodig en ook niet netjes van tMobile.

Dus: wanneer wordt dit nu eindelijk eens een keer afgehandeld?
Een jaar geleden begonnen met aangetekende brieven sturen. Drie maal raden hoeveel respons ik krijg?

Heb je dan helemaal nog niets gehoord?
Inmiddels zijn we bijna anderhalf jaar verder en is er nog steeds geen nieuws. Wanbetalers kregen wel hun toestelprijs gecrediteerd. Maar als een klant normaal betaald, gebeurt dat niet. Erg raar. Ik begrijp dat we even geduld moesten hebben maar dit duurt nu wel heeeeeel erg lang. Het lijkt er meer op alsof men het in de doofpot wil stoppen. Wanneer krijgen we eindelijk duidelijkheid? Jullie hebben nu lang genoeg de tijd gehad

Ik ben ook jaren "vaste" klant bij TMobile. Maar ik vind deze hele gang van zaken niet netjes. Ik heb nu een simonly abonnement van ruim E25,- per maand, dat is natuurlijk hartstikke duur. Indien er geen duidelijkheid komt, ga ik zeker niet verlengen, dat heb ik al wel voor mijzelf besloten....
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nrb2Stay,

Ik zou het ontzettend jammer vinden om je om deze reden te zien vertrekken! Vanuit T-Mobile proberen wij hier zeker zo transparant mogelijk over te zijn. Ik zou je dan ook graag van een duidelijk antwoord voorzien, maar op dit moment is er simpelweg nog geen helderheid. Het antwoord van Mitch geldt op dit moment nog steeds. Je kunt zijn berichtje vinden op pagina 10 van dit topic. 🙂
https://fd.nl/ondernemen/1232213/t-mobile-verliest-claim-over-verborgen-kosten

Ik wil mijn contract nietig verklaren en mijn geld terug. Hoe kan ik dit doen?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi 37E,

Bedankt voor je berichtje! Ik kan me voorstellen dat je naar aanleiding hiervan in dit topic terecht komt. :)

Door uitingen in de media heb je misschien het idee gekregen dat vast staat dat je geld terug kunt krijgen voor je toestel. Maar zo eenvoudig is het niet. Er is simpelweg nog geen helderheid.

Zoals ook al eerder in dit topic aangegeven: In 2014 en 2016 heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan over een vordering in een incassoprocedure tegen een wanbetaler bij een andere provider. Deze uitspraak van de Hoge Raad is echter niet 1 op 1 toe te passen op andere klanten en andere gevallen. Wat de gevolgen van deze uitspraak zijn voor andere klanten weten we dan ook nog niet.

Er lopen momenteel verschillende juridische procedures bij de rechtbank. Deze procedures kunnen duidelijkheid geven over de gevolgen van de uitspraak voor andere klanten in andere situaties.

Hopelijk is mijn antwoord zo helder, 37E!
Hoi allemaal,

Ik ben al jaren vast klant van T-Mobile.
Ik heb ook te horen gekregen dat te veel betalen heb. Ik wil graag ook een claim in dienen aan T-mobile.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hamza1998,

Ik heb je hier even een privéberichtje over gestuurd! 🙂
Hallo,
Voor mij geldt hetzelfde als voor Hamza1998. Ik zal ook een claim indienen bij T-mobile.
Voor mij geldt ook hetzelfde. Ik wil ook graag een claim indienen bij T-mobile.
Ik heb twee abo.
Na 2 jaar is er weer een negatieve uitspraak voor t-mobile. Ik ga er van uit dat ik mijn oude toestellen kan inleveren en er gewoon de nieuwprijs voor terug krijg? Zoals de hoge raad opnieuw heeft besloten? Dit loopt nu al 2 jaar en het wordt tijd dat er nu duidelijkheid komt voor iedereen. Het formulier invullen heb ik 2 jaar geleden al gedaan maar dan wordt je ook af gewipeld met de mededeling dat er nog geen nieuws/ duidelijkheid is. Nu de hoge raad 2x dezelfde uitspraak heeft gedaan, lijkt het me toch duidelijk? Of blijft t-mobile de kop in het zand steken? Vind dit ontzettend slecht van t-mobile en absoluut niet kunnen
Reputatie 7
Badge +20
@Talhich @Christel Holder

Zijn jullie al aangesloten bij een claimstichting of ligt er bij ons al een claim? @Christel, het laatste lijkt uit jouw bericht het geval te zijn. In dat geval hebben we nog geen update, omdat de individuele cases behandeld worden. Je ontvangt hier vanzelf bericht over.

Mocht er nog geen claim zijn ingediend bij een stichting of bij ons, dan kan het contract worden opgestuurd naar ons. Dit kan via ons webformulier of via de post:
Postadres
T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Wanneer we het contract hebben ontvangen, dan wordt de claim zo spoedig mogelijk opgepakt!
De laatste reactie die ik heb gehad is van 5-8-2016!!!! Ik zou op de hoogte gehouden worden en er zou zsm door de juiste afdeling naar de claim gekeken worden en men zou er op terug komen. Dit is maar liefst 2 jaar geleden. De uitspraken van de hoge raad lijken me duidelijk. Waar miet ik dus mijn oude telefoons in leveren en hoe krijg ik het geld terug? Vind dat ik nu wel eens een duidelijk antwoord hoor te krijgen na al die tijd

Reageer